.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.lut.2025 02:28:38

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [100 C4 AAR]Wąż kątowy od zaworu stabilizacji jałowego zasys
PostNapisane: 22.paź.2009 18:53:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.paź.2008 15:52:29
Posty: 139
Lokalizacja: Sosnowiec
Witam..

Czy to normalne, że wąż kątowy wychodzący z zaworu sterującego stabilizacją obrotów biegu jałowego (patrz rysunek i element zaznaczony czerwoną obwódką) jest zasysany na płasko (spłaszcza się) przy obrotach jałowych?

Dzisiaj mi pękł ten wąż, zaczęło syczeć z tego miejsca, obroty zgłupiały.

Obrazek

_________________
TERAŹNIEJSZOŚĆ:
Audi 100 C4 '91r sedan,
2,3E AAR, LPG Tartarini,
133KM, 5 cylindrów
" G E R N A D E "


Obrazek Obrazek Obrazek
-------------------------------------------
PRZESZŁOŚĆ:
Fiat 126p - opuszczony b.m.w.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.paź.2009 20:23:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.wrz.2003 19:51:55
Posty: 223
Lokalizacja: Starachowice
miałem to samo tez pękł
ten wąż jak jest nowy to jest twardy i nie ściska go
nowy w aso kolo 70zl
jak kupiłem używkę (tez ściskało) i do środka włożyłem rurkę metalową i jest ok

_________________
PRZEMEK AKP 43
AUDI C4 2,3 92r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.paź.2009 21:03:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.paź.2008 15:52:29
Posty: 139
Lokalizacja: Sosnowiec
A nic się na tym nie traci jak w środku będzie rurka metalowa czy też sprężyna?

Skąd ja wezmę taką rurkę używaną? Oto jest pytanie.

Czy mógłbym tam poprowadzić węża od LPG składając go kolankiem? Nie będzie tam za dużej temperatury dla takiego węża czy też za dużego ciśnienia?

_________________
TERAŹNIEJSZOŚĆ:
Audi 100 C4 '91r sedan,
2,3E AAR, LPG Tartarini,
133KM, 5 cylindrów
" G E R N A D E "


Obrazek Obrazek Obrazek
-------------------------------------------
PRZESZŁOŚĆ:
Fiat 126p - opuszczony b.m.w.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.paź.2009 21:38:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.maja.2006 22:04:35
Posty: 584
Lokalizacja: Zgierz
Auto: A6 C6 2.0 TDI CAHA
Kolego bez problemu możesz zastąpić to każdą rurka o podobnej średnicy , ważne by była szczelna i nie "spłaszczała się".

_________________
A6 1.8T AEB
A4 1.8 ADR(było)
c4 2.0 e 115KM (było)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.paź.2009 22:29:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.paź.2008 15:52:29
Posty: 139
Lokalizacja: Sosnowiec
No dobra.. biorę taką rurkę od szlaufa!!! Zart!

1) Jutro będę musiał pokombinować. Wezmę kolanko jakieś kupię (ale chyba nie powinno być plastiko podobne?) i wrzuce tam tego węża z LPG.

2) To chyba musi być wszystko tam szczelne prawda?

3) Jak ciężko się tam dostać żeby mieć wszystko na widoku? Bo żeby chycić opaską zaciskową tam od wewnętrznej strony kolektora to ciężko będzie :/

4)Trzeba zmieniać uszczelkę między dolną a górną częścią kolektora ssącego gdy się odkręci górną część?

_________________
TERAŹNIEJSZOŚĆ:
Audi 100 C4 '91r sedan,
2,3E AAR, LPG Tartarini,
133KM, 5 cylindrów
" G E R N A D E "


Obrazek Obrazek Obrazek
-------------------------------------------
PRZESZŁOŚĆ:
Fiat 126p - opuszczony b.m.w.

Ostatnio edytowano 23.paź.2009 18:24:49 przez DaCoPL, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.paź.2009 18:18:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.wrz.2003 19:51:55
Posty: 223
Lokalizacja: Starachowice
kup używkę, ja do środka włożyłem rurkę która łączyła wędkę bambusową pasuje tez plastikowa rurka do przewodów elektrycznych pod tynk.
Przewód od gazu raczej nie bo za mało miejsca i będzie się załamywać.
Opaska jest tylko 1 przy silniczku krokowym, przy kolektorze jest na wcisk
ja kolektora nie ściągałem a uszczelkę musisz wymienić

_________________
PRZEMEK AKP 43
AUDI C4 2,3 92r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.paź.2009 18:33:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.paź.2008 15:52:29
Posty: 139
Lokalizacja: Sosnowiec
Sprawa rozwiązana. Musiałem dzisiaj nad tym przysiąść. Na szczęście obyło się bez odkręcania kolektora ssącego. A zrobiłem to tak:

ObrazekTutaj są pokazane wszystkie lementy które użyłem.

ObrazekRurka stalowa, cynkowana, nasmarowana silikonem wysokotemperaturowym odpornym na oleiny (lepsza będzie miedziana ale takiej nie miałem)

ObrazekRurka wciśnięta w węża kątowego uciętego z tego starego, uszkodzonego węża

ObrazekDołożona druga część węża (wąż do układu chłodzenia SEMPERIT) na silikonie i dodatkowo te dwie części ściśnięte opaskami zaciskowymi

ObrazekAby mieć pewność, że wąż w żadnym miejscu się nie zassie teraz lub w przyszłości, włożona sprężyna usztywniająca.

Na końcu montaż (od strony kolektora zaciśnięte na opasce plastikowej, od strony zaworu na opasce metalowej ze śrubką).

_________________
TERAŹNIEJSZOŚĆ:
Audi 100 C4 '91r sedan,
2,3E AAR, LPG Tartarini,
133KM, 5 cylindrów
" G E R N A D E "


Obrazek Obrazek Obrazek
-------------------------------------------
PRZESZŁOŚĆ:
Fiat 126p - opuszczony b.m.w.

Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 63 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron