.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.lut.2025 11:26:53

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4 AKN 2.5tdi] logi statyczne do oceny - co tu jest grane
PostNapisane: 08.lis.2009 18:32:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.sie.2009 17:55:39
Posty: 52
Lokalizacja: Center Of The Puszczy Kozienickiej
Witam, po raz pierwszy robiłem logi i znawcą nie jestem ale coś z tym samochodem jest nie tak! Oceńcie sami. Zrobiłem na razie statyczne nie wiem jakie to BS a dynamiczne jutro zrobię to podeślę.
Ps. Samochód ciężko pali na ciepłym silniku i wydaje mi się że trochę osłabł. :/

http://img255.imageshack.us/img255/8238/001mq.jpg
http://img252.imageshack.us/img252/3818/003vl.jpg
http://img338.imageshack.us/img338/4080/004cx.jpg
http://img248.imageshack.us/img248/7006/011mk.jpg
http://img252.imageshack.us/img252/4093/003004011.jpg

_________________
A4 AKN 2.5TDI V6 Avant 150KM 99r. lifting
FORD SIERRA 2.0 EFI 125KM 92r.


Ostatnio edytowano 08.lis.2009 22:06:35 przez sertoja, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lis.2009 19:53:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.paź.2008 23:07:50
Posty: 202
Witam,

Po logach widać że przesunięty jest kąt wtrysku oraz EGR nie pracuje prawidłowo. Popatrz na post Meszruma o diagnostyce TDI. Prawidłowo ustawiony kąt wtrysku to podstawa w tych silnikach.

Pozdrawiam

PK


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lis.2009 21:30:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.sie.2009 17:55:39
Posty: 52
Lokalizacja: Center Of The Puszczy Kozienickiej
A znasz może możliwe przyczyny nieprawidłowej pracy EGR-u?

+
A nie wiesz może gdzie mogę znaleźć link ap ropo zmiany kąta wtrysku, ciekaw jestem czy można go zmienić w vagu?

_________________
A4 AKN 2.5TDI V6 Avant 150KM 99r. lifting
FORD SIERRA 2.0 EFI 125KM 92r.


Ostatnio edytowano 08.lis.2009 22:22:56 przez sertoja, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lis.2009 22:13:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.paź.2008 23:07:50
Posty: 202
sertoja napisał(a):
A znasz może możliwe przyczyny nieprawidłowej pracy EGR-u?


Może być brudny, zaślepiony lub poprostu niesprawny. Zacznij od przeczyszczenia go. W topiku 'meszruma' znajdziesz opis jak to zrobić. Przy okazji dobrze by było sprawdzić odmę - czy nie jest zawalona syfem. :587:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lis.2009 22:27:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.sie.2009 17:55:39
Posty: 52
Lokalizacja: Center Of The Puszczy Kozienickiej
Odme zostawiam na grudzień ale teraz chce zdiagnozować jak najwięcej bo właśnie kupiłem kabel a za 2 dni jadę za miedze, więc rozumiesz że mnie pili żeby zrobić tak wiele w tak niewiele :diabel:

_________________
A4 AKN 2.5TDI V6 Avant 150KM 99r. lifting
FORD SIERRA 2.0 EFI 125KM 92r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lis.2009 23:17:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.paź.2008 23:07:50
Posty: 202
+
A nie wiesz może gdzie mogę znaleźć link ap ropo zmiany kąta wtrysku, ciekaw jestem czy można go zmienić w vagu?[/quote]

Poniżej masz link z informacją o początku kąta wtrysku (znajdź rodział "Kąt początku wtrysku"):

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=53752

Link jak ustawiać ten kąt:
http://meszrum.neostrada.pl/2.5TDI.pdf

Pozdro

PK


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2009 09:02:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.sie.2009 17:55:39
Posty: 52
Lokalizacja: Center Of The Puszczy Kozienickiej
OK dzięki, te informacje a propos kąta wtrysku na pdfie to miałem ale myślałem że coś przestawię w vagu, drugi sposób to czytałem że można samą pompą okręcić żeby kąt zmienić, no dobra lecę pokombinować, na razie dzięki :):

_________________
A4 AKN 2.5TDI V6 Avant 150KM 99r. lifting
FORD SIERRA 2.0 EFI 125KM 92r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2009 21:51:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.sie.2009 17:55:39
Posty: 52
Lokalizacja: Center Of The Puszczy Kozienickiej
A więc przestawiłem kąt wtrysku o ok 1mm (zdjęcia niebawem) na kole pompy paliwa. Samochód odpala znacznie lepiej ale patrząc na logi to nie widzę żeby coś się poprawiło :(
Jak odpaliłem vaga to kąt wtrysku w grupie 004 w 3 kolumnie wskazywał 2 (przy 70 st temp. wody) a później znowu 1stopień. Zrobiłem wszystkie logi i proszę o szczegółową ocenę stanu samochodu. ->

logi statyczne

http://img694.imageshack.us/img694/5803/000001003st.jpg
http://img254.imageshack.us/img254/596/004007013st.jpg
http://img254.imageshack.us/img254/1754/014018st.jpg

logi z przegazówką

http://img10.imageshack.us/img10/4233/0 ... gazwka.jpg
http://img10.imageshack.us/img10/8143/0 ... gazwka.jpg

logi basic settings

http://img10.imageshack.us/img10/4395/000bspc.jpg
http://img526.imageshack.us/img526/8955/003bs.jpg
http://img694.imageshack.us/img694/2068/004bs.jpg
http://img109.imageshack.us/img109/3706/011bs.jpg

logi dynamiczne na 3 bieg

http://img267.imageshack.us/img267/5348 ... 004dyn.jpg
http://img526.imageshack.us/img526/8403 ... miczny.jpg
http://img525.imageshack.us/img525/5804 ... dynna3.jpg

log dynamiczny na 4 biegu

http://img340.imageshack.us/img340/844/ ... dynna4.jpg

_________________
A4 AKN 2.5TDI V6 Avant 150KM 99r. lifting
FORD SIERRA 2.0 EFI 125KM 92r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lis.2009 09:31:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
wartosc "spec" w logu 004 statycznym i dynamicznym nie jest rzecza ktora ustawiasz. Masz 1ATDC w 004S w kolumnie spec poniewaz tak chce ECU i juz. Krecac pompa wtryskowa (a nie paliwa:) )ustawiasz maksymalny kat w strone LATE (co widzisz w 004BS na LATE). Powinienes tak ustawic aby kat byl pomiedzy 0-4ATDC. W przypadku Twojego auta kat pomiedzy 1-4ATDC (obecnie 5ATDC) bedzie dobry bo spelni wymog formalny (0-4) i zapeni mozliwosc uzyskania kata 1ATDC (czyli obecne 004 "spec"). Gdybys ustawil np na 0ATDC (formalnie ciagle poprawnie) to kat 1ATDC nie mylby do uzyskania (widzialbys w 004S spec: 1, actual 0, wysterowanie 100%)
Tez mam kat spec 1ATDC i na LATE mam kat 3ATDC ale mysle, ze 2ATDC bylby chyba najtrafniejszy (z tym, ze obstawiam, ze to absolutnie na nic nie ma juz wplywu)
Jedna "korekcja" jest niepokojaca (mozwile ze nic zwiazanego "z walkami" ale tego nie wiadomo)
Jezeli klopoty z paleniem sa na silniku zimnym to sprawdz czy przy rozruchu nie leci powietrze w wezykach i oczywiscie czy swiece zarowe sa sprawne (przynajmnie sprawdz ich rezystancje tak bez wykrecania)
Do tego sprobuj rozruchu z drugim aku na kablach rozruchowych (moze aku slabawy masz i wolniej rozrusznik kreci)
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lis.2009 22:53:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.sie.2009 17:55:39
Posty: 52
Lokalizacja: Center Of The Puszczy Kozienickiej
Dzięki przemekk74 za objaśnienie apropo kąta wtrysku (myślałem że to w 004s się sprawdza a teraz sprawa jasna) szkoda tylko że zabrakło mi jednego dnia (już jestem za granicą) i nie zrobiłem logów 004bs (nie umiałem pierwszego dni) przed zmianą kąta to bym wiedział czy w dobrą stronę przestawiłem :( no ale pali lepiej.
Jeżeli chodzi o palenie to na zimnym to bez zastrzeżeń tylko na ciepłym silniku długo odpalał. Tzn. temp. 90* gasze motor i odpalałem od razu czy za minute to ze 3-4 sekundy musiałem kręcić a teraz obróci wałem ze 2razy i chodzi. No nie jest to od strzału ale jestem zadowolony (ale kąt jeszcze nie dopracowany więc może będzie lepiej) :diabel:

Jeżeli chodzi o zmianę kąta wtrysku to zobrazuje mniej więcej moje przestawienie dla tych co się obawiają grzebać a może ktoś podpowie czy w dobrą strunę przestawiłem.

Tu są te kółka do przestawienia.
http://img265.imageshack.us/img265/8311/dsc01793oh.jpg

Tu zaznaczone punktakiem przed przesunięciem.
http://img503.imageshack.us/img503/7647/dsc01792q.jpg

A tu po przesunięci o około 1mm w lewą stronę (zgodnie ze schematem meszeruma w stronę A )
http://img142.imageshack.us/img142/7117/dsc01794m.jpg

Jeszcze mnie ciekawi czy ktoś z was ma taki czujnik nie podłączony do niczego?
http://img211.imageshack.us/img211/8436/dsc01791r.jpg

Ps. Kąt już wiem że zdupcony, a czy jeszcze coś po tych logach widać że jest coś jeszcze nie tak?

_________________
A4 AKN 2.5TDI V6 Avant 150KM 99r. lifting
FORD SIERRA 2.0 EFI 125KM 92r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lut.2010 15:12:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.sie.2009 17:55:39
Posty: 52
Lokalizacja: Center Of The Puszczy Kozienickiej
Witam po dłuższej przerwie. Zacząłem temat więc powinienem go dokończyć :!:
A więc tak:
Po przestawieniu kąta wtrysku jak na zdjęciu powyżej pojechałem do ikei do warszawki (100km ode mnie) i myślałem że z powrotem wrócę na lawecie! Mimo letniego silnika na mrozie -10stopni auto zapaliło po około 20minutowym kręceniu i na resztce akumulatora.
Po powrocie do domu znowu do garażu i przestawiłem koło napędzające pompę w drugą stronę od zapunktowanego znaku. http://img12.imageshack.us/img12/2253/dsc01818ng.jpg Udało mi się ustawić kąt wtrysku zgodnie z normą 2 +-2ATDC.
Teraz skoro kąt wtrysku jest ok może ktoś powie czy jeszcze jest coś do roboty czy raczej wszystko w porządku z autem. Dodam jeszcze, że zmieniłem dawkę startu (logi z przed zmiany dawki) i na ciepłym pali od strzała tak jak i na zimnym.
Proszę o kolejną ocenę logów zanim po korci mnie zawirusować kompa.

logi statyczne - grupa normalna
000 - http://img51.imageshack.us/img51/9509/01bs.jpg
001-003-004 - http://img8.imageshack.us/img8/2497/010304s.jpg
005-007-008 - http://img168.imageshack.us/img168/6061/050708s.jpg
013-014-018 - http://img197.imageshack.us/img197/5528/013014018s.jpg

grupa basic setings
000 - http://img237.imageshack.us/img237/7795/000srt.jpg
003-004-011 - http://img23.imageshack.us/img23/6462/0304011bs.jpg

_________________
A4 AKN 2.5TDI V6 Avant 150KM 99r. lifting
FORD SIERRA 2.0 EFI 125KM 92r.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 61 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: