.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.lut.2025 08:27:44

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4 B6 2.5 BAU Q] Proszę o ocenę logów i błędu przed cipem
PostNapisane: 27.lis.2009 12:51:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.mar.2004 14:20:00
Posty: 322
Lokalizacja: pomorskie
Witam,

proszę zerknijcie na logi, planuję po nowym roku zmienić soft, nie oczekuję wiele (wiadomo czemu) ale chciałbym bardziej spłaszczyć moment i dodać garstę niutków.

Ale do rzeczy w sterowniku silnika i ESP pojawiają się błędy. Po 10 minutach pracy silnika zapala się ESP, zawsze, nie ważne czy podczas jazdy czy na biegu jałowym.

Silnik:
01117 - Generator Terminal DF Load Signal
27-10 - Implausible Signal - Intermittent
ESP:
18265 - Load Signal: Error Message from ECU
P1857 - 35-10 - - - Intermittent

Wcześniej były te same błędy i sugerując się tym że mogą pochodzić od alternatora, przejrzałem całą elektrykę łacznie z wymianą alternatora. Niestety nie pomogło. Przy chwilach desperacji wyczyściłem przepływkę i pomogło, błędy się nie pojawiły. Niestety stan ten nie trwał długo może 2 miesiące.

Z racji mojej pracy (diagnostyki pewnych maszyn) wiem że nie zawsze można do końca ufać urządzeniom posiadającym samodiagnozę i czytać (interpretować) błędów jak opisuje producent. Tylko nie rozumiem co mają w/w błędy z czyszczeniem przepływki i dlaczego błędy pojawiają się po 10 minutach pracy. A może to był przypadek a przyczyna tkwi gdzie indziej.

Na początku nowego roku nosze się z zamiarem zawirusowania, ale potrzebuje oceny co trzeba poprawić (czytaj wymienić) żeby wszystko działało. Wiem że nie zawsze tunerzy (być może chęcią szybkiego zysku) wyślą klienta do domu celem wyleczenia pacjenta z dolegliwości.
Wiem że malkonteci powiedzą że pompa jest raczej do regeneracji, ale wiem że są też tacy którzy mówią, że jeżdzić, aż zacznie brakować mocy.
Wydaję mi się że przepływka jest kiepska, ale z racji jej ceny chciałby potwierdzenie fachowców w dziedzinie. Mam też możliwość kupienia używki o znany przebiegu ale nie wiem jakie parametry powinna przepływka wskazywać na biegu jałowym. A jak mam dać 250 za używaną bo tyle chce to wolę nówką nie śmiganą.

Rozrząd był niedawno wymieniany w zaprzyjażnionym warsztacie ze wszyskim co powinno gwarantować spokój na 100 kkm. Blokady mam nadzieję że były używane bo sam je kiedyś im kupawałem chyba, że je pogubili. Przebieg znany na 99.9 % ale nie chce sugerowac do oceny. Zerknijcie na logi, dynamiczne na 4 biegu.
Kąt ustawiłem taż żeby było osiagalne te 2.4 ATDC (a nastawnik<100%)co chce ECU, ale są tacy którzy powiedzą że nie trzeba się martwić wysterowanie nastawnika na 100 % i liczę że się odezwą.

http://docs.google.com/leaf?id=0B7Asvgt ... ZDdh&hl=pl

http://docs.google.com/leaf?id=0B7Asvgt ... OTcy&hl=pl

http://docs.google.com/leaf?id=0B7Asvgt ... M2Y0&hl=pl


--
pozdr

_________________
A4 B8 3.0 TDI S-Tronic 2011

A4 B6 BAU Avant Quattro 2004

A4 AJM Avant - ukradli :(

Było pare innych OOOO ale to już historia


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B6 2.5 BAU Q] Proszę o ocenę logów i błędu przed cip
PostNapisane: 29.lis.2009 09:46:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
kat wtrysku jest ustawiony poprawnie a czy jest najpoprawniej czy ledwo poprawnie nie ma znaczenia dla czipa
001 wskazuje ze pompe masz padakowata tyle ze podobne odczyty sa w wiekszosci BAU. Oznacza to ze te pompy w BAU to kaszana i sie psuja lub ze z innej przyczyny (np zrodle wspolne z prblemem narywania w 2.5 BDH?) i nie ma sie czym przejmowac (jezeli nie narywa na wolnych obrotach:) )
Gdyby to byla slaba (mechanicznie) pompa to oczywiscie istnieje ryzyko ze czip jest bes sensu bo pompa nie poda zadanej dawki paliwa...
Jezeli padaczkuje Ci aku czy rozrusznik i przy nagrzanym te 2 obroty wiecej potrzebuje by zaskoczyl popros czipmachera by tak zmienil mape od rozruchu by auto dostawalo koks juz od mniejszych obrotow przy kreceniu (normalnie rozrusznik musi silnik rozkrecic by ECU podawal paliwo)
Jak sadze z logow to manual wiec potencjalnie glupienie tipa Ciebie nie dotyczy
przeplywka nie tnie/bledu nie generuje wiec d... sobie tym nie zawracaj
jak bedziesz "po" to skrobnij
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lis.2009 12:01:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
tak, to jest manual - 2,5l V6 TDI 0000SG 0006.

przed modyfikacją shamowałbym ten samochód po to, by przekonać się na ile trzyma serię, gdyż pompa wygląda źle [001sN i 004sN].
ale o tym napisał już Przemek.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lis.2009 16:51:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.mar.2004 14:20:00
Posty: 322
Lokalizacja: pomorskie
Właśnie zamierzałem tak jak sugeruje Meszrum shamować przed jakąkolwiek decyzją, właśnie widzę że pompa po logach wygląda kiepsko, kontaktowałem się z człowiekiem z serwisu boscha w Nadarzynie w sprawie ewentualnej kontroli pompy. Mówi żę puki nie ma problemów nie ma sensu nic robić.

Najgorsza jest świecące się ESP i błędy które się pojawiają, trzeba zacząć od tego następnie hamownia.
Macie jakieś pomysły od czego mogą się pojawiać i zawsze w parze, wczesniej jak po czyszczeniu przepływki zniknęły to oba czyli mają ścisły związek za sobą. Myślałem że mogą mieć związek z przepływką ale Przemo pisze żeby sobie nią d.... nie zawracać bo to nie ona generuje błędy. To co nie maj już pomysłu :(::

_________________
A4 B8 3.0 TDI S-Tronic 2011

A4 B6 BAU Avant Quattro 2004

A4 AJM Avant - ukradli :(

Było pare innych OOOO ale to już historia


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lis.2009 20:10:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
błędy są ściśle związane ze sobą.
podstawą jest 01117 - jeżeli z nim się uporasz, to znikną inne.


Kod:
01117 - Generator Terminal DF Load Signal: Implausible Signal

Possible Symptoms
Malfunction Indicator Light (MIL) active
Engine Pre-Heating inoperative

Possible Causes
Wiring from/to Generator faulty
Voltage Regulator faulty
Generator faulty

Possible Solutions
Check Wiring from/to Generator
Check Voltage Regulator
Check Generator

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lis.2009 20:27:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.mar.2004 14:20:00
Posty: 322
Lokalizacja: pomorskie
meszrum napisał(a):
błędy są ściśle związane ze sobą.
podstawą jest 01117 - jeżeli z nim się uporasz, to znikną inne.


Kod:
01117 - Generator Terminal DF Load Signal: Implausible Signal

Possible Symptoms
Malfunction Indicator Light (MIL) active
Engine Pre-Heating inoperative

Possible Causes
Wiring from/to Generator faulty
Voltage Regulator faulty
Generator faulty

Possible Solutions
Check Wiring from/to Generator
Check Voltage Regulator
Check Generator


wymieniłem alternator, sprawdziłem większość mas, czyściłem złącza do ecu, abs/esp

na chwilę obecną pomysły się wyczerpały,
nie rozumie jednego zaniknięcie usterki na (1.5 miesiaca) wystąpiło przypadkiem po czyszczeniu przepływki ?

_________________
A4 B8 3.0 TDI S-Tronic 2011

A4 B6 BAU Avant Quattro 2004

A4 AJM Avant - ukradli :(

Było pare innych OOOO ale to już historia


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lis.2009 20:39:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
czy sprawdziłeś [podmieniłeś] regulator napięcia?

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lis.2009 20:53:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.mar.2004 14:20:00
Posty: 322
Lokalizacja: pomorskie
meszrum napisał(a):
czy sprawdziłeś [podmieniłeś] regulator napięcia?


regulator nie jest w alternatorze ?

_________________
A4 B8 3.0 TDI S-Tronic 2011

A4 B6 BAU Avant Quattro 2004

A4 AJM Avant - ukradli :(

Było pare innych OOOO ale to już historia


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lis.2009 21:06:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
jest bezpośrednio doń podłączony z tyłu.
można wymienić alternator nie wymieniając regulatora.

sprawdź ponadto przewody które połączone są z alternatorem pod kątem ich prawidłowej izolacji [czy są całe], o ile wcześniej tego nie zrobiłeś.

co do lmm, to nie wiem, czy jest możliwe by lmm zrodził ten błąd/jego brak.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lis.2009 21:33:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.mar.2004 14:20:00
Posty: 322
Lokalizacja: pomorskie
meszrum napisał(a):
jest bezpośrednio doń podłączony z tyłu.
można wymienić alternator nie wymieniając regulatora.

sprawdź ponadto przewody które połączone są z alternatorem pod kątem ich prawidłowej izolacji [czy są całe], o ile wcześniej tego nie zrobiłeś.

co do lmm, to nie wiem, czy jest możliwe by lmm zrodził ten błąd/jego brak.


kable sprawdziłem przy okazji wymiany alternatora, na próbę podmienię Imm od handlarza używek, zobaczę jaki będzie efekt

Meszrum, możliwe żeby pompa po przebiegu 140 tyś (prawdziwe i nie na naszym paliwie) miała takie parametry ?

_________________
A4 B8 3.0 TDI S-Tronic 2011

A4 B6 BAU Avant Quattro 2004

A4 AJM Avant - ukradli :(

Było pare innych OOOO ale to już historia


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Majestic-12 [Bot] i 48 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: