Witam,
proszę zerknijcie na logi, planuję po nowym roku zmienić soft, nie oczekuję wiele (wiadomo czemu) ale chciałbym bardziej spłaszczyć moment i dodać garstę niutków.
Ale do rzeczy w sterowniku silnika i ESP pojawiają się błędy. Po 10 minutach pracy silnika zapala się ESP, zawsze, nie ważne czy podczas jazdy czy na biegu jałowym.
Silnik:
01117 - Generator Terminal DF Load Signal
27-10 - Implausible Signal - Intermittent
ESP:
18265 - Load Signal: Error Message from ECU
P1857 - 35-10 - - - Intermittent
Wcześniej były te same błędy i sugerując się tym że mogą pochodzić od alternatora, przejrzałem całą elektrykę łacznie z wymianą alternatora. Niestety nie pomogło. Przy chwilach desperacji wyczyściłem przepływkę i pomogło, błędy się nie pojawiły. Niestety stan ten nie trwał długo może 2 miesiące.
Z racji mojej pracy (diagnostyki pewnych maszyn) wiem że nie zawsze można do końca ufać urządzeniom posiadającym samodiagnozę i czytać (interpretować) błędów jak opisuje producent. Tylko nie rozumiem co mają w/w błędy z czyszczeniem przepływki i dlaczego błędy pojawiają się po 10 minutach pracy. A może to był przypadek a przyczyna tkwi gdzie indziej.
Na początku nowego roku nosze się z zamiarem zawirusowania, ale potrzebuje oceny co trzeba poprawić (czytaj wymienić) żeby wszystko działało. Wiem że nie zawsze tunerzy (być może chęcią szybkiego zysku) wyślą klienta do domu celem wyleczenia pacjenta z dolegliwości.
Wiem że malkonteci powiedzą że pompa jest raczej do regeneracji, ale wiem że są też tacy którzy mówią, że jeżdzić, aż zacznie brakować mocy.
Wydaję mi się że przepływka jest kiepska, ale z racji jej ceny chciałby potwierdzenie fachowców w dziedzinie. Mam też możliwość kupienia używki o znany przebiegu ale nie wiem jakie parametry powinna przepływka wskazywać na biegu jałowym. A jak mam dać 250 za używaną bo tyle chce to wolę nówką nie śmiganą.
Rozrząd był niedawno wymieniany w zaprzyjażnionym warsztacie ze wszyskim co powinno gwarantować spokój na 100 kkm. Blokady mam nadzieję że były używane bo sam je kiedyś im kupawałem chyba, że je pogubili. Przebieg znany na 99.9 % ale nie chce sugerowac do oceny. Zerknijcie na logi, dynamiczne na 4 biegu.
Kąt ustawiłem taż żeby było osiagalne te 2.4 ATDC (a nastawnik<100%)co chce ECU, ale są tacy którzy powiedzą że nie trzeba się martwić wysterowanie nastawnika na 100 % i liczę że się odezwą.
http://docs.google.com/leaf?id=0B7Asvgt ... ZDdh&hl=pl
http://docs.google.com/leaf?id=0B7Asvgt ... OTcy&hl=pl
http://docs.google.com/leaf?id=0B7Asvgt ... M2Y0&hl=pl
--
pozdr