.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.lut.2025 05:10:50

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [1,8 T AEB] Jak sprawdzić turbo
PostNapisane: 07.gru.2009 21:02:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Turbo na wierzchu. Przyczyną wyciągnięcia. Odczuwalny brak mocy. Nie czuć kiedy by zaczynała kręcić. Ogulnie to Clio 1,9D ma lepszego kopa.

Luzu na wirniku nie ma.Złogów sadzy nie widać.Sztanga nie przytarta chociaż trzeba siły aby ją wcisnąć.

Jakieś propozycje.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.gru.2009 21:07:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.paź.2007 19:04:09
Posty: 123
Lokalizacja: podlaskie
A podpinales pod komputer?! moze czujnik cisnienia doladowania padl?!

_________________
A4 1.9TDi 130km 2002r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.gru.2009 21:10:48 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Ale żeby turbo wyciągać z powodu braku mocy :?: :?: :?: Potem rosną fortuny właścicieli warsztatów :peace:

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.gru.2009 21:20:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Czujnik jest nowy z ASO. Na starym dostawał chwilowego pierdolca po czym zaczynał szarpać.


Des: Z nudów ją wytargałem ;) Auto "szwagra" ;) więc i robota charytatywna :D .

A tak na poważnie to Vag nic nie pluje a auto ma tryb "NO MOC".


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.gru.2009 21:23:40 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
DeS napisał(a):
Ale żeby turbo wyciągać z powodu braku mocy :?: :?: :?: Potem rosną fortuny właścicieli warsztatów :peace:


To podstawa , bez tego to większość może zwinąć interes :| .

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.gru.2009 21:33:12 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Ok.. już wiemy jaki jest sposób na biznes. :peace:

Teraz na poważnie. Diagnostyka komputerowa, czyli logowanie - tak w benzynie też to się robi. ;)

Poza tym organoleptyczne sprawdzenie osprzętu. Rury, węże, połaczenie elektryczne, czujniki, itd itd itd.
Turbo na samo koniec <-

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.gru.2009 21:36:32 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
AEB to w sumie jak ubogi 1Z , ładowani się nie podejrzy , ale do oceny poprzez wag może pójść przepływomierz.

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.gru.2009 21:43:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Czyli najpierw zawiozę Turboleum do warsztatu na sprawdzenie a później jeśli nic nie wylezie mam się przyjrzeć przepływce ?

Coś jeszcze ?

Des: Powiedzmy że większośc tych czynności typu "itd" już zrobiłem.
Faktycznie przepływki nie sprawdziłem.... no i byłem przekonany że turbo będzie zapieczone.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.gru.2009 21:51:10 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
Wyczuwam tu jakiś podstęp :> , to jakiś test czy jak ?

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.gru.2009 21:54:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Gustav napisał(a):
Wyczuwam tu jakiś podstęp :> , to jakiś test czy jak ?


Żaden podstęp. Po prostu żadko mam do czynienia z silnikami na turbinie.
Szukam braku mocy. Wsio.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.gru.2009 22:31:21 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
ADAM 12 napisał(a):
Gustav napisał(a):
Wyczuwam tu jakiś podstęp :> , to jakiś test czy jak ?



Szukam braku mocy.


Wywal instalacje do zapalniczek :peace:

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.gru.2009 22:44:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Gustav napisał(a):
ADAM 12 napisał(a):
Gustav napisał(a):
Wyczuwam tu jakiś podstęp :> , to jakiś test czy jak ?



Szukam braku mocy.


Wywal instalacje do zapalniczek :peace:


Tak zrobię :) Dzięki za konkretne i żeczowe odpowiedzi.

Ps A jak wyciągnięcie zapalniczek nie pomoże to mam wymontować diody z postojówek i napompować koła spalinami z Diesla ? ? ? Czy może kierownica z od BMW z guzikiem M POWER dającym 100 KM zda egzamin ?

To forum już od dwna przestało być ciekawe a dzisiaj utwierdzam się w tym przekonaniu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.gru.2009 22:47:45 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
Chciałem wnieść trochę żartu do tego tematu , jednak co niektórzy źle to odebrali , mój błąd - więcej tego nie zrobię ...

No to od początku....

Analiza przyczny spadku mocy:

-Sterowanie WG

-N75

-Przepływomierz

-wężyki podciśnieniowe

-Katalizator

-sondy lambda

-wadliwe ECU

....

Czy omawiane auto posiada inny system zasilania paliwem ? np instalacja LPG ?

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.gru.2009 22:58:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Dla żartu mogłeś dodać listę z ostatniego posta ;) .
To ja przepraszam bo pomyślałem że drwisz z tematu :|
Auto nie posiada eLpIgI.czysta Pb 98.
Dzięki za konkretną i fachową odpowiedź


:peace:

Co do listy.
N75nowy
Kat drożny i sprawny
Podcisnienia i przewody cisnieniowe ok

Resztę bede diagnozował.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.gru.2009 23:03:56 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
Do sprawdzenia często pomijany Akcelerator przyśpieszenia razem z przepsutnicą.

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.gru.2009 23:05:40 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Przepływka, sonda, DV, aktuator i koniecznie generowane ciśnienie doładowania! Nie sadzi czarnych chmur za autem pod obciązeniem? W dalszej kolejności czujniki stukowe i temperatury. :peace:

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.gru.2009 23:10:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Właśnie oglądałem turbo. Pęknięty korpus od strony wydechowej. Może mieć na to wpływ na osiągi? i fakt że nawet po spokojnej jeździe turbo świeciło nawet za dnia . To chyba nie jest normalne.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.gru.2009 23:32:09 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
ADAM 12 napisał(a):
Właśnie oglądałem turbo. Pęknięty korpus od strony wydechowej. Może mieć na to wpływ na osiągi? i fakt że nawet po spokojnej jeździe turbo świeciło nawet za dnia . To chyba nie jest normalne.


Wszystko zależne jest od stopnia uszkodzenia a w tym przypadku wielkości pęknięcia na muszli strony gorącej , być może uszkodzenie jest na tyle wielkie że spalin zamiast trafić na łopatki turbiny wydostają się inną drogą a dzięki temu turbosprężarka nie nabierze właściwej prędkości obrotowej i przy tym nie wygeneruje odpowiedniego ciśnienia ...

AEB świeci ale po ostrym pałowaniu.

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.gru.2009 09:20:31 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
1. Stawiam flachę, temu, kto po logowaniu wczesnych AEB będzie cokolwiek wiedział. :P
2. Przed wymontowaniem turbiny trzeba był jakiś manometr wpiąć (nawet taki od pompki do kół - tak nadaję się, a jak ktoś nie wierzy, to zapraszam do mnie) w króciec za przepustnicą i sprawdzić rzeczywiste ciśnienie doładowania.
Jeśli nie osiągało by 0,5 Bara pod pełnym obciążeniem na 3 biegu, to do sprawdzenia zawór DV.
Jeśli zawór DV trzyma, do sprawdzenia szczelność układu i działanie gruszki od WG.
3. Dalej kolejno do sprawdzenia stan przepływomierza i ciśnienie paliwa.
4. Większość turbin w AEB ma pękniętą stronę gorącą i jeśli nie jest to duże pęknięcie, zostawiłbym w spokoju. U mnie takie było przed zrobieniem turbiny i zostało dalej a auto jeździ i jeździć będzie.
5. Wszystko to piszę zakładając, że ECU nie notuje żadnych błędów.
Jeśli jakieś są w pamięci, proszę o umieszczenie ich w wątku, będzie łatwiej podpowiedzieć.
6. Nie wiem, z którego roku jest to AEB, ale wczesne wersje W OGÓLE nie miały czujnika ciśnienia doładowania, parametry były obliczane na podstawie ciśnienia atmosferycznego otoczenia, przepływu powietrza zmierzonego przez MAF i temp. powietrza w dolocie zmierzonego przez czujnik za przepustnicą (warto go sprawdzić).
7. Jak już masz turbo na wierzchu to dmuchnij w gruszkę 0,5 - 0,6 Bar i sprawdź jak działa grucha. Przy 0,6 ma całkiem otworzyć WG. Jeśli otwiera wcześniej lub masz jakiekolwiek wątpliwości co do działania, przereguluj sztangę. Podczas jazdy i tak sobie z tym N75 i ciśnienie doładowania poradzi (to nie TDI i nie musi być tak precyzyjnie wyregulowane).

PS: w swojej prostocie ten silnik jest ciężki czasami do ogranięcia, ponieważ ma mało elektroniki i "komputer prawdy nie powie". Trzeba wszystko na piechotę.

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.gru.2009 20:10:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
A więc.

Po oględzinach turba w Borowej stwierdzono luz wirnika wzdłuż turbiny i nic więcej. Poza tą usterką która pomimo wszystko dyskfalifikuje ją z użytku zdecydowaliśmy się ją założyć.(zostanie zregenerowana gdy chodź na chwilę znajdziemy MOC)
Montaż odbędzie się jutro.Przy okazji wyczyścimy rurkę zasilającą turbo w olej.

Szogun:
-tak po cichu myślałem żelogowanie benzyny nic nie da :)
-manometru nie wpinałem może jutro się uda
-ECU nic nie wypluło
-AEB jest z roku 97 i tak jak piszesz nie posiada czujnika ciśnienia doładowania
-grucha sprawdzona i działa bez problemu WG otwiera się do końca.

I jeśli mogę prosić. Czy ma ktoś układ podciśnienia nawet taki z ETKI ?
Auto to Passat ;) 97

Ps.W jaki sposób określić sprawność zaworu DV ?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 74 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: