.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.lut.2025 08:25:52

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [100 C4 2.6 ABC] Mało oleju i dziwny objaw.
PostNapisane: 01.sty.2010 14:59:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.wrz.2004 21:59:22
Posty: 644
Lokalizacja: szczecin
Auto: C4 2.6 ABC AVANT
Witam
Zakupiłem niedawno C4 - fajne autko, ale trochę zaniedbane przez właściciela. Wczoraj przed wyruszeniem na wyprawę ku swojemu przerażeniu stwierdziłem że miarka poziomu oleju jest SUCHA! :/
Dolałem 2,5 litra oleju i dopiero było 3/4 stanu na miarce - przejechałem tak z 600km bez połowy oleju w silniku i teraz pytanie:

1. czy coś mogło się stać silnikowi? Niepokojących objawów raczej nie zauważyłem.

Był wlany jakiś olej ze stacji BP mineralny 15W-40, ja dolałem 2,5 litra Castrola Magnatec 10W-40 z DE :) półsyntetyka i zauważyłem , że silnik jest cichszy, pracuje lepiej i ładnie kręci rozrusznikiem na zimnym (wcześniej średnio). Co ciekawe wcześniej dosyć mocno kopcił spalinami , a teraz praktycznie wcale.

2. czy to możliwe że dolanie półsyntetyka do silnika tak znacznie poprawiło kulturę pracy i silnik przestał mocno kopcić spalinami?

Jeszcze jedna ciekawostka - auto na trasie miało objaw ślizgającego się sprzęgła, jak mu dawałem w czape np. jadąc na V i 2000 obrotów, to obroty szybko wskakiwały na 3000 i auto ciągnęło średnio, tak jakbym jechał na półsprzęgle. Przeraziłem się, że po dodaniu półsyntetyka silnik mógł się rozszczelnić, ale osobiście nie wierzę w takie bajki. Okazało się po przyjeździe, że nie do końca wsadziłem miarkę oleju i dziurka była niedomknięta :): Miał też tak ktoś?

Pozdrawiam! i wszystkiego dobrego w Nowym Roku :)

_________________
był: Audi 90 B3 '89 2.0i 115KM 5 cyl. code: PS+cat.
jest: Audi 100 C4 Avant '92 2.6i v6 150KM ABC
jest: VW Passat Variant '99 1.8T 150KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sty.2010 15:36:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
pierwsze to spuść ten mix olejowy i wlej nowy olej,


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sty.2010 15:43:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.wrz.2004 21:59:22
Posty: 644
Lokalizacja: szczecin
Auto: C4 2.6 ABC AVANT
tak też uczynię i tak nic złego się nie może stać raczej...

_________________
był: Audi 90 B3 '89 2.0i 115KM 5 cyl. code: PS+cat.
jest: Audi 100 C4 Avant '92 2.6i v6 150KM ABC
jest: VW Passat Variant '99 1.8T 150KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sty.2010 15:48:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
jak jeździł nim flejtuch na gównianym oleju, którego pewnie nie zmieniał to wlej lepiej jakiś mineralny motula bo zmiana na półsyntetyk w tym przypadku może być ryzykowna


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sty.2010 15:53:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.wrz.2004 21:59:22
Posty: 644
Lokalizacja: szczecin
Auto: C4 2.6 ABC AVANT
nie wierzę w to - miałem w swojej A90 (nawalone dobre ponad 300.000 ;) ) i zmieniłem na full-syntetyk z minerała i śmiga do dzisiaj elegancko. Jeśli silnik jest w dobrym stanie to nic się nie powinno stać, mam taką nadzieję :peace:

Więc planuję zlać ten syf co teraz mam i zalać od nowa półsyntetykiem.

_________________
był: Audi 90 B3 '89 2.0i 115KM 5 cyl. code: PS+cat.
jest: Audi 100 C4 Avant '92 2.6i v6 150KM ABC
jest: VW Passat Variant '99 1.8T 150KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sty.2010 16:08:30 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2003 22:48:52
Posty: 6184
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: V70
Żadnych minerałów, to nie maluch z filtrem odśrodkowym i szlamem w silniku.
Jak kupiłem swoje byłe ABC miałem dokładnie to samo. Na miarce sahara, po dolaniu kole 2.5l wyrównałem dopiero stan. Wszystko było potem oki z motorem. Jak auto ma fleja i w dodatku nie zdaje sobie sprawy z olejo-żłopności V-łek to tak jest.
Teraz niestety też musisz się zaprzyjaźnić z bagnetem trochę bardziej :)

_________________
było: B2 coupe, B3, B4, B5, C3 i 2x C4, S3 8L


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sty.2010 16:10:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.wrz.2004 21:59:22
Posty: 644
Lokalizacja: szczecin
Auto: C4 2.6 ABC AVANT
tak dokładnie zgadzam się! :peace:
a co z moimi początkowymi pytaniami? :)

_________________
był: Audi 90 B3 '89 2.0i 115KM 5 cyl. code: PS+cat.
jest: Audi 100 C4 Avant '92 2.6i v6 150KM ABC
jest: VW Passat Variant '99 1.8T 150KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sty.2010 17:13:07 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
1 To ze miarka była sucha, to swiadczy żle o poprzednim właścicielu, jesli nie zapalała się kontrolka ciśnienia oleju, to silnikowi nic się nie stało.
2 To, ze silnik lepiej pracuje gdy ma dobry olej, to normalne, nawet czasami mozna to usłyszeć. Popychacze hydrauliczne mogą klepać jeśli oleju jest zbyt mało. To ze silnik przestał kopcic, jest raczej skutkiem dogrzania silnika w dłuzszej trasie, poprzednio kopcił ( biały dym, to para wodna ) bo silnik był niedogrzany.
3 Efekt ślizganie się sprzęgła świadczy o zuzyciu tarczy sprzęgłowej . Narazie mozesz z tym jezdzić ale z czasem zacznie się coraz częściej ślizgać, nawet na IV biegu i trzeba będzie je wymienić. Sprzęgło ( efekt ślizgania ) z olejem silnikowym nie ma nic wspólnego, chyba ze uszkodzony jest uszczelniacz wału miedzy silnikiem i skrzynią. Zajrzyj pod spód auta, jeśli skrzynia biegów będzie sucha, to uszczelniacz jest OK. Rzadko się zdarza zeby olej z uszkodzonego uszczelniacza chlapał tak mocno, że zabrudzi tarczę sprzęgłową.

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sty.2010 17:40:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.wrz.2004 21:59:22
Posty: 644
Lokalizacja: szczecin
Auto: C4 2.6 ABC AVANT
ZiPi napisał(a):
1 To ze miarka była sucha, to swiadczy żle o poprzednim właścicielu, jesli nie zapalała się kontrolka ciśnienia oleju, to silnikowi nic się nie stało.


pamiętam , ze zapalała się kontrolka ciśnienia oleju na ok. 3 sek. po rozruchu i gasła...

ZiPi napisał(a):
2 To, ze silnik lepiej pracuje gdy ma dobry olej, to normalne, nawet czasami mozna to usłyszeć. Popychacze hydrauliczne mogą klepać jeśli oleju jest zbyt mało.


oj klepały klepały, jakby miał diesla pod maską, a rozruch silnika brzmiał jak ryk godzilli.... wszystko minęło po dolewce....

ZiPi napisał(a):
To ze silnik przestał kopcic, jest raczej skutkiem dogrzania silnika w dłuzszej trasie, poprzednio kopcił ( biały dym, to para wodna ) bo silnik był niedogrzany.


sugerujesz , że dolanie 2,5 litra oleju do silnika spowodowało, że lepiej się dogrzewa?

ZiPi napisał(a):
Efekt ślizganie się sprzęgła świadczy o zuzyciu tarczy sprzęgłowej . Narazie mozesz z tym jezdzić ale z czasem zacznie się coraz częściej ślizgać, nawet na IV biegu i trzeba będzie je wymienić.


eee nie doczytałeś :peace: to jest tylko "efekt", a źródłem była nie wsadzona do końca miarka poziomu oleju... nie wiem czemu taki objaw, może się da go jakoś wytłumaczyć... :):

_________________
był: Audi 90 B3 '89 2.0i 115KM 5 cyl. code: PS+cat.
jest: Audi 100 C4 Avant '92 2.6i v6 150KM ABC
jest: VW Passat Variant '99 1.8T 150KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sty.2010 17:49:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.cze.2007 17:05:15
Posty: 663
Lokalizacja: Jestem ślązakiem / EPKT
ZiPi napisał(a):
1 To ze miarka była sucha, to swiadczy żle o poprzednim właścicielu, jesli nie zapalała się kontrolka ciśnienia oleju, to silnikowi nic się nie stało.
2 To, ze silnik lepiej pracuje gdy ma dobry olej, to normalne, nawet czasami mozna to usłyszeć. Popychacze hydrauliczne mogą klepać jeśli oleju jest zbyt mało. To ze silnik przestał kopcic, jest raczej skutkiem dogrzania silnika w dłuzszej trasie, poprzednio kopcił ( biały dym, to para wodna ) bo silnik był niedogrzany.
3 Efekt ślizganie się sprzęgła świadczy o zuzyciu tarczy sprzęgłowej . Narazie mozesz z tym jezdzić ale z czasem zacznie się coraz częściej ślizgać, nawet na IV biegu i trzeba będzie je wymienić. Sprzęgło ( efekt ślizgania ) z olejem silnikowym nie ma nic wspólnego, chyba ze uszkodzony jest uszczelniacz wału miedzy silnikiem i skrzynią. Zajrzyj pod spód auta, jeśli skrzynia biegów będzie sucha, to uszczelniacz jest OK. Rzadko się zdarza zeby olej z uszkodzonego uszczelniacza chlapał tak mocno, że zabrudzi tarczę sprzęgłową.


co prawda to prawda.

_________________
kobiety to moje hobby

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sty.2010 18:01:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.wrz.2008 09:07:50
Posty: 323
Lokalizacja: Kraków
NIe wiem, ale mnie uczyli, że nie zalewa sie żadszym olejem niż był wcześniej.

_________________
Było Coupe 2.3 NG
Jest B4 2.8 V6 AAH
Nastepne bedzie 2.7bT albo 2.2T


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sty.2010 18:16:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.wrz.2004 21:59:22
Posty: 644
Lokalizacja: szczecin
Auto: C4 2.6 ABC AVANT
to jest urban legends :) pewnie takie "prawdy" tyczyły się malucha za PRL'u

_________________
był: Audi 90 B3 '89 2.0i 115KM 5 cyl. code: PS+cat.
jest: Audi 100 C4 Avant '92 2.6i v6 150KM ABC
jest: VW Passat Variant '99 1.8T 150KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sty.2010 18:32:28 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2003 22:48:52
Posty: 6184
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: V70
I tak nie ma co zgadywać, trzeba wymienić cały olej i filtry bez gadania.

_________________
było: B2 coupe, B3, B4, B5, C3 i 2x C4, S3 8L


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sty.2010 19:03:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
alexhawk napisał(a):
to jest urban legends :) pewnie takie "prawdy" tyczyły się malucha za PRL'u

nie chodzi już o to czy rzadszy czy gęsty tylko o to, że mineralny nie czyści silnika a jak wlejesz lepszy olej to syf w postaci wymytego nagaru może zapchać jakiś kanał olejowy albo coś, regulatory prędzej zaczną "grać" jak po mineralnym wlejesz półsyntetyk
p.s.
jak znasz wszystkie legendy o olejach to po co pytania zadajesz?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sty.2010 19:41:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.wrz.2004 21:59:22
Posty: 644
Lokalizacja: szczecin
Auto: C4 2.6 ABC AVANT
nie zadaje pytań czy wlać półsyntetyk jak się miało mineralny... w żadnym wypadku nie znam się super na olejach, ale wystarczy poczytać http://www.google.pl/#hl=pl&source=hp&q ... 13bf02c3f8 ile jest opinii na NIE i ile na TAK, ludzi którzy mają o tym pojęcie...
wiem z autopsji i przynajmniej sam sprawdziłem, że olej nie "wymył" mi silnika - pisałem o swojej A90, tam był sporawy przebieg 300.000 i podejrzewam, że licznik kilka wkrętów zaliczył więc mogło by być nawet i 500.000 i zmieniłem z mineralnego na syntetyk z w 100% pozytywnym skutkiem :) pozdr!

_________________
był: Audi 90 B3 '89 2.0i 115KM 5 cyl. code: PS+cat.
jest: Audi 100 C4 Avant '92 2.6i v6 150KM ABC
jest: VW Passat Variant '99 1.8T 150KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sty.2010 23:54:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.cze.2004 23:16:44
Posty: 2694
Lokalizacja: Trzebnica
Barcik napisał(a):
NIe wiem, ale mnie uczyli, że nie zalewa sie żadszym olejem niż był wcześniej.
ja tak samo zawsze uważałem i tak od dużo ludzi słyszałem ...
nie zalałbym silnika po oleju 15-40 na rzadszy bo:
jeśli ktoś już zalewa 15w-40 to w sumie też nie wiadomo czemu :/
czy z głupoty czy silnik już pół czy syntet. już tak pobierał że zalał go gęstym.
Gdzieś też wyczytałem o rozszczelnieniu się silnika jak się zaleje po minerale jakimiś syntetykami :D gdzieś indziej że olej płucze silnik i co jak gdzieś zabrudzenia źle spłyną i coś pozapychają :/
nie sugeruje się tym, ja to tylko gdzieś wyczytałem i może być to nie prawda
Niech się ktoś fachowo wypowie.

_________________
Obrazek
było: B3,B4,B4,C4,C4q,C4q,A4q,A6q,A6C5q,A6C5,VW Bora 4Motion.A4 B6q,Bmw x5 4,4, BMW X5 3,0 , A6 C6 2,4q
jest: A8 D3 4.2 q


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2010 00:26:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.wrz.2004 21:59:22
Posty: 644
Lokalizacja: szczecin
Auto: C4 2.6 ABC AVANT
pozwolę sobie za http://www.carbibles.com/engineoil_bible.html :

cytat napisał(a):
Mixing Mineral and Synthetic oils - the new hotness

That's the thing with progress - stuff becomes out-of-date. Fortunately for you, dear reader, the web is a great place to keep things up-to-date, so here's the current thinking on the subject of mixing mineral and synthetic oils. This information is based on the answer to a technical question posed on the Shell Oil website.
There is no scientific data to support the idea that mixing mineral and synthetic oils will damage your engine. When switching from a mineral oil to a synthetic, or vice versa, you will potentially leave a small amount of residual oil in the engine. That's perfectly okay because synthetic oil and mineral-based motor oil are, for the most part, compatible with each other. (The exception is pure synthetics. Polyglycols don't mix with normal mineral oils.)
There is also no problem with switching back and forth between synthetic and mineral based oils. In fact, people who are "in the know" and who operate engines in areas where temperature fluctuations can be especially extreme, switch from mineral oil to synthetic oil for the colder months. They then switch back to mineral oil during the warmer months.
There was a time, years ago, when switching between synthetic oils and mineral oils was not recommended if you had used one product or the other for a long period of time. People experienced problems with seals leaking and high oil consumption but changes in additive chemistry and seal material have taken care of those issues. And that's an important caveat. New seal technology is great, but if you're still driving around in a car from the 80's with its original seals, then this argument becomes a bit of a moot point - your seals are still going to be subject to the old leakage problems no matter what newfangled additives the oil companies are putting in their products.


co generalnie potwierdza moją tezę, że w dzisiejszych czasach teoria o olejach i nie możliwości mieszania "bo się wypłucze" jest troszkę naciągana... na pewno są takie przypadki jak silnik jest już w podupadającym stanie, to taki syntetyk potrafi go tylko dobić... Tak jak pisałem - moja niunia A90 do dzisiaj bryka na syntetyku, a jak kupowałem to koleś ją krzywdził minerałem, tak samo zresztą jak fleja, od którego kupiłem A100... Zaczynam się zastanawiać, ile jest takich ludzi, których w ogóle nie interesują takie rzeczy :)

_________________
był: Audi 90 B3 '89 2.0i 115KM 5 cyl. code: PS+cat.
jest: Audi 100 C4 Avant '92 2.6i v6 150KM ABC
jest: VW Passat Variant '99 1.8T 150KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2010 00:53:25 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5214
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
alexhawk napisał(a):
Tak jak pisałem - moja niunia A90 do dzisiaj bryka na syntetyku, a jak kupowałem to koleś ją krzywdził minerałem, tak samo zresztą jak fleja, od którego kupiłem A100... Zaczynam się zastanawiać, ile jest takich ludzi, których w ogóle nie interesują takie rzeczy :)


Co znaczy - krzywdził? Auto jeździło, i to mu wystarczało. Przy okazji miał tanią eksploatację na mineralu. Widocznie krzywdy autu nie zrobił, skoro znalazł się amator na takie. Na dwa takie nawet...

Jeżeli chcesz teraz zadbać o te "krzywdzone" auta, to rób co trzeba; nie ma sensu się rozpisywać o pierdołach.

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2010 10:55:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.wrz.2004 21:59:22
Posty: 644
Lokalizacja: szczecin
Auto: C4 2.6 ABC AVANT
rodzynek napisał(a):
Co znaczy - krzywdził? Auto jeździło, i to mu wystarczało. Przy okazji miał tanią eksploatację na mineralu. Widocznie krzywdy autu nie zrobił, skoro znalazł się amator na takie. Na dwa takie nawet...
Jeżeli chcesz teraz zadbać o te "krzywdzone" auta, to rób co trzeba; nie ma sensu się rozpisywać o pierdołach.


tak jak napisał EMGE, do naszych niuniek się nie leje minerałów i tyle :)
ok od nowego tygodnia zabiorę się za niezbędne operacje.

Ktoś może wie jakie koszty sprzęgła np. LUK komplet (bo chyba nie warto wymieniać po 1 części) i robocizny w V6stce?

_________________
był: Audi 90 B3 '89 2.0i 115KM 5 cyl. code: PS+cat.
jest: Audi 100 C4 Avant '92 2.6i v6 150KM ABC
jest: VW Passat Variant '99 1.8T 150KM


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Majestic-12 [Bot] i 60 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: