enduroboy napisał(a):
podjedz do jakiegos warsztatu niech ci dokreca pistoletem ale wtedy przy ewentualnej wymianie kola nie dasz rady samym kluczem nie obejdzie sie bez rurki
![n :diabel:](./images/smilies/020.gif)
ale sruby sie juz nie odkreca
![n :peace:](./images/smilies/023.gif)
Życzę powodzenia.
Każdy szanujący się warsztat dokręca koła pistoletem tylko delikatnie, tak aby koło doszło do piasty i można było auto postawić na ziemi. Potem koło dokręca się kluczem dynamometrycznym, momentem zalecanym przez producenta auta. Zazwyczaj w osobowych autach jest to 100 - 120 Nm, a w A8 D2 konkretnie 120 Nm (wg Autodaty).
Nie zmienia to faktu, że kształt przylgni nakrętki powinien być dopasowany do przylgni otworu w feldze - tylko wtedy dokręcenie kół właściwym momentem gwarantuje bezpieczeństwo. Po wykręceniu śruby powinieneś widzieć, czy otwór w feldze jest stożkowy czy sferyczny.