.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.lut.2025 08:15:39

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A8 D2] jakie miało fabrycznie śruby do felg ?
PostNapisane: 16.gru.2007 00:41:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.paź.2007 00:24:26
Posty: 42
Lokalizacja: Szczecin
hej, mam pytanie, na jaki rodzaj srub fabrycznie przykrecano felgi w a8 ? takie ktore maja półkule czy stożek dociskajacy felge do piasty? Felge mam seryjna s-line`owa 18tke, pytam sie gdyż dzisiaj podczas jazdy uslyszalem dudnienie w lewym kole, okazało sie ze odkreciły mi sie wszystkie śruby w tym kole :zly: na tych felgach jezdze od tygodnia, a sruby do nich mialem z połkula, zastanawiam sie czy to nie ich wina :/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.gru.2007 12:09:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.sie.2006 20:54:28
Posty: 430
Lokalizacja: Złotoryja
nie wiem jakie powinny być śruby, ale mi też się kiedyś odkręciły śruby w jednym kole (zorientowałem się po biciu koła), co było spowodowane wymianą tydzień wcześniej kół - po prostu śruby po wymianie koła, powinno się dokręcić jeszcze raz po przejechaniu paru kilometrów

_________________
PIES...też człowiek :)

A4 Avant 2.8 Q Tiptronic - znowu żyje :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.gru.2007 12:52:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.lut.2007 21:05:21
Posty: 2801
Lokalizacja: WWL
podjedz do jakiegos warsztatu niech ci dokreca pistoletem ale wtedy przy ewentualnej wymianie kola nie dasz rady samym kluczem nie obejdzie sie bez rurki :diabel: ale sruby sie juz nie odkreca :peace:

_________________
życie jest za krótkie żeby jeździć diesel'em
BEZ TRANSPORTU NIE MA NIC
..........................................................................
100C4/S4 4.2 V8...było
accord V .....było
Łoś V70 w AEL'u było
w211 3.2lpg 2003r czarny sedan było
A6c6 3.0 tdi było
s124 605.911 pojechał dalej nabijać km


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.gru.2007 12:57:42 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
enduroboy napisał(a):
podjedz do jakiegos warsztatu niech ci dokreca pistoletem ale wtedy przy ewentualnej wymianie kola nie dasz rady samym kluczem nie obejdzie sie bez rurki :diabel: ale sruby sie juz nie odkreca :peace:

juz kilka razy poprawialem po czyms takim :/

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.gru.2007 16:56:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.lut.2006 21:03:36
Posty: 41
Lokalizacja: DKL
enduroboy napisał(a):
podjedz do jakiegos warsztatu niech ci dokreca pistoletem ale wtedy przy ewentualnej wymianie kola nie dasz rady samym kluczem nie obejdzie sie bez rurki :diabel: ale sruby sie juz nie odkreca :peace:
Życzę powodzenia. :/


Każdy szanujący się warsztat dokręca koła pistoletem tylko delikatnie, tak aby koło doszło do piasty i można było auto postawić na ziemi. Potem koło dokręca się kluczem dynamometrycznym, momentem zalecanym przez producenta auta. Zazwyczaj w osobowych autach jest to 100 - 120 Nm, a w A8 D2 konkretnie 120 Nm (wg Autodaty).

Nie zmienia to faktu, że kształt przylgni nakrętki powinien być dopasowany do przylgni otworu w feldze - tylko wtedy dokręcenie kół właściwym momentem gwarantuje bezpieczeństwo. Po wykręceniu śruby powinieneś widzieć, czy otwór w feldze jest stożkowy czy sferyczny.

_________________
'89 Ford Sierra 2.0i Ghia, DOHC N9A
'90 Audi 100 Avant quattro, 2.3 NF C3


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.gru.2007 23:45:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.mar.2004 22:33:12
Posty: 1207
jeśli masz felge blacha lub alu orginał vw-audi to śruba M14x1.5 x26-28 kula moment to 120 Nm. a to żę śię luzują to się zdarza mi poluzowała się po 5000 km bez przyczyny.
do enduroboy: jak coś piszesz to pisz z sensem .najnowsze klucze pneumatyczne mają moment dochodzący do 750Nm co wystarcza aby przeciągnąć gwinty w piastach .
co do momentu jest podawany dla nowych śrub i gwintów posmarowanych lekko oliwą maszynową przy brudnuch i zardzewiałych należy je oczyścić a otwory w piastach przelecieć gwintownikiem ,za co zwykle klient nie chce płacić więć dokręca się je z momentem ok 25% większym w celu pokonania oporów gwintu i uzyskania zamierzonego naprężenia śruby

_________________
A6 c5 2.8 quattro limo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.gru.2007 23:20:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.paź.2007 00:24:26
Posty: 42
Lokalizacja: Szczecin
enduro7777 napisał(a):
jeśli masz felge blacha lub alu orginał vw-audi to śruba M14x1.5 x26-28 kula moment to 120 Nm. a to żę śię luzują to się zdarza mi poluzowała się po 5000 km bez przyczyny.


super :): dzieki za odp. :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 46 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: