.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.lut.2025 08:00:35

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [100 C3] Luzy na piaście z tyłu
PostNapisane: 07.maja.2011 12:40:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.kwi.2010 17:25:44
Posty: 533
Lokalizacja: Liegnitz bierkenau
Auto: kibitka
witam

byłem dzisiaj w sklepie i niestety nie dostane zamienników piasty tylnej do mojego 2.4 D. Oryginal kosztuje ok 400 zl...

jesli ktos posiada ETKE prosze o sprawdzenie czy piasty sa takie same dla roznych silnikow czy jednak dla kazdego silonika jest inna piasta...

PS. jezeli zalozylem nowe lozysko, doikrecilem odpowiednio, postawilem auto na kola i pchajac górną cześć koła slysze stuki prawdopodobnie z luznego lozyksa na piascie...
ewentualnie skad moze pochodzic ten stuk oraz luz na kole???
czy wyrobiona tuleja na amortyzatorze tylnym tez bedzie skutkowala takimi stukami oraz luzem???
na dziurach prawe kolo glosno stuka, lewe ma mniejszy luz na kole i nie stuka wcale na dziurach...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.maja.2011 14:00:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.mar.2004 21:36:17
Posty: 1946
Lokalizacja: Zielona Góra/Łuków...jak spot będzie to przyjadę
piasty z rozstawem 4X108 są takie same dla różnych wersji silnikowych i występowały też w audi 80 do roku 96
może być też luźny czop osi...miałem taki przypadek w passacie(5tys. km i po łożysku)...może też stukać rozerwane górna gniazdo amortyzatora

_________________
stary dobry góral


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.maja.2011 16:16:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.kwi.2010 17:25:44
Posty: 533
Lokalizacja: Liegnitz bierkenau
Auto: kibitka
PS. chyba pomyliłem się z nazwami...chodziło mi o czop
stojąc w kanale ruszając belką w stronę kół raz w lewo raz w prawo słyszę stuki i wyczuwalny jest luz...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.maja.2011 16:33:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.mar.2004 21:36:17
Posty: 1946
Lokalizacja: Zielona Góra/Łuków...jak spot będzie to przyjadę
sprawdź tulejki metalowo gumowe belki nr.26 na rys...czop to element nr.2

<script></script><noscript>Obrazek</noscript>

_________________
stary dobry góral


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.maja.2011 16:46:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.kwi.2010 17:25:44
Posty: 533
Lokalizacja: Liegnitz bierkenau
Auto: kibitka
faktycznie mozliwe ze to jest uszkodzone bo jak cofam i hamuje to slychac uderzenie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.maja.2011 21:27:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.wrz.2005 20:59:51
Posty: 863
Lokalizacja: Białystok
Cytuj:
doikrecilem odpowiednio

to znaczy BEZ KRĘCENIA kołem dokręcasz mocno(aby docisnąć łożyska i skasować luzy), luzujesz nakrętkę i dokręcasz do momentu tuż przed hamowaniem oporami toczenia łożyska ( to jedyny poprawny sposób na montaż tylnych łożysk)?

_________________
A6 C5 1997 ???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.maja.2011 17:44:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.kwi.2010 17:25:44
Posty: 533
Lokalizacja: Liegnitz bierkenau
Auto: kibitka
nie wiem czy dobrze zrozumialem...
dokrecam nakretke mocno, pozniej luzuje i znowu dokrecam do momomentu "tuż przed hamowaniem oporami toczenia łożyska(tego nie kumam)"
jak mozesz to wyjazsnij jeszcze raz tak punkt po punkcie jesli mozna:)
Ja to zrobilem tak
1. Dokrecilem nakretke na maxa po czym odkrecilem cwierc obrotu w sumie znalazlem taki wlasnie punkt oporu toczenia lozyska...niby wsyytsko ok ale jak zrobie jazde probna to zaczyna walic...gwint na czopie jest juz zjechany i moze to jest przyczyna

tuleja w belce wymieniona a stukanie jest nadal...wiec cos po stronie copu,łożyska


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.maja.2011 18:43:43 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5214
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Łożyskom stożkowym należy zostawić troszkę luzu. Bardziej szkodzi im ciasne skręcenie, niż za duży luz.

Dokręca się je z czuciem ale mocno, obraca koło parę razy (można spróbować jeszcze trochę dociągnąć), potem się luzuje i dociąga dotąd, aż zostanie minimalny, ale wyczuwalny luz.

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.maja.2011 20:40:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.kwi.2010 17:25:44
Posty: 533
Lokalizacja: Liegnitz bierkenau
Auto: kibitka
I taki właśnie luz jest...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.maja.2011 20:21:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.wrz.2005 20:59:51
Posty: 863
Lokalizacja: Białystok
Cytuj:
Dokrecilem nakretke na maxa

niestety ale chyba tu jest problem :) Nie na maxa, a mocno trzeba dokręcić - kiedy dasz na maxa to możesz uszkodzić bieżnie. Dokręcić tyle, aby skasować luzy montażowe i nie zgadzam się z rodzynkiem, że ma być luz :) Luzu ma nie być, a śruba ma być dociągnięta na tyle mocno, aby nie było oporów toczenia łożyska.

_________________
A6 C5 1997 ???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.maja.2011 15:30:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.kwi.2010 17:25:44
Posty: 533
Lokalizacja: Liegnitz bierkenau
Auto: kibitka
Makaron ten wątek już był poruszany na temat luzu i oporów toczenia...
prawdopodobnie zjechany gwint na czopie jest przyczyną...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.maja.2011 22:49:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.gru.2008 17:41:02
Posty: 377
Lokalizacja: Wadowice
rodzynek ma racje luz ma byc,nakrętke dokręcamy obracając jednoczesnie kolem aby nie uszkodzic lożyska w trakcie dokrecania,dokrecamy do tego stopnia aby bylo mozliwe przesuniecie podkladki płaskim wkretakiem uzywajac niewielkiej siły(naciskając wkrętak jednym palcem).na tak dokrecona nakretke zakladamy koronke i blokujemy całość zawleczka.

_________________
http://www.audiklub.org/club/car/241.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.maja.2011 08:23:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.kwi.2010 17:25:44
Posty: 533
Lokalizacja: Liegnitz bierkenau
Auto: kibitka
to juz chyba wyjasnilismy w pierwszych postach...

pytanie jest takie skoro po skreceniu lozyska i kola nie ma luzow po kilku dniach pojawia sie luz to co czary?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.maja.2011 09:01:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.gru.2008 17:41:02
Posty: 377
Lokalizacja: Wadowice
ratmasta napisał(a):
to juz chyba wyjasnilismy w pierwszych postach...

pytanie jest takie skoro po skreceniu lozyska i kola nie ma luzow po kilku dniach pojawia sie luz to co czary?


Nie wyjasniliscie do konca jak to ma byc prawidlowo zrobione dlatego postanowilem to napisac,jest to zaczerpniete z ksiazki Sam naprawiam audi 100/200

Co do tego skad bierze sie luz to o ile masz dobre łozyska to sa dwie mozliwosci,albo czop osi jest zuzyty albo piasta(jesli masz tarczowe hamulce) lub bębny hamulcowe,najlepiej sprawdzic jak siedza łożyska jeszcze przed montazem ale jesli dokrecasz nakretke bez obracania kołem to w efekcie moze okazac sie ze wczesniej poczujesz opor i luz nie bedzie wyczuwalny jednak po przejechaniu sie kolo ulozy sie i znowu bedziesz miał luz,dlatego ważne jest aby prawidlowo skasować luz,jednak nie kasuje sie go do konca,rozne marki roznie sie robi,w niektorych przypadkach dokreca sie nakretke obracajac caly czas kolem az do momentu gdy nie bedzie mozliwosci dalszego obracania,nastepnie luzuje sie o np 1/4 obrotu, w audi wedlug tego co pisza w ksiazce musi byc mozilowsc przesuniecia podkladki za pomoca płaskiego wkretaka z uzyciem niewielkiej siły(naciskajac wkretak jednym palcem).

_________________
http://www.audiklub.org/club/car/241.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.maja.2011 11:25:31 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5214
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
A ja w każdym aucie, w każdym kole ze stożkowymi łożyskami dokręcałem łożyska niemal na maksa obracając przy tym kołem, potem luzowałem nakrętkę i dociągałem ją ponownie do momentu, aż udało mi się ustalić minimalnie wyczuwalny luz na łożyskach (robię to na założonym kole - łatwiej wyczuć luz).

Nigdy już później nie pojawił się natychmiast efekt dużego luzu na łożyskach, nigdy też te łożyska nie padły w krótkim czasie.

Panowie, mechanika jest jedna, jedyne czego wymaga to dokładności i precyzji (i czystości, co akurat w przypadku np. hamulca bębnowego bywa problemem).

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.maja.2011 17:19:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.kwi.2010 17:25:44
Posty: 533
Lokalizacja: Liegnitz bierkenau
Auto: kibitka
OK chłopaki wielkie dzięki za wasze sugestie...zrobie to raz jeszcze uwzględniając to co napisaliście...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 59 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: