.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.lut.2025 11:04:22

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: S6 C5 - Amortyzatory tył
PostNapisane: 01.gru.2016 15:26:29 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5241
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
vwbacardi napisał(a):
b6 i b8 mają tą samą charakterystykę z tym, że b6 jest dedykowane do seryjnej sprężyny, a b8 do krótszej.


Ależ skąd. Nigdy w życiu. Różnica jest taka, że B8 ma krótszy skok uzyskany podkładką pod tłoczyskiem. Także charakterystyka jest całkiem inna. To jedyna różnica...no chyba, ze brać pod uwagę grubą lagę,która raz jest a raz jej nie ma wdanej serii.

Krótsza sprężyna to nie wszystko. Mogę podać Ci kilka przykładów sprężyn niższych a pracujących bardziej elastycznie. Zawias się dobiera nei tylko do stylu jazdy ale i wagi auta na poszczególne koło.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: S6 C5 - Amortyzatory tył
PostNapisane: 21.gru.2016 09:32:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.wrz.2016 13:49:57
Posty: 74
Wybór Padł na Te oto Panie.
https://drive.google.com/file/d/0Bxtw56 ... FTRmc/view

Niebawem będą zakładane ;) na dniach

Udało mi się je wychaczyć za 500 zł komplet, a nie jak w aso 700 za stronę

Do tego przegub za 180 zł ;)

Także można powiedzieć że trochę zostało zrobione niskim kosztem
Ciekawy jestem po ile chodzą uszczelki pod pokrywy zaworów, bo się leje...

Zastanawia mnie jeszcze kwestia sprężyn, bo mam wrażenie że przód za miękki jest, przy zjezdzie z krawęznika prawie miskę Olejową zostawiłem, a krawęznik nie był wysoki, po prostu auto dobiło prawie do ziemi.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: S6 C5 - Amortyzatory tył
PostNapisane: 21.gru.2016 09:41:24 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5241
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Daj znać jak się auto prowadzi na tych amorkach - będzie miękko :P

Co do uszczelek dekli to ja płaciłem bodajże 120 PLN za reinza. Pamiętaj, że trzeba dać odrobinkę sylikonu w miejscach zagięcia uszczelek...ale odrobinkę!

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: S6 C5 - Amortyzatory tył
PostNapisane: 21.gru.2016 21:09:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.wrz.2016 13:49:57
Posty: 74
bloku napisał(a):
Daj znać jak się auto prowadzi na tych amorkach - będzie miękko :P

Co do uszczelek dekli to ja płaciłem bodajże 120 PLN za reinza. Pamiętaj, że trzeba dać odrobinkę sylikonu w miejscach zagięcia uszczelek...ale odrobinkę!


Może ciut miękko będzie, ale powiem szczerze sam jestem ciekawy, bo dotychczasowe bolączki mnie wykańczały, jak avantem przeleciałem przez tzw "tarkę" czyli dziura na dziurze, to miałem wrażenie że tył to zaraz wyskoczy z Auta i mi płaskiego strzeli...

Podszedłem też trochę logicznie, przód ma obciążenie, więc im twardsza amotyzacja tym lepiej, fizyka mówi swoje odnośnie masy...
Natomiast tył jest lekki i nie raz miałem wrażenie że seryjne amortyzatory dosłownie nie pracują, jako że sam jezdzę autem praktycznie...

Mam nadzieje że te amorki okażą się takim kontrastem, bo na typowo sportowe zawieszenie szkoda pieniędzy (torów nie odwiedzam, a po mieście to... no znaczka BMW nie mam) Chociaż ciut komfortu się przyda

Postaram się jak najszybciej opisać efekty, na razie trochę się zabawy zebrało
Amortyzatory, stabilizator, przegub i uszczelki :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: S6 C5 - Amortyzatory tył
PostNapisane: 29.gru.2016 20:57:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.wrz.2016 13:49:57
Posty: 74
Wíec, do wszystkich zainteresowanych.

Jestem obecnie juz po wymianie amortyzatorow.
Moja ocena monroe to 8/10
Tak jak zakladalem, tanim kosztem udalo mi sie uzyskac kontrast miedzy komfortem a sportowym zacieciem, amortyzatory idealnie wprowadzaja audi w zakrety, testowalem przy 120 na lekkim luku i jestem w szoku, czuc lekkie odchylenie, ale 100 procent kontroli, zero znoszenia czy dobijania.

Edit: Sprawdzone dokładnie, akurat trafiłem na mojego Arcywroga Miastowego, czyli Opla Adama 1.4 Ecotec 150 koni ( Śmiejcie się, ale to gówienko jest dosłownie przyklejone do Asfaltu, może na prostych ma tyły, ale potwór wychodzi z tego na zakrętach, no i waży tylko 1tone mu wychodzi 6koni mocy na każdy 1kg wagi, natomiast w S6 około 5,30 konia na każdy kg masy) .



Pierwszy raz na łuku 45 stopni nie wyrzuciło mi tyłu przy pełnym gazie, co dla mnie jest wręcz Magiczne, bo wcześniej ostre łuki przypominały raczej przelot BMW niż Quattro
Ba, prawie dzwona zaliczyłem, bo odruchowo kontrę zrobiłem, a jak się okazało była zbędna.
No i udało mi się go dojść na serpentynach, gdzie wcześniej raczej skupiałem się na kokpicie czy nie zaczyna się świecić ESP.
Mankrament, moim zdaniem za bardzo odbijają, bo na wybojach lubi sobie podskoczyć.

Początkowo po przeczytaniu wszystkich postów brałem pod uwagę dołożenie do nich spręzyn sportowych, aby je utwardzić, lecz, teraz nie ma takiej potrzeby.


Natomiast na dziurach idealnie amortyzuja i nie trzeba robić pokerface jak pasażer obleje się kawą po przelocie przez tarkę czyli 100 metowe pasmo dziur po drodze która jest remontowana od 20 lat.

____________________________________________________
Reasumując: Amortyzatory Idealne do Warunków Miastowych, Szybkich przelotów po obwodnicach, czy ostrzejszych wejść w zakręty, nie dają rady na pełnym kole typu małe rondo przy 70 ciu, czuć ciągnięcie tyłu
Akceptują krótkotrwałe bardzo mocne przeciążenia i doskonale się spisują, natomiast przy Średnim przeciążeniu i dołożeniu momentalnego pełnego obciążenia siadają.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: S6 C5 - Amortyzatory tył
PostNapisane: 05.sty.2017 18:28:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.gru.2016 17:09:29
Posty: 5
Witam. Na początek się przedstawię, bo jestem tu nowy. Jestem Damian i jestem posiadaczem Audi S6 C5 Avant z sercem AQJ :) A piszę tutaj, bo nie chcę robić nowego tematu i robić bajzel na forum. A mianowicie: będę się zabierał z wymianą zawieszenia w mojej Esce i tu zaczyna się pytanie: Jakie? Powiem może to, że jeżdżę energicznie, zakręty, ścinka, trybo niżej i pizd*. W mojej okolicy są słabe drogi. Zastanawiam się też czy wymienić tuleje, itp. na ori częściach np. Lemfordera czy Poliuretana wsadzić i przy okazji amorki ze sprężynami. Obecnie jest wszystko z pierwszego montażu. A może gwint? Choć w GOLFie miałem styczność z gwintem i piwa nie wypiłem jako pasażer :( Proszę o pomoc i rozwiejcie moje wątpliwości. Budżet ? Syty :) :) :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: S6 C5 - Amortyzatory tył
PostNapisane: 05.sty.2017 18:35:13 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5241
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Skoro budżet syty to za 10k możesz wkładać intaxa albo pójść w jakieś Koni. Moja poprzednia S6ka jeździ obecnie na takim zestawieniu. Koni Sport V2 i jest dość komfortowo. Nie mniej jednak jeśli lubisz dynamicznie jeździć (choć po zakrętach średnio się to prowadzi) to poliuretany będą odpowiednie.

Przy okazji zwróć uwagę na układ kierowniczy - końcówki z teflonowym gniazdem sworznia, wypięcie czujnika serwotronika jeśli masz (przydaje się).

Im cięższe auto tym gwint się lepiej sprawuje. Widywałem już A6 V8 na gwincie TA i nie było tragedii. Więc przy zastosowaniu Intraxa czy nawet Koni komfort będzie odczuwalny na wystarczającym poziomie. Jeśli budżet masz mniejszy zostaje Ci seryjne Sachs Adv lub Bilstein B8 (ale tu już będzie dość twardo). B14 też będzie fajne i przystępne cenowo ale czy je wykorzystasz? Nie sądzę.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: S6 C5 - Amortyzatory tył
PostNapisane: 06.sty.2017 01:33:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.wrz.2016 13:49:57
Posty: 74
DamianDXi napisał(a):
Witam. Na początek się przedstawię, bo jestem tu nowy. Jestem Damian i jestem posiadaczem Audi S6 C5 Avant z sercem AQJ :) A piszę tutaj, bo nie chcę robić nowego tematu i robić bajzel na forum. A mianowicie: będę się zabierał z wymianą zawieszenia w mojej Esce i tu zaczyna się pytanie: Jakie? Powiem może to, że jeżdżę energicznie, zakręty, ścinka, trybo niżej i pizd*. W mojej okolicy są słabe drogi. Zastanawiam się też czy wymienić tuleje, itp. na ori częściach np. Lemfordera czy Poliuretana wsadzić i przy okazji amorki ze sprężynami. Obecnie jest wszystko z pierwszego montażu. A może gwint? Choć w GOLFie miałem styczność z gwintem i piwa nie wypiłem jako pasażer :( Proszę o pomoc i rozwiejcie moje wątpliwości. Budżet ? Syty :) :) :)



Bloku, Masz rację z końcówkami Teflonowymi, ale skoro ma słabe drogi w okolicy warto chociaż dodać gram amortyzacji. Słabo widzę wpadnięcie w dziurę na gwincie z sowitym "JEBUT" bo ja osobiście sam bym od razu wyskoczył z Auta Zobaczyć czy nie urwało kielicha.

Moim Zdaniem, Polecieć właśnie B8ke, ale w zestawieniu ze sportowymi sprężynami. Moim zdaniem powinno to dać amortyzację do w miarę sportowej jazdy.

Nie ma sensu pisać Setupu na Tory wyścigowe.... Prawda jest taka że u rozsądnego kierowcy pod "energiczną jazdą" kryje się zakręt z góra 100km/h, bo reszta to kaskaderka za którą Anioł Stróż nie nadąża.


Moim zdaniem większą wagę niż do amortyzacji, przyłóż do sensownych Opon typu Toyo. Nie ukrywajmy, nie zawsze zauważysz odrobinę wilgoci na asfalcie, czy nawet fakt że Pani Halinka na lubi Wylać wiadro wody na zakręt przy jej sklepie monopolowym.

Jak na badziewnym Ogumieniu pociągnie ci tył to nic cię nie uratuje, albo jak ci opona strzeli od przegrzania. Zawsze każdemu powtarzam: Jeżeli jesteś przekonany że wina poślizgu na zakrętach to wina zawieszenia i chcesz je zmieniać, najpierw zmień opony.

A zaufaj mi, zagłębisz się w temat opon, rozmiarów, oporów, przyczepności, przeznaczenia, to najprostsze zawieszenie sportowe ci wystarczy.
Ja kiedyś nie mogłem dość faceta w Oplu astrze, bo leciał po rondach i zakrętach jakby go przykleili, Mimo że dupa mu się gibała na prawo i lewo, to opony nie pozwalały mu na żadne przesunięcie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: S6 C5 - Amortyzatory tył
PostNapisane: 06.sty.2017 09:17:07 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5241
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Z drogowych Toyo ma słaby wybór. Musiałby uderzyć w semislika ale kto do S6tki założy R1R nie wspominając o R888. Wszystko niżej nie uniesie tego auta w zakręcie. Ale fakt, ma ona spore znaczenie w przyczepności. Osobiście celowałbym w Yokohame Sport Advan v105 lub Dunlop Sport Maxx.

Wracając do zawiasu. Skoro kasa nie gra roli to lepiej jednak uderzyć w dobry zawias. B8 jest spoko ale to nadal kit. Do codziennej spokojnej jazdy (szybkiej) jest mega fajny. Ale na zakręty w tak ciężkim aucie może być różnie. Miałem B8 w 920VQ i był mało tolerancyjny. Koni czy intrax to zawieszenia półprofesjonalne niekoniecznie do sportu. Są drogie bo i jakość jest mega. Dodatkowo pełna regulacja powoduje, że można dopasować sobie do potrzeb - włącznie z miękkim wybieraniem nierówności :-)

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: S6 C5 - Amortyzatory tył
PostNapisane: 27.sty.2017 20:28:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.gru.2016 17:09:29
Posty: 5
Witam. Koledzy, jeśli chodzi o opony to mam Uniroyal RainSport3 235/40/18 i jestem mega zadowolony. Panowie, nie bardzo chcę gwinta, nie mam przekonania. Myślę sobie tak: Wszystkie tulejki, z wahaczami, dosłownie wszystko poliuretanowe + amorek np. B8 i sprężyna jakaś sportowa, średniej twardości, jakiej marki?

PS. Spojrzę na tego Intaxa i Koni, jakieś konkretne modele? Chcę mieć Trochę komfortu i sportu - średnio po prostu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: S6 C5 - Amortyzatory tył
PostNapisane: 27.sty.2017 20:39:46 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5241
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Gwint zdecydowanie przyniesie więcej komfortu niż B8 + spring sportowy.

Intrax RS -> http://en.intraxracing.nl/producten/rs/ (zawias z regulacją nadający się na co dzień jak i na tor)

Koni -> https://www.koni.com/en-US/Cars/Product ... &modelt=20

Do tego seryjna spreżyna 1BD lub 1BE. Komfort i dość dobre trzymanie. Są nieco mniej twarde niż B8.

W ostateczności zostaje Ci B12 lub B14.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: S6 C5 - Amortyzatory tył
PostNapisane: 19.mar.2017 17:16:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.gru.2016 17:09:29
Posty: 5
A powiedzcie mi proszę, bo byłem na nie z gwintem, ale chcę rozwiać swoje wątpliwości. Jeśli kupię zawieszenie gwintów to co z tymi obecnymi tulejami, wahaczami, itp.? Nie mam pojęcia o gwincie, więc może uda Wam się mi mnie przekonać?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: S6 C5 - Amortyzatory tył
PostNapisane: 19.mar.2017 20:49:52 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5241
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Gwint zastępuje Ci amortyzator i sprężynę. Reszta zawiasu zostaje. Owszem możesz zamiast typowych gumowych tulei wsadzić poliuretanowe.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 61 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: