.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 27.lis.2024 01:37:39

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [80 B3] strasznie mi trzepie furą...
PostNapisane: 11.lis.2006 23:23:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.gru.2004 10:18:16
Posty: 225
Lokalizacja: Zielona Górka
rzucam pytanko bo nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi w starszych postach,
dwukrotnie już wyważałem oponki i nadal powyżej 90km/h trzepie mi kierownicą a właściwe mocne dragania przenoszą sie na całe nadwozie aż mocno je się wyczuwa w podłodze, obserwuje się przy tym również drgania lewarka. Tak jakby drgania ze zespołu napędowego.

Poczatkowo myślałem że to niewyważone kółeczka, ale kółeczka niby ok zresztą 2 razy już je wyważałem. Zastanawiam się czy już nie kupić nowych oponek na przód ale te są dobre i akurat zimy, nie wiem jak było wcześniej bo niuńkę mam od niedawna.

Co dziwne powyżej 120km/h drgania jakby słabną a najbrdziej wyczuwalne tak w granicach 100-115km/h. Nie mają tu znaczenia obroty silnika dzieje się tak nawet przy puszczeniu na luz.

Czy ma ktoś może na to pomysł jaki?

_________________
ach żal mi mojego B3 Quattro 2.0 Sport Edition teraz B3 1.8S zagazowany golas


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [B3] strasznie mi trzepie furą...
PostNapisane: 11.lis.2006 23:32:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.mar.2005 18:34:28
Posty: 703
Lokalizacja: Warszawa
gigi napisał(a):
rzucam pytanko bo nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi w starszych postach,
dwukrotnie już wyważałem oponki i nadal powyżej 90km/h trzepie mi kierownicą a właściwe mocne dragania przenoszą sie na całe nadwozie aż mocno je się wyczuwa w podłodze, obserwuje się przy tym również drgania lewarka. Tak jakby drgania ze zespołu napędowego.

Poczatkowo myślałem że to niewyważone kółeczka, ale kółeczka niby ok zresztą 2 razy już je wyważałem. Zastanawiam się czy już nie kupić nowych oponek na przód ale te są dobre i akurat zimy, nie wiem jak było wcześniej bo niuńkę mam od niedawna.

Co dziwne powyżej 120km/h drgania jakby słabną a najbrdziej wyczuwalne tak w granicach 100-115km/h. Nie mają tu znaczenia obroty silnika dzieje się tak nawet przy puszczeniu na luz.

Czy ma ktoś może na to pomysł jaki?


proponuje ustawic geometrie w jakims warsztacie co sie tym zajmuje

pozdro

_________________
BEX quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lis.2006 23:35:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.gru.2004 10:18:16
Posty: 225
Lokalizacja: Zielona Górka
masz na myśli zbiezność kół?

_________________
ach żal mi mojego B3 Quattro 2.0 Sport Edition teraz B3 1.8S zagazowany golas


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lis.2006 23:37:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.mar.2005 18:34:28
Posty: 703
Lokalizacja: Warszawa
gigi napisał(a):
masz na myśli zbiezność kół?


tak

_________________
BEX quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lis.2006 23:40:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.gru.2004 10:18:16
Posty: 225
Lokalizacja: Zielona Górka
też o tym myślałem bo ma taką minimalną tendencję do myszkowania, ale żeby z powodu złej zbieżności tak waliło? jak to się dzieje?

_________________
ach żal mi mojego B3 Quattro 2.0 Sport Edition teraz B3 1.8S zagazowany golas


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lis.2006 23:43:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.mar.2005 18:34:28
Posty: 703
Lokalizacja: Warszawa
gigi napisał(a):
też o tym myślałem bo taka minimalną tendencję do myszkowania, ale żeby z powodu złej zbieżności tak waliło? jak to się dzieje?

a jak masz kola tak ustawione na przyklad:
| \
| |

to jak moze nie bic ?
jedz i zrob zbieznosc, napewno nikt dawno tego nie robil u Ciebie w samochodzie wiec na 100% nie zaszkodzi a finansowao tez Cie nie wykonczy :)

_________________
BEX quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lis.2006 23:47:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.gru.2004 10:18:16
Posty: 225
Lokalizacja: Zielona Górka
masz rację, zmylił mnie stan bieżnika, być może poprzedni właściciel wymienił niedawno opony, choć jedna jest faktycznie bardziej przykoszona ale środkiem tak jaby miała wcześniej zadużo powietrza ...

_________________
ach żal mi mojego B3 Quattro 2.0 Sport Edition teraz B3 1.8S zagazowany golas


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lis.2006 23:53:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.mar.2005 18:34:28
Posty: 703
Lokalizacja: Warszawa
gigi napisał(a):
masz rację, zmylił mnie stan bieżnika, być może poprzedni właściciel wymienił niedawno opony, choć jedna jest faktycznie bardziej przykoszona ale środkiem tak jaby miała wcześniej zadużo powietrza ...

ale ja mowie o zrobieniu zbieżności zawieszenia a nie o wyważeniu kół

_________________
BEX quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lis.2006 23:56:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.gru.2004 10:18:16
Posty: 225
Lokalizacja: Zielona Górka
wiem, wiem, tylko zawsze myślałem ze jak zła zbiezność to ścina wewnętrzne lub zewnętrzne strony opon a tutaj tego nie zaobserwowałem i już sie zacząłem bać ze jakś pół oś jest podkrzywiona lub cosik takiego.

W poniedziałek jadę na geometrię przy okazji obkuka mi gość zawieszkę bo zmieniłem w tygodniu łaczniki stabilizatora a cosik jeszcze mi lekko popukuje na małych dziurach choć na szarpakch niby nic innego nie wyszło...

_________________
ach żal mi mojego B3 Quattro 2.0 Sport Edition teraz B3 1.8S zagazowany golas


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lis.2006 07:27:48 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.paź.2004 20:02:38
Posty: 2279
Lokalizacja: Dublin-Kraków
Auto: TT 1.8T BAM QUATTRO
ja miałem identyczne objawy przy zajechanych tarczach poprostu między 100 a 120 tak waliły ze to porażka była trzeba było lecieć powyżej 140 to ustępowało :) lub około 70 to też nieczuło się :diabel:

_________________
Jakub
80 COUPE 2.0 16V
TT 1.8T Quattro -> http://zmniejszacz.pl/zdjecie/2019/8/21 ... _TTbam.jpg
A2 1.4 tdi -> http://zmniejszacz.pl/zdjecie/2019/8/21/15011589_A2.jpg
A4 1.9 tdi -> http://zmniejszacz.pl/zdjecie/2019/8/21 ... G_1797.JPG
B3 1.8 -> http://zmniejszacz.pl/zdjecie/2019/8/21 ... 1_b380.jpg
C3 2.3 Quattro -> http://zmniejszacz.pl/zdjecie/2019/8/21 ... 267js7.jpg
B2 1.8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lis.2006 09:54:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 14:41:45
Posty: 842
Lokalizacja: Kraków
1. sprawdzic geometrie kol
2. sprawdzic tarcze , czy nie krzywe, jak mowi fishu
3. jezeli masz nieoryginalne felgi, a kola na 5 srub, to najprawdopodobniej jest roznica pomiedzy srednica piasty a felgi i to wlasnie taki efekt daje, u mnie po zamiance bylo az 7 mm i tylko pierscienie centrujace w takiej sytuacji ratuja.

_________________
nf,mc,kg, aan
akn

nagie blondynki okazują się wcale nie takie głupie...

frustra vivit qui nemini prodest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lis.2006 11:31:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.maja.2005 12:24:44
Posty: 49
Lokalizacja: Wlkp
Gigi, opony bija przy 110km/h + _5km/h, ale twierdzisz ze masz wywazone . sprawdz czy nie masz popekanego plutna w oponach tzw. jaja sie robia na biezniku(miejsca w ktorych sa plytsze rowki).Tarcze bija przy hamowaniu dopiero wiec to bym wykluczyl.Sprawdz luz na koncowkach drazkow i i gumach na maglownicy.Szukaj i jeszcze raz szukaj myslac nieustannie :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lis.2006 11:50:06 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
a masz pierscienie centrujace w felgach czy masz oryginalne felgi ?

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lis.2006 14:05:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.gru.2004 10:18:16
Posty: 225
Lokalizacja: Zielona Górka
fele mam oryginał, tarcze napewno są dobre zresztą prawie jak nowe,
dziwi mnie że te drgania są tak mocno przenoszone na podłogę i lewarek, zwykle nieważone koła czuć głównie tylko na kierownicy i to tak że nawet łatwo wyczuć z której strony koło bije, tutaj koła napewno są ok, tarcze też i nie da się wyczuć z której strony bardziej trzepie.
Mam nadzieję ze to tylko kwestia zbieżności ale nie spotkałem się jeszcze aby zła geometra dawała takie drgania...

_________________
ach żal mi mojego B3 Quattro 2.0 Sport Edition teraz B3 1.8S zagazowany golas


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lis.2006 14:12:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.maja.2005 12:24:44
Posty: 49
Lokalizacja: Wlkp
pewnie ze to nie geometria, co do tarczy:pracuje w fabryce v w i tam mamy nowe czesci, a trafila sie nie raz tarcz z defektem i co na to powiesz?tarcze bija przy hamowaniu!!!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lis.2006 14:15:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.maja.2005 12:24:44
Posty: 49
Lokalizacja: Wlkp
podnies sobie auto i popatrz na opone, jak sie toczy, to nic nie kosztuje...zamien kolka z tylu na przod i sprawdz wtedy


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lis.2006 14:22:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.gru.2004 10:18:16
Posty: 225
Lokalizacja: Zielona Górka
tarcze nie biją przy hamowaniu,
muszę spróbować zamienić te koła przód-tył, ale jeśli opona miałaby jajo to na wyważarce byłoby to widać a byłem przy wyważaniu i ta maszynka zdrowo kółeczkiem kręciła i żadnego bicia ani krzywej feli nie było.

Ale zastanawiające jest dla mnie dlaczego drgania są tak mocno wyczuwalne w całym zespole napędowym, nigdy wcześniej w innych autach przy biciu kół czegoś takiego nie obserwowałem ...

_________________
ach żal mi mojego B3 Quattro 2.0 Sport Edition teraz B3 1.8S zagazowany golas


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lis.2006 15:50:04 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.paź.2004 20:02:38
Posty: 2279
Lokalizacja: Dublin-Kraków
Auto: TT 1.8T BAM QUATTRO
yogi napisał(a):
tarcze bija przy hamowaniu!!!!
to nieprawda ze tarcze bija tylko przy chamowaniu bo to co opisałem działo się bez chamopwania z winy tarcz , przy chamowaniu oczywiście też

_________________
Jakub
80 COUPE 2.0 16V
TT 1.8T Quattro -> http://zmniejszacz.pl/zdjecie/2019/8/21 ... _TTbam.jpg
A2 1.4 tdi -> http://zmniejszacz.pl/zdjecie/2019/8/21/15011589_A2.jpg
A4 1.9 tdi -> http://zmniejszacz.pl/zdjecie/2019/8/21 ... G_1797.JPG
B3 1.8 -> http://zmniejszacz.pl/zdjecie/2019/8/21 ... 1_b380.jpg
C3 2.3 Quattro -> http://zmniejszacz.pl/zdjecie/2019/8/21 ... 267js7.jpg
B2 1.8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lis.2006 19:02:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.gru.2004 10:18:16
Posty: 225
Lokalizacja: Zielona Górka
tak sobie jeszcze rozmyślam, a może jakiś extra fachman jak wymieniał wcześniej tarcze założył je na pordzewiałe piasty....

_________________
ach żal mi mojego B3 Quattro 2.0 Sport Edition teraz B3 1.8S zagazowany golas


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2006 19:51:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.gru.2004 10:18:16
Posty: 225
Lokalizacja: Zielona Górka
tarcze i piasty oki

okazuje się, że te przednie zimowe są to jakieś niemieckie nalewki ...

na maszynie ok w aucie trzepie, jednak i tak pewność będę miał po zamianie przód-tył tylko ciągle brat tego czasu ...

ma ktoś doświadczenia z oponami nalewanymi?

_________________
ach żal mi mojego B3 Quattro 2.0 Sport Edition teraz B3 1.8S zagazowany golas


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: