.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 10.lut.2025 21:20:42

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [b3 1.8s]Amortyzatory MTS warto? EDIT-> relacja z jazdy
PostNapisane: 19.gru.2009 19:54:11 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lip.2003 02:19:55
Posty: 2603
Lokalizacja: Łódzkie
Auto: Audi A6 C6 3.0 TDI
Szykuje sie do remontu totalnego zawieszenia w mojej babci (b3 1.8s 91r). Metodyka jest prosta i identyczna jak przed 3-4 laty. Wymieniam wszystko na raz razem z amortyzatorami. Obecnie mam KYB ExelG (gazowki) i sprezyny weitec -40 mm. Nie moge powiedziec ze seryjne amory plus te sprezyny to dobe zestawienie. Teraz stoje przed wyborem czy kupic kolejne firmowe gazowki czy tez np produkt MTS ktory oferuje krotsze, twardsze i przystosowane do pracy przy mniejszym skoku amortyzatory ( to wszystko folderowa retoryka). Poradzcie cos. Gwint i cos drozszego niz komplet np seryjnych Sachsow nie wchodzi w gre.

MTS -> http://allegro.pl/item846738382_amortyzatory_sportowe_audi_80_90_od_mts_technik.html

_________________
Audi 80 B3 1.8 S automatic light custom white - low and slow 2000-2012
Audi A4 B5 2.5 TDI Limo 2005-2008
Audi A4 B7 2.0 TDI Avant 2008-2010
Audi A6 C6 3.0 TDI Quattro Limo 2010 ->
PF 126p 2007 ->
Kia Rio 1.2 XL 2012 ->


Ostatnio edytowano 25.lut.2010 23:42:04 przez Bilo, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.gru.2009 18:52:51 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.paź.2004 22:46:01
Posty: 1899
Lokalizacja: Wrocław
Ja miałem w 80 B4 Supersporty, a więc amortyzatory podobnej klasy.

Przy obniżonym zawieszeniu nie było porównania do seryjnych amortyzatorów - z jednej strony "beton", ale także dużo pewniejsze zachowanie na drodze niż na fabrycznych wytłumiaczach.

Ja na Twoim miejscu rozważyłbym 2 opcje. Mianowicie powrót zawieszenia do nastawień fabrycznych, albo jakieś budżetowe amortyzatory do obniżonego zawieszenia. W tym drugim przypadku MTS-y powinny być ok.

_________________
Pozdrawiam,
Sebastian
A4 1.8T
A2 1.4


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.gru.2009 19:57:35 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lip.2003 02:19:55
Posty: 2603
Lokalizacja: Łódzkie
Auto: Audi A6 C6 3.0 TDI
Masz racje supersporty powinny byc porownywalne do MTS. Miales te supersporty od poczatku z nizszymi sprezynami czy tez najpierw miales serie amortyzatory z nizszymi sprezynami? Chcialem sie zorientowac czy jeszcze wiekszego betonu sobie nie zrobie. Z drugiej strony jednak nie wiem czy nie lepszy ten beton niz w sumie twarde nieharmonijne zawieszenie z srednioprzewidywalnymi reakcjami. Prawda jest ze zalezy mi na utrzymaniu wrazenia estetycznego wiec ciezko mi sie mysli o powrocie do wysokiegio zawieszenia.
Kusza mnie te MTSy bo jest szansa za stosunkowo mala kase kupic amory ktore podalaja sprezyna.

_________________
Audi 80 B3 1.8 S automatic light custom white - low and slow 2000-2012
Audi A4 B5 2.5 TDI Limo 2005-2008
Audi A4 B7 2.0 TDI Avant 2008-2010
Audi A6 C6 3.0 TDI Quattro Limo 2010 ->
PF 126p 2007 ->
Kia Rio 1.2 XL 2012 ->


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [b3 1.8s]Amortyzatory MTS warto?
PostNapisane: 22.gru.2009 21:13:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2006 18:21:46
Posty: 1545
Lokalizacja: Festung Breslau
Bilo napisał(a):
Szykuje sie do remontu totalnego zawieszenia w mojej babci (b3 1.8s 91r). Metodyka jest prosta i identyczna jak przed 3-4 laty. Wymieniam wszystko na raz razem z amortyzatorami. Obecnie mam KYB ExelG (gazowki) i sprezyny weitec -40 mm.

Masz taki sam setup jak ja. Powiedz mi czy po około 20 tyś km od założenia odczułeś duże "zmiękczenie" amortyzatorów?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.gru.2009 21:38:07 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.paź.2004 22:46:01
Posty: 1899
Lokalizacja: Wrocław
Najpierw miałem H&R 35/35 mm i seryjne amortyzatory, a później zestaw Supersport 60/40.

Na H&R było stosunkowo miękko, środek ciężkości niżej niż w serii, audiczka nie zadzierała dzioba przy przyspieszaniu, generalnie utrata komfortu nieznaczna.

Na Supersportach było bardzo twardo. Ogólnie jeździło się przyjemnie, ale po 3 tygodniach mi się znudziło i od tamtej pory postanowiłem - żadnego więcej obniżania. ;) No, ewentualnie jakiś S-line wchodzi w grę. :)

_________________
Pozdrawiam,
Sebastian
A4 1.8T
A2 1.4


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.gru.2009 11:23:08 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lip.2003 02:19:55
Posty: 2603
Lokalizacja: Łódzkie
Auto: Audi A6 C6 3.0 TDI
Ciezko mi odopowiedziec na pytanie o "zmiekczeniu". Jakies pol roku po pelnym remoncie znow cos zaczelo pukac i stukac a auto plywac.. czyba amortyzatory nie podolaly. Mysle ze sprobuje z tymi MTS a jak bedzie kiszka to sprzedam w zestawie ze sprezynami i podniose auto na serii z jakimis sachsami lub na gazowej KYB

_________________
Audi 80 B3 1.8 S automatic light custom white - low and slow 2000-2012
Audi A4 B5 2.5 TDI Limo 2005-2008
Audi A4 B7 2.0 TDI Avant 2008-2010
Audi A6 C6 3.0 TDI Quattro Limo 2010 ->
PF 126p 2007 ->
Kia Rio 1.2 XL 2012 ->


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.gru.2009 11:55:35 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Nie pękaj.. zostaw glebę i daj się babci trochę rozerwać :D Twardo i nisko! :peace:

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.gru.2009 10:26:15 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lip.2003 02:19:55
Posty: 2603
Lokalizacja: Łódzkie
Auto: Audi A6 C6 3.0 TDI
:d Babcia to sie powoli w szwach rozchodzi przez ta glebe :peace: W przyszlym roku bedzie miala 19 lat

_________________
Audi 80 B3 1.8 S automatic light custom white - low and slow 2000-2012
Audi A4 B5 2.5 TDI Limo 2005-2008
Audi A4 B7 2.0 TDI Avant 2008-2010
Audi A6 C6 3.0 TDI Quattro Limo 2010 ->
PF 126p 2007 ->
Kia Rio 1.2 XL 2012 ->


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.gru.2009 11:35:55 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Bilo napisał(a):
:d Babcia to sie powoli w szwach rozchodzi przez ta glebe :peace: W przyszlym roku bedzie miala 19 lat


Moja biedrona podobnie.. nic jej nie jest. :peace:

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2009 15:35:10 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lip.2003 02:19:55
Posty: 2603
Lokalizacja: Łódzkie
Auto: Audi A6 C6 3.0 TDI
Zamowilem dzis MTSy u siebie na miejscu. Jak zamontuje to opisze. Mysle ze nastapi to okolo lutego bo do tego czasu powoli zgromadze wszystkie czesci.

_________________
Audi 80 B3 1.8 S automatic light custom white - low and slow 2000-2012
Audi A4 B5 2.5 TDI Limo 2005-2008
Audi A4 B7 2.0 TDI Avant 2008-2010
Audi A6 C6 3.0 TDI Quattro Limo 2010 ->
PF 126p 2007 ->
Kia Rio 1.2 XL 2012 ->


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2010 23:02:17 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lip.2003 02:19:55
Posty: 2603
Lokalizacja: Łódzkie
Auto: Audi A6 C6 3.0 TDI
MTSy dotarly, nie rozpadaja sie w rekach wiec moze cos z tego bedzie. W pudelku po amorach sukcesywnie dokladam poszczegolne czesci zawieszenia. Jak sie zgromadzi komplet -> wymiana. Komponenty Moog i lemforder przypadkiem sa lozyska Febiego ;)

Obrazek

_________________
Audi 80 B3 1.8 S automatic light custom white - low and slow 2000-2012
Audi A4 B5 2.5 TDI Limo 2005-2008
Audi A4 B7 2.0 TDI Avant 2008-2010
Audi A6 C6 3.0 TDI Quattro Limo 2010 ->
PF 126p 2007 ->
Kia Rio 1.2 XL 2012 ->


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lut.2010 23:38:56 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lip.2003 02:19:55
Posty: 2603
Lokalizacja: Łódzkie
Auto: Audi A6 C6 3.0 TDI
Po zgromadzeniu wszystkich niezbednych czesci w srode oddalem auto do mechanika, a odebralem przed dwiema godzinami. Jestem juz po jazdach testowych, wiec moge sie wypowiedziec na temat MTS

Zaczne jednak od skali przedsiewziecia. Wymieniono nastepujace czesci

-> Amortyzatory MTS przod i tył
-> Łozyska kolumn Mcphersona (Febi)
-> Tuleje wózka (Febi/Lemforder)
-> Tuleje wahaczy (Lemforder)
-> Sruby wahaczy (ASO)
-> Swoznie wahaczy (Moog)
-> Łączniki stabilizatora (Moog)
-> Kompletne drazki kierownicze (Lemforder)
-> Gumy stabilizatora (no name)
-> Tuleje tylnej belki (Febi)
-> Przewody elastyczne hamulcowe przod i tył ( no name)
-> Przeguby zewnetrzne ( wstyd pisac jakie, ale klasa bardzo budzetowa, bo wyskoczylo to w trakcie)

Pomimo podwojenia wartosci auta jestem mega zadowolony. Wprost nie da sie wyrazic radosci z tak pracujacego zawieszenia jak obecnie. Zastosowanie MTS-ow bylo dobrym posunieciem. Amortyzatory sa twardsze, krotsze ( w sensie skoku tloka). Bardzo dobrze wspolpracuja ze sprezynami Weiteca -40 ktore posiadam. Zalozenie tych sprezyn do seryjnych amorow ( u mnie KYB gazowe byly) bylo totalnym nieporozumieniem. Dopiero teraz auto jest sprezyste i amory dobrze graja ze sprezynami. Twardosc w sumie porownywalna do mojego B7, ale oczywiscie bardziej twarde jest B3. Jesli tylko te MTSy wytrzymaja ze 30 tys km to bedzie dobrze. W tym aucie to akurat 3 lata.
Tak wiec reasumujac. Jesli chodzi o charakterystyke pracy to zdecydowanie polecam do sportowych sprezyn. Do serii moze byc roznie bo sa krotsze. Co do trwalosci to zobaczymy.

_________________
Audi 80 B3 1.8 S automatic light custom white - low and slow 2000-2012
Audi A4 B5 2.5 TDI Limo 2005-2008
Audi A4 B7 2.0 TDI Avant 2008-2010
Audi A6 C6 3.0 TDI Quattro Limo 2010 ->
PF 126p 2007 ->
Kia Rio 1.2 XL 2012 ->


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lut.2010 21:20:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.wrz.2005 20:59:51
Posty: 863
Lokalizacja: Białystok
Cytuj:
przypadkiem sa lozyska Febiego

oj nie chcę krakać, ale takiego szajsu jak wspomniana przez Ciebie część dawno nie widziałem. U mnie to "łożysko" wytrzymało tydzień i się rozsypało tzn.łożysko odpadło od gumy (dobrze że starego nie wyrzuciłem :).

_________________
A6 C5 1997 ???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lut.2010 21:28:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2006 18:21:46
Posty: 1545
Lokalizacja: Festung Breslau
makaon napisał(a):
Cytuj:
przypadkiem sa lozyska Febiego

oj nie chcę krakać, ale takiego szajsu jak wspomniana przez Ciebie część dawno nie widziałem. U mnie to "łożysko" wytrzymało tydzień i się rozsypało tzn.łożysko odpadło od gumy (dobrze że starego nie wyrzuciłem :).

u mnie 1 miesiąc.
Albo pogorszyła się jakość febiego albo do sport zawiasu powinny być mocniejsze.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lut.2010 22:18:29 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lip.2003 02:19:55
Posty: 2603
Lokalizacja: Łódzkie
Auto: Audi A6 C6 3.0 TDI
Te lozyska sa ogolnie dziwne bo nawet jak sa nowe to jakby mialy luz. Jak kupowalem czesci to innych nie mieli i tak przypadkiem sie zaplataly. Jak wyjolem poprzednie tez zreszta Febi to byly cale pomimo 3 lat i okolo 40 kkm. Niestety laczniki niby Mooga zmienione wiosna zeszlego roku rozpadaly sie w rekach.... Ciezko wybrac cos optymalnego. Mysle ze te wszystkie czesci to budzetowka tym bardziej przy tak starych autach. Nawet w ASO niewiadomo co maja tylko ze drozsze. Inna sprawa to nasze drogi szczegolnie wiosna. Coz do nastepnego remontu chociaz nie wiem jak to bedzie bo to auto ma juz 20 lat :-) i latam je tylko z jakiegos niezdrowego sentymentu i przywiazania ( pierwsze wlasne auto i az 10 lat u mnie)

_________________
Audi 80 B3 1.8 S automatic light custom white - low and slow 2000-2012
Audi A4 B5 2.5 TDI Limo 2005-2008
Audi A4 B7 2.0 TDI Avant 2008-2010
Audi A6 C6 3.0 TDI Quattro Limo 2010 ->
PF 126p 2007 ->
Kia Rio 1.2 XL 2012 ->


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lut.2010 12:39:08 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Wpadłem dopiero teraz.
Gratuluję efektu. W B3jce możesz sobie pozwolić na odrobinę szaleństwa i to jest właśnie to szaleństwo.

Szczerze mówiąc patrząc na listę zastosowanych elementów (Febi, Moog) to jestem trochę zaniepokojony ich trwałości.. ale zobaczymy, oby było dobrze!

Ciesz się jazdą, bo teraz możesz dopiero skręcać :peace:

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lut.2010 13:58:05 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lip.2003 02:19:55
Posty: 2603
Lokalizacja: Łódzkie
Auto: Audi A6 C6 3.0 TDI
Des ja juz na prawde nie wiem jakie czesci sa dobre a ktore zle. Mysle ze kazdy na tym forum ma jakies typy a i uprzedzenia. w moim przypadku znaczenie moze miec ze wyszstko jest wymienione jednoczesnie czyli luzy sasiednich elementow nie wplyna na zywotnosc tych wymienionych ( jesli ktos wymienia pojedyncze czesci a nie calosc).

_________________
Audi 80 B3 1.8 S automatic light custom white - low and slow 2000-2012
Audi A4 B5 2.5 TDI Limo 2005-2008
Audi A4 B7 2.0 TDI Avant 2008-2010
Audi A6 C6 3.0 TDI Quattro Limo 2010 ->
PF 126p 2007 ->
Kia Rio 1.2 XL 2012 ->


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 27 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: