.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.lut.2025 11:12:04

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [audi v8] pompa hydrauliczna siada? problem z kierownicą
PostNapisane: 30.lis.2010 00:14:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.gru.2008 10:32:31
Posty: 135
stawiam pompę albo gruszkę...

jadę sobie i nagle wykonuje gwałtowny ruch kierownicą najpierw w lewo póżniej w prawo....
Efekt jest taki, że kierownica stawia opór w pewnych punktach...tak jakby na chwile zabrakło wspomagania...

co obstawiacie?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [audi v8] pompa hydrauliczna siada? problem z kierownicą
PostNapisane: 30.lis.2010 01:02:23 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5214
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
audiV8q napisał(a):
co obstawiacie?


Ślizgający się pasek.

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lis.2010 11:48:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.gru.2008 10:32:31
Posty: 135
hmm, możliwe. wprawdzie jest nowy ale hmm...pasek ma napinacz prawda?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lis.2010 11:50:21 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5214
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
audiV8q napisał(a):
hmm, możliwe. wprawdzie jest nowy ale hmm...pasek ma napinacz prawda?


Ma napinacz. Ale trochę wody, oleju czy czegoś takiego i pompa się ślizga na pasku.

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lis.2010 11:57:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.gru.2008 10:32:31
Posty: 135
sprawdzę też ten trop...może przez to mi wali czerwony wykrzyknik na desce od ciśnienia w układzie :)

aha - opłaca się regenerowac pompe czy kupic uzywkę?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [audi v8] pompa hydrauliczna siada? problem z kierownicą
PostNapisane: 30.lis.2010 11:59:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2006 18:21:46
Posty: 1545
Lokalizacja: Festung Breslau
audiV8q napisał(a):
że kierownica stawia opór w pewnych punktach...tak jakby na chwile zabrakło wspomagania...



Miałem to samo przy cieknącej pompie.
Używki nie kupuj - nie wiadomo ile wytrzyma. Zregeneruj porządnie i będzie ok.
Pasek też się może ślizgać.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lis.2010 12:02:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.gru.2008 10:32:31
Posty: 135
zregeneruje sobie :) czy wystarczy wymienic oringi w pompie czy tam są jakieś szczególne elementy które się zużywają?

macie może schemat w środku takiej pompy?

P.S na jaki klucz jest nakrętka, aby skasowac luz na przekładni? Nie mam możliwości teraz podejrzec tego, a jak pojadę bez dobrego klucza to pewnie nie zrobię :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.gru.2010 12:28:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lut.2008 22:02:25
Posty: 497
Lokalizacja: Gdańsk
Jeśli nie ślizgający się pasek to ja obstawiam przekładnię. Zanikające wspomaganie to wina uszkodzenia lub zużycia główki przekładni kierowniczej. Pompa albo pompuje za wysoko albo za nisko. Nie spotkałem się jeszcze z sytuacją by pompowała naprzemiennie. Spotkałem się za to, że szczególnie w peugeotach partnerach pojawia się identyczny objaw i wymienia się przekładnie.Co do Kontrolki niskiego ciśnienia na desce może ona potwierdzać tylko,fakt iż przekładnia ma tak duże nieszczelności że nie jest w stanie pompa napompować socjalnego minimum;/ Ciśnienie pompy jest mierzalne;] Wystarczy nabudować manometr;]

_________________
Audi 100 QUATTRO C3 2.3NF ( BYŁO )
Audi V8 D11 4.2 ( BYŁO )

Audi Coupe QUATTRO B2 2.2 10V
Audi 200 2.2 20V Turbo Quattro Avant
Audi 200 2.1 10V Turbo Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.gru.2010 16:27:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2008 19:47:37
Posty: 3345
Lokalizacja: Łódź
Ja tak miałem w Golfie 3 kiedy była wyjechana geometria.

_________________
Obrazek

- Audi A6 Avant BES 2.7T manual + soft - ukradli :(
- BMW 528iA Touring 97r
- BMW 540i6 Touring technoviolett - 95r
- Lexus GS430


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.gru.2010 23:06:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.gru.2008 10:32:31
Posty: 135
geometria zrobiona...jutro regeneruje pompę i zalewam zielonym febi...czy wystarczy wymienić o ringi na składaniu pompy przy sekcjach tłoczących czy trzeba dobrać się do tych śrub na duże krzyżaki po obwodzie?:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.gru.2010 23:17:49 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5214
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
audiV8q napisał(a):
geometria zrobiona...jutro regeneruje pompę i zalewam zielonym febi...czy wystarczy wymienić o ringi na składaniu pompy przy sekcjach tłoczących czy trzeba dobrać się do tych śrub na duże krzyżaki po obwodzie?:)


Jeżeli Ci tam nic nie cieknie, to lepiej nie ruszaj. Chociaż, jak to zrobisz dobrze, to powinno być ok.

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.gru.2010 10:27:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.wrz.2005 19:05:43
Posty: 2521
Lokalizacja: Poznań/ Nowy Tomyśl
To jest typowa przypadłość wynikająca albo z braku płynu, albo z niedostatecznego ciśnienia. Po zrobieniu pompy wszystko wróci do normy (albo uzupełnieniu płynu)...

_________________
podpis nie działa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.gru.2010 09:40:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.gru.2008 10:32:31
Posty: 135
dobra cofam poprzednie pytanie bo najadłem się przez posty na forum strachu a tak naprawdę ta pompa jest prosta jak budowa cepa :)

rozebrałem pompę calutką i zregenerowałem, wyczyściłem układ, zalałem zielony febi i wszystko zaczęło chodzić jak w zegarku. można kierownicą wykonywać gwałtowne ruchy i nic się nie zablokuje, pedał hamulca też się poprawił. Mnie ciekła pompa właśnie pod dwoma śrubami krzyżowymi..jedna była za słabo dokręcona a pod drugą był ścięty o-ring.

teraz kolejne pytanie ...chce kupić przekładnie kierowniczą i sobie zregenerować..audi 1991 bez servotronica...mogę szukać z nim i podejdzie czy nie? :) wiązkę w razie czego można dodać..pytanie czy fizycznie wejdzie :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.gru.2010 10:49:33 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5214
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
audiV8q napisał(a):
teraz kolejne pytanie ...chce kupić przekładnie kierowniczą i sobie zregenerować..audi 1991 bez servotronica...mogę szukać z nim i podejdzie czy nie? :) wiązkę w razie czego można dodać..pytanie czy fizycznie wejdzie :)


Fizycznie jest to to samo. Oprócz okablowania potrzebujesz jeszcze mały moduł sterujący. I szafa gra ;)

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2010 14:20:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.gru.2008 10:32:31
Posty: 135
dzięki :) to zaczynam szukać ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 48 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: