.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.lut.2025 11:18:19

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 100 C4] Wymontowanie i regeneracja przekładni fotostory.
PostNapisane: 17.kwi.2008 18:28:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.wrz.2005 20:59:51
Posty: 863
Lokalizacja: Białystok
Potrzebujemy C4 z uwaloną przekładnią, klucze płaskie, nasadowe, imbusowe, szczypce, wkrętaki, młotek, twarde drewienko, podnośnik lub kanał+ podnośnik, oraz taki zestawik
http://www.allegro.pl/item344090573_przekladnia_kierownicza_audi_a6_audi_100.html

Obrazek

To z prawej strony co wygląda jak łożysko to uszczelniacz siłownika, białe pierścienie to teflonowe uszczelniacze rozdzielacza i tłoka siłownika, przeznaczenia czarnego gumowego pierścienia (na górze po prawej) nie odkryłem. Uszczelniacze są w 100% oryginalne, simmeringi firmy STEFA (tak jak moje stare)

Fotka przedstawia : po prawej stary a po lewej nowy uszczelniacz wałka przekładni.

Obrazek

Krótka instrukcja , co i jak czyli HOWTO:

Obrazek

Samo wymotowanie jest dość proste i wystarczy opis:
1.Wyciągnąć (np strzykawką) płyn wspomagania ze zbiornika, potem usunąć opaski z 2 przewodów i spuścić jak najwięcej płynu z układu, odkręcić przewód zasilający od pompy wspomagania(klucz 22 przy pompie i 19 przy przekładni), powrotny gumowy od przekładni(opaska oraz klucz 19 przy przekładni) idący (na obrazku na dole nr10)do rurki-chłodniczki płynu wspomagania (idzie ona do przodu auta koło chłodnicy)
2. Odkręcić zacisk wału kierownicy (klucz 13 x 2) od strony wnętrza kabiny w nogach kierowcy(kierownica na maxa do góry uniesiona) - delikatnie zbić łącznik z wałka przekładni
3.Unieść prawą stronę samochodu, zdjąć koło, odkręcić (całkowicie ) oba drążki kierownicze (od przekładni i od zwrotnic kllucz 17), prawą osłonę gumową drążka wraz z plastikowym stelażem(przytwierdzony na zatrzaski plastikowe do nadwozia),
4.Odkręcić z prawej strony 1 śrubę mocującą (fi 10 - na rys nr 11) i 2szt. z lewej (fi 8 na rys nr 12 ) -mocujące przekładnię do nadwozia)
5.przesunąć przekładnię w prawą stronę auta - w celu odkręcenia przewodów zasilającego(nr9) i powrotnego (nr8)od przekładni
6.Manewrując delikatnie między przewodami wyciągnąć przekładnię przez otwór w prawym nadkolu i wreszcie zająć się właściwą regeneracją

Rozbiórka przekładni:
1.Odkręcić dekielek (nr4) oczom Waszym ukaże się taki oto obraz pod nim

Obrazek

wyjąć sprężynę, podkładkę, rozpórkę klinów, oring uszczelniający, 2szt klinów

Obrazek

2.Odkręcić 4 szt króćców- imbus nr6-(nr1) zasilających siłownik, przewody odłożyć na bok
3.Zdjąć opaski osłony gumowej (nr2) i ściągnąć samą osłonę
4.Odkręcić 2 śrubki (nr6)-imbus nr6- mocujące rozdzielacz do przekładni i młoteczkiem przez drewienko zdjąć obudowę rozdzielacza, a potem wyjąć wałek przekładni(nr7) lub wałek wyjdzie razem z obudową

Obrazek

U mnie igiełki wałka przekładni już nie istniały w chwili demontażu (przez korozję) - stąd miałem chroboty w czasie przcy przekładni :(

Tam w dole "było" kiedyś łożysko igiełkowe, teraz wymyśliłem tulejkę, ale to nie zdało egzaminu - musi tu być łożysko igiełkowe 19x13x10 skąd je wziąć??ja dostałem "razem" z nową "używaną" przekładnią.

Obrazek

5.Wyjąć cylinder siłownika (nr3)

Obrazek
Obrazek

6.Wewnątrz rury przekładni, po wyjęciu cylindra odkręcić kluczem nasadowym nr 13 nakrętkę trzymającą tłok siłownkika

Obrazek

wyjąć sam tłok z uszczelnieniami (pierścień uszczelniający tłoka wyjąć delikatnie drewienkiem lub "pazurkami"(swoimi)

Obrazek

7. Odkręcić 4 szt śrub mocujących 2 części przekłani (klucz 10)(nr5) rozłączyć te części, wyjąć listwę zębatą , zdjąć plastikowy prowadnik listwy zębatej (na listwie ma kołok ustalający jego położenie, a pod spodem 2 szt oringów)

Obrazek


8. Uszczelnienia wymieniać kolejno, aby się nie pomylić, pierścienie teflonowe montować delikatnie(pod spodem idą nowe oringi) aby nie uszkodzić powierzchni roboczej. Powodzenia!!
Na pytania chetnie odpowiem.

Cała przekładnia

Obrazek

Część z rozdzielaczem i przewodami

Obrazek
Obrazek

Część z siłownikiem i przewodami

Obrazek

Rura przekładni oraz cylinder siłownika

Obrazek

cylinder siłownika oraz prowadnica litwy zębatej

Obrazek

uszczelniacz prowadnicy tłoka siłownika i klin listwy zębatej

Obrazek

uszczelniacze rozdzielacza, wałek przekładni, łożysko oraz "zjedzona" przez korozję zębatka wałka :(

Obrazek
Obrazek

Całość powinna Wam zająć ok.6-7 godzin - jeśli macie wszystkie części i Wasza przekładnia nie jest skorodowana, jak moja. Ja Całą operację wykonałem licząc że będzie dobrze, jednak przespawszy się z problemem ( czytaj :zrzarta przez rdzę zębatka wałka - to było jedyne "nie" naprzeciw regeneracji przekładni) postanowiłem nabyć używkę, bardzo nieśmiało podszedłem do tego tematu - jak się opkazało niesłusznie!!! Przekładnia którą nabyłem jest w IDEALNYM stanie , wię ją zainstalowałem, a reportaż z "operacji" zostawiam Wam do korzystania ile dusza zapragnie!!!!

_________________
A6 C5 1997 ???


Ostatnio edytowano 19.kwi.2008 16:33:33 przez makaon, łącznie edytowano 7 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.kwi.2008 19:52:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.sty.2008 13:55:30
Posty: 1324
Lokalizacja: lubelskie
Gratulacje i wielkie dzięki za poświęcenie dla ogółu ;)
Jeżeli nie regeneracja, to baaardzo się przydaje sam demontaż przekładni :d

_________________
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
(staram się)
A6 C6 Allroad 3.0TDI Q+TIP 2009r 239KM - jest :) :) :)
A3 8L 1.9TDI 130KM 02r. 5D - jest
Peugeot 307 2.0HDI 90KM 03r. - jest
Peugeot Partner Multispace 1.6Pb 05r. - jest
Peugeot Partner Multispace 1.6Pb 03r - jest
Obrazek

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.kwi.2008 19:58:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
Szacun! Popieram takie akcje :peace:
Można by zrobić temat zbiorczy z tutorialami mechanicznymi

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.kwi.2008 08:12:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
Czytajac Twoj opis i ogladajac zdjecia wyglada to na dosc latwa operacje, w przeciwienstwie do tego co pisali niektorzy. Czy nie miales jakis wiekszych problemow z rozlozeniem, wymiana tych uszczelniaczy i ponownym montarzem (wszystko ladnie wchodzilo, nie ma tam jakis dziwnych regulacji itp?) Czy powierzchnie cylindra i innych wspolpracujacych elementow nie byly zurzyte (jakies rysy, karby, podtarcia itp)? Domyslam sie ze tej gumowej oslony przekladni nie bylo w zestawie. Nie wiesz czy, gdzie i za ile mozna ja dokupic - u mnie jest porozrywana. Nie wiesz czy ten zestawik bedzie pasowal do przekladni z C3? JEst bardzo podobna, choc ma inny nr czesci wg ETKA

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.kwi.2008 09:38:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.wrz.2005 20:59:51
Posty: 863
Lokalizacja: Białystok
Problemów większych nie było. Regulacja tylko docisku klinów do listwy. Odpowietrzenie bez problemów i żadnych dziwnych zabiegów - zalałem płyn, silnik start i kręcenie kierą w lewo i prawo do oporu uzupełnianie płynu. Osłony nie ma w zestawie i niestety nie pytałem gdzie i za ile ją dostać. Powierzchnie pracujące w oleju były w idealnym stanie, zębatka wałka przekładni totalnie skorodowana - musiała tam kiedyś być woda. Do C3 zestaw raczej nie pasuje bo C3 ma grubszy prowadnik siłownika oraz dużo większe ciśnienie robocze.

_________________
A6 C5 1997 ???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.kwi.2008 16:19:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
Pisalem do sprzedajacego z tej aukcji. Odpisal mi, ze zestaw pasuje do przekladni z C3. Pytanie tylko czy rzeczywiscie tak kjest, czy tez napisal mi tak zebym kupil. Ma tez ta oslone harmonijkowa za 50zl, pewnie gdzies znajde tansza :-)

Czy ma ktos sprawdzona informacje czy ten zestaw bedzie pasowal do mojej przekladni?

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.kwi.2008 16:32:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.wrz.2005 20:59:51
Posty: 863
Lokalizacja: Białystok
Jeśli rozbierzesz przekładnię i pomierzysz co nieco to Ci pomogę. Tak dość łatwo sprawdzisz: zdejm osłonę gumową (przesuń ją w lewą stronę auta) odsłonisz prowadnicę tłoka - zmierz ją , u mnie ma 10mm, w C3 ponoć 14mm.

_________________
A6 C5 1997 ???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.kwi.2008 13:34:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
Narazie nie mam mozliwosci wymontowania przekladni i dokladnego pomierzenia. Narazie potrzebuje samochodu. W niedalekiej przyszlosci planuje remont. Narazie jestem na etapie zdobywania widzy, czesci zaminnych a przede wszystkim gotowki :-)

Moze ktos z was juz to przerabial? Moze mimo innej srednicy prowdnicy, uszczelki i pierscienie sa takie same?

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.maja.2011 15:00:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
Kupiłem zestaw naprawczy maglownicy FEBI 01903. Rozebrałem swoją przekładnię i nigdzie nie znalazłem 2 części które są w komplecie zestawu. Jedna z nich to taka pomarańczowa "gąbka" - wygląda jak jakiś odbój? Materiał taki jak w odbojach amortyzatorów - pianka, czy guma porowata. Drugi element to metalowa podkładka z gumą w środku. Na zdjęciach widać o co mi chodzi. Gdzie te elementy powinny być?
Obrazek
Obrazek

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 56 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: