Potrzebujemy C4 z uwaloną przekładnią, klucze płaskie, nasadowe, imbusowe, szczypce, wkrętaki, młotek, twarde drewienko, podnośnik lub kanał+ podnośnik, oraz taki zestawik
http://www.allegro.pl/item344090573_przekladnia_kierownicza_audi_a6_audi_100.html
To z prawej strony co wygląda jak łożysko to uszczelniacz siłownika, białe pierścienie to teflonowe uszczelniacze rozdzielacza i tłoka siłownika, przeznaczenia czarnego gumowego pierścienia (na górze po prawej) nie odkryłem. Uszczelniacze są w 100% oryginalne, simmeringi firmy STEFA (tak jak moje stare)
Fotka przedstawia : po prawej stary a po lewej nowy uszczelniacz wałka przekładni.
Krótka instrukcja , co i jak czyli HOWTO:
Samo wymotowanie jest dość proste i wystarczy opis:
1.Wyciągnąć (np strzykawką) płyn wspomagania ze zbiornika, potem usunąć opaski z 2 przewodów i spuścić jak najwięcej płynu z układu, odkręcić przewód zasilający od pompy wspomagania(klucz 22 przy pompie i 19 przy przekładni), powrotny gumowy od przekładni(opaska oraz klucz 19 przy przekładni) idący (na obrazku na dole nr10)do rurki-chłodniczki płynu wspomagania (idzie ona do przodu auta koło chłodnicy)
2. Odkręcić zacisk wału kierownicy (klucz 13 x 2) od strony wnętrza kabiny w nogach kierowcy(kierownica na maxa do góry uniesiona) - delikatnie zbić łącznik z wałka przekładni
3.Unieść prawą stronę samochodu, zdjąć koło, odkręcić (całkowicie ) oba drążki kierownicze (od przekładni i od zwrotnic kllucz 17), prawą osłonę gumową drążka wraz z plastikowym stelażem(przytwierdzony na zatrzaski plastikowe do nadwozia),
4.Odkręcić z prawej strony 1 śrubę mocującą (fi 10 - na rys nr 11) i 2szt. z lewej (fi 8 na rys nr 12 ) -mocujące przekładnię do nadwozia)
5.przesunąć przekładnię w prawą stronę auta - w celu odkręcenia przewodów zasilającego(nr9) i powrotnego (nr8)od przekładni
6.Manewrując delikatnie między przewodami wyciągnąć przekładnię przez otwór w prawym nadkolu i wreszcie zająć się właściwą regeneracją
Rozbiórka przekładni:
1.Odkręcić dekielek (nr4) oczom Waszym ukaże się taki oto obraz pod nim
wyjąć sprężynę, podkładkę, rozpórkę klinów, oring uszczelniający, 2szt klinów
2.Odkręcić 4 szt króćców- imbus nr6-(nr1) zasilających siłownik, przewody odłożyć na bok
3.Zdjąć opaski osłony gumowej (nr2) i ściągnąć samą osłonę
4.Odkręcić 2 śrubki (nr6)-imbus nr6- mocujące rozdzielacz do przekładni i młoteczkiem przez drewienko zdjąć obudowę rozdzielacza, a potem wyjąć wałek przekładni(nr7) lub wałek wyjdzie razem z obudową
U mnie igiełki wałka przekładni już nie istniały w chwili demontażu (przez korozję) - stąd miałem chroboty w czasie przcy przekładni
Tam w dole "było" kiedyś łożysko igiełkowe, teraz wymyśliłem tulejkę, ale to nie zdało egzaminu - musi tu być łożysko igiełkowe 19x13x10 skąd je wziąć??ja dostałem "razem" z nową "używaną" przekładnią.
5.Wyjąć cylinder siłownika (nr3)
6.Wewnątrz rury przekładni, po wyjęciu cylindra odkręcić kluczem nasadowym nr 13 nakrętkę trzymającą tłok siłownkika
wyjąć sam tłok z uszczelnieniami (pierścień uszczelniający tłoka wyjąć delikatnie drewienkiem lub "pazurkami"(swoimi)
7. Odkręcić 4 szt śrub mocujących 2 części przekłani (klucz 10)(nr5) rozłączyć te części, wyjąć listwę zębatą , zdjąć plastikowy prowadnik listwy zębatej (na listwie ma kołok ustalający jego położenie, a pod spodem 2 szt oringów)
8. Uszczelnienia wymieniać kolejno, aby się nie pomylić, pierścienie teflonowe montować delikatnie(pod spodem idą nowe oringi) aby nie uszkodzić powierzchni roboczej. Powodzenia!!
Na pytania chetnie odpowiem.
Cała przekładnia
Część z rozdzielaczem i przewodami
Część z siłownikiem i przewodami
Rura przekładni oraz cylinder siłownika
cylinder siłownika oraz prowadnica litwy zębatej
uszczelniacz prowadnicy tłoka siłownika i klin listwy zębatej
uszczelniacze rozdzielacza, wałek przekładni, łożysko oraz "zjedzona" przez korozję zębatka wałka
Całość powinna Wam zająć ok.6-7 godzin - jeśli macie wszystkie części i Wasza przekładnia nie jest skorodowana, jak moja. Ja Całą operację wykonałem licząc że będzie dobrze, jednak przespawszy się z problemem ( czytaj :zrzarta przez rdzę zębatka wałka - to było jedyne "nie" naprzeciw regeneracji przekładni) postanowiłem nabyć używkę, bardzo nieśmiało podszedłem do tego tematu - jak się opkazało niesłusznie!!! Przekładnia którą nabyłem jest w IDEALNYM stanie , wię ją zainstalowałem, a reportaż z "operacji" zostawiam Wam do korzystania ile dusza zapragnie!!!!