.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.lut.2025 01:57:15

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [100 C4 AAR '91 z ABS] Wymiana wahacza, przegubu, ręcznego.
PostNapisane: 27.mar.2012 22:35:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.paź.2008 15:52:29
Posty: 139
Lokalizacja: Sosnowiec
Witam.

W weekend muszę się zabrać za wymianę obu stron wahaczy, lewego przegubu i linek ręcznego. Dodatkowo chciałem wymienić gumki stabilizatora (przy sankach) i ewentualnie końcówki drążków kierowniczych.

Z tego co widzę przy wymianie wahaczy i przegubu jest zaledwie kilka śrub/nakrętek do wykręcenia.

1) Mając nadzieję, że nie będę miał problemu z ich odkręceniem, może mnie czekać jeszcze jakaś inna niespodzianka?
2) Jest jakaś prosta recepta lub jakiś "chwyt" na szybkie rozkręcenie i wyjęcie wahaczy i przegubu?
3) W jakie dodatkowe elementy powinienem się jeszcze zaopatrzyć, aby mieć pewność, że jeszcze w ten sam dzień auto "stanie na nogi"?
4) Jak najskuteczniej wymienić linki hamulca ręcznego?

Bardzo dziękuję za odpowiedzi.
Pozdrawiam.

_________________
TERAŹNIEJSZOŚĆ:
Audi 100 C4 '91r sedan,
2,3E AAR, LPG Tartarini,
133KM, 5 cylindrów
" G E R N A D E "


Obrazek Obrazek Obrazek
-------------------------------------------
PRZESZŁOŚĆ:
Fiat 126p - opuszczony b.m.w.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [100 C4 AAR '91 z ABS] Wymiana wahacza, przegubu, ręczne
PostNapisane: 27.mar.2012 23:11:36 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.kwi.2006 22:22:18
Posty: 2434
Lokalizacja: Radomsko
Auto: AUDI
Linki jest najłatwiej wymienić - zdejmujesz starą i zakładasz nową. mCo do reszty nie pomogę, nie robiłem.

_________________
AUDI a6 C5 2,8 QUATTRO Avant
AUDI A6 C5 2,4 QUATTRO - SWAP na 1,8T ->poszło w dobre ręce
AUDI B3 QUATTRO 2.3 NG - było...
AUDI C4 AVANT QUATTRO 2.8 AAH - sprzedane...
AUDI 80 Cabrio 1Z :-)
AUDI A4 B6 1,8TQ OETTINGER


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [100 C4 AAR '91 z ABS] Wymiana wahacza, przegubu, ręczne
PostNapisane: 28.mar.2012 07:07:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10347
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
ArtHurO napisał(a):
Linki jest najłatwiej wymienić - zdejmujesz starą i zakładasz nową. mCo do reszty nie pomogę, nie robiłem.


Hahahaha rzeczowa instrukcja, ale faktycznie mając trochę narzędzi, i wiedzę w którą stronę odkręca się śruby tam nic Cie nie zaskoczy. Wahacze podociągaj jak auto będzie stało na kołach, a co do ręcznego to nie licz że wymiana linek go usprawni, na 99% będą zapieczone zaciski.

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [100 C4 AAR '91 z ABS] Wymiana wahacza, przegubu, ręczne
PostNapisane: 28.mar.2012 07:28:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.paź.2008 15:52:29
Posty: 139
Lokalizacja: Sosnowiec
Linki mam zerwane tak iż nawet na lekkiej górce nie działają. Przy zaciskach robiłem 6 mcy temu więc może nie będzie źle.

Czyli z tymi wahaczami i przegubem nie ma żadnych problemów?

I jeszcze mam pytania odnośnie końcówek drążków kierowniczych.

W programie jest pokazane, że są tam gdzieś jeszcze jakieś pierścienie zaciskowe.
Co to są za pierścienie (proszę o jakiś obrazek/zdjęcie i ewentualnie gdzie takie kupię)?
Czy te pierścienie też muszę kupić, aby wymienić końcówki?
Patrzę sobie na InterCars i szukam tych końcówek drążków kierowniczych i natknąłem się na MOOG z TEJ strony. Nie jestem pewien czy takie mogę kupić ponieważ w programie jest jeszcze na przodzie literka "b" i jak ją wpiszę to wychodzi tylko lmi10029.
Oznaczenie lewego drążka mam takie: b 4A0419811A wg. programu. Muszę kupić LMI10029?

_________________
TERAŹNIEJSZOŚĆ:
Audi 100 C4 '91r sedan,
2,3E AAR, LPG Tartarini,
133KM, 5 cylindrów
" G E R N A D E "


Obrazek Obrazek Obrazek
-------------------------------------------
PRZESZŁOŚĆ:
Fiat 126p - opuszczony b.m.w.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [100 C4 AAR '91 z ABS] Wymiana wahacza, przegubu, ręczne
PostNapisane: 28.mar.2012 18:16:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.wrz.2005 20:59:51
Posty: 863
Lokalizacja: Białystok
Obrazek
chodzi o te pierścienie na lewo od kontry na końcówce (zbijasz go na zdjęciu w prawo po zluzowaniu kontry) i na prawo od kontry na drżąku (zbijasz go na zdjęciu w lewo po zluzowaniu kontry). Dzień przed operacją zalej dużą ilością WD40, bo inaczej rzymska śruba (ta pomiedzy tymi kontrami - ona reguluje zbieżność) nie ruszy.
pierścienie mają za zadanie zacisnąć gwint końcówki lub drżążka na śrubie regulacyjnej.
Tu widać nacięcia:
Obrazek

_________________
A6 C5 1997 ???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [100 C4 AAR '91 z ABS] Wymiana wahacza, przegubu, ręczne
PostNapisane: 28.mar.2012 21:06:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.paź.2008 15:52:29
Posty: 139
Lokalizacja: Sosnowiec
Ok rozumiem w pełni. Ich raczej nie będę musiał kupować bo te stare powinny być ok (pierścienie).

Pytanie tylko czy te końcówki MOOG'a będą ok?

Jeśli chodzi o śruby, które w razie co chciałbym mieć, któreś muszą być utwardzane? Jakieś specjalne? Jak to wygląda?

_________________
TERAŹNIEJSZOŚĆ:
Audi 100 C4 '91r sedan,
2,3E AAR, LPG Tartarini,
133KM, 5 cylindrów
" G E R N A D E "


Obrazek Obrazek Obrazek
-------------------------------------------
PRZESZŁOŚĆ:
Fiat 126p - opuszczony b.m.w.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [100 C4 AAR '91 z ABS] Wymiana wahacza, przegubu, ręczne
PostNapisane: 28.mar.2012 23:00:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.gru.2008 17:41:02
Posty: 377
Lokalizacja: Wadowice
Nie wiem skad wzieles ta literke b przed numerem ale w ETCE nie ma niczego takiego jest sam numer 4A0419811A,wiec MOOg bedzie pasowal,ja zakladalem koncowki moog ,co prawda do C3 ale u mnie sa juz identyczne jak w C4 i są ok.Do ich wymiany potrzebny bedzie jakiś sciągacz,np taki:
Obrazek

najlepiej popuscic nakretke kontrującą i gdy juz wyciagniesz sworzen ze zwrotnicy odkrecaj koncówke i ilcz dokładnie ile obrotów wykonasz wykrecajac ja,gdy bedziesz wkrecal nowa to wkrec ja o tyle samo obrotow,jesli teraz masz dobrze zbierzność ustawiona to nic sie nie zmieni.
Żadnych nowych śrub niepotrzebujesz,jedyna śruba jaka powinno się stosować nową to ta którą przykręcasz sworzen koncówki i bedzie ona przy koncowce ktora kupisz.

_________________
http://www.audiklub.org/club/car/241.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [100 C4 AAR '91 z ABS] Wymiana wahacza, przegubu, ręczne
PostNapisane: 29.mar.2012 08:26:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10347
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
tomek83f napisał(a):
odkrecaj koncówke i ilcz dokładnie ile obrotów wykonasz wykrecajac ja,gdy bedziesz wkrecal nowa to wkrec ja o tyle samo obrotow,jesli teraz masz dobrze zbierzność ustawiona to nic sie nie zmieni.


Ta metoda dobra jest przy naprawie żuka, Teraz jest masa części z zamienników, i wszystko pasuje a końcówki nie są identyczne ,mierzy się suwmiarka odległość i jedzie na geometrie. A ten ściągacz co pokazałeś, to jakiś archaizm,niewygodny i nie wszędzie podejdzie. Jak ściągacz to tylko taki , odbija każdą końcówkę, ,radzi sobie doskonale nawet z wielowahaczowym zawiasem.
-> http://aukcje.idg.pl/sciagacz-sworzni-k ... 27616.html

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [100 C4 AAR '91 z ABS] Wymiana wahacza, przegubu, ręczne
PostNapisane: 29.mar.2012 08:31:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.paź.2008 15:52:29
Posty: 139
Lokalizacja: Sosnowiec
mały v8 napisał(a):
Jak ściągacz to tylko taki , odbija każdą końcówkę, ,radzi sobie doskonale nawet z wielowahaczowym zawiasem.
-> http://aukcje.idg.pl/sciagacz-sworzni-k ... 27616.html


Mam takie coś :) to już chyba dobrze.

A co z tymi śrubami?

_________________
TERAŹNIEJSZOŚĆ:
Audi 100 C4 '91r sedan,
2,3E AAR, LPG Tartarini,
133KM, 5 cylindrów
" G E R N A D E "


Obrazek Obrazek Obrazek
-------------------------------------------
PRZESZŁOŚĆ:
Fiat 126p - opuszczony b.m.w.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [100 C4 AAR '91 z ABS] Wymiana wahacza, przegubu, ręczne
PostNapisane: 29.mar.2012 09:53:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.gru.2008 17:41:02
Posty: 377
Lokalizacja: Wadowice
mały v8 napisał(a):
tomek83f napisał(a):
odkrecaj koncówke i ilcz dokładnie ile obrotów wykonasz wykrecajac ja,gdy bedziesz wkrecal nowa to wkrec ja o tyle samo obrotow,jesli teraz masz dobrze zbierzność ustawiona to nic sie nie zmieni.


Ta metoda dobra jest przy naprawie żuka, Teraz jest masa części z zamienników, i wszystko pasuje a końcówki nie są identyczne ,mierzy się suwmiarka odległość i jedzie na geometrie. A ten ściągacz co pokazałeś, to jakiś archaizm,niewygodny i nie wszędzie podejdzie. Jak ściągacz to tylko taki , odbija każdą końcówkę, ,radzi sobie doskonale nawet z wielowahaczowym zawiasem.
-> http://aukcje.idg.pl/sciagacz-sworzni-k ... 27616.html


Dobrze piszesz że teraz jest masa zamiennikow ale czesci MOOG,Lemforder,Febi i podobne cenowo musza spelniac pewne normy i ich różnica może być w ogólnym ksztalcie ale wszystkie wymiary musza pozostac identyczne jak w orginale,metoda ktora opisalem nie jest wymyslona przezemnie,jest to stara szkola,a mechanika w tym kierunku do dzis nie zmienila sie,oczywiscie nie zaszkodzi sprawdzenie zbierzności w serwisie ale z doswiadczenia wiem ze z tymi serwisami tez rożnie bywa.

Co do ściągacza,to napisałem ,,np. " pozatym nie jest to żaden archaizm,jest bardzo wygodny i w C4 sprawdzi sie bdb,ma ustawiane ramiona co jest bardzo ważne,ten ktory Ty pokazales to jest dobry gdzies gdzie sa małe sworznie bo ramie zwrotnicy w C4 jest dosc szerokie z tego co pamietam to w granicach 40 mm albo nawet wiecej.
Poniżej zdjęcie z ksiązki audi 100 z podobnym sciągaczem:
Obrazek

_________________
http://www.audiklub.org/club/car/241.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [100 C4 AAR '91 z ABS] Wymiana wahacza, przegubu, ręczne
PostNapisane: 03.cze.2012 14:54:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.paź.2008 15:52:29
Posty: 139
Lokalizacja: Sosnowiec
Przepraszam, że tak późno odpisuję.

Wszystko wymieniłem w tamtym czasie. Nie było większych problemów (powiedzmy) i w jeden dzień poszło z zawieszeniem. Niestety sprzedano mi złą linkę hamulcową i w następnym dniu musiałem ją wymienić.

Co ciekawe gdy zaciągałem ręczny bez kół wszystko ładnie działało i chodziło. Przykręciłem koła i po teście wydało mi się, że coś jeszcze te hamulce nie działają jak trzeba. Na przeglądzie okazało się, że lewy hamulec ręczny (którego byłem 100% pewny) w ogóle nie działa. I nie wiem teraz o co tu biega skoro mechanizm przy jarzmie ładnie pracował... jest szansa, że on pracował a w ogóle nie wypychał tłoczka?

Pozdrawiam.

_________________
TERAŹNIEJSZOŚĆ:
Audi 100 C4 '91r sedan,
2,3E AAR, LPG Tartarini,
133KM, 5 cylindrów
" G E R N A D E "


Obrazek Obrazek Obrazek
-------------------------------------------
PRZESZŁOŚĆ:
Fiat 126p - opuszczony b.m.w.

Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 50 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: