.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.lut.2025 23:44:01

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6/C4 AEL] Gumowe hamulce
PostNapisane: 26.lis.2010 00:21:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
Zacznę od tego, że pękł mi przewód hamulcowy i skończyły się hamulce. Nikomu nic się nie stało, samochód cały.

Tyle lat jeździłem tym samochodem i odkąd pamiętam miałem trochę "gumowe" hamulce. Wymieniłem vacuum pompę bo stukała, na hamulce nie miało to wpływu. Wymiana płynu też nic dała.

Teraz w serwisie wymienili mi dwa przewody gumowe (TRW), wstawili budżetowe klocki remsa (TRW), zlali płyn 'orlen' i jeszcze przetoczyli lekko tarcze.

Efekt "gumisia" zniknął. Hamulce są w końcu normalne, pedał jest twardy, żyleta, jestem bardzo zadowolony ale wciąż nie wiem co tak naprawdę usprawniło mi hamulce, klocki? przewody?
Jeszcze jedno. Wcześniej opadał mi delikatnie pedał hamulca. Teraz stoi w miejscu.

Gumowe hamulce to coś z czym spotkałem się już tutaj na forum. Może mój post jakoś pomoże w "walce". Ahoj.

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lis.2010 06:45:26 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
Najczęstszą przyczyną są przewody elastyczne (gumowe) mocno przemęczone zaczynają pęcznieć przy większym ciśnieniu.

edit: oczywiście o ile układ był odpowietrzony poprawnie ;)

Teoretycznie większość producentów zaleca wymianę wszystkich przewodów gumowych w układzie hamulcowym co 4 lata lub 100 000km.

Przy mocnym rozgrzaniu często robi się gumowy hamulec na skutek użycia tanich klocków. Może też wynikać z niedopasowania klocków ale ta anomalia sama zanika jak się dotrą.

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Ostatnio edytowano 26.lis.2010 08:53:51 przez To_JA_!, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lis.2010 07:07:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.kwi.2007 20:32:17
Posty: 1158
Lokalizacja: Zgorzelec
Auto: ACOQ NG
Gumowe hamulce to najczęściej nieodpowietrzony układ.
Teraz po wizycie w warsztacie masz porządnie odpowietrzony układ i problem zniknął.

_________________
była Pantera na A80KP
Kamei


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lis.2010 07:11:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2007 09:09:03
Posty: 1250
Lokalizacja: Rogoźno Wlkp.
Ja właśnie przy okazji przeglądu zauważyłem, że moje też już są podmęczone i spękane i na dniach wymieniam. Napisze czy u mnie również hamulce uległy poprawie.

_________________
Audi A6 C5 Avant 2.7 biturbo BES 2002r. 2017- .....
Audi A6 C4 Avant 2.5TDi AEL 1996r. Green Hornet 2008-2018


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lis.2010 09:30:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.mar.2008 22:05:44
Posty: 2633
Lokalizacja: EPWA
Zakładając że wszystko działa sprawnie to pasi na zwykłe zapowietrzenie.
Wymieniam płyn co 2 lata, niedawno po wymianie przewodów elastycznych ukłąd był niedokładnie odpowietrzony - efekt był jak u kolegi - gumi hamulce.
Pozdro.

_________________
Problem jaki AELa spotyka, to łapy mechanika.
Jest Touareg 7P lift 3.6.
Jest Audi 100 1990, 2.2 KU, manual + klimatronic, elektryka.
Hobbystycznie Tecnam 2006T, Cessna 150/152, Wilga, Piper.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lis.2010 10:08:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
zserty napisał(a):
Gumowe hamulce to najczęściej nieodpowietrzony układ.
Teraz po wizycie w warsztacie masz porządnie odpowietrzony układ i problem zniknął.


Proszę Cię. Czy naprawdę myślisz, że przez blisko 4,5 roku jeździłem z nieodpowietrzonymi hamulcami? Płyn zmieniałem ze 3 razy, na wszelkie sposoby. Zawsze były gumowe. Efektu "pompowania" też nigdy nie było.

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lis.2010 10:10:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
Biedron napisał(a):
Ja właśnie przy okazji przeglądu zauważyłem, że moje też już są podmęczone i spękane i na dniach wymieniam. Napisze czy u mnie również hamulce uległy poprawie.


Daj znać.

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lis.2010 17:26:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.kwi.2007 20:32:17
Posty: 1158
Lokalizacja: Zgorzelec
Auto: ACOQ NG
To ja Cię proszę.
Napisałem, że jest to najczęstszą przyczyną, a poza tym nie napisałeś że zmieniałeś płyn raz na miesiąc.

Sam jeździłem z gumowym hamulcem przez ponad dwa lata. Wymiana płynu i dokładne odpowietrzenie pomogło.

Odpowietrzać nie zawsze równa się odpowietrzyć.
Zdrówka.

_________________
była Pantera na A80KP
Kamei


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lis.2010 17:49:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
zserty napisał(a):
To ja Cię proszę.
Napisałem, że jest to najczęstszą przyczyną, a poza tym nie napisałeś że zmieniałeś płyn raz na miesiąc.


Nie napisałem też, że zmieniałem płyn co tydzień lub co rok. Natomiast w pierwszym poście napisałem, że wymiana płynu nie pomogła. Jeszcze napiszę, że odpowietrzanie pompy ABS VAG'iem i bez VAG'a też niczego nie zmieniła.

Zmieniasz raz na miesiąc? Po co?

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lis.2010 18:42:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10347
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Klocek...mi kiedyś kasztaniły klocki, bywa tez nieraz po wymianie klocków jak ktoś nie zfazuje zęba na tarczy , założy nowe, to jakiś czas jest takie wrażenie...zresztą już są dobre to hamuj z usmiechem.

P.S Trzeba być twardym (albo głupim) żeby dwa lata jezdzić na niepewnych hamplach.

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lis.2010 21:53:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.wrz.2005 20:59:51
Posty: 863
Lokalizacja: Białystok
Nie po to daje się w motocyklach stalowe oploty, więc też jestem za "miękkimi przewodami", a teorię "odpowietrzania" i "ODPOWIETRZANIA" osobiście wkładam miedzy bajki (nie sądzę że nawet jako tako kumający Audi maniak nie odróżni zapowietrzonego hebla).

_________________
A6 C5 1997 ???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lis.2010 09:31:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
Tutaj małe potwierdzenie na pęcznienie przewodów:

Wszelkie anomalia w działaniu układu hamulcowego są sygnałem do kontroli jakości przewodów. Zdarza się np. że „gumowatość” pedału hamulca wynika z tego, że jeden z elastycznych przewodów ma uszkodzoną powłokę i pęcznieje tak jak mały balonik.

http://www.motofakty.pl/artykul/ad_elas ... lcowe.html

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lis.2010 18:49:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.kwi.2007 20:32:17
Posty: 1158
Lokalizacja: Zgorzelec
Auto: ACOQ NG
Nie ma sensu się przekomarzać.
Normalna sprawa, że guma się starzeje i wymiana jej na nową poprawia sytuację. Ale tak ma się ze wszystkimi starymi rzeczami.
Wymieniłem ostatnio w swojej qpecie stare tarcze, klocki, płyn, uszczelniacze na wszystkich zaciskach, akumulator ciśnienia, linki hamulcowe na nowe, wężyki na nowe w stalowym oplocie. Nie wymieniałem tylko pompy wspomagania, pompy hamulcowej, wzmacniacza hamulca i przewodów stalowych ( nie wszystkich ).
Jest mega różnica w hamowaniu ale znów jest problem, bo wyłącza się ABS co jakiś czas. Podejrzewam zapyziałe koronki na przegubach, bo wyłącza się w nieregularnych odstępach i w nieokreślonych momentach.
Pedał hamulca zachowuje się inaczej jak ABS działa a jak nie. W pierwszym przypadku pedał jest sztywny i łapie wyżej.
@Mauzer czy dalej uważasz, że jeżdżąc z takim hamulcem jestem "twardy", bądź "głupi"? Nie musisz pić do mnie w ten sposób, bo nie masz racji. Heble były sprawdzone zaraz po kupnie. Wymieniłem dwa przewody gumowe nowe klocki i zalałem nowy płyn. Jednak nie były odpowietrzone jak należy, chociaż robił to renomowany zakład. Dopiero kolejna wymiana płynu i kolejne odpowietrzenie dało pożądany skutek.
Nie wiedziałem wcześniej jak powinno hamować zdrowe qpq 7A, bo nigdy wcześniej nie jeździłem takowym. W domu mam kilka 80'tek ( 1Z, ABC, ABT, SD, 7A ) i w każdym heble zachowują się inaczej.
Odnośnie odpowietrzania to wiem, że jeśli oczywiście nie ma najmniejszych nieszczelności to porządne odpowietrzenie układu na nowym płynie poprawia sytuację i to bardzo, jednak nie mówiłem że jest to jedyna przyczyna.

Dobrze, że heble już działają jak powinny.
Zdrówka.

_________________
była Pantera na A80KP
Kamei


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lut.2011 13:18:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
Wracając do tematu.Po wymianie przewodów z przodu miesiąc później zaczął puszczać tył tj. pojawiły się ubytki w zbiorniczku. Okazało się, że między rurką, a przewodem był aluminiowy łącznik, który najnormalniej w świecie skorodował, a przy próbie odkręcenia pokruszył się. To też warto sprawdzić na przyszłość.

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.mar.2011 19:45:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.lis.2009 12:17:26
Posty: 54
kosma_sz napisał(a):
Wracając do tematu.Po wymianie przewodów z przodu miesiąc później zaczął puszczać tył tj. pojawiły się ubytki w zbiorniczku. Okazało się, że między rurką, a przewodem był aluminiowy łącznik, który najnormalniej w świecie skorodował, a przy próbie odkręcenia pokruszył się. To też warto sprawdzić na przyszłość.


Ten komentarz możecie uznać za obraźliwy ale taka już nasza Polska tendencja.
Kto wymienia jeden amortyzator albo jedną sprężynę. No właśnie tak samo jest z przewodami. Ja przekonałem się że wymieniając jeden przewód puszczał inny, więc teraz wymieniam wszystkie na raz. Wydatek 3 x większy to fakt ale spokój umysłu - bezcenny, poza tym nie trzeba robić tego samego trzy razy:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6/C4 AEL] Gumowe hamulce
PostNapisane: 14.lut.2013 16:44:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.mar.2006 16:39:29
Posty: 194
Lokalizacja: Słupsk
Cytuj:
a przewodem był aluminiowy łącznik, który najnormalniej w świecie skorodował,


Właśnie mi pękł ten łacznik aluminiowy na mieście.
Kto stosuje aluminium do układu hamulcowego?
Byłem w szoku jak to zobaczyłem-cały płyn wyleciał z układu.

Jak sie odpowietrza pompę hamulcową -auto z ABS?

_________________
Audi A6 C7 Avant 2.0TDI CNHA
A6/C4 2,5 TDI AEL


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6/C4 AEL] Gumowe hamulce
PostNapisane: 24.lut.2013 10:51:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.cze.2004 22:06:22
Posty: 847
Lokalizacja: Śląsk
Auto: RS6 Avant C5 MTM
zenon407 napisał(a):
Cytuj:
a przewodem był aluminiowy łącznik, który najnormalniej w świecie skorodował,


Właśnie mi pękł ten łacznik aluminiowy na mieście.
Kto stosuje aluminium do układu hamulcowego?
Byłem w szoku jak to zobaczyłem-cały płyn wyleciał z układu.

Jak sie odpowietrza pompę hamulcową -auto z ABS?



Zalewasz płyn i po kolei odpowietrzasz koła pompa odpowietrzy się samoczynnie z układem. Zaczynasz zabawę od najdłuższego obwodu. Sprawdzaj czy płynu w zbiorniczku ci nie brakło podczas odpowietrzania bo to się często zdarza.

_________________
Audi 80 (B4) 2,6 quattro Avant - 2004->2009 :(, VW Golf III GTD 1.9 - 2006->2007, Audi A8 (D2) 4,2 quattro 2007->2011,
Chrysler Grand Voyager 3,8L AWD 2009->2011, Opel Omega 3,2 V6 kombi 2011->2012
----------------------------------------------------------------
Opel Zafira 1,8 16V + LPG 2011->jest
Triumph Rocket III Roadster blue haze + tuning 2011->jest
Audi RS6 Avant Black Edition (C5) 2013->jest
Dodge RAM van 2001 3,9L + LPG 2014->jest
----------------------------------------------------------------
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: