gNo to po kolei...
Sama wymiana - odkręcenie i przykręcenie to tylko kwestia odkręcenia dwóch nakrętek fi 8 i przewodów hamulcowych - kluczyk 10 lub 11, dwa lub cztery przewody - w zależności od wersji. Trzeba odessać płyn ze zbiorniczka i odpiąć wężyk łączący zbiorniczek z pompką sprzęgła.
Wylanie płynu z serwa - jeżeli faktycznie naleciało, można spróbować odessać, wtykając cienką rurkę podpiętą do jakiejś pompki podciśnieniowej, albo wytargać całe serwo, co już takie przyjemne nie jest, bo dostęp do nakrętek mocujących od środka samochodu, po wyjęciu półki od strony kierowcy i tunelu powietrznego, do tego w strasznie dziwnym miejscu - potrzebny dłuuuugi klucz nasadowy 13.
Jak już przykręcisz nowa pompę hamulca do serwa, podpinasz wężyk pompki sprzęgła, i wkręcasz przewody hamulcowe. Jeżeli są dwa, a pompa ma odpowietrzniki, to przewody dokręcasz do końca i luzujesz odpowietrzniki, jeżeli pompa jest bez odpowietrzników, to przewody wkręcasz na 1 do 2 obrotów. Teraz zalewasz zbiorniczek płynem. Nie dotykaj pedału hamulca. Etap następny - wykręcasz całkowicie odpowietrzniki lub po jednym przewodzie z każdej sekcji i czekasz spokojnie, aż z otworu zacznie lecieć płyn hamulcowy. Kiedy się pojawi, pozwól mu pokapać przez jakieś 2 min (możesz coś podłożyć po pompę, żeby nie paprać). Teraz dokręcasz lekko przewody/odpowietrzniki i prosisz kogoś o pomoc. Pomocnik siada za kierownicą, a Ty odkręcasz odpowietrzniki/przewody na obydwu sekcjach o 1 do 2 obrotów. Teraz pomocnik wciska energicznie pedał hamulca i nie puszcza - pedał zostaje w podłodze. Zakręcasz odpowietrzniki/przewody. Pomocnik cofa pedał. Czekasz kilka sekund, ponownie odkręcasz przewody/odpowietrzniki, pomocnik wciska pedał, zakręcasz itd. Procedurę powtarzasz kilka/kilkanaście razy, aż z pompy będzie wydostawał się płyn bez powietrza. Odpowietrzasz obie sekcje jednocześnie.
Wciśnięcie pedału przy dokręconych przewodach/odpowietrznikach przed odpowietrzeniem pompy spowoduje zapowietrzenie całego układu. Jeżeli miałeś zapowietrzony układ przed wymianą, to trzeba będzie odpowietrzać całość, ale i tak zacznij od pompy.
Pozdrawiam
Edit: Jeżeli wypadłby trzpień łączący popychacza serwa, to pedał nie będzie miękki, tylko będzie 2 cm niżej - pedał oprze się na widełkach popychacza.
_________________ “Life in every breath, that is Bushido". "Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek". http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU
|