.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 24.sty.2025 10:45:44

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [c4 AEL] wymiana pompy hamulcowej - co i jak krok po kroku
PostNapisane: 02.maja.2012 15:30:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Pochwalony!
Muszę wymienić pompę hamulcową w A6 C4 - na co szczególnie uważać podczas wymiany?
Bardzo interesuje mnie wątek odpowietrzenia pompy po wymianie - czy będę musiał płynem "przepedałować" cały układ? Czy wystarczy zalać do końca nową pompę świeżym płynem?
I jeszcze jedno - w zbiorniczku prawie nie było płynu hamulcowego, obstawiam, że wyciekł przez nieszczelny tłok pompy do wnętrza serwa podciśnieniowego. Jak opróżnić serwo z płynu?

Będę wdzięczny za każdą sugestię

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [c4 AEL] wymiana pompy hamulcowej - co i jak krok po kro
PostNapisane: 02.maja.2012 21:32:38 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5214
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Bardzo mało możliwe, żeby płyn wyciekł z pompy do serwa. Wczołgaj się pod auto i sprawdź raczej przewody hamulcowe, ew. stan siłownika sprzęgłowego. A pompę wymieniasz (2 śruby na serwie, dobrze się zaopatrzyć w rozcięte klucze oczkowe do przewodów hamulcowych - 11), możesz wstępnie zalać, albo zalewać pompę przy poluzowanych przewodach. A potem już tylko deptać ;).

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [c4 AEL] wymiana pompy hamulcowej - co i jak krok po kro
PostNapisane: 02.maja.2012 23:28:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Oglądałem wszystkie 4 zaciski: suche. Przednie przewody gumowe idące do zacisków mają rok czasu. A pedał hamulca miękki niczym pedał gazu! Korpus pompy też suchy....
Wojtek, pamiętasz jak mocowany jest trzpień pompy hamulcowej (ta ośka, która pcha tłoczki) do mechanizmu pedału? ( chyba nie powinienem napisać: "pedała"? :D )

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [c4 AEL] wymiana pompy hamulcowej - co i jak krok po kro
PostNapisane: 03.maja.2012 10:28:59 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5214
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Bolec i zawleczka (trzpień obejmuje pedał, a bolec to ładnie łączy).Zerknij w Etkę - ładnie widać ;)

A że pedał miękki, to może sama pompa przepuszcza między sekcjami i nie pcha w rurki, a z powrotem do zbiorniczka np.

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [c4 AEL] wymiana pompy hamulcowej - co i jak krok po kro
PostNapisane: 03.maja.2012 10:54:21 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3300
Lokalizacja: Poznań i okolice
gNo to po kolei...

Sama wymiana - odkręcenie i przykręcenie to tylko kwestia odkręcenia dwóch nakrętek fi 8 i przewodów hamulcowych - kluczyk 10 lub 11, dwa lub cztery przewody - w zależności od wersji. Trzeba odessać płyn ze zbiorniczka i odpiąć wężyk łączący zbiorniczek z pompką sprzęgła.

Wylanie płynu z serwa - jeżeli faktycznie naleciało, można spróbować odessać, wtykając cienką rurkę podpiętą do jakiejś pompki podciśnieniowej, albo wytargać całe serwo, co już takie przyjemne nie jest, bo dostęp do nakrętek mocujących od środka samochodu, po wyjęciu półki od strony kierowcy i tunelu powietrznego, do tego w strasznie dziwnym miejscu - potrzebny dłuuuugi klucz nasadowy 13.

Jak już przykręcisz nowa pompę hamulca do serwa, podpinasz wężyk pompki sprzęgła, i wkręcasz przewody hamulcowe. Jeżeli są dwa, a pompa ma odpowietrzniki, to przewody dokręcasz do końca i luzujesz odpowietrzniki, jeżeli pompa jest bez odpowietrzników, to przewody wkręcasz na 1 do 2 obrotów. Teraz zalewasz zbiorniczek płynem. Nie dotykaj pedału hamulca.
Etap następny - wykręcasz całkowicie odpowietrzniki lub po jednym przewodzie z każdej sekcji i czekasz spokojnie, aż z otworu zacznie lecieć płyn hamulcowy. Kiedy się pojawi, pozwól mu pokapać przez jakieś 2 min (możesz coś podłożyć po pompę, żeby nie paprać).
Teraz dokręcasz lekko przewody/odpowietrzniki i prosisz kogoś o pomoc. Pomocnik siada za kierownicą, a Ty odkręcasz odpowietrzniki/przewody na obydwu sekcjach o 1 do 2 obrotów. Teraz pomocnik wciska energicznie pedał hamulca i nie puszcza - pedał zostaje w podłodze. Zakręcasz odpowietrzniki/przewody. Pomocnik cofa pedał. Czekasz kilka sekund, ponownie odkręcasz przewody/odpowietrzniki, pomocnik wciska pedał, zakręcasz itd. Procedurę powtarzasz kilka/kilkanaście razy, aż z pompy będzie wydostawał się płyn bez powietrza. Odpowietrzasz obie sekcje jednocześnie.

Wciśnięcie pedału przy dokręconych przewodach/odpowietrznikach przed odpowietrzeniem pompy spowoduje zapowietrzenie całego układu. Jeżeli miałeś zapowietrzony układ przed wymianą, to trzeba będzie odpowietrzać całość, ale i tak zacznij od pompy.

Pozdrawiam

Edit: Jeżeli wypadłby trzpień łączący popychacza serwa, to pedał nie będzie miękki, tylko będzie 2 cm niżej - pedał oprze się na widełkach popychacza.

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [c4 AEL] wymiana pompy hamulcowej - co i jak krok po kro
PostNapisane: 24.cze.2013 21:32:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.gru.2007 10:09:40
Posty: 203
Lokalizacja: Kraków
Napiszę tutaj, może ktoś pomoże.

Po wymianie tylnych zacisków( na takie z golfa4), przewodów, dławików(delikatnie większe otworki niż oryginalne), po wymianie przedniego prawego przewodu elastycznego i metalowego (nie dało się odkręcić) nie mogę odpowietrzyć hamulców. Z początku szedł całkowicie do dołu za każdym razem, ale dzisiaj odpowietrzałem jeszcze pompę hamulcową (chociaż nie zszedł mi cały płyn ze zbiorniczka), i powiedzmy za 3 razem lekko podnośi się pedał ale skuteczność hamowania znikoma. Żadnych nieszczelności nie stwierdziłem. Nie wiem czy może mieć wpływ na to dziurka w dławiku czy akurat może pompa siadła i przelewa płyn między sekcjami. Wygląda jakby nie można było wytworzyć ciśnienia w układzie. Odpowietrzałem już z 5 razy cały układ ale za każdym razem było powietrze i pedał tylko delikatnie podnosił się do góry.

Pompa ABS będzie miała coś wspólnego?

Nie wiem czy wcześniej tak było ale przy odpowietrzaniu "strzelają" korektory siły hamowania(tak mi się wydaje 4A0698401A - zestaw regul. hamowania ciśnień zalezny).

Może ktoś miał podobny przypadek.

Czy pompa hamulcowa w serwie jest jakoś przymocowana do ramienia? Nie wiem jest tam jakaś zawleczka czy coś takiego? Bo na wszystkich zdjęciach wygląda jakby była na wcisk.

_________________
A6 C4 2.5 TDI (AEL) NOGARO BLUE PEARL EFFECT

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: