.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 23.sty.2025 21:41:11

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A8 D2] hamulce przed i po lifcie
PostNapisane: 08.cze.2012 19:35:16 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5214
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Poproszę mi wyoślić, bo mam wątpliwości.

1. Wiem, że po lifcie zaciski są całe aluminiowe. Ale czy one są tylko na tarcze 323 mm? (w sensie - tak zrobił producent, czy występowały też z tarczami 313 mm).
2. Czy klocki (4 szt. na koło) po lifcie są takie same jak przed liftem? (w Etce różnią się tylko literką).
3. Czy do zacisków poliftowych można zastosować tarcze 313 i klocki przedliftowe? (próbował to ktoś empirycznie?).

Muszę to ustalić, bo kończą mi się tarcze w 200 i czas pomyśleć nad dalszymi krokami (mam z D2 przedliftowe, prawy zacisk wymaga regeneracji, a nowe klocki przedliftowe już czekają na półce).

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A8 D2] hamulce przed i po lifcie
PostNapisane: 10.cze.2012 15:00:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2006 18:21:46
Posty: 1545
Lokalizacja: Festung Breslau
Jeżeli znalazłbyś 313 o takim samym Et jak 323 to raczej będzie działać, z tym, że raczej nie będzie zbierać całego klocka.
Ponieważ audikowskie 313 mają całkowicie inne et od 323 - są osadzone dużo dalej od piasty niż polift wiele nie podziałasz.
Klocki powinny być podobne. Wiem, że występują z dwoma rodzajami końcówek do czujników zużycia okładzin (okrągłe i owalne).
323 + poliftowy zacisk wchodzi pod fabryczne BBS 16" - sprawdzone empirycznie.
Tarcze Boscha 323 są tanie jak barszcz - około 200-250 zł za obie. Klocki Bosch w podobnej cenie (plus minus 50 zł).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A8 D2] hamulce przed i po lifcie
PostNapisane: 18.cze.2012 15:46:53 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5214
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
1. Nie ma tarcz po 100 zł w wymiarze 313/323. Minimum to 200 zł. Znalazłem jakieś ProTechnic 320 (o tym poniżej) za 160 zł szt. Ale nie wiem co to za firma i na ile porządny wyrób.
2. Klocki od strony tłoczków są takie same, od zewnątrz te poliftowe mają szersze bazy, dzięki czemu utrzymują się na miejscu.
3. Zaciski pre i poliftowe nie są plug&play. Starsze przykręca się M12 do kolumny, nowsze przez kolumnę do zacisku M14.
4. El. mocujący zacisk jest znacznie grubszy i wymaga wysunięcia tarczy na zewnątrz o ok. 14 mm.
5. Tarcze 313 i 323 z A8 mają takie same wymiary z wyjątkiem średnicy zewnętrznej ("wysokość" tarcz to +/- 59,5 mm). Czyli po lifcie w D2 musiała się zmienić kolumna.

I są teraz dwa rozwiązania:
1. wstawić dystans pod tarcze o grubości ok. 14 mm;
lub
2. założyć tarcze z mniejszą wysokością o te 14 mm.

I znalazłem wspomniane w pkt. 1. tarcze o średnicy 320 mm z S4 i A6 po 1998 roku - "wysokość" mają 46,5 mm. A co za tym idzie można je w zasadzie założyć bez kombinowania. A jedynym mały problemem pozostaje przeróbka (dorobienie) śrub mocujących nowy zacisk do starej kolumny.

Co do zasadniczych różnic pomiędzy starymi a nowymi zaciskami, to zdecydowanie stabilniejsze umocowanie zacisku w uchwycie - w wewnętrzne bolce znajdują się na krańcach zacisku (w starym w połowie wysokości i blisko siebie), a same średnice bolców są też o co najmniej 3 mm większe.

A wiec powinno być lepiej ;)


PS. Przyjmę na tymczasem (tzn na stałe, ale tylko do czasu wymiany zacisków) dwa używane zewnętrzne klocki do przedlifta; mój zacisk zjadł zewnętrzne do 2 mm, wewnętrzne mają 8 mm...).

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A8 D2] hamulce przed i po lifcie
PostNapisane: 18.cze.2012 19:48:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2006 18:21:46
Posty: 1545
Lokalizacja: Festung Breslau
rodzynek napisał(a):
1. Nie ma tarcz po 100 zł w wymiarze 313/323. Minimum to 200 zł. Znalazłem jakieś ProTechnic 320 (o tym poniżej) za 160 zł szt. Ale nie wiem co to za firma i na ile porządny wyrób.
2. Klocki od strony tłoczków są takie same, od zewnątrz te poliftowe mają szersze bazy, dzięki czemu utrzymują się na miejscu.
3. Zaciski pre i poliftowe nie są plug&play. Starsze przykręca się M12 do kolumny, nowsze przez kolumnę do zacisku M14.
4. El. mocujący zacisk jest znacznie grubszy i wymaga wysunięcia tarczy na zewnątrz o ok. 14 mm.
5. Tarcze 313 i 323 z A8 mają takie same wymiary z wyjątkiem średnicy zewnętrznej ("wysokość" tarcz to +/- 59,5 mm). Czyli po lifcie w D2 musiała się zmienić kolumna.

I są teraz dwa rozwiązania:
1. wstawić dystans pod tarcze o grubości ok. 14 mm;
lub
2. założyć tarcze z mniejszą wysokością o te 14 mm.

I znalazłem wspomniane w pkt. 1. tarcze o średnicy 320 mm z S4 i A6 po 1998 roku - "wysokość" mają 46,5 mm. A co za tym idzie można je w zasadzie założyć bez kombinowania. A jedynym mały problemem pozostaje przeróbka (dorobienie) śrub mocujących nowy zacisk do starej kolumny.

Co do zasadniczych różnic pomiędzy starymi a nowymi zaciskami, to zdecydowanie stabilniejsze umocowanie zacisku w uchwycie - w wewnętrzne bolce znajdują się na krańcach zacisku (w starym w połowie wysokości i blisko siebie), a same średnice bolców są też o co najmniej 3 mm większe.

A wiec powinno być lepiej ;)


PS. Przyjmę na tymczasem (tzn na stałe, ale tylko do czasu wymiany zacisków) dwa używane zewnętrzne klocki do przedlifta; mój zacisk zjadł zewnętrzne do 2 mm, wewnętrzne mają 8 mm...).

Ad.1 zapewniam Ciebie, że jak dobrze poszukasz to znajdziesz tanie tarcze Bosch do polifta. Jak nie możesz to mogę Tobie załatwić, chyba że się ceny w ostatnim półroczu tak znacząco zmieniły (ostatni raz kupowałem pod koniec ubiełego roku)
Ad.3,4 nie jest to dla mnie niespodzianką bo taki właśnie poliftowy zacisk(a raczej trzy różne pary) z takim dystansem montowałem do trzech różnych kompletów kolumn od v8, śrubami M14 kupowanymi u asoludków. Po ucięciu trzeciego ucha i rozwierceniu kolumny do rozmiaru M14 zacisk jest P&P :)

wybierz rozwiązanie z dystansem - będziesz miał mniej kłopotów z kupowaniem tarcz i klocków, będziesz brał zawsze z tego samego rocznika od A8 polift. Dodatkowo jako plus wypychasz na zewnątrz koła, które w 100/200/V8 siedzą jak w borewiczu. Oczywiście trzeba się zaopatrzyć także w tylne dystanse (już na tarcze) i dłuższe szpilki na przód (fabryczne są zbyt krótkie)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A8 D2] hamulce przed i po lifcie
PostNapisane: 18.cze.2012 21:35:11 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5214
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
No właśnie nie urządza mnie dystans pod tarcze, bo już teraz mam kółka tak jak trzeba, a tył nawet bardziej niż trzeba (wszystko bez dystansu - zawiecha z V8, nadkola wąskie - z 220V).

A jak kupię tarcze z S4, to to też będzie komplet - one wychodziły z tymi klockami i zaciskami.

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A8 D2] hamulce przed i po lifcie
PostNapisane: 30.maja.2013 20:20:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.maja.2013 20:07:59
Posty: 7
Witam,

Powoli będę przymierzał się do kompletowania nowych hamulców w mojej Fałce. Jak widzę opcji jest wiele, różniących się wielkością rzeźby jaką trzeba wykonać. Temat wielokrotnie przerabiany, więc warto zapytać co i jak. Jakie modyfikację kolumny / piasty konieczne są do zmontowania zestawu na zacisku przedliftowym A8/S8 i tarczy od S4 321 odsadzenie bodajże 46,5 mm? Gdzieś wyczytałem, że trzeba mocno frezować kolumnę i piastę czy też tarczę. Prze liftowy zacisk podobno wchodzi prawie P&P ale dystansy przód i tył do mnie nie przemawiają i wolę prze frezować co trzeba. Nie mam niestety żadnych gratów do porównania, by to sobie prywatnie posprawdzać dlatego będę wdzięczny za pomoc. :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A8 D2] hamulce przed i po lifcie
PostNapisane: 30.maja.2013 22:30:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.lip.2006 19:11:52
Posty: 1509
Lokalizacja: Warmia
Auto: Audi V8 4.2q
Najlepiej jak najmniej rzeźby, związanej z ingerencji w konstrukcje kolumn i zacisków.
Ja robiłem na kompletnym zestawie A8 D2 FL (zacisk+tarcza) z dystansem między piastą a tarczą i to opisałem. Działa w stu procentach. Inni robią zestaw - zacisk A8 D2+tarcza S6 C4. Są to chyba dwa najrozsądniejsze rozwiązania, praktycznie P&P.
Poczytaj "mój" temat:
viewtopic.php?f=28&t=116694&hilit

Ciekawe rzeczy piszą Rodzynek, Zioolko i Marcino8. Pozostałe pomysły typu szlifowanie kolumn, piast i zacisków, czy dystanse z gwintowanymi otworami radzę odpuścić, ze względu na wspomnianą ingerencję w konstrukcję przekładającą się na bezpieczeństwo.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A8 D2] hamulce przed i po lifcie
PostNapisane: 10.cze.2013 07:57:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.cze.2013 07:53:14
Posty: 2
Aby nieco zaoszczędzić można, o ile to możliwe, przetoczyć tu była reklama, niestety klocki też trochę kosztują, szczególnie w wersjach po lifcie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A8 D2] hamulce przed i po lifcie
PostNapisane: 10.cze.2013 13:27:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.mar.2008 21:32:56
Posty: 1072
Auto: b5fl AVB,c5 AKN
ttyymm napisał(a):
Aby nieco zaoszczędzić można, o ile to możliwe, przetoczyć tarcze hamulcowe, niestety klocki też trochę kosztują, szczególnie w wersjach po lifcie.


Grzecznie napiszę - wypad z reklamą ! Przeczytaj regulamin a w nim się dowiesz, że jest zakaz reklamy na forum :!:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A8 D2] hamulce przed i po lifcie
PostNapisane: 10.cze.2013 14:35:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.lip.2006 19:11:52
Posty: 1509
Lokalizacja: Warmia
Auto: Audi V8 4.2q
ttyymm napisał(a):
Aby nieco zaoszczędzić można, o ile to możliwe, przetoczyć ..., niestety klocki też trochę kosztują, szczególnie w wersjach po lifcie.

Nie przetoczysz. Tam brakuje 12mm. Jak zbierzesz 12 mm z 30-to milimetrowej tarczy, to nic z niej nie zostanie. Kto normalny przetacza nowe tarcze :?:
Klocki kosztują niewiele, tyle co zatankowanie do pełna średniej wielkości zbiornika LPG w A8. Dla mnie taki zbiornik wystarcza na tydzień, maksymalnie dwa :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A8 D2] hamulce przed i po lifcie
PostNapisane: 12.cze.2013 10:21:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2006 18:21:46
Posty: 1545
Lokalizacja: Festung Breslau
Marianb napisał(a):
ttyymm napisał(a):
Aby nieco zaoszczędzić można, o ile to możliwe, przetoczyć ..., niestety klocki też trochę kosztują, szczególnie w wersjach po lifcie.

Nie przetoczysz. Tam brakuje 12mm. Jak zbierzesz 12 mm z 30-to milimetrowej tarczy, to nic z niej nie zostanie. Kto normalny przetacza nowe tarcze :?:
Klocki kosztują niewiele, tyle co zatankowanie do pełna średniej wielkości zbiornika LPG w A8. Dla mnie taki zbiornik wystarcza na tydzień, maksymalnie dwa :peace:

Przetaczanie tarcz to zwykły Drut.
Zbiornik LPG w V-ce wystarczał mi na dwa dni :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: