.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 22.sty.2025 16:39:05

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [S6 A6 C5] Problem ze wspomaganiem kierownicy
PostNapisane: 07.wrz.2016 17:34:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.wrz.2016 17:28:31
Posty: 2
Problem ze wspomaganiem kierownicy (układ z servotronic)
Witam, jestem szczęśliwym posiadaczem AUDI S6 C5 4.2 V8 340KM AUTOMAT 2000r.
Od dłuższego czasu borykam się z problemem dotyczącym wspomagania kierownicy, a raczej problemami. Jakiś czas temu zrobiłem regenerację pompy, oraz maglownicy. Niestety nie załatwiło to sprawy, nie jestem pewny czy jest to wina źle wykonanej regeneracji czy po prostu problem leży w czymś innym. Ale do rzeczy, oto objawy:
- na zimnym silniku (tzn. rano) po odpaleniu, wystarczy dotknąć lekko kierownice w lewo, a ona sama skręca się do końca i dociska, zrobi tak 2 razy.
- wspomaganie chodzi lżej w lewo niż w prawo, ale to tylko na początku, bo po rozgrzaniu ciężko kręci w obie strony, trzeba dodawać gazu żeby w ogóle była możliwość skręcenia kół w miejscu.
- dziwne syczenie dochodzące gdzieś za kierownicy (siedząc na miejscu kierowcy), syczenie ustaje gdy tylko dotkniemy kierownicy (nie ważne czy w lewo czy w prawo) wystarczy dawać jej delikatny opór ręka, kiedy puszczam znowu syczy.
Przed regeneracją o której pisałem (tzn. Pompa i magiel). Było podobnie z tym że zamiast „samo skrętu z rana” była duża różnica w skręcaniu w różne strony, w lewo zazwyczaj lekko (czasem aż za lekko), a w prawo bardzo ciężko. Z tego względu że pompa daje tylko ciśnienie, a za kierunek jest odpowiedzialna przekładnia, zdecydowałem się na regeneracje obu podzespołów.
Czy ktoś się orientuje jakie numery powinny mieć oryginalne pompa do S6 C5 i maglownica? Ponieważ z tego co wiem to maglownice zregenerowali i odesłali moja, ale co do pompy to chyba dali mi jakąś inna niby pasującą.
Czy pasują inne pompy, tzn. np. od A8 D2 4.2? jeżeli tak, to jaki ma numer? I to samo pytanie dotyczące maglownicy?
Bardzo proszę wszystkich, którzy mają pojęcie w tym temacie o pomoc!!! Jestem właśnie w trakcie wymiany chłodnicy oraz rozrządu i chciałbym zrobić w końcu wszystko kompleksowo, żeby jazda moim autkiem znowu dawała mi tyle przyjemności co na początku.
A i jeszcze czy możliwe jest żeby problem leżał w wężach hydraulicznych łączących pompę z maglownicą? Bądź w jakimś np. czujniku od servotronica? (i gdzie takowy znaleźć?)
Z góry dzięki za pomoc, pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [S6 A6 C5] Problem ze wspomaganiem kierownicy
PostNapisane: 07.wrz.2016 19:33:15 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5241
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Ja u siebie walczyłem z podobnymi objawami. Poszedł magiel do regeneracji (chodził w jedną stronę ciężej a na zimnym leciuchno). Po powrocie niby lepiej. Wsio działa ale na jałowych przygasało. Okazało się, że pompa po regeneracji nie dawała rady. Zakup drugiej po regeneracji rozwiązał problem.

U Ciebie problemem może być zawór od serwotronika. Spróbuj wypiąć wtyczkę (dojdziesz od strony przedniego lewego koła). Jeśli wypięcie nic nie zmieni to stawiam, że na odpier... zrobili regenerację przekładni lub pompy (zobacz czy masz pompę pod S6 a nie A6 4,2 - mają inną wydajność).

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [S6 A6 C5] Problem ze wspomaganiem kierownicy
PostNapisane: 07.wrz.2016 19:54:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.wrz.2016 17:28:31
Posty: 2
Dzięki za odpowiedz bloku, na pewno sprawdzę tą wtyczkę. Tylko teraz mam auto rozebrane do wymiany chłodnicy, rozrządu i zastanawiam się czy na tym etapie nie będzie lepiej od razu sprawdzić/wymienić przewody od wspomagania lub/i pompę, albo jeszcze jakieś coś o czym nie wiem? bo tą wtyczkę nawet teraz wypne to i tak chyba nic nie sprawdzę.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [S6 A6 C5] Problem ze wspomaganiem kierownicy
PostNapisane: 08.wrz.2016 06:47:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sty.2015 17:36:37
Posty: 4004
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Leśnego dziadka
Pompa podejdzie każda która ma 120bar i ruch tłoczenia w prawo. Przykładowo z A6C4 2.5TDI. Każda pompa ZF ma nabite ciśnienie nominalne.
Tak - problem może leżeć w wężach bo są różne kryzy na ich przekrojach dla różnych systemów wspomagania servotronic i bez. Przedlift / polift też ma inaczej.

_________________
Audi 80 B4 Avant FWD 2.0 8v 90PS - EX
Audi A6 C5 Avant FWD 1.9TDI 131PS - EX
Audi S6 C5 Limo Quattro 4.2 V8 40v 340PS - EX
Audi 80 B4 Sedan Quattro 2.0 8v 115PS - EX
Audi 80 B4 Avant Quattro 2.6 12v 150PS - EX
I znów Skoda :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [S6 A6 C5] Problem ze wspomaganiem kierownicy
PostNapisane: 26.mar.2018 21:12:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.mar.2018 18:22:25
Posty: 4
Witam
Powiedzcie mi czy maglownica w s6 c5 jest taka sama jak w a6 c5 ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [S6 A6 C5] Problem ze wspomaganiem kierownicy
PostNapisane: 27.mar.2018 08:58:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sty.2015 17:36:37
Posty: 4004
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Leśnego dziadka
Były dwa typy KOYO i ZF.
S6 ma inne przełożenia niż A6. Mechanicznie podejdzie, ale inna frajda z jazdy :(

_________________
Audi 80 B4 Avant FWD 2.0 8v 90PS - EX
Audi A6 C5 Avant FWD 1.9TDI 131PS - EX
Audi S6 C5 Limo Quattro 4.2 V8 40v 340PS - EX
Audi 80 B4 Sedan Quattro 2.0 8v 115PS - EX
Audi 80 B4 Avant Quattro 2.6 12v 150PS - EX
I znów Skoda :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [S6 A6 C5] Problem ze wspomaganiem kierownicy
PostNapisane: 11.lip.2018 23:03:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.maja.2014 13:08:21
Posty: 182
Lokalizacja: Łuków, Warszawa
Auto: S6 C5 Avant manual Q 4,2 AQJ Pb/LPG
Mam ten sam problem co kolega StachuStach. W lewo kręci się bardzo lekko w prawo z oporem. Też jest servotronic. Ktoś już rozwiązał ten problem? Przekopałem wszystkie fora i wiele osób to miało ale mało jest odpowiedzi jak zakończyła się naprawa. Od czego zacząć diagnostykę tej usterki i na jakie naprawy się przygotować?

_________________
Pozdrawiam
S6C5 Q Manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [S6 A6 C5] Problem ze wspomaganiem kierownicy
PostNapisane: 13.lip.2018 08:02:19 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5241
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Magiel do zrobienia. Zwór od serwotronika się przycina co może być efektem zużycia listwy magla.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [S6 A6 C5] Problem ze wspomaganiem kierownicy
PostNapisane: 13.lip.2018 08:33:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sty.2015 17:36:37
Posty: 4004
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Leśnego dziadka
Servotronic nie ma nic do kierunku w którym się kręci kierą - otwiera się jak jedziesz wolno, zamyka na szybszych prędkosciach.
Na moje to masz zaworek ciśnieniowy jednego kierunku uwalony - albo zerwane uszczelnienia na listwie po jednej stronie.

_________________
Audi 80 B4 Avant FWD 2.0 8v 90PS - EX
Audi A6 C5 Avant FWD 1.9TDI 131PS - EX
Audi S6 C5 Limo Quattro 4.2 V8 40v 340PS - EX
Audi 80 B4 Sedan Quattro 2.0 8v 115PS - EX
Audi 80 B4 Avant Quattro 2.6 12v 150PS - EX
I znów Skoda :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [S6 A6 C5] Problem ze wspomaganiem kierownicy
PostNapisane: 13.lip.2018 08:42:52 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5241
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Mylisz się. Przerabiałem to u siebie. Zawór był sprawcą iż w prawą stronę się przycinała. W lewo szło okey. Zawór działał dobrze tylko jak płyn był zimny. Zawory kierunkowe/graniczne działały okey. Po rozebraniu serwisant od razu wskazał sprawcę.

EDIT: zapomniałem dodać, że przycięcia tylko do prędkości 60km/h potem normalne działanie.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [S6 A6 C5] Problem ze wspomaganiem kierownicy
PostNapisane: 05.wrz.2018 20:33:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.maja.2014 13:08:21
Posty: 182
Lokalizacja: Łuków, Warszawa
Auto: S6 C5 Avant manual Q 4,2 AQJ Pb/LPG
Da się to jakoś serwisować czy lepiej znaleźć jakiś działający magiel i wymienić?

_________________
Pozdrawiam
S6C5 Q Manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [S6 A6 C5] Problem ze wspomaganiem kierownicy
PostNapisane: 05.wrz.2018 20:52:48 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5241
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Regeneracja pomaga. Ogólnie nawet ASO to robi i numer końcowy magla jest z Xem.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [S6 A6 C5] Problem ze wspomaganiem kierownicy
PostNapisane: 05.wrz.2018 21:33:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.maja.2014 13:08:21
Posty: 182
Lokalizacja: Łuków, Warszawa
Auto: S6 C5 Avant manual Q 4,2 AQJ Pb/LPG
No nic, zamówiłem magiel od A6 4,2 numer 4b1422053 z 2011 roku. Podobno ma pasować. Magiel w A6 4,2 i S6 czymś istotnym się różnił? Słyszałem, że przełożeniem. Potwierdzi to ktoś?

_________________
Pozdrawiam
S6C5 Q Manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [S6 A6 C5] Problem ze wspomaganiem kierownicy
PostNapisane: 06.wrz.2018 10:16:22 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5241
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Przelozenie jest to samo. Roznia sie tym, ze S6 mialo opcje bez servotronika a A6 je mialo bodajze zawsze. Krotsze przelozenie masz w RS6. A6 i S6 maja takie same pompy tylko roznia sie kolem na pompie.

Wytapatane szajsungiem

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [S6 A6 C5] Problem ze wspomaganiem kierownicy
PostNapisane: 07.wrz.2018 13:41:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sty.2015 17:36:37
Posty: 4004
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Leśnego dziadka
4B1 na 100% nie podejdzie.
Servotronic to jeden zaworek sterowany przez przekaźnik znajdujący się mniej więcej pod bezpiecznikami przy lewym kolanie.
Bloku... może miałeś coś więcej uwalone niż servo :( Nie ma znaczenia z którą stronę skręcasz - jeden zawór on/off dla obu kierunków. Miałem to w swoich łapkach i osobiście macałem.

_________________
Audi 80 B4 Avant FWD 2.0 8v 90PS - EX
Audi A6 C5 Avant FWD 1.9TDI 131PS - EX
Audi S6 C5 Limo Quattro 4.2 V8 40v 340PS - EX
Audi 80 B4 Sedan Quattro 2.0 8v 115PS - EX
Audi 80 B4 Avant Quattro 2.6 12v 150PS - EX
I znów Skoda :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [S6 A6 C5] Problem ze wspomaganiem kierownicy
PostNapisane: 02.lis.2018 21:41:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.maja.2014 13:08:21
Posty: 182
Lokalizacja: Łuków, Warszawa
Auto: S6 C5 Avant manual Q 4,2 AQJ Pb/LPG
4b1 podeszło - a dokładnie 4b1422053 wymontowane z a6 4,2 - niestety nigdzie nie mogłem trafić 4b7. Różnica jest taka, że od środka do brzegu trzeba obrócić kierownicę trochę bardziej. Ale nie jest to jakaś kolosalna różnica. po za tym ok.

_________________
Pozdrawiam
S6C5 Q Manual


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 33 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: