Problem ze wspomaganiem kierownicy (układ z servotronic) Witam, jestem szczęśliwym posiadaczem AUDI S6 C5 4.2 V8 340KM AUTOMAT 2000r. Od dłuższego czasu borykam się z problemem dotyczącym wspomagania kierownicy, a raczej problemami. Jakiś czas temu zrobiłem regenerację pompy, oraz maglownicy. Niestety nie załatwiło to sprawy, nie jestem pewny czy jest to wina źle wykonanej regeneracji czy po prostu problem leży w czymś innym. Ale do rzeczy, oto objawy: - na zimnym silniku (tzn. rano) po odpaleniu, wystarczy dotknąć lekko kierownice w lewo, a ona sama skręca się do końca i dociska, zrobi tak 2 razy. - wspomaganie chodzi lżej w lewo niż w prawo, ale to tylko na początku, bo po rozgrzaniu ciężko kręci w obie strony, trzeba dodawać gazu żeby w ogóle była możliwość skręcenia kół w miejscu. - dziwne syczenie dochodzące gdzieś za kierownicy (siedząc na miejscu kierowcy), syczenie ustaje gdy tylko dotkniemy kierownicy (nie ważne czy w lewo czy w prawo) wystarczy dawać jej delikatny opór ręka, kiedy puszczam znowu syczy. Przed regeneracją o której pisałem (tzn. Pompa i magiel). Było podobnie z tym że zamiast „samo skrętu z rana” była duża różnica w skręcaniu w różne strony, w lewo zazwyczaj lekko (czasem aż za lekko), a w prawo bardzo ciężko. Z tego względu że pompa daje tylko ciśnienie, a za kierunek jest odpowiedzialna przekładnia, zdecydowałem się na regeneracje obu podzespołów. Czy ktoś się orientuje jakie numery powinny mieć oryginalne pompa do S6 C5 i maglownica? Ponieważ z tego co wiem to maglownice zregenerowali i odesłali moja, ale co do pompy to chyba dali mi jakąś inna niby pasującą. Czy pasują inne pompy, tzn. np. od A8 D2 4.2? jeżeli tak, to jaki ma numer? I to samo pytanie dotyczące maglownicy? Bardzo proszę wszystkich, którzy mają pojęcie w tym temacie o pomoc!!! Jestem właśnie w trakcie wymiany chłodnicy oraz rozrządu i chciałbym zrobić w końcu wszystko kompleksowo, żeby jazda moim autkiem znowu dawała mi tyle przyjemności co na początku. A i jeszcze czy możliwe jest żeby problem leżał w wężach hydraulicznych łączących pompę z maglownicą? Bądź w jakimś np. czujniku od servotronica? (i gdzie takowy znaleźć?) Z góry dzięki za pomoc, pozdrawiam.
|