.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.lut.2025 11:37:30

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [80 B4] Amortyzatory - badanie sprawnosci. Ciekawostka.
PostNapisane: 14.gru.2006 17:26:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.gru.2005 18:35:46
Posty: 220
Lokalizacja: Rzeszów
Witam, dzis wjechalem na szrpak i tego typu urzadzenia by sprawdzic stan amortyzatorow. Winik byl zadowalajacy, bo przednia os miala po 88% sprawnosci, a tylnia 90% i 87%. Ale gdy wrocilem do domu i porownalem wyniki z ostatnim badaniem mialem mala banie... Rok temu wyniki ksztaltowaly sie w nastepujacy sposob: przod 84% i 81%, a tyl po 84 i 78% sprawnosci. Moje pytaniejest takie - skad te rozbierznosci? W ciagu roku jazdy stan amorow chyba sie nie poprawia samoistnie? Audi to magiczne autko ale czy az do tego stopnia? :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.gru.2006 17:28:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sie.2003 00:34:44
Posty: 8535
Lokalizacja: Random
W szarpakach chodzi o to zeby pokazac różnice między amortyzatorami po obu stronach. Jeśli róznice są spore tzn że trzeba wymienić :P

Równie dobrze możesz mieć 100% i całkowicie zrypany amorek sikający olejem na lewo i prawo :peace:

_________________
Pozdro Mirek :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.gru.2006 17:57:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.gru.2005 18:35:46
Posty: 220
Lokalizacja: Rzeszów
Czyli czym sie kierowac przy badaniu sprawnosci? Moje jeszcze nie leja olejem - empirycznie sprawdzone, ale chce miec pewnosc, ze nie jezdze na amorach nadajacych sie na zlom i zwiekszajacych ryzyko powaznej awarii lub wtpadku, poki co wiem, ze ma do wymiany tuleje wahaczy. Tak wiec, co z tymi amortyzatorami?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.gru.2006 19:14:52 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
O czym wy piszecie?
Szarpaki sa od wykrywania luzów w zawieszeniu. Od badania sparwności amortyzatorów jest tester amortyzatorów, taka wytrząsarka.
Różnice zawsze się mogą pojawić, ze względu na różną kalibrację.
Ponadto w konstruowaniu takich urządzeń przodują dwie firmy (jedna z nich to Maha, ta od hamowni, drugiej nazwy nie pamiętam), których urządzenia różnią się od siebie tym, że ich wyniki są całkowicie odmienne (w trochę inny sposób mierzą sprawność amorów). Dla tych urządzeń odmienne sa również granice sprawności. Dla jednego to 60% a dla drugiego o ile dobrze pamiętam to 40%.

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.gru.2006 20:31:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
A autko było dociażone jak sie na;eży ???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.gru.2006 20:36:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.gru.2005 18:35:46
Posty: 220
Lokalizacja: Rzeszów
Tak, wszystko bylo jak nalezy. Z wypowiedzi przedmowcow, ktore czesto sie ze soba kloca, wynika, ze nie nalezy wierzyc w wyniki zabaw z szarpakiem i tego typu urzadzzeniami... Ja tam jednak zostane wierny wydrukowi na temat amorow i powymieniam tylko tuleje wahaczy :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.gru.2006 22:09:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.mar.2006 14:12:56
Posty: 33
Lokalizacja: Węgorzewo
Wstrząsarka pokazuje sprawność amortyzatora. Za sprawny uważa się jeśli wynik wacha się w granicach 50-70% (70 to nówka). Przy sportowym twardym zawieszeniu wartości dochodzą do nawet 90% (znajomy diagnosta widział max 85 ale nie chciał by jeździć takim). Więcej mają tylko bolidy F1 :D

_________________
Audi 80S B3 JN 1,8
P.S. Od grudnia 2006 - młodszy specjalista ds demontarzu pojazdów Hi Hi ale wczoraj szef mnie wq... i mam w d... taką pracę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.gru.2006 11:42:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.sty.2005 16:20:01
Posty: 691
Lokalizacja: Silesia
testy amortyzatorow na tych maszynach sa krotko mowiac do bani, mialem przypadek, robiac zawias przed wymiana sprawdzilem i bylo cos ok 60%, zrobilem zawias jak nalezy (czyli samodzielnie) z wymiana wszystkich elementow bo byly wybite tuleje, sworznie itd, przy okazji zalozylem amory Sachs, pojechalem na test na zaprzyjazniona stacje i wyszly gorsze wyniki niz na faktycznie wytluczonych na maxa starych amorach. dla mnie jedynym testem jest po prostu demontaz, co w przypadku B4 trwa w domowych warunkach pol godz. na kolo.

_________________
No Limits With S2 Power
Audi S2 Coupe 414 KM 560 Nm, BMW 650i 367 KM 490 Nm, BMW HP4 193 KM 112 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 25 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: