.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.lut.2025 13:57:44

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [a6 C5 2,4] uzupełnienie płynu wspomagania
PostNapisane: 03.gru.2006 00:30:14 
witam
zauważyłem w zbiorniku stan płynu wspomagania ok 1cm poniżej minimum
czytałem archiwum i zdania były podzielone- wymienia się, nie wymienia, dolewa
na korku nur mineral g 002 000
koleś w Audi sprawdził i powiedział, żeby dokupić g 004 000 (mieszalny z tym co mam) i dolać
kupiłem butelkę 1l i postanowiłem odciągnąć płyn ze zbiorniczka i uzupełnić nowym do kreski max
kolor płynu bardziej przypominał brązowy niż zielony (pewnie od nowości nie był ruszany)
odpaliłem silnik i pokręciłem kierą, wyłączyłem i jeszcze raz wyciągnąłem płyn ze zbiornika i uzupełniłem
po 4 wymianach kolor nadal mętny i mam pytanie:
czy zostawić tak jak jest czy użyć reszty płynu (0,5l) do częściowego wypłukania albo kupić więcej płynu i wymienić całość

jakie plusy i minusy ewentualnych rozwiązań?
pozdro
Tommi


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.gru.2006 02:09:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lip.2006 14:50:51
Posty: 256
Lokalizacja: KrK CITY
Wymień całość i zrób raz a porządnie nie oszukując się nie jest to znowu aż taki straszny wydatek a przez takie półśrodki nigdy nie wiadomo co jest grane.Poza tym od świeżego płynu nikogo jeszcze rece od "kółka" nie bolały ;)

_________________
MÓJ IDEALNY SAMOCHÓD - BMW NA LATO (e39 528i), AUDI NA ZIME (A6 C5 2.8 quattro) / Sponsorem mojej nieobecności są browary Żywieckie S.A. :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.gru.2006 07:26:35 
jaka ilość płynu wchodzi w cały układ i czy sam poradzę sobie z wymianą (może ktoś wrzuci opis?)
pozdro


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.gru.2006 09:39:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
Tommi_81 napisał(a):
jaka ilość płynu wchodzi w cały układ i czy sam poradzę sobie z wymianą (może ktoś wrzuci opis?)
pozdro

1-2 litry z płukaniem calego ukladu ....

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Jak płukać?
PostNapisane: 28.gru.2006 15:14:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.paź.2006 18:25:14
Posty: 631
Lokalizacja: śląsk
spanky napisał(a):
1-2 litry z płukaniem calego ukladu ....


W jaki sposób płuka się taki układ?

W jaki sposób pozbyć się płynu z układu? Bo zastanawiam się czy lepiej ciutkę dolać (jest minimalnie poniżej minimum) czy wymienić cały właśnie z powyższym płukaniem.

Dzięki i pozdrawiam

_________________
Masta_J

`S3 Stage4
RS6 BCY
`S6 AQJ
`S6 AAN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Jak płukać?
PostNapisane: 02.sty.2007 13:06:49 
masta_j napisał(a):
W jaki sposób płuka się taki układ?

W jaki sposób pozbyć się płynu z układu? Bo zastanawiam się czy lepiej ciutkę dolać (jest minimalnie poniżej minimum) czy wymienić cały właśnie z powyższym płukaniem.

Dzięki i pozdrawiam


na forum znalazłem taki opis:
wyciagasz ze zbiorniczka wyrownawczego plynu wspomagania powrot , zawartosc zbiorniczka wypuszczasz , wymywasz zbiorniczek , zalewasz go nowym plynem , odpalasz auto a w tym czasie waz powrotny wkladzasz do jakiejs wiekszej buteki przezroczystej. na bieżąco dolewasz płynu patrzac co leci z powrotu. jezeli wyleci juz czysty nowy plyn , zatrzymujesz silnik , skrecasz przewod , dolewasz plynu i po wszystkim

sprawdz jaki masz płyn w układzie: czerwony czy zielony
jeśli czerwony to użytkownicy AKP zalecają wymianę na zielony
jeśli masz zielony to dolej g004000 (Audi) lub Febi 6162(o ile nie pomyliłem numeru)


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Jak płukać?
PostNapisane: 03.sty.2007 10:34:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.paź.2006 18:25:14
Posty: 631
Lokalizacja: śląsk
Tommi_81 napisał(a):
na forum znalazłem taki opis:
wyciagasz ze zbiorniczka wyrownawczego plynu wspomagania powrot , zawartosc zbiorniczka wypuszczasz , wymywasz zbiorniczek , zalewasz go nowym plynem , odpalasz auto a w tym czasie waz powrotny wkladzasz do jakiejs wiekszej buteki przezroczystej. na bieżąco dolewasz płynu patrzac co leci z powrotu. jezeli wyleci juz czysty nowy plyn , zatrzymujesz silnik , skrecasz przewod , dolewasz plynu i po wszystkim

sprawdz jaki masz płyn w układzie: czerwony czy zielony
jeśli czerwony to użytkownicy AKP zalecają wymianę na zielony
jeśli masz zielony to dolej g004000 (Audi) lub Febi 6162(o ile nie pomyliłem numeru)


Serdeczne dzięki za opis a jeśli ktoś ma jeszcze jakieś porady to chętnie posłucham :)

Dzięki i pozdrawiam

_________________
Masta_J

`S3 Stage4
RS6 BCY
`S6 AQJ
`S6 AAN


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 94 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: