.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.lut.2025 20:56:45

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [80 B4 2.0 E] stuki z okolic prawego przedniego koła
PostNapisane: 22.kwi.2007 21:58:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lis.2005 22:06:06
Posty: 49
Lokalizacja: Bielawa
Witam serdecznie!

Od jakiegoś czasu nie mogę znaleźć przyczyny stukania zawieszenia przedniego przy prawym kole. Przy jeździe szczególnie z małymi prędkościami słychać wyraźnie głuche uderzenie, bardzo podobne do dźwięku uszkodzonego łącznika stabilizatora (to na pewnie nie on bo założyłem nowe i nic nie pomogło). Nie mam pojęcia czego szukać. Od razu uprzedzam co wymieniłem na nowe:
łączniki stabilizatora, tuleje wahaczy, końcówki drążków, sworznie wahaczy, gumy stabilizatora, amortyzatory, łożyska amortyzatorów (wymienione za jednym razem)-stuki nadal są i robią się coraz głośniejsze. Tylko i wyłacznie prawa strona-z lewej cisza idealna.
Nie chcę niczego sugerować, ale czy tuleje sanek mogą być za to odpowiedzialne? Oglądałem je, próbowałem znaleźć luzy za pomocą "brechy"-wyglądają na dobre-żadnych pęknięć, żadnych luzów a już na pewno nie tak dużych, jakie odczuwam. Nie mam pojęcia czego szukać. Nie wymieniłem tylko sprężyn, kolumn MacPersona i wahaczy ale to było zbędne.
Aha-ciekawostka-byłem na szarpakach i nic. Nie widać luzów i co gorsze nie ma pukania jak się wejdzie do kabiny.

Może ktoś mi coś doradzi-jak ocenić stan tulei sanek? A może patrzę nie w tym kierunku, co trzeba? Co to może być? Stukanie momentami jest naprawdę bardzo głośne, zatem sądzę, że gdzieś powinien być duży luz a tu nic.

Pozdrawiam i czekam na wszelkie sugestie:)

_________________
"Nie igram ze Śmiercią-zabawiam się Życiem..."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [80 B4 2.0 E] stuki z okolic prawego przedniego koła
PostNapisane: 23.kwi.2007 08:10:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
Gab. napisał(a):
Witam serdecznie!

Od jakiegoś czasu nie mogę znaleźć przyczyny stukania zawieszenia przedniego przy prawym kole. Przy jeździe szczególnie z małymi prędkościami słychać wyraźnie głuche uderzenie, bardzo podobne do dźwięku uszkodzonego łącznika stabilizatora (to na pewnie nie on bo założyłem nowe i nic nie pomogło). Nie mam pojęcia czego szukać. Od razu uprzedzam co wymieniłem na nowe:
łączniki stabilizatora, tuleje wahaczy, końcówki drążków, sworznie wahaczy, gumy stabilizatora, amortyzatory, łożyska amortyzatorów (wymienione za jednym razem)-stuki nadal są i robią się coraz głośniejsze. Tylko i wyłacznie prawa strona-z lewej cisza idealna.
Nie chcę niczego sugerować, ale czy tuleje sanek mogą być za to odpowiedzialne? Oglądałem je, próbowałem znaleźć luzy za pomocą "brechy"-wyglądają na dobre-żadnych pęknięć, żadnych luzów a już na pewno nie tak dużych, jakie odczuwam. Nie mam pojęcia czego szukać. Nie wymieniłem tylko sprężyn, kolumn MacPersona i wahaczy ale to było zbędne.
Aha-ciekawostka-byłem na szarpakach i nic. Nie widać luzów i co gorsze nie ma pukania jak się wejdzie do kabiny.

Może ktoś mi coś doradzi-jak ocenić stan tulei sanek? A może patrzę nie w tym kierunku, co trzeba? Co to może być? Stukanie momentami jest naprawdę bardzo głośne, zatem sądzę, że gdzieś powinien być duży luz a tu nic.

Pozdrawiam i czekam na wszelkie sugestie:)


Luz tych tulejek na sankach to widać właśnie na szarpakach.

Jeżlei wszystko jest powymieniane i poskładane dobrze, bo przy składaniu też ktoś mógł cos pominąć, sprawdź to.

To możesz szukać winy w amortyzaotrze, może mieć luz który się powiększa i dlatego słyszysz stukanie.

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.kwi.2007 09:30:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lis.2005 22:06:06
Posty: 49
Lokalizacja: Bielawa
Wszystko robiłem sam i jestem pewny że jest to dobrze poskładane. Amortyzator-podejrzewam, że to nie on, ponieważ na poprzednim też były stuki. Jedyne co mi przychodzi do głowy to te sanki. Sam już nie wiem.

_________________
"Nie igram ze Śmiercią-zabawiam się Życiem..."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.kwi.2007 18:20:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
Te stuki to są tylko podczas przejeżdżania przez nieruwności czy jak przyspieszasz to ich częstotliwość się zwiększa? Może to nie koniecznie zawieszenie stuka tylko coś innego. Miałem tak kiedyś jak odkręciło mi się mocowanie parownika i też stukało na początku także szukałem w zawieszeniu a tu tylko jedna śrubka się odkręciła.

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.kwi.2007 21:12:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lis.2005 22:06:06
Posty: 49
Lokalizacja: Bielawa
Tylko podczas przejeżdżania przez nierówności (im wolniej tym wyraźniej słychać). Podczas przyspieszania żadnych dodatkowych wrażen dźwiękowych.

_________________
"Nie igram ze Śmiercią-zabawiam się Życiem..."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.kwi.2007 21:44:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.mar.2004 22:33:12
Posty: 1207
może wytarty drążek stabilizatora wtedy nowe gumki nic nie pomogą żeby to sprawdzić na postoju należy rozbujać nadwozie na lewo i prawo wtedy wyjdzie wszystko co jest związane z stabilizatorem

_________________
A6 c5 2.8 quattro limo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.kwi.2007 18:49:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lis.2005 22:06:06
Posty: 49
Lokalizacja: Bielawa
Również i to sprawdzałem-podczas bujania nic nie stuka. Pod gumki stabilizatrona (nowe) podłożyłem na próbę wycięte z dętki gumy-żadnej różnicy.

_________________
"Nie igram ze Śmiercią-zabawiam się Życiem..."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: stuki
PostNapisane: 05.maja.2007 14:08:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.lip.2005 20:01:12
Posty: 8
na początku u mnie nic nie stukało, no może lekko. Zakładałem gumy nad amortyzatory bo się wyjechały. i Zaczęło stukać tak jakby stukot pochodził z zawieszenia.
Wymieniłem tuleje, końcówki drążków, drążki stabil. ogólnie całe zawieszenie bo amortyzatory na teście wyszły ok. Stukot zwłaszcza na zimnym sulniku po jeździe po nierównym był coraz większy silnik robił się ciepły stukot lekko ustawał. Czasami do zera.
Ostatnio zaglądałem pod auto bo już mnie trafiało i...
Wymieniłem skorodowane śruby łączące wydech z katalizatorem, tam powinny być te śruby montowane ze sprężynkami. Na tym połączeniu występuje okrągły metalowy, zataczany pierścień uszczelniający. U mnie prawie wszystko się rozsypało sprężyn nie było, pierścień tłukł. Wymiana tego połączenia i umieszczenie pierścienia na swoim miejscu załatwiło sprawę.
:) przynajmniej szukając wymieniłem na nowe elementy zawieszenia.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.maja.2007 18:56:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.sie.2005 19:35:05
Posty: 170
Lokalizacja: Łódź
Może, zacisk sobie podskakuje :?:

_________________
b49226v6zmrozemsekwalpgzawodowofotografujęspawamkwasówkęialuminium.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.maja.2007 11:11:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.mar.2006 14:00:13
Posty: 345
Lokalizacja: Gdańsk
Z racji poszukiwania niewiadomych dźwięków zawieszenia w B4 odkryłem u siebie pewna ciekawostkę. Zawieszenie stan perfekcyjny + skasowany luz na maglownicy i ....na małych nierównościach stuka. Na szarpakach nic nie wykazało. No i jednak chyba doszedłem przy wymianie półosi...te pseudo stuki to stuki na skrzyni. Okazuje się ze skrzynia na mocowaniu przegubów ma luz osiowy na wałku jakies 2-mm z jednej i z drugiej i przy wyłapywaniu nierównosci i ruchu zawieszenia w góre luz się kasuje dobijajac połosie. Niedługo się wezmę za rozbiórke skrzyni zobaczymy jak bedzie bez w/w luzów.

_________________
Audi 80 B4 - 2,0 - ABK + LPG + troszke gadżetów ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.maja.2007 09:12:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.sie.2005 19:35:05
Posty: 170
Lokalizacja: Łódź
Też na to wpadłem, ale nie byłem pewien, więc nie pisałem. Grzechotał mi przegub i zastanawiałem się czy przypadkiem nie moze też stukać. Zacząłem to badać i wykryłem, że flansza skrzyni wysuwa się i chowa 1-2 mm dość głośno metalicznie stukając. Jednak tak bardzo nie wiedziałem jak temu zaradzić, że dałem sobie spokój, ale jesli przetrzerz szlak to z całą pewnością wrócę do sprawy :D

_________________
b49226v6zmrozemsekwalpgzawodowofotografujęspawamkwasówkęialuminium.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.maja.2007 22:17:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lis.2005 22:06:06
Posty: 49
Lokalizacja: Bielawa
I sprawa rozwiązana. Powodem stukania był prawy sworzeń wahacza z przebiegiem około 300 km :zly: W życiu bym nie pomyślał, że nowy o od razu padnie. Co ciekawsze-na szarpakach nie pokazywał luzu bo nie miał luzu osiowego typowego dla siebie, tylko podczas wychylania się na boki blokował się po czym po przekroczeniu pewnej granicy z głośnym stukiem odblokowywał się. Szukałem z diagnostą na szarpakach aż do bólu i wreszcie udało się znaleźć po głosie :) Najprawdopodobniej była to wada fabryczna. Tak czy inaczej zlokalizowane, zrobione i uciszone. :):):) I znowu nastała błoga cisza we wnętrzu:)

_________________
"Nie igram ze Śmiercią-zabawiam się Życiem..."


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 30 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: