enduroboy napisał(a):
podjedz do jakiegos warsztatu niech ci dokreca pistoletem ale wtedy przy ewentualnej wymianie kola nie dasz rady samym kluczem nie obejdzie sie bez rurki
ale sruby sie juz nie odkreca
Życzę powodzenia.
Każdy szanujący się warsztat dokręca koła pistoletem tylko delikatnie, tak aby koło doszło do piasty i można było auto postawić na ziemi. Potem koło dokręca się kluczem dynamometrycznym, momentem zalecanym przez producenta auta. Zazwyczaj w osobowych autach jest to 100 - 120 Nm, a w A8 D2 konkretnie 120 Nm (wg Autodaty).
Nie zmienia to faktu, że kształt przylgni nakrętki powinien być dopasowany do przylgni otworu w feldze - tylko wtedy dokręcenie kół właściwym momentem gwarantuje bezpieczeństwo. Po wykręceniu śruby powinieneś widzieć, czy otwór w feldze jest stożkowy czy sferyczny.