.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.lut.2025 05:58:00

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B4] Górne poduszki amortyzatora zielone/niebieskie
PostNapisane: 25.gru.2007 19:45:39 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Witam,

rozlaciały mi sie standardowe zielone górne poduszki amortyzatora. Mam komplet nowych również zielonych, ale zastanawiam się czy nie dołożyć i nie kupić nowych poduszek niebieskich z URQ, które podobno są mocniejsze. Nadmienie, że mam bardzo twardy gwint i amorek niestety lubi dobijać :/

pozdr

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.gru.2007 19:57:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
A może zainwestować w poliuretan ?? Ponoć daje radę.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.gru.2007 20:11:00 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Nie chce przeginać z twardością. Ale może to jest rozsądne wyjście.


Muszę też kupić jakieś mocne tuleje wahaczy bo te, które mam skończyły się po 8 000 km... :/ :/ :/

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.gru.2007 22:45:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.paź.2006 18:54:05
Posty: 94
Lokalizacja: Gdańsk
pozwolisz Des że się podłączę, o co chodzi z tymi poduszkami? w tym roku wymieniałem już dwa razy, raz na Febi, raz na komplet z ASO i po dwóch miesiącach nadawały się do powtórnej wymiany. Mam seryjne sprężyny, amortyzatory w dobrym stanie, koła 205/50/17, 90% przebiegu robię po obwodnicy trójmiejskiej - czyli lepszej drogi w Polsce nie uświadczę.
Czy jest to może spowodowane niewłaściwym montażem, bo nie wydaje mi się żeby był to aż taki bubel konstrukcyjny?

_________________
Audi Coupe 2.3 20v
Audi 90 2.3 20v quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.gru.2007 23:25:57 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 11:42:13
Posty: 2535
Auto: b8q caeb '09
Iras: zmień mechanika albo załóż sam. Przy normalnej eksploatacji mi w 2 kolejnych audi, teraz v6 b4 w dziurawym i otorowanym tramwajami poznaniu poduszki amora żyja średnio 2-3 lata (15-30 tys.km) - zawieszenie, koła i opony seryjne.
Za to tuleje, sworznie wahaczy i końcówki drążków - zmieniam co +- 10 tys bo czuć już luzy (chociaz przegląd bez pierdnięcia taka zawiecha przechodzi).

Des: to cena za glebe i twardy gwint. Ja osobiście zostałbym na seryjnych łozyskach - a to po to choćby, że wolalbym zmienic kolejną poduszkę niz spawać kiedys wyrwane mocowania amora.

Chociaz hardkorowcy :D ponoc toczą tuleje i poduszki łożysk z poliuretanu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.gru.2007 23:44:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.lip.2006 19:11:52
Posty: 1509
Lokalizacja: Warmia
Auto: Audi V8 4.2q
A czy po wymianie tych poduszek trzeba ustawiać geometrię :?: Bo się przymierzam do wymiany. Jakiej firmy polecilibyście te poduszki do seryjnego zawieszenia w B4 :?:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.gru.2007 00:29:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
DeS napisał(a):
Nie chce przeginać z twardością. Ale może to jest rozsądne wyjście.


Muszę też kupić jakieś mocne tuleje wahaczy bo te, które mam skończyły się po 8 000 km... :/ :/ :/


Jest to lekki hardcore ale znajomy startujący w OFFROAD nie stosował nic innego.Włąśnie ze wzg.na wymianę co 1 rajd 90 % elementów gumowych


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.gru.2007 00:59:34 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Plan już jest...

założę wzmacniane poduszki Meyle i jak się uda to tuleje poliuretanowe.

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.gru.2007 12:28:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.paź.2006 18:54:05
Posty: 94
Lokalizacja: Gdańsk
Marianb napisał(a):
A czy po wymianie tych poduszek trzeba ustawiać geometrię :?:


zalecane, ale nie konieczne :)

_________________
Audi Coupe 2.3 20v
Audi 90 2.3 20v quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.gru.2007 00:26:24 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 11:42:13
Posty: 2535
Auto: b8q caeb '09
DeS napisał(a):
Plan już jest...

założę wzmacniane poduszki Meyle i jak się uda to tuleje poliuretanowe.


DeS; to poleci ci "wkoło" wahaczy - czyli sworznie i tulejki trawersy/wózka które wezmą na siebie to, czego tuleje wahaczy nie zamortyzują...
Jak już utwardzać - to wszystko


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2007 22:04:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.mar.2004 22:33:12
Posty: 1207
co do poduszek amora nie będę się wypowiadał bo nigdy nie miałem z tym problemu natomiast od ponad 15 lat stosuję tylko i wyłącznie orginalne z aso tuleje met gum swożnie wachacza i końćówki drążka .kupująć w aso zastrzegam iż mają być org wv-audi a na fakturze nr katalogowe z etki. i tak trwałość tulei met gum wachacza i końcówki drążka oceniam na ok 80.000 km .natomiast sworzeń dolny wytrzymuje ok 120-130 tyś km . auto eksploatowane na mazurskich dziurawych drogach oraz leśnych duktach -dojazdy na ryby .opony standart 205/60 r 15 .jeżdziłem jeden sezon na 17 ok 45.000km i świerzo wyremontowany zawias poszedł się j......ć .
przebiegi te które podałem są wynikiem mojej obserwacji na przestrzeni 15 lat oraz 4 audi z tym typem zawieszenia jednowachaczowym

_________________
A6 c5 2.8 quattro limo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.gru.2007 00:36:03 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 11:42:13
Posty: 2535
Auto: b8q caeb '09
[ot] Wierz mi enduro: 80 tys. po mazurskich drogach dla zawiechy = 25 tys. po poznaniu albo wrocławiu - z ich brukami, dziurami i tramwajami co krok..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.gru.2007 10:38:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.gru.2006 18:18:25
Posty: 475
Lokalizacja: Olsztyn
iras_gda napisał(a):
Marianb napisał(a):
A czy po wymianie tych poduszek trzeba ustawiać geometrię :?:


zalecane, ale nie konieczne :)


Dlaczego ?

Marianb napisał(a):
A czy po wymianie tych poduszek trzeba ustawiać geometrię :?: Bo się przymierzam do wymiany. Jakiej firmy polecilibyście te poduszki do seryjnego zawieszenia w B4 :?:


Lemfolder. Boge.

_________________
Było --- B4 2,0 ABK, Quattro

Nie wiem co będzie ale będzie AWD.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.gru.2007 12:16:06 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
geometrie nalezy ustawic z bardzo prostej przyczyny. piasta z mcphersonem jest laczona za pomoca 2 srub ktore trzeba rozkrecic zeby wymienic poduszke. dalej idac , stara poduszka moze byc wybita i przestawiona wzgledem kielicha co zmienia kat pochylenia oraz kat wyprzedzenia sworznia. po wymianie poduchy i po skreceniu mcphersona z piasta uzyskujesz nowe ustawienie kolumny. przewaznie zmiany nastepuja w niewielkim stopniu niemniej jednak jezeli wymienione elementy byly faktycznie mocno zuzyte to wrecz gwarantowane bedzie to ze zmieni sie znaczaco kat ustawienia kola. wtedy nalezy ustawic zbierznosc/geometrie chyba ze wolisz jezdzic i po czasie dowiedziec sie ze cos bylo nietak jak zjedziesz opony polowicznie

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 35 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: