.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 10.lut.2025 20:38:56

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [all] vacum pompa w silniku wolnossącym - po co?
PostNapisane: 14.paź.2008 16:14:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Wczoraj naszło mnie takie filozoficzne pytanie:
Po co w moim silniku JT (wolnossąca 5cio-cylindrówka) jest vacum pompa, skoro identyczne auta z mocniejszym silnikiem KV jej nie mają?
Wydaje mi się że podciśnieniowe serwo pompy hamulcowej jest takie samo. sama pompa też identyczna, zaciski/klocki/tarcze też to samo....
Czy obecność pompy w czymś szczególnie pomaga?
Rozumiem, że mam ją w AELu. bo to jednak silnik turbo, ale w wolnym ssaku?
Czy jak wywalę pompę (jej mocowanie w głowicy oczywiście zamknę jakąś blachą z uszczelką) i zrobię sobie "pesudo KV) to będą zmiany w hamowaniu?

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.paź.2008 17:32:19 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3300
Lokalizacja: Poznań i okolice
Mam wspomaganie hamulców wpięte pod kolektor w silniku NG (A8 :peace:) i jest oki.

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.paź.2008 18:25:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
wordeck napisał(a):
Mam wspomaganie hamulców wpięte pod kolektor w silniku NG (A8 :peace:) i jest oki.
Pozdrawiam

No widzisz - skoro pociśnieniowe serwo jest w stanie zatrzymać półtorej tony a'la A8, to po co u mnie podwójne "ssanie" wspomagania. Rozumiem: podciśnienie z kolektora ALBO vacum pompa. Ale podciśnienie z kolektora ORAZ vacum to już chyba przesada.....

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.paź.2008 18:50:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
Nie wiem czy przez to nie będzie chodził ci lżej pedał hamulca, w swoim NG kiedyś też odpiąłem bo pompa się wysypała.

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.paź.2008 20:06:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Nawet w stareńkim 1Y mam vacuum ... ;)
Padła i nie miałem hamulcy na wolnych obrotach a nawet w czasie jazdy miewałem kłopoty ...

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.paź.2008 20:42:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
KorNoLio napisał(a):
w swoim NG kiedyś też odpiąłem bo pompa się wysypała.

i co - była różnica w hamowaniu "z" i "bez" pompy?
Czym zaślepiłeś otwór w glowicy?

A ja chyba odepnę ZANIM się wysypie (bedę miał zapasową do AELa)

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.paź.2008 21:20:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
cygaro-avant napisał(a):
KorNoLio napisał(a):
w swoim NG kiedyś też odpiąłem bo pompa się wysypała.

i co - była różnica w hamowaniu "z" i "bez" pompy?
Czym zaślepiłeś otwór w glowicy?

A ja chyba odepnę ZANIM się wysypie (bedę miał zapasową do AELa)


Powiem ci, że nie miałem porównania jak hamuje z pompą i jak bez, bo kupiłem samochód w którym heble były troszkę twardsze niż w innym B4, potem dopatrzyłem się, że vacum puszcza mi oleum do kolektora ssącego a nie wytwarza żadnego podciśnienia, rozebrałem stwierdziłem, że jest wypracowana i do wymiany. Ale żeby olej dalej nie dostawał się do silnika to odpiąłem przewód włożyłem śrubę i skręciłem opaską, żeby nie było nieszczelności. To samo w vacum.

A że hamulce były tylko troszkę twardsze to jeździłem, bez odpalonego silnika, oczywiście była tragedia bo w ogóle nie działa serwo ale bez vacum da się jeździć i nie jest tak strasznie tragicznie spróbuj u siebie to zobaczysz, możesz też wyjąć tłoczek od napędu.

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.paź.2008 21:21:30 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3300
Lokalizacja: Poznań i okolice
Tutaj nie chodzi tyle o siłę hamowania, ile o zmniejszenie oddziaływania zmian podciśnienia wywołanych ruchami membrany serwa (przy hamowaniu i puszczaniu pedału) na wagę (klapę) k-jetronica.

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.paź.2008 21:39:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
To dlaczego w innych mechanicznych wtryskach nie występuje taka pompa, oraz w V6 w moim V6 np. nie ma w innych jest :?:

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.paź.2008 22:13:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
KorNoLio napisał(a):
To dlaczego w innych mechanicznych wtryskach nie występuje taka pompa, oraz w V6 w moim V6 np. nie ma w innych jest :?:

Dokładnie!
JT/KV oraz NF/NG to chyba najbardziej zanane przykłady "bliźniaczych" silników. Jeden z pompą, drugi bez, a wszystko na K(E)-jetronicu

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: