.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 12.lut.2025 02:37:10

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Allroad 2.7 t 2004r.] blad zawieszenie
PostNapisane: 21.lip.2008 12:22:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lut.2007 14:11:20
Posty: 43
Lokalizacja: Sofia,Bulgaria
Witam,
od 2 tygodni jestem szczesliwym posiadaczem w.w. Allroad-a,powiem tylko jedno zakochany jestem.
Wczoraj parkowałem samochód w dosyć nietypowym miejscu ( nierówny teren),po okolo 2 godzinach , zapalam samochod jade oklo 300 m. i wtedy zapalila sie lampka zawieszenie .Samochod tylko sie upuszczal i nie chcial sie podniesc z powrotem.Po zgaszeniu i ponownym uruchamianiu , wszystko wrocilo do normy.
Vag-com wyplyl to:
Address 34: Level Control Labels: 4Z7-907-553.lbl
Part No: 4Z7 907 553 F
Component: - 2C1A1 X060
Coding: 25500
Shop #: WSC 00533

1 Fault Found:
01399 - Relay for Level-Control Compressor (J403)
28-10 - Short to Plus - Intermittent
Czytalem piekny watek Stamleja na temat tego zawieszenia , jedyna namiastka, odnosnie tego bledu ,jest ze trzeba zmienic ten "Relay".
Pytanie: zrobic to? czy poczekac czy jeszcze raz az znowu mi wykreci ten numer?
II-gi pytania jak barzdo uwaznie poslucham to slychac ,szczegolnie rano przez 1-szy 500 metrow jak puka cos z przodu samochodu,i wlacza sie wtedy pompa z tylu ze 3 razy na krotko .Pozniej przez caly dzien jest spoko.
Sprawdzilem temperatury pompy na postoju po krotkiej jazdy 48 stopni.Czy mam czym sie martwic?

Z gory dziekuje za informacje

Olek

_________________
Subaru 1.8 combi,demolka
Skoda Octavia 2.0 okradli
BMW 520i okradli(a może dobrze)
AUDI A6 99 Avant tip.Q 2,5 TDI sprzedany
AUDI ALLROAD 2.7T 2004 MANUAL(chip na 300 p.s.)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lip.2008 13:23:08 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Wyczyść (np. MOTIPEM do styków) wszystkie złączki elektryczne w tylnym "module" zawieszenia (od podwozia, za tylną osią, tam gdzie jest zamocowany kompresor, rozdzielnia powietrza, etc.). Czasem śniedzieje też wtyczka (piny) przy sterowniku (w lewej kieszeni bagażnika), a "ten cały relay" też warto "za jednym razem" sprawdzić/oczyścić/przekonserwować styki.

Pamiętaj aby wszelkie czynności wykonać NA ROZŁĄCZONYM AKUMULATORZE i nie włączać zapłonu kiedy którakolwiek wtyczka jest odpięta.

NIE ZMIENIAJ położenia (ustawienia) sterownika (on ma byc "tak krzywo") i obchodź się z nim jak z jajkiem ... ;) .

Zasadniczo - nawet po wykonaniu tak prostych prac przy złączach elektrycznych - powinno się na nowo zaprogramować parametry nastawne ale podchodząc do sprawy z głową - raczej żadne wartości nie zostaną utracone ... .

Reasumując - problem jest naprawdę niewielki ale szkoda "męczyć" elektronikę np. słabym kontaktem, dlatego zdecydowanie powinieneś (miom zdaniem) poprawić jakość wszelkich połączeń elektrycznych.

Temperatura kompresora znakomita !!! Z Twojego opisu (oraz rocznka produkcji) nie wyrokowałbym żadnych poważnych awarii ... ;) .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lip.2008 13:46:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lut.2007 14:11:20
Posty: 43
Lokalizacja: Sofia,Bulgaria
Dizeki Piotrus,
w Sobote postaram bardzo dokladnie to zrobic,zachowujac szczegolna ostroznosc . :)
Na wszelkie wypadek bede badal sprawe przeprogramowanie.
Chyba majac ori vag-com z wersja 805,w razie potrzeby,nie bede mial problemu z wykonaniem tego :?: I to biorac pod uwage ze zawsze moge liczyc na twoja i innych kolegow z AKP :peace:
Pozdrawiam
Olek

_________________
Subaru 1.8 combi,demolka
Skoda Octavia 2.0 okradli
BMW 520i okradli(a może dobrze)
AUDI A6 99 Avant tip.Q 2,5 TDI sprzedany
AUDI ALLROAD 2.7T 2004 MANUAL(chip na 300 p.s.)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lip.2008 14:07:26 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
olekbg napisał(a):
Dizeki Piotrus,
w Sobote postaram bardzo dokladnie to zrobic,zachowujac szczegolna ostroznosc . :)


Mam nadzieję ... :P :): .

olekbg napisał(a):
Na wszelkie wypadek bede badal sprawe przeprogramowanie.
Chyba majac ori vag-com z wersja 805,w razie potrzeby,nie bede mial problemu z wykonaniem tego :?:


W procedurze programowania zawiasu "komputer" nie jest tak istotny, jak idealnie równe podłoże na którym stoi samochód oraz dokładność pomiarów odległości koła od krawędzi błotnika, prawidłowe ciśnienie powietrza w oponach i co tam jeszcze ... .
Szczerze mówiąc - osobiście uważam, że lepiej jest zachować parametry zaprogramowane na odpowiednio przygotowanym stanowisku (np. w dobrym serwisie) niż zrobić to w garażu lub na parkingu. Dlatego gorąco Cię namawiam do szczególnej uwagi przy czyszczeniu "głupich" złączek ale jak widzę - rozumiemy się bardzo dobrze ;) .

olekbg napisał(a):
I to biorac pod uwage ze zawsze moge liczyc na twoja i innych kolegow z AKP :peace:


Na pomoc oczywiście możesz liczyć ale wiem, że poradzisz sobie śpiewająco ;) :peace:

PS: Stamlej - oczyma duszy juz Cię widzę, jak zasuwasz z laptopikiem do Bułgarii pomóc Olkowi ... :P :): .
(głupi żart, wiem ...)

:D :-) :peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lip.2008 22:35:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
olekbg napisał(a):
majac ori vag-com z wersja 805

Można Olku wiedzieć ile taka przyjemność kosztuje? :):

Piotruś napisał(a):
PS: Stamlej - oczyma duszy juz Cię widzę, jak zasuwasz z laptopikiem do Bułgarii pomóc Olkowi ... :P :):

Hehe :peace: Może się ustawimy w połowie drogi ;) ;) Bo to ciut daleko jest :): :peace:


Ale tak jak Piotruś pisze - pewnie żadnej poważnej usterki nie ma - masz już naprawdę porządną zawiechę u siebie. Czyszczonko instalacji i przekaźnika raczej rozwiąże sprawę - a przy okazji da Ci wieeeelką satysfakcję z rozwiązanego problemu :peace: A jeżeli tak by się stało że problem jednak pozostanie - to będziesz wiedział co wymienić i w jaki sposób więc zrobisz to sobie sam po kosztach ;)

W razie czego na naszą pomoc możesz liczyć :)

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lip.2008 11:33:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lut.2007 14:11:20
Posty: 43
Lokalizacja: Sofia,Bulgaria
Stamlej napisał(a):
olekbg napisał(a):
majac ori vag-com z wersja 805

Można Olku wiedzieć ile taka przyjemność kosztuje? :):

349$(HEX+CAN-USB)+85$(przyslyka) +clo+vat wyslo oklo 330 euro....
Ale powiem tak WARTO.

Co do bledu to drugi raz sie nie pojawil.Na razie nie dotkne do tych stykow bo cos jeszcze zepsuje :P

Pozdrawiam

Olek

_________________
Subaru 1.8 combi,demolka
Skoda Octavia 2.0 okradli
BMW 520i okradli(a może dobrze)
AUDI A6 99 Avant tip.Q 2,5 TDI sprzedany
AUDI ALLROAD 2.7T 2004 MANUAL(chip na 300 p.s.)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sie.2008 17:57:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.cze.2008 19:56:26
Posty: 8
Witam kolegów .
Podpinam się do tematu bo pojawił mi się problem z sprężarka do regulacji zawieszenia.
Mam Audi Allroad 2.5 Tdi rocznik 2001 wersja angielska.
Dziś wracając do domu w 5 osób nagle coś zaczęło mi "pyrczeć" z tyłu, jak sie okazało to w chwili pracy tej sprężarki słychać taki dość głośny dźwięk, nie wiem czy to coś poważnego czy mogę do tego podejść sam i spróbować to naprawić czy czeka mnie serwis. Ma ktoś jakąś teorie na ten temat? a może to częsta usterka. Z góry dziękuje za pomoc.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sie.2008 23:52:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.mar.2006 13:34:01
Posty: 300
Lokalizacja: Słupsk- Irlandia
u mnie też słysze jak kompresor pracuje... narazie się przezwyczaiłem. pompuje dobrze tylko tyle że jest trochę głośny.
Jakiegoś ładnego dnia :D go wyciągnę i zajrzę do niego... :peace:

_________________
2001 Allroad 2.5 Tdi 180 AKE 134tys. mil - było
2007 A6 Avant 2.0 Tdi 140 BRE 112tys. mil - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sie.2008 19:30:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.cze.2008 19:56:26
Posty: 8
No właśnie znalazłem kompresor i ewidentnie to on wydaje takie dzięki jak tani kompresor z Tesco do pompowania kół. Znalazłem na allegro cena 999zł lub na eBayu w angli cena 200 funtów, oczywiście części używane. Teraz sie zastanawiam czy wymieniac czy zostawic, pompuje prawidłowo tylko ten dzwięk mnie doprowadza do szału.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: