.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 10.lut.2025 09:11:00

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [C4, ALL]Malowanie felg...
PostNapisane: 27.mar.2009 11:48:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.cze.2007 20:41:47
Posty: 522
Lokalizacja: Płock
Witam, Przymierzam się do malowania swoich oryginalnych 15' wieloramiennych. Jest ktoś kto do dokonał takeigo zabiegu? Jakich farb trzeba używać i co trzeba wiedzieć. Nie chcę tego robić sam, ale chciałbym wiedzieć na co zwrócić uwagę.

_________________
Audi C4, 92', 2,3 lpg było, niestety rozbite...
Audi C4, 92', 2,3 blos brc:) było - sprzedane...
Audi A4, 2,8 30v avant, benzin, tiptronic, skóry, webasto - jest i jest pięknie:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.mar.2009 13:47:03 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.sty.2009 11:50:51
Posty: 1187
Lokalizacja: Śląsk
Auto: E34
1.Kup Scansol i smarujesz nim felge - zresztą będziesz miał wszystko na opakowaniu napisane (Możesz kupic w: Castorama,Obi,LiroyMerlin itp.)

2.Potem przygotowujesz felge pod kłądzenie podkładu więc:
a)Przejeżdżasz felge papierem ściernym najlepiej grubości 800-1000, aby podkład się dobrze trzymał
b)Malujesz felge podkładem(Np.Szarym) (Znajdziesz w sklepach jak powyżej)
c)Zostawiasz na pare godzin aby dobrze wyschło

3.Kładziesz kolor (Farba do kupienia zależnie czym chcesz malowac,może by w sprayu, wiec idziesz do jakiegoś sklepu takiego jak wyżej napisałem...)
Najpierw kładziesz pierwszą warstwe, potem drugą ,potem trzecią w odstępie najlpiej minimum 6H (Jak coś będzie pisac na opakowaniu sprey-u kiedy nakłada następną warstwe)

4.Przejeżdżasz całą felge paste polerską(K2,Tempo) tak, aby niebyło "skórki".

5.Kładziesz klar(Bezbarwny) Tutaj wystarczy jedna warstwa... Dajesz do wyschnięcia na 12H.

6.Cieszysz się pięknym efektem

The End... :peace: :diabel:

_________________
Było: 100 C4 94' 2.5TDI -> 100 C4 93' 2.3 -> S4 C4 92' 2.2t


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.mar.2009 18:38:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sty.2005 20:31:38
Posty: 463
Lokalizacja: Częstochowa
Adamer napisał(a):
4.Przejeżdżasz całą felge paste polerską(K2,Tempo) tak, aby niebyło "skórki".

5.Kładziesz klar(Bezbarwny) Tutaj wystarczy jedna warstwa... Dajesz do wyschnięcia na 12H.

6.Cieszysz się pięknym efektem

The End... :peace: :diabel:


4: głupoty piszesz. Po 1: pasta tempo jest z woskiem, jak bezbarwny się będzie później trzymał? Po 2-gie maluje się tak żeby skórka nie wyszła.


5: ilość warstw bezbarwnego jest zróżnicowana tym jaką głębie koloru chcesz uzyskać.

6: będziesz się cieszył pięknym efektem jak dasz to do gościa znającego się na rzeczy. Byle znał się lepiej niż kolega Adamer


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.mar.2009 18:42:16 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.sty.2009 11:50:51
Posty: 1187
Lokalizacja: Śląsk
Auto: E34
eszkesz napisał(a):
Adamer napisał(a):
4.Przejeżdżasz całą felge paste polerską(K2,Tempo) tak, aby niebyło "skórki".

5.Kładziesz klar(Bezbarwny) Tutaj wystarczy jedna warstwa... Dajesz do wyschnięcia na 12H.

6.Cieszysz się pięknym efektem

The End... :peace: :diabel:


4: głupoty piszesz. Po 1: pasta tempo jest z woskiem, jak bezbarwny się będzie później trzymał? Po 2-gie maluje się tak żeby skórka nie wyszła.


5: ilość warstw bezbarwnego jest zróżnicowana tym jaką głębie koloru chcesz uzyskać.

6: będziesz się cieszył pięknym efektem jak dasz to do gościa znającego się na rzeczy. Byle znał się lepiej niż kolega Adamer


Wiedziałem ze coś troche zkiełbasiłem... :|

_________________
Było: 100 C4 94' 2.5TDI -> 100 C4 93' 2.3 -> S4 C4 92' 2.2t


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.mar.2009 18:50:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.sie.2004 09:38:15
Posty: 7013
Lokalizacja: Katowice
Mnie tez to czeka.
Jak połozysz farbe to druga warstwe pozłoz za 15min i 3warstwe tez za 15min a bezbarwny kładz tak do 30min .Mowie o temp np pokojowej.Odstaw i przyjdz na drugi dzien cieszyc oko :D

_________________
Obrazek


To, że twoje auto potrafi jechać szybko.Nie znaczy że ty również ....
Audi S6 4.2 avant quattro
Audi 80 B1 1975r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.mar.2009 22:22:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.wrz.2006 07:57:29
Posty: 1453
Lokalizacja: Szczecin
Panowie Panowie prrrrrr prrr stop....wszystko prawie dobrze ale nie do końca według mnie ....troszkę zaczerpłem o tym wiedzy i ja poradziłbym tak...

1) przetarcie felg papierem 300 nawet ale nie za mocno aby usunąc pozostałości nalotu osadu..
2) później matowienie papierem o gradacji koło 600 - felga musi mieć zadziory w strukturze powierzchni - tak aby mógł by się w nią wpić podkład i nie odpaść
3)kładzenie podkładu - czyli napewno temperatura 20 stopni , tak że gdy chuchniesz to aby nie było pary - chodzi o to aby wilgoć nie weszła w pory zmatowionej felgi - jeżeli tak sięstanie i położysz podkąłd to wtedy wyjdą bąble.wilgoć będzie chciaął odparować jak zrobi sięcieplej
i Teraz !!!!!!Uwaga!!!!!!!!! i jeszcze raz uwaga !!!!!!!!! do podkładu dodajesz uplastyczniacz kosztuje grosze - powoduje to że podkład robi się plastyczny i nie będzie odpryskiwał robi sie z tego coś plastycznego jak kauczuk ale z możliwościa polerowania-szlifowania - kładziesz tego ze 3 warstwy tak aby dokładnie zalac wszelkie pory - kładzenie w odstępach 20 min max nawet i 10 - ważne aby pozostała warstwa aktywna tzw. lepka do której przylgnie następna warstwa podkładu - jeżeli ona wyschnie to trzeba będzie matowić całą felge , podkład .jezeli dojdziemy do wniosku że tyle podkadu nam wystarczy delikatnie szlifujemy podkład aby pozbyć się niedoskonałosci tzw.gęsiej skórki
Ważne!!!! nie kładziemy bazy na niewyschnięty podkład , bo wtedy gdy on pod bazą zacznbie odparowywać to powstaną bąblę .
4)kładzenie bazy - pierwsza warstwa to w sumie powinien być dosłownie pyłek bazy - to warstwa inicjująca - następne dopiero warstwy to warstwy właściwe - kładziemy do uzyskania pożądanego efektu.
5)kładzenie klaru - czyli baza jest na pograniczu wyschnięcia całkowitego - robi sie już lekko matowa , nie jest mokra - wtedy dajemy dopiero klar tutaj baza łączy się z clarem - jak baza wyschnie całkowicie i położysz klar to zacznie on się łuszczyć i tutaj !!!!UWAGA!!! do klaru też dodajemy uplastyczniacz ten sam co do podkładu - clar wtedy uzyskuje takie same właściwości jak podkąd - będzie odporny na uderzenia kamyczków nie będzie się łuszczył itp.klarem możemy też zalać wszelkie niedoskonałości nie do końca dobrze wyszlifowanego podkładu - trzeba to zrobić umiejętnie .
tyle wiedzy z mojej praktyki w raźie W prozę poprawić .

a i wtedy się cieszymy efektem proponowałbym zakładać koła nawet po tygodniu .
wszelkie proporcje rozrabiamy według zaleceń producentów
pozdro all


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 25 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: