gr@g napisał(a):
no wlasnie nie wiem bo na zimowkach tak sie nie dzieje, jest normalnie
Czy czasem zimówki nie mają "wysokiego" balonu i bieżnika?
A letnie oponki niski profil?
W takim układzie zimówki świetnie "wchłoną" drgania generowane np. przez przeguby półosi bo po prostu mają sporą elastyczność. Opony nisko profilowe dzięki swej "sztywności" w kierunku poprzecznym i kierunku obrotu poprawiają znacząco kierowalność i jej precyzję ale bardzo słabo tłumią wszelkie drgania zmniejszając komfort.
Zauważcie że zazwyczaj przy niskim profilu opon nasila się efekt...
Nikt nie podaje że na zimówkach bardzie drży (chyba że ma krzywe felgi lub złe wyważenie - ale to pomijam bo sprawdzone)
Warto również sprawdzić choćby na podnośniku czy felgi faktycznie są proste.
Niekiedy zdarza się że wszystkie używane są krzywe. W badaniach samochodów miałem problemy z drganiami - najczęściej przyczyną była deformacja felg. Pomimo wszelkiej staranności co 2000 - 5000 km problem powracał (znów zdeformowane felgi). Co ciekawe profesjonalne felgi sportowe nawet na b.twardych nisko profilowych oponach mniej się krzywiły niż takie zwykłe felgi cywilne na miękkich oponach o wyższym profilu.