Obrotomierz od benzyniaka nie będzie pracował w dieslu. Musi być zamontowany obrotomierz z samochodu z silnikiem diesla.
Obrotomierz w benzyniaku bierze jest sterowany impulsami z cewki zapłonowej lub modułu zapłonowego (po prostu zlicza ilość impulsów przerwaniowych na cewce lub wyjściu sterującym z modułu).
Obrotomierz w silniku diesla jest sterowany na różne sposoby:
- (mechanicznie - linkowo;
- czujnikiem na 1-szym cylindrze;
> ale to są starsze rozwiązania
- elektrycznie (z alternatora)
W Audikach stosuje się sterowanie sygnałem z alternatora (zacisk W), przewód zielono-biały.
Przed zabraniem się do dłubania musisz sprawdzić czy alternator w twoim wozie ma wyprowadzenie do sterowania alternatorem - jak nie to trzeba szukać jeszcze alternatora od nowszego modelu!!
Rozwiązania montażu obrotomierza są dwa:
1 - droższe - zamówić i kupić w salonie firmowy obrotomierz (kosz niesamowity - do mojej byłej Audi z silnikem NC zaśpiewali 620 zł !! :shock: :shock: ) i zamontować w miejsce zegara - podstawa pasuje
2 - tańsze - kupić obrotomierz od innego wozu z silnikem diesla (np. od Poloneza 1.9D -ok.120-160 zł, Lublina II diesla -ok.78-85 zł) i podłączyć (wymaga trochę przeróbek
Ja osobiście wybrałem rozwiązanie nr 2 i zamontowałem obrotomierz od Lublina II - trzeba było tylko trochę pokombinować z podstawką bo średnica jest nieco mniejsza od Audikowskiego.
miłego dłubania