.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 24.lut.2025 13:47:22

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: A3 8P Klima kompresor naprawiony i dalej lipa
PostNapisane: 27.lip.2014 10:54:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.sie.2013 17:52:59
Posty: 139
Witam
Wczoraj jadac trase 20km(na dworzy było z 35sc.C) właczyłem klime na LO, zajezdzam i coś miałem spojrzeć pod maske zaglądam i zonk wywaliło coś z klimy(chyba kontrast do sprawdzania nieszczelności) wygląda to tak:
http://images67.fotosik.pl/33/7ba0a23f988412a8.jpg

Dostawał sie on na pasek i rozniosło go po wszystkim wokół, wiec umyłem i sprawdziłem jeszcze wieczorem to widać nowe "kropki" -czyli dalej coś puszcza.

Klima ogolnie przed tym i po tym mi działa, auto mam miesiąc i od poczatku powiedziałbym działa słabo, bo nawet na tym najnizszym LO nie "zamarzam", sprawdziłem sobie na vcds to niby cośnienie czynnika jest ok. ale klima na trybie LO uzyskuje tylko 7st.C a wyczytałem ze powinno być 2-5st.C.

Teraz to juz całkiem lipa, bo jeszcze cos sie rozszczelniło - moze ktoś podpowiedziałby co moge sam sprawdzić, moze to coś typowego dla danej usterki?


Ostatnio edytowano 01.sie.2014 21:10:24 przez Igorch, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A3 8P 07r Klimatyzacja chyba poważnie
PostNapisane: 27.lip.2014 16:10:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2009 20:43:05
Posty: 5990
Lokalizacja: 51°12'N; 17°23'E - Oleśnica
Kontrast dodany jest do oleju, więc lepiej udaj się do speca od klimy, bo zajedziesz do końca kompresor.

_________________
`03 MB W211 320 CDI
`02 Audi A6 Avant 2.7T ARE, quattro, MT + LPGTech + koksu 2012-2016
`92 Audi 100 C4 Avant 2.6 ABC+Stag 300 Plus -2008-2012

Obrazek Piszę poprawnie po polsku, ty też pisz poprawnie po polsku, chyba, że nie robi Ci różnicy, że robisz komuś laske, a nie łaskę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A3 8P 07r Klimatyzacja chyba poważnie
PostNapisane: 01.sie.2014 21:03:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.sie.2013 17:52:59
Posty: 139
Byłem uszczelnili(wybiło uszczelnienie na wale i olej wypryskiwał na koło napedzajace), osuszacz czynnika ten w chłodnicy wymienili, nabili, filtr przeciwpyłkowy za schowkiem wymieniony, a klima dalej działa jak działała czyli niedomaga a mianowicie:

Odpalam, właczam klime, po ok.3-4min zaczyna dmuchać zimne, ale i tak nie jest zbyt zimne, jesli zwieksze obroty to jest lepiej ale to i tak jeszcze nie to, ogólnie coś jest nie tak z ta klimą, bo nie chłodzi dobrze i do 16st*C nie może sobie poradzić, a znajomemu w blizniaczej A4 30sek po odpaleniu dmucha ze prawie reka przymarza.

Znalazłem ładny opis jak sprawdzic klime:
viewtopic.php?f=29&t=117054

Sprawdziłem i mam takie wartości (LO, Auto, Obieg wewnetrzny, 2krpm):

Poczytałem i doszedłem do takich wniosków, ale czy słusznych ktoś moze coś powiedzieć/potwierdzić?
Jesli dobrze rozumiem to zawór jest odpowiedzialny za ciśnienie w spręzarce zn. zamyka sie i sprezarka ma wtedy najwieksze sprężanie? jesli jest otwarty to sprezarka ma wtedy bieg jałowy i jest brak sprężania? U mnie ma on pobór 0,7A nie za dużo, moze przyblokowany jest dlatego taki pobór? Pokazuje wartość zaworu 69,5% czyli zamknięty na te 70% czyli nie pełna moc spręzarki i w takim stanie ona uzyskuje 12bar. Zaworu mi nie ruszali, a kurcze tyle pieniedzy wydałem a dalej jest do bani, moze jeszcze ten zawór dołoże do kosztów i bedzie git? ale na darmo to nie chciałbym tego robić, bo i tak juz 750zł poszło.

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A3 8P Klima kompresor naprawiony i dalej lipa
PostNapisane: 02.sie.2014 06:26:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.gru.2008 19:43:06
Posty: 297
zawór zostaw , masz troche małe hp


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A3 8P Klima kompresor naprawiony i dalej lipa
PostNapisane: 02.sie.2014 10:11:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.sie.2013 17:52:59
Posty: 139
audimen_elk napisał(a):
zawór zostaw , masz troche małe hp


To znaczy dokładniej? może ten zawór sie przyblokowuje i nie zamyka do końca przez co kompresor nie działa "na pełnych obrotach"

Z tego co czytałem to objawy mam takie jak na "umierajacy" zawór, na wolnych obrotach nie "rozgrzewa sie" klima, jak jade jest lepiej, ale zgasze choćby na 10sek to sytuacja sie powtarza ze nie chłodzi dopuki nie uzyska obrotów jade jest ok zatrzymam sie i odrazu chłodzenie spada, na jakiej zasadzie działa ten zawór? moze uwszczelki w nim juz puszczają i mimo tego ze niby pokazuje dobre wartości to przez to ze "puszcza na lewo" nie załacza tak naprawde odpowiednio kompresora.

Naczytałem sie i objawy sa takie jak na zawór przystalo moze mi sie nie zapchał opiłkiem tak jak ma to zazwyczaj miejsce, tylko uszczelniacze juz nie spełniają swojej roli? Jak gosc regenerował to napomniał coś o zaworze, ale to mój tato był tam z autem i nie wypytał o co chodzi, mówił ze klima nie chciała wystartować ogólnie na poczatku.

Moze ktoś jest w stanie sprawdzić u siebie jakie ma wartości? moj kompresor jest sterowany z zaworu i nie ma sprzegła na kole kreci cały czas i zawór go załacza. Jest to A3 8P ale i inne vag'i mają tak samo.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A3 8P Klima kompresor naprawiony i dalej lipa
PostNapisane: 02.sie.2014 12:48:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.gru.2008 19:43:06
Posty: 297
nie umierajacy zawór a wypracowana spreżarka , i nie nabija cisnienia , te kompresowry są tragiczne


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A3 8P Klima kompresor naprawiony i dalej lipa
PostNapisane: 02.sie.2014 15:12:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.sie.2013 17:52:59
Posty: 139
Jest to Sandem PXE16 nie osłabiaj mnie, bo wydałem na to 600zł, gość mówił ze olej był ładny w środku czyściutki i bez opiłków ma przebieg 158tys, a ten High Pressure Sensor(G65) pokazuje 34% i co to znaczy to jest ciśnienie za sprezarką?

Czytałem ze zwyczaj jest w zakresie 12-16bar czyli jesli mam 12bar i zawór sterujący jest na 70% to jeszcze chyba w miarę? chyba ze myle sie co do zasady działania zaworu a mysle ze działa on podobnie co zawór przelewowy w hydraulice czyli zamyka sie co powoduje wytworzenie ciśnienia a ze nie zamyka sie w 100% to nie wytwarza odpowiedniego ciśnienia

Jesli jest na 70% i ma 12bar to chyba jeszcze nie jest źle? Jak narazie nie przyjmuje do wiadomości ze to kompresor kaput :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A3 8P Klima kompresor naprawiony i dalej lipa
PostNapisane: 02.sie.2014 19:40:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.gru.2008 19:43:06
Posty: 297
przy tych temperaturach powinienes miec 15 na hp jak nic . zeby cokolwiek powiedziec trzeba sprawdzic lp
Igorch napisał(a):
Jak narazie nie przyjmuje do wiadomości ze to kompresor kaput :D


bo on nie jest kaput , tylko jest juz wypracowany i daje ile daje.
Popatrz jakie mamy teraz temaperatury , zaden ukłąd w osobówkach chyba ci nie schłodzi do zera no chyba ze były wielkosci takiego co maja tiry na dachcach naczep. druga sprawa to pewnie masz ciemny samochód , wiekszosc 8p jest czarna , trzecia sprawa to komputer reguluje temperature i max w 8p jest chyba 7 stopni na wylocie , poznijej odcina i tak :p Zainwestuj w nowy osuszacz chłodnice i dławik , może te 1.5 stopnia ugrasz , ale nie wiem czy odczujesz na jajach mróz przy takiej różnicy


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A3 8P Klima kompresor naprawiony i dalej lipa
PostNapisane: 03.sie.2014 08:56:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.sie.2013 17:52:59
Posty: 139
osuszacz mam nowy, głównie chodzi mi o to ze klima nie włacza sie odrazu tylko trzeba czekać jakieś 4min, a na postoju czuć ze zaczyna dmuchać cieplejsze, po zgaszeniu chocby na chwile sytuacja sie powtarza i znowu chwilke trwa zanim sie rozbuja.

No moze i wymagam, ale jak widziałem jak działa w blizniaczym A4 to bez porównania, dmucha lodówą ze hoho.

Wywnioskowałem tak co do zaworu że jesli odpale auto, klima OFF to cisnienie w kompresorze nie powinno wzrosnać, bo zawór bedzie nie przesterowany, jesli uruchomie klime to zawór powninien sie przesterować i dopiero wtedy cisnienie powinno wzrastać, - dobrze to rozumiem? i jesli mam zawór na 70% to chyba nie mozna wymagać wyzszego ciśnienia na kompresorze?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A3 8P Klima kompresor naprawiony i dalej lipa
PostNapisane: 03.sie.2014 16:17:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.sie.2013 17:52:59
Posty: 139
audimen_elk napisał(a):
przy tych temperaturach powinienes miec 15 na hp jak nic . zeby cokolwiek powiedziec trzeba sprawdzic lp


no ok dzisiaj sprawdzałem i było 29stC otoczenia, na poczatku miał 12-13 i 14bar tez weszło, przed odpaleniem mam tam 7-8bar - dzisiaj sprawdzane na biegu jałowym(bez jezdzenia), no ale ten zawór sie nie zamyka do konca, tylko staruje go do 70% i zatrzymuje dlatego penwnie ciśnienie nie wzrasta, jak właczam "Econ" to odrazu cisnienie zaczyna spadać i spowrotem załączam klime to zaczyna rosnać, zawór idzie powoli od 30% zaczynajac i po 3% dodaje i tak do 70% i sie zatrzymuje z jakiegoś powodu, ten HP Sensor(G65) uzyskuje 38% ale co to oznacza bo jak patrze na fotki w necie to u innych to pole jest puste.

Rozumiem ze to co ja sprawdzam tutaj to jest cisnienie wysokie a gdzie znajduje sie to niskie?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A3 8P Klima kompresor naprawiony i dalej lipa
PostNapisane: 03.sie.2014 17:39:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.gru.2008 19:43:06
Posty: 297
eh nic nie zczaiłeś , jak chcesz sprawdzac klimatyzacje to kup cos takiego :
http://coolmarket.pl/pl/p/Zestaw-do-spr ... -Duzy/1397
bo kabelkiem za wiele nie zwojujesz


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A3 8P Klima kompresor naprawiony i dalej lipa
PostNapisane: 03.sie.2014 18:16:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.sie.2013 17:52:59
Posty: 139
no poprostu wydaje mi sie ze jesli zawór sie nie przesterowuje do konca(bo tak nim staruje panel) to nie mozna oczekiwać wysokiego ciśnienia z kompresora, bo to chyba mozna porównać do jazdy samochodem na wcisnietym sprzęgle. Kwestia dlaczego go nie wysterowuje i tak wolno narasta?

Za dwa tygodnie jade na przeglad tej klimy do tych co naprawiali to moze podpowiesz co mam przypilnować albo poprosić zeby sprawdzili i jakie wartości mają być?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A3 8P Klima kompresor naprawiony i dalej lipa
PostNapisane: 14.sie.2014 09:03:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.sie.2013 17:52:59
Posty: 139
PROBLEM ROZWIĄZANY

Wymieniłem zawór sterujacy i wszystko gra, działa niemalze odrazu.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 88 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: