.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 23.lut.2025 15:43:44

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C4] Problem z klimatronikiem, nadmuchem, panelem.
PostNapisane: 08.gru.2015 21:56:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.maja.2009 01:14:06
Posty: 879
Lokalizacja: Łobez ZLO
Auto: 2x C3, 2x A6 C4
Cześć, od czasu jak posiadam C4 mam problem z nadmuchem.
Zazwyczaj ustawiam sobie 20 stopni i auto.
Po rozgrzaniu silnika i przejechaniu 15km silnik znaczy się woda w układzie chłodzenia ma w trasie nie 90 ale jakieś 80stopni. I nagle coś się dzieje i daje mi mega ciepło na środkowe kratki, zimno mi w nogi ale upał w twarz. Zmniejszam nadmuch na jedną kreskę a czasami muszę zmniejszać temp na 19 stopni bo dalej jest za ciepło.

Poszperałem w internetach i znalazłem diagnostykę klimy, myślę "no to już cie mam dziadzie"
Jak coś to sprężarkę mam Denso
Podpinam VAG-a
a on do mnie takim tekstem
Control Module Part Number: 8D0 820 043 D
Component and/or Version: A4-KLIMAVOLLAUTOMAT_D63
Software Coding: 00040
Work Shop Code: WSC 00000
2 Faults Found:
01274 - Air Flow Flap Positioning Motor (V71)
41-10 - Blocked or No Voltage - Intermittent
00797 - Sunlight Photo Sensor (G107)
30-00 - Open or Short to B+

Po usunięciu znikają te błędy na kilkanaście minut.
Czytałem o kodowaniu (kodowanie na silnik 4cyl i 6cyl, kraj itp.) i zmieniłem kodowanie panelu na takie:
Control Module Part Number: 8D0 820 043 D
Component and/or Version: A4-KLIMAVOLLAUTOMAT_D63
Software Coding: 00060
Work Shop Code: WSC 00000
3 Faults Found:
01270 - A/C Magnetic Clutch (N25)
36-00 - Open Circuit
00797 - Sunlight Photo Sensor (G107)
30-00 - Open or Short to B+
01270 - A/C Magnetic Clutch (N25)
04-10 - Mechanical Malfunction - Intermittent

i zaczęły się dziać dziwne rzeczy ze sprężarką jak widać po błędach

wróciłem do poprzedniego kodowania i spokój, błędy takie jak zawsze
ale nadmuch dalej kijowo działa
postanowiłem ostatnio sprawdzić co powie mi panel ze swoich błędów i wydrukowałem sobie instrukcję o diagnostyce klimy i hop do auta i test, wyniki są następujące
błędy
kod 1c
15.5
65.1
kodowanie panelu 40
wersja 63

15.5 - klapa powietrza ciągła blokada :zdziw: słychać jak każdy silniczek chodzi, test na VAG-u przechodzi bez problemu, manualnie zmiana temp czy kierunku nadmuchu też działa płynnie i bez problemów.
65.1 - nie mam w rozpisce

nie mogłem odczytać wartości temp wewnątrz pojazdu (pokazuje 0)
i co ciekawe w instrukcji jest możliwych 61 wariantów kodów diagnostyki, u mnie dostępne są aż 74 i powyżej 61 pokazuje jakieś wartości.
Teraz pytanie do mądrych głów, co robić? Panel klimy do zmiany? O co tutaj chodzi?
Mam panel klimy z innego auta? (czyt. zły?)
Panel który mam jest w pełni sprawny, szukać panelu z C4 z numerem 4A0/4A1 i przekładać czy jak? Każda pomoc będzie przydatna.
Chciałbym wreszcie wsiąść do auta i nawet nie dotykać panelu klimy.

Właśnie doczytałem, że mam panel z A4 B5 i ponoć różnica była dopiero po 96r że silniczki klap były najpierw na 7V a później na 12V. Ja mam ten stary czyli mniej więcej poprawny. Poszperałem i kody klimatronika do B5 są takie same jak do C4
Nie ma objaśnień dla kodu 65.1 a wariantów kodów jest też tylko 61

Ktoś coś wie w tym temacie?

_________________
Było:100 C3 2.5 TDI 1T x3, 406 1.9TD XUD, 80 B3 Sport Edition 1.8PM, 100 C4 2.3 NG, 100 C3 2.0 TD NC, A6 C4 2.6 ABC, A6 C4 2.5TDI AEL, 406 2.0HDI RHZ, Octavia 1.8T AUM, A4 B5 1.8 ADR, A6 C4 2.6 quattro, 80 B3 1.6TD SB, Passat B5FL 1.9TDI AWX, A6 C4 2.5TDI AEL
Renault Laguna II 1.9 dCI F9Q 750 2008-...
Honda Shadow VT600 `96 2012-...
Audi 100 C3 2.5 TDI 1T 2009-...
Audi A6 C4 2.6 ABC quattro 2015-...
Audi 100 C3 1.8 4B 2018-...
Audi A6 C4 2.5 TDI AEL + czips 2019-...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4] Problem z klimatronikiem, nadmuchem, panelem.
PostNapisane: 11.sty.2016 21:20:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.maja.2009 01:14:06
Posty: 879
Lokalizacja: Łobez ZLO
Auto: 2x C3, 2x A6 C4
Odpowiadam sam sobie.
Głównym problemem jest panel klimatronika.
Mój jest z B5 i nie pasuje do C4
Włożyłem trochę zdezelowany panel z C4 i działa nadmuch tak jak trzeba. Wyświetlacz pokazuje jakieś hieroglify ale nie widać aby coś się zmieniało przy sprawdzaniu kanału 01c także błędów brak.
Jedyne czego nie wiem to skąd się wzięły 74 kanały z wartościami.
Jutro jak będę jechać do roboty sprawdzę dokładniej działanie nadmuchu.

Ciągle mam problem z kodowaniem. VAG nie pozwala kodować powyżej wartości 127 a potrzebuję zakodować panel na 160 bo mam sprężarkę Denso kod 060 byłby dla Zexela co jasno wychodzi z tej rozpiski
http://www.audic4.de/code-klima.html

_________________
Było:100 C3 2.5 TDI 1T x3, 406 1.9TD XUD, 80 B3 Sport Edition 1.8PM, 100 C4 2.3 NG, 100 C3 2.0 TD NC, A6 C4 2.6 ABC, A6 C4 2.5TDI AEL, 406 2.0HDI RHZ, Octavia 1.8T AUM, A4 B5 1.8 ADR, A6 C4 2.6 quattro, 80 B3 1.6TD SB, Passat B5FL 1.9TDI AWX, A6 C4 2.5TDI AEL
Renault Laguna II 1.9 dCI F9Q 750 2008-...
Honda Shadow VT600 `96 2012-...
Audi 100 C3 2.5 TDI 1T 2009-...
Audi A6 C4 2.6 ABC quattro 2015-...
Audi 100 C3 1.8 4B 2018-...
Audi A6 C4 2.5 TDI AEL + czips 2019-...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 90 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: