Cześć, od czasu jak posiadam C4 mam problem z nadmuchem.
Zazwyczaj ustawiam sobie 20 stopni i auto.
Po rozgrzaniu silnika i przejechaniu 15km silnik znaczy się woda w układzie chłodzenia ma w trasie nie 90 ale jakieś 80stopni. I nagle coś się dzieje i daje mi mega ciepło na środkowe kratki, zimno mi w nogi ale upał w twarz. Zmniejszam nadmuch na jedną kreskę a czasami muszę zmniejszać temp na 19 stopni bo dalej jest za ciepło.
Poszperałem w internetach i znalazłem diagnostykę klimy, myślę "no to już cie mam dziadzie"
Jak coś to sprężarkę mam Denso
Podpinam VAG-a
a on do mnie takim tekstem
Control Module Part Number: 8D0 820 043 D
Component and/or Version: A4-KLIMAVOLLAUTOMAT_D63
Software Coding: 00040
Work Shop Code: WSC 00000
2 Faults Found:
01274 - Air Flow Flap Positioning Motor (V71)
41-10 - Blocked or No Voltage - Intermittent
00797 - Sunlight Photo Sensor (G107)
30-00 - Open or Short to B+
Po usunięciu znikają te błędy na kilkanaście minut.
Czytałem o kodowaniu (kodowanie na silnik 4cyl i 6cyl, kraj itp.) i zmieniłem kodowanie panelu na takie:
Control Module Part Number: 8D0 820 043 D
Component and/or Version: A4-KLIMAVOLLAUTOMAT_D63
Software Coding: 00060
Work Shop Code: WSC 00000
3 Faults Found:
01270 - A/C Magnetic Clutch (N25)
36-00 - Open Circuit
00797 - Sunlight Photo Sensor (G107)
30-00 - Open or Short to B+
01270 - A/C Magnetic Clutch (N25)
04-10 - Mechanical Malfunction - Intermittent
i zaczęły się dziać dziwne rzeczy ze sprężarką jak widać po błędach
wróciłem do poprzedniego kodowania i spokój, błędy takie jak zawsze
ale nadmuch dalej kijowo działa
postanowiłem ostatnio sprawdzić co powie mi panel ze swoich błędów i wydrukowałem sobie instrukcję o diagnostyce klimy i hop do auta i test, wyniki są następujące
błędy
kod 1c
15.5
65.1
kodowanie panelu 40
wersja 63
15.5 - klapa powietrza ciągła blokada

słychać jak każdy silniczek chodzi, test na VAG-u przechodzi bez problemu, manualnie zmiana temp czy kierunku nadmuchu też działa płynnie i bez problemów.
65.1 - nie mam w rozpisce
nie mogłem odczytać wartości temp wewnątrz pojazdu (pokazuje 0)
i co ciekawe w instrukcji jest możliwych 61 wariantów kodów diagnostyki, u mnie dostępne są aż 74 i powyżej 61 pokazuje jakieś wartości.
Teraz pytanie do mądrych głów, co robić? Panel klimy do zmiany? O co tutaj chodzi?
Mam panel klimy z innego auta? (czyt. zły?)
Panel który mam jest w pełni sprawny, szukać panelu z C4 z numerem 4A0/4A1 i przekładać czy jak? Każda pomoc będzie przydatna.
Chciałbym wreszcie wsiąść do auta i nawet nie dotykać panelu klimy.
Właśnie doczytałem, że mam panel z A4 B5 i ponoć różnica była dopiero po 96r że silniczki klap były najpierw na 7V a później na 12V. Ja mam ten stary czyli mniej więcej poprawny. Poszperałem i kody klimatronika do B5 są takie same jak do C4
Nie ma objaśnień dla kodu 65.1 a wariantów kodów jest też tylko 61
Ktoś coś wie w tym temacie?