Pablo200 napisał(a):
christo_ napisał(a):
wlasnie dlatego tez ja kupilem allroada w C5 z konca produkcji
a nie C6 - w C5 po odlaczeniu akku i ponownym podlaczeniu nic sie nie dzieje a MMI startuje bez problemu - nawet nie trzeba wklepywac zadnego pinu.
To dlaczego Audi zastosowało spacjalny system
Vorsprung durch Technik - teoretycznie. W praktyce jeden wielki bajzel i "miliony" absurdalnych błędów we wszystich niemal sterownikach po każdorazowym zawahaniu bilansu energetycznego, który we wcześniejszych modelach przechodzi nie tylko niezauważalnie ale też praktycznie bez żadnej szkody dla samochodu (elektroniki i osprzętu).
Pablo200 napisał(a):
Samoczynny system zarządzania energią akumulatora reguluje dopływ energii niezbędnej do uruchomienia zapłonu samochodu w zależności od stanu naładowania akumulatora oraz temperatury. Dotyczy to także sytuacji, w których pojazd przez określony czas nie był uruchamiany. Nowoczesne samochody także podczas postoju (z wyłączonym silnikiem) czerpią energię niezbędną do prawidłowego wypełnienia określonych funkcji, jak np. pamięć radia samochodowego, autoalarm, czy też sterowanie falami radiowymi.
W razie groźby rozładowania akumulatora system zarządzania energią stopniowo redukuje zasilanie dla poszczególnych funkcji i urządzeń. Poddaje on również stałej kontroli napięcie i stan naładowania akumulatora podczas jazdy. W razie potrzeby system podwyższa prędkość obrotową biegu jałowego w celu zwiększenia mocy alternatora ładującego. W sytuacjach krytycznych możliwe jest chwilowe przerwanie dopływu prądu do jego największych „odbiorców”, jak system ogrzewania siedzeń i tylnej szyby. Nie ma to wpływu na obniżenie komfortu jazdy. Powstałe zmiany są dla kierowcy praktycznie niezauważalne.
Zacytowany wyżej fragment (Które to SSP Pablo ? Myślę, że 287 ? ) w pięknych słowach opisuje fukcje menedżera energii (czyli sterownika umieszczonego nieopodal akumulatora z roboczym symbolem J644), który tak naprawdę bardziej utrudnia życie niż ułatwia ... .
Przede wszystkim dlatego, że ZUPEŁNIE NIEPOTRZEBNIE potrafi kompletnie unieruchomić komuś samochód - na przykład w zabitej dechami wiosce - kiedy po udanym, aczkolwiek mroźnym week-endzie zechce powrócić do cywilizacji ... .
Przechodząc od teorii do praktyki, czyli zagadnienia wymiany akumulatora w modelach C6 - na pewno trzeba niezwykle uważać na to co się robi.
Niezbywalnymi warunkami tej niby w miarę nieskomplikowanej czynności są:
1. Wyjęcie kluczyka ze stacyjki
2. Wyłączenie wszelkich możliwych odbiorników prądu (nie zapominając np. o oświetleniu wnętrza)
3. Pozamykanie wszystkich drzwi oraz klapy silnika
4. Zachowanie kolejności odłączania klem (najpierw "-" potem "+" i nigdy odwrotnie)
Warunkiem już niekoniecznym ale bardzo wskazanym jest uprzednie podłączenie wspierającego (na czas odłączenia baterii) źródła energii - najlepiej dedykowanego prostownika z funkcją "podtrzymania".
Kobra7 wspomniał o możliwym podłączeniu innego akumulatora ale własnie ze względu na wyjatkową złośliwość sterownika J644 - ja bym takiej odwagi nie miał.
Naturalnie nie neguję, że Kobra7 ma absolutną rację, lecz ja - ze zwykłego strachu - bałbym się jak zareaguje J644 na gwałtowne zwiększenie zasobów dostępnej energii ... .
Wracajac do tematu - celem zredukowania wszelkich niepożądanych "efektów specjalnych" - akumulator należy wymienić na IDENTYCZNY (parametrami) jak ten używany dotychczas.
Podłącznie nowej baterii oczywiście powinno się odbywać w odwrotnej kolejności do demontażu. Jeżeli na czas wymiany korzystaliśmy z wspierającego źródła prądu - po dokręceniu klem (tym razem najpierw zakładamy "+", potem dopiero "-"), założeniu wszelkich osłon i uchwytów - wystarczy wypiąć dodatkowe zasilanie i wszystko powinno hulać jak poprzednio.
Jeżeli jednak nie dysponowaliśmy oddzielnym zasilaniem - po podłączeniu nowego akku należy conajmniej:
- zaprogramować krańcówki szyb i szyberdachu
- zsynchronizować na nowo kluczyki (wkładając je do stacyjki i przekrecając do pozycji zapłonu)
- usunąć z pamięci wszystkich sterowników błędy zapisane skutkiem gwałtownego spadku napięcia (a będą wszędzie i w niezliczonych ilościach)
Nadto - podczas najbliższej wizyty w ASO - należy poprosić o przekodowanie sterownika J644 oraz odnotowanie w jego pamięci faktu wymiany baterii.
Na koniec polecam lekturę tego tematu:
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... ghlight=q7