.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 23.lis.2024 19:12:08

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: MMI zakodowane czy nie?
PostNapisane: 29.paź.2008 21:35:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.mar.2008 20:40:37
Posty: 32
Lokalizacja: Sandomierz
Musze odlaczyc akumulator w a6 c6 i z tad moje pytanie,czy radio posiada kod,wiem ze w c5 byl ale tam radio bylo wyciagane a tu jest panel na stale,auto sprowadzalem ze szwecji i oprocz instrukcji obslugi i ksiazki serwisowej nie bylo zadnego kodu do mmi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.paź.2008 12:28:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lut.2004 18:11:56
Posty: 2899
Lokalizacja: Śląsk
Auto: A8, R8
Są duże szanse że juz wogóle nie uruchomisz autka. :!!:
Nie mówiąc o padnięciu rozkodowaniu sterowników.

_________________
Odis online GeKo CP, VCP
Konwersja USA to EU gratis
Kodowanie online_+48605203589


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.paź.2008 18:22:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.mar.2008 20:40:37
Posty: 32
Lokalizacja: Sandomierz
Pablo200 to jak mam zmienic akumulator na nowy?Tylko serwis?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.paź.2008 22:04:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.lis.2005 21:08:32
Posty: 754
Lokalizacja: Beskid Wyspowy
Nie ma co panikować, podepnij drugi aku na kablach pod klemy, lub jak będę miał chwilę to wydrukuję z "VASA" procedurę odłacznia aku.

_________________
AUDI A4 1.9 AVF limuzyna quattro(96KW + soft Goodhope, reszta moja)
AUDI A3 1.9 TDI (74KW + soft Goodhope, reszta moja)
AUDI A4 2.8 quattro - było
AUDI 80 2.0 - zapomniałem, że to tez było
< Jak mam dość Audi to biorę auto najmłodszego syna (Staś już ma prawie 4 lata).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.paź.2008 22:31:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.mar.2008 20:40:37
Posty: 32
Lokalizacja: Sandomierz
Dzieki Kobra7,jeszcze jedno pytanko,wywalilo mi na Fis spalona zarowka tablicy rejstracyjnej,sprawdzilem faktycznie jedna byla spalona po wymianie zarowki tab. rejstracyjna nie swieci,nie ma napiecia na stykach,podjechalem do goscia cos posprawdzal i stwierdzil ze moglo sie zrobic zwarcie i odlaczylo zasilanie na tab.rejstracyjna czy to mozliwe?Zaznaczam ze bezpieczniki sprawdzone .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.paź.2008 09:33:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.lis.2005 21:08:32
Posty: 754
Lokalizacja: Beskid Wyspowy
Trzeba to zdiagnozować, spróbować wysterować żarówki vagiem i wtedy można szukać rozwiązania.

_________________
AUDI A4 1.9 AVF limuzyna quattro(96KW + soft Goodhope, reszta moja)
AUDI A3 1.9 TDI (74KW + soft Goodhope, reszta moja)
AUDI A4 2.8 quattro - było
AUDI 80 2.0 - zapomniałem, że to tez było
< Jak mam dość Audi to biorę auto najmłodszego syna (Staś już ma prawie 4 lata).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.paź.2008 14:54:45 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
Bez jaj, że wymiana akumulatora prowadzi do unieruchomienia samochodu.
To nie stara Kia. :/

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.paź.2008 15:35:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lut.2004 18:11:56
Posty: 2899
Lokalizacja: Śląsk
Auto: A8, R8
szogun0 napisał(a):
Bez jaj, że wymiana akumulatora prowadzi do unieruchomienia samochodu.
To nie stara Kia. :/


Heheh to sprawdz.

Kolega wymianiał tak akumlator w A6 z 2006 roku.
Po podłączeniu nowego akk. padł moduł ABS`u.

_________________
Odis online GeKo CP, VCP
Konwersja USA to EU gratis
Kodowanie online_+48605203589


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.paź.2008 18:36:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.mar.2008 20:40:37
Posty: 32
Lokalizacja: Sandomierz
Dzieki Kobra7,czy uwazasz ze kumaty gosciu sobie z tym poradzi czy jechadz odrazu do serwisu i zaplacic slono?Swoja droga to zeby z wymiany zarowki takie chocki wyszly,zaczynam tesknic za starym c5


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.paź.2008 20:14:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.gru.2006 15:23:22
Posty: 408
Lokalizacja: małopolska
wlasnie dlatego tez ja kupilem allroada w C5 z konca produkcji :) a nie C6 - w C5 po odlaczeniu akku i ponownym podlaczeniu nic sie nie dzieje a MMI startuje bez problemu - nawet nie trzeba wklepywac zadnego pinu.

_________________
A6 avant 1.9 TDI (AVG) 99' -było ....
Allroad 05' BCZ manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.paź.2008 20:34:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lut.2004 18:11:56
Posty: 2899
Lokalizacja: Śląsk
Auto: A8, R8
christo_ napisał(a):
wlasnie dlatego tez ja kupilem allroada w C5 z konca produkcji :) a nie C6 - w C5 po odlaczeniu akku i ponownym podlaczeniu nic sie nie dzieje a MMI startuje bez problemu - nawet nie trzeba wklepywac zadnego pinu.


To dlaczego Audi zastosowało spacjalny system
Samoczynny system zarządzania energią akumulatora reguluje dopływ energii niezbędnej do uruchomienia zapłonu samochodu w zależności od stanu naładowania akumulatora oraz temperatury. Dotyczy to także sytuacji, w których pojazd przez określony czas nie był uruchamiany. Nowoczesne samochody także podczas postoju (z wyłączonym silnikiem) czerpią energię niezbędną do prawidłowego wypełnienia określonych funkcji, jak np. pamięć radia samochodowego, autoalarm, czy też sterowanie falami radiowymi.

W razie groźby rozładowania akumulatora system zarządzania energią stopniowo redukuje zasilanie dla poszczególnych funkcji i urządzeń. Poddaje on również stałej kontroli napięcie i stan naładowania akumulatora podczas jazdy. W razie potrzeby system podwyższa prędkość obrotową biegu jałowego w celu zwiększenia mocy alternatora ładującego. W sytuacjach krytycznych możliwe jest chwilowe przerwanie dopływu prądu do jego największych „odbiorców”, jak system ogrzewania siedzeń i tylnej szyby. Nie ma to wpływu na obniżenie komfortu jazdy. Powstałe zmiany są dla kierowcy praktycznie niezauważalne.

_________________
Odis online GeKo CP, VCP
Konwersja USA to EU gratis
Kodowanie online_+48605203589


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.paź.2008 22:26:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.lis.2005 21:08:32
Posty: 754
Lokalizacja: Beskid Wyspowy
Pablo200 napisał(a):
christo_ napisał(a):
wlasnie dlatego tez ja kupilem allroada w C5 z konca produkcji :) a nie C6 - w C5 po odlaczeniu akku i ponownym podlaczeniu nic sie nie dzieje a MMI startuje bez problemu - nawet nie trzeba wklepywac zadnego pinu.


To dlaczego Audi zastosowało spacjalny system
Samoczynny system zarządzania energią akumulatora reguluje dopływ energii niezbędnej do uruchomienia zapłonu samochodu w zależności od stanu naładowania akumulatora oraz temperatury. Dotyczy to także sytuacji, w których pojazd przez określony czas nie był uruchamiany. Nowoczesne samochody także podczas postoju (z wyłączonym silnikiem) czerpią energię niezbędną do prawidłowego wypełnienia określonych funkcji, jak np. pamięć radia samochodowego, autoalarm, czy też sterowanie falami radiowymi.

Bo taka jest moda w dzisiejszej technice samochodowej, nie tylko Audi ma taki system. Poza tym to ma być odpowiedź na głupotę użytkowników, którzy włączają co się da a później samochód nie chce zapalić bo aku padło.
W razie groźby rozładowania akumulatora system zarządzania energią stopniowo redukuje zasilanie dla poszczególnych funkcji i urządzeń. Poddaje on również stałej kontroli napięcie i stan naładowania akumulatora podczas jazdy. W razie potrzeby system podwyższa prędkość obrotową biegu jałowego w celu zwiększenia mocy alternatora ładującego. W sytuacjach krytycznych możliwe jest chwilowe przerwanie dopływu prądu do jego największych „odbiorców”, jak system ogrzewania siedzeń i tylnej szyby. Nie ma to wpływu na obniżenie komfortu jazdy. Powstałe zmiany są dla kierowcy praktycznie niezauważalne.

_________________
AUDI A4 1.9 AVF limuzyna quattro(96KW + soft Goodhope, reszta moja)
AUDI A3 1.9 TDI (74KW + soft Goodhope, reszta moja)
AUDI A4 2.8 quattro - było
AUDI 80 2.0 - zapomniałem, że to tez było
< Jak mam dość Audi to biorę auto najmłodszego syna (Staś już ma prawie 4 lata).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.paź.2008 22:40:36 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Pablo200 napisał(a):
christo_ napisał(a):
wlasnie dlatego tez ja kupilem allroada w C5 z konca produkcji :) a nie C6 - w C5 po odlaczeniu akku i ponownym podlaczeniu nic sie nie dzieje a MMI startuje bez problemu - nawet nie trzeba wklepywac zadnego pinu.


To dlaczego Audi zastosowało spacjalny system


Vorsprung durch Technik - teoretycznie. W praktyce jeden wielki bajzel i "miliony" absurdalnych błędów we wszystich niemal sterownikach po każdorazowym zawahaniu bilansu energetycznego, który we wcześniejszych modelach przechodzi nie tylko niezauważalnie ale też praktycznie bez żadnej szkody dla samochodu (elektroniki i osprzętu).

Pablo200 napisał(a):
Samoczynny system zarządzania energią akumulatora reguluje dopływ energii niezbędnej do uruchomienia zapłonu samochodu w zależności od stanu naładowania akumulatora oraz temperatury. Dotyczy to także sytuacji, w których pojazd przez określony czas nie był uruchamiany. Nowoczesne samochody także podczas postoju (z wyłączonym silnikiem) czerpią energię niezbędną do prawidłowego wypełnienia określonych funkcji, jak np. pamięć radia samochodowego, autoalarm, czy też sterowanie falami radiowymi.

W razie groźby rozładowania akumulatora system zarządzania energią stopniowo redukuje zasilanie dla poszczególnych funkcji i urządzeń. Poddaje on również stałej kontroli napięcie i stan naładowania akumulatora podczas jazdy. W razie potrzeby system podwyższa prędkość obrotową biegu jałowego w celu zwiększenia mocy alternatora ładującego. W sytuacjach krytycznych możliwe jest chwilowe przerwanie dopływu prądu do jego największych „odbiorców”, jak system ogrzewania siedzeń i tylnej szyby. Nie ma to wpływu na obniżenie komfortu jazdy. Powstałe zmiany są dla kierowcy praktycznie niezauważalne.


Zacytowany wyżej fragment (Które to SSP Pablo ? Myślę, że 287 ? ) w pięknych słowach opisuje fukcje menedżera energii (czyli sterownika umieszczonego nieopodal akumulatora z roboczym symbolem J644), który tak naprawdę bardziej utrudnia życie niż ułatwia ... .
Przede wszystkim dlatego, że ZUPEŁNIE NIEPOTRZEBNIE potrafi kompletnie unieruchomić komuś samochód - na przykład w zabitej dechami wiosce - kiedy po udanym, aczkolwiek mroźnym week-endzie zechce powrócić do cywilizacji ... .

Przechodząc od teorii do praktyki, czyli zagadnienia wymiany akumulatora w modelach C6 - na pewno trzeba niezwykle uważać na to co się robi.

Niezbywalnymi warunkami tej niby w miarę nieskomplikowanej czynności są:
1. Wyjęcie kluczyka ze stacyjki
2. Wyłączenie wszelkich możliwych odbiorników prądu (nie zapominając np. o oświetleniu wnętrza)
3. Pozamykanie wszystkich drzwi oraz klapy silnika
4. Zachowanie kolejności odłączania klem (najpierw "-" potem "+" i nigdy odwrotnie)

Warunkiem już niekoniecznym ale bardzo wskazanym jest uprzednie podłączenie wspierającego (na czas odłączenia baterii) źródła energii - najlepiej dedykowanego prostownika z funkcją "podtrzymania".
Kobra7 wspomniał o możliwym podłączeniu innego akumulatora ale własnie ze względu na wyjatkową złośliwość sterownika J644 - ja bym takiej odwagi nie miał.
Naturalnie nie neguję, że Kobra7 ma absolutną rację, lecz ja - ze zwykłego strachu - bałbym się jak zareaguje J644 na gwałtowne zwiększenie zasobów dostępnej energii ... .

Wracajac do tematu - celem zredukowania wszelkich niepożądanych "efektów specjalnych" - akumulator należy wymienić na IDENTYCZNY (parametrami) jak ten używany dotychczas.

Podłącznie nowej baterii oczywiście powinno się odbywać w odwrotnej kolejności do demontażu. Jeżeli na czas wymiany korzystaliśmy z wspierającego źródła prądu - po dokręceniu klem (tym razem najpierw zakładamy "+", potem dopiero "-"), założeniu wszelkich osłon i uchwytów - wystarczy wypiąć dodatkowe zasilanie i wszystko powinno hulać jak poprzednio.

Jeżeli jednak nie dysponowaliśmy oddzielnym zasilaniem - po podłączeniu nowego akku należy conajmniej:
- zaprogramować krańcówki szyb i szyberdachu
- zsynchronizować na nowo kluczyki (wkładając je do stacyjki i przekrecając do pozycji zapłonu)
- usunąć z pamięci wszystkich sterowników błędy zapisane skutkiem gwałtownego spadku napięcia (a będą wszędzie i w niezliczonych ilościach)
Nadto - podczas najbliższej wizyty w ASO - należy poprosić o przekodowanie sterownika J644 oraz odnotowanie w jego pamięci faktu wymiany baterii.

Na koniec polecam lekturę tego tematu:
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... ghlight=q7

:peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.paź.2008 23:59:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lut.2004 18:11:56
Posty: 2899
Lokalizacja: Śląsk
Auto: A8, R8
Piotruś napisał(a):
Pablo200 napisał(a):
christo_ napisał(a):
wlasnie dlatego tez ja kupilem allroada w C5 z konca produkcji :) a nie C6 - w C5 po odlaczeniu akku i ponownym podlaczeniu nic sie nie dzieje a MMI startuje bez problemu - nawet nie trzeba wklepywac zadnego pinu.


To dlaczego Audi zastosowało spacjalny system


Vorsprung durch Technik - teoretycznie. W praktyce jeden wielki bajzel i "miliony" absurdalnych błędów we wszystich niemal sterownikach po każdorazowym zawahaniu bilansu energetycznego, który we wcześniejszych modelach przechodzi nie tylko niezauważalnie ale też praktycznie bez żadnej szkody dla samochodu (elektroniki i osprzętu).

Pablo200 napisał(a):
Samoczynny system zarządzania energią akumulatora reguluje dopływ energii niezbędnej do uruchomienia zapłonu samochodu w zależności od stanu naładowania akumulatora oraz temperatury. Dotyczy to także sytuacji, w których pojazd przez określony czas nie był uruchamiany. Nowoczesne samochody także podczas postoju (z wyłączonym silnikiem) czerpią energię niezbędną do prawidłowego wypełnienia określonych funkcji, jak np. pamięć radia samochodowego, autoalarm, czy też sterowanie falami radiowymi.

W razie groźby rozładowania akumulatora system zarządzania energią stopniowo redukuje zasilanie dla poszczególnych funkcji i urządzeń. Poddaje on również stałej kontroli napięcie i stan naładowania akumulatora podczas jazdy. W razie potrzeby system podwyższa prędkość obrotową biegu jałowego w celu zwiększenia mocy alternatora ładującego. W sytuacjach krytycznych możliwe jest chwilowe przerwanie dopływu prądu do jego największych „odbiorców”, jak system ogrzewania siedzeń i tylnej szyby. Nie ma to wpływu na obniżenie komfortu jazdy. Powstałe zmiany są dla kierowcy praktycznie niezauważalne.


Zacytowany wyżej fragment (Które to SSP Pablo ? Myślę, że 287 ? ) w pięknych słowach opisuje fukcje menedżera energii (czyli sterownika umieszczonego nieopodal akumulatora z roboczym symbolem J644), który tak naprawdę bardziej utrudnia życie niż ułatwia ... .
Przede wszystkim dlatego, że ZUPEŁNIE NIEPOTRZEBNIE potrafi kompletnie unieruchomić komuś samochód - na przykład w zabitej dechami wiosce - kiedy po udanym, aczkolwiek mroźnym week-endzie zechce powrócić do cywilizacji ... .

Przechodząc od teorii do praktyki, czyli zagadnienia wymiany akumulatora w modelach C6 - na pewno trzeba niezwykle uważać na to co się robi.

Niezbywalnymi warunkami tej niby w miarę nieskomplikowanej czynności są:
1. Wyjęcie kluczyka ze stacyjki
2. Wyłączenie wszelkich możliwych odbiorników prądu (nie zapominając np. o oświetleniu wnętrza)
3. Pozamykanie wszystkich drzwi oraz klapy silnika
4. Zachowanie kolejności odłączania klem (najpierw "-" potem "+" i nigdy odwrotnie)

Warunkiem już niekoniecznym ale bardzo wskazanym jest uprzednie podłączenie wspierającego (na czas odłączenia baterii) źródła energii - najlepiej dedykowanego prostownika z funkcją "podtrzymania".
Kobra7 wspomniał o możliwym podłączeniu innego akumulatora ale własnie ze względu na wyjatkową złośliwość sterownika J644 - ja bym takiej odwagi nie miał.
Naturalnie nie neguję, że Kobra7 ma absolutną rację, lecz ja - ze zwykłego strachu - bałbym się jak zareaguje J644 na gwałtowne zwiększenie zasobów dostępnej energii ... .

Wracajac do tematu - celem zredukowania wszelkich niepożądanych "efektów specjalnych" - akumulator należy wymienić na IDENTYCZNY (parametrami) jak ten używany dotychczas.

Podłącznie nowej baterii oczywiście powinno się odbywać w odwrotnej kolejności do demontażu. Jeżeli na czas wymiany korzystaliśmy z wspierającego źródła prądu - po dokręceniu klem (tym razem najpierw zakładamy "+", potem dopiero "-"), założeniu wszelkich osłon i uchwytów - wystarczy wypiąć dodatkowe zasilanie i wszystko powinno hulać jak poprzednio.

Jeżeli jednak nie dysponowaliśmy oddzielnym zasilaniem - po podłączeniu nowego akku należy conajmniej:
- zaprogramować krańcówki szyb i szyberdachu
- zsynchronizować na nowo kluczyki (wkładając je do stacyjki i przekrecając do pozycji zapłonu)
- usunąć z pamięci wszystkich sterowników błędy zapisane skutkiem gwałtownego spadku napięcia (a będą wszędzie i w niezliczonych ilościach)
Nadto - podczas najbliższej wizyty w ASO - należy poprosić o przekodowanie sterownika J644 oraz odnotowanie w jego pamięci faktu wymiany baterii.

Na koniec polecam lekturę tego tematu:
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... ghlight=q7

:peace:


No prosze jaka fachowa porada.
Najlepiej to miec pod ręką VASA :d

_________________
Odis online GeKo CP, VCP
Konwersja USA to EU gratis
Kodowanie online_+48605203589


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lis.2008 18:05:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lip.2003 02:21:39
Posty: 405
Lokalizacja: Brighton UK
Ja wymieniał akumulator na nowy gdyz w starym miałem strzeloną jedna cele.....odłączałem i podłączałem wiele razy...i nic sie nie działo....wszystko działa....nawet byłem na komputerze i nie było żadnych błedów....no oprócz tego że akumulator był odłączony....także bez stresu...zrób to sam :peace:

_________________
4F 2007 2.0TDI
S-Line
7 gear


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lis.2008 19:31:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.mar.2008 20:40:37
Posty: 32
Lokalizacja: Sandomierz
0k lightmen ,a czy MMI ci sie odpalilo od razu czy musiales wpisac kod?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lis.2008 22:38:16 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
Zarówno RNS-E jak i MMI kiedy są w tym aucie, z którego mają wpisany VIN i z CAN-em jest wsio OK, to raczej nie żądają wpisania kodu.
Przynajmniej jak wyciągałem RNS-E i wkładałem znowu to nie pytało o kod.

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lis.2008 20:31:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lip.2003 02:21:39
Posty: 405
Lokalizacja: Brighton UK
szogun0 napisał(a):
Zarówno RNS-E jak i MMI kiedy są w tym aucie, z którego mają wpisany VIN i z CAN-em jest wsio OK, to raczej nie żądają wpisania kodu.
Przynajmniej jak wyciągałem RNS-E i wkładałem znowu to nie pytało o kod.

i nie zapyta startuje odrazu...bez problemów

_________________
4F 2007 2.0TDI
S-Line
7 gear


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.gru.2008 02:39:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.mar.2008 09:53:03
Posty: 343
Lokalizacja: łódzkie
Auto: A3 / A5 / S5 / RS5 / S8 / SQ5 / R8
Bzdury gadacie i tyle !!! Akumulator można w A6-C6, A8-D3 i Q7 odłączać i wymieniać normalnie !!! Dobrze jest przy tym pamiętać o kolejności klem - najpierw - potem +, ale jeśli ktoś się pomyli to i tak nic się nie stanie. W przypadku odłączenia akumulatora i ponownego podłączenia na liczniku pokaże się zółta okrągła kontrolka, ale po przejechaniu kilkunastu metrów a wprost potem lewo i prawo kontrolka gaśnie. Jest to kontrolka z czujnika kąta skrętu kierownicy, który to czujnik musi przejść automatyczną adaptację po każdorazowym odłączeniu zailsania.
Zaś po wymianie aku. należy podjechać do serwisu by zakodować "układ zażądzania akumulatorem" w przypadku zamontowania akumulatora o nieco innych parametrach. Steronik ten z numeru seryjnengo aku. pobiera informachę o jego pojemności i Ah. I oto cała filozofia. W przypadku jego niezakodowania może występować problem z niedoładowywaniem akumulatora, którym to steruje powyższy układ.

Pozdrawiam / "DKG"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: MMI zakodowane czy nie?
PostNapisane: 07.lis.2020 23:30:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2020 10:07:22
Posty: 89
Lokalizacja: Mała wioska pod Łodzią ;)
Auto: S5 4.2 FSI
Ja nie wiedząc, że nie można wyjąć akumulatora, wyjąłem i włożyłem nowy i... odpaliłem auto, wszystko działa. Z tym wyjmowaniem akumulatora to chyba jakiś mit.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: