Gawrón napisał(a):
Na forum to możemy sobie zgadywać co to jest. Podjedź do mechanika niech sprawdzi. A skoro sam napisałeś że coś blokuje klapę w dolnej pozycji tzn że sam sobie odpowiedziałeś.. Przyczyn może być dużo. Filtr, czujnik ciśnienia klimy, zapchane przewody, brak czynnika, uszkodzony silnik, syf z filtra może zablokował klapki, może coś pękło od sterowania, zabezpieczenie linki spadło lub ona sama pękła... Jeszcze wymieniać?
Po co w ogóle odpisujesz? Nawet nie zadałeś sobie trudu, żeby przeczytać to, co napisałem. Sugerowanie problemu z filtrem, czy też czujnikiem ciśnienia lub brakiem czynnika w sytuacji, gdy druga strona działa bez zarzutu jest bez sensu. I jeszcze się pienisz...
Dla potomności -
tutaj (link dzięki koledze z A6Klub) jest trochę informacji o dostępie do silnika i klapy po stronie kierowcy. Dodatkowo są tam szczegółowe informacje o silnikach i klapach po stronie pasażera. Jeszcze się za to nie wziąłem, ale dam znać po zakończeniu prac.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
EDIT:
Po pięciu godzinach walki z dobraniem się do silnika i sterowania klapami po stronie kierowcy okazało się, że wszystko jest w porządku. Klapy osiągają swoje skrajne położenia, nic ich nie blokuje. Silnik również osiąga skrajne pozycje bez problemu. Przy okazji dodam, że powyższa instrukcja dotyczy chyba A4 B6 i nie do końca pokrywa się z C5. U nas trzeba odkręcić kilka śrub więcej (niestety bardzo trudno dostępnych) i wyjąć pedał gazu (u mnie jest linka i nie wiem jak to wygląda przy elektronice). W moim przypadku wszystko na marne... Przynajmniej poznałem kolejne zakamarki samochodu

Po odpaleniu VAGa zabrałem się za dokładniejszą analizę danych i tam również wszystko jest OK. Przy okazji zebrałem info z netu i spisałem grupy pomiarowe (załączam poniżej). W końcu po kolejnych testach okazało się, że im mocniejszy nadmuch, tym cieplejsze powietrze po stronie kierowcy. Przy minimalnym nadmuchu temperatura jest tylko troszkę wyższa niż po stronie pasażera. Wygląda na to, że gdzieś jest jakaś nieszczelność, która powoduje przedostawanie się ciepłego powietrza przy silniejszym nadmuchu. Problem tylko w lokalizacji problemu. Przy zwiększaniu nadmuchu pozycja klap temperatury jest stała, więc ich uchylanie można chyba wykluczyć. Ale jak nie tam, to gdzie?
Bloki pomiarowe:
Grupa 2 - wartości dla klapy temp. strona kierowcy
1. Wartość rzeczywista pozycji klapy regulacji temperatury po stronie kierowcy (u mnie przy LO:228-232 przy HI: 32)
3. Wyuczona (chyba po adaptacji) minimalna (zimna) pozycja klapy regulacji temperatury po stronie kierowcy (u mnie przy LO: 31, przy HI: 27)
4. Wyuczona (chyba po adaptacji) maksymalna (ciepła) pozycja klapy regulacji temperatury po stronie kierowcy (u mnie 229)
Grupa 3 - wartości dla klapy temp. strona pasażera (tutaj jest dziwnie, bo klapy reagują przy zmianie temp. po stronie pasażera, ale znalezione opisy wskazują na coś innego)
1. Wartość rzeczywista pozycji klapy centralnej (u mnie przy LO:224, przy HI 34)
3. Position instrument panel vents Value Learned Central air flap motor -V70- (u mnie przy LO: 28, HI 24)
4. Position footwell/defrost Value Learned Central air flap motor -V70- (u mnie przy LO: 223, HI 223)
Grupa 4
1. Actual value Sensor Footwell/defroster Flap Motor -V85-
3. Position footwell Value Learned Footwell/defroster Flap Motor -V85-
4. Position defroster Value Learned Footwell/defroster Flap Motor -V85-
Grupa 5 - wartości dla klapy kierunku nadmuchu - tu nie jestem pewien (bieżąca, ?, wyuczona min, wyuczona max)
Grupa 6 - wartości dla klapy obiegu zamkniętego (bieżąca, ?, wyuczona min, wyuczona max)
Grupa7:
1: Temperatura na wylocie kanałów środkowych
2: Temperatura na wylocie kanałów dolnych (nogi)
3. Temperatura w panelu klimatronika
4. Temperatura płynu chłodzącego
Grupa 8 (tutaj też są temperatury, ale nie znalazłem opisów; poniżej wartości):
1. 41stC
2. 40stC
3. 39stC
4. 26stC
Ponieważ miałem problemy z połączeniem z klimatronikiem poprzestawiałem nieco ustawienia w VAGu w opcjach dotyczących parametrów połączenia:
0 30 -1
25 1 99
Temperatury rzeczywiste (zmierzone oddzielnym miernikiem) przy nadmuchu:
ZIMNY (klima włączona), MAX - kierowca 18, pasażer 7
ZIMNY (klima włączona), MIN - kierowca 6, pasażer 0
GORĄCY (klima włączona), MAX - kierowca 59, pasażer 59
GORĄCY (klima włączona), MIN - kierowca 55, pasażer 54 (tych wartości nie jestem pewien, bo pisałem je z pamięci).