.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 24.lut.2025 18:35:45

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [C5] Klima nie chłodzi po stronie kierowcy
PostNapisane: 03.cze.2014 14:16:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.kwi.2005 09:29:31
Posty: 824
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: A8 D2FL 3.7Q
Cześć. Już miałem nabijać klimę z powodu spadku jej wydajności, ale po krótkich testach okazało się, że chłodzenie działa, ale tylko po stronie pasażera. Po stronie kierowcy regulacja temperatury również działa, ale tak, jakby nie mogła osiągnąć najniższej pozycji. Wydaje mi się, że czujnik temperatury można wykluczyć, bo sytuacja ma miejsce nawet w ustawieniu "LO'. Wygląda to tak, jakby coś blokowało klapę w dolnej pozycji. Sam silnik chyba jest OK, bo w końcu zmienia pozycję, tylko nie w całym zakresie...

Jakieś pomysły/wskazówki?

_________________
Pozdrawiam, Krisker
A8 D2 FL 3.7 Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [C5] Klima nie chłodzi po stronie kierowcy
PostNapisane: 05.cze.2014 12:16:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.mar.2014 11:29:35
Posty: 137
Lokalizacja: Pomorskie Bytów
Auto: B4 quattro cel S4 2.7 biturbo
Na forum to możemy sobie zgadywać co to jest. Podjedź do mechanika niech sprawdzi. A skoro sam napisałeś że coś blokuje klapę w dolnej pozycji tzn że sam sobie odpowiedziałeś.. Przyczyn może być dużo. Filtr, czujnik ciśnienia klimy, zapchane przewody, brak czynnika, uszkodzony silnik, syf z filtra może zablokował klapki, może coś pękło od sterowania, zabezpieczenie linki spadło lub ona sama pękła... Jeszcze wymieniać?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [C5] Klima nie chłodzi po stronie kierowcy
PostNapisane: 08.cze.2014 11:26:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.kwi.2005 09:29:31
Posty: 824
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: A8 D2FL 3.7Q
Gawrón napisał(a):
Na forum to możemy sobie zgadywać co to jest. Podjedź do mechanika niech sprawdzi. A skoro sam napisałeś że coś blokuje klapę w dolnej pozycji tzn że sam sobie odpowiedziałeś.. Przyczyn może być dużo. Filtr, czujnik ciśnienia klimy, zapchane przewody, brak czynnika, uszkodzony silnik, syf z filtra może zablokował klapki, może coś pękło od sterowania, zabezpieczenie linki spadło lub ona sama pękła... Jeszcze wymieniać?


Po co w ogóle odpisujesz? Nawet nie zadałeś sobie trudu, żeby przeczytać to, co napisałem. Sugerowanie problemu z filtrem, czy też czujnikiem ciśnienia lub brakiem czynnika w sytuacji, gdy druga strona działa bez zarzutu jest bez sensu. I jeszcze się pienisz...

Dla potomności - tutaj (link dzięki koledze z A6Klub) jest trochę informacji o dostępie do silnika i klapy po stronie kierowcy. Dodatkowo są tam szczegółowe informacje o silnikach i klapach po stronie pasażera. Jeszcze się za to nie wziąłem, ale dam znać po zakończeniu prac.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

EDIT:

Po pięciu godzinach walki z dobraniem się do silnika i sterowania klapami po stronie kierowcy okazało się, że wszystko jest w porządku. Klapy osiągają swoje skrajne położenia, nic ich nie blokuje. Silnik również osiąga skrajne pozycje bez problemu. Przy okazji dodam, że powyższa instrukcja dotyczy chyba A4 B6 i nie do końca pokrywa się z C5. U nas trzeba odkręcić kilka śrub więcej (niestety bardzo trudno dostępnych) i wyjąć pedał gazu (u mnie jest linka i nie wiem jak to wygląda przy elektronice). W moim przypadku wszystko na marne... Przynajmniej poznałem kolejne zakamarki samochodu :/

Po odpaleniu VAGa zabrałem się za dokładniejszą analizę danych i tam również wszystko jest OK. Przy okazji zebrałem info z netu i spisałem grupy pomiarowe (załączam poniżej). W końcu po kolejnych testach okazało się, że im mocniejszy nadmuch, tym cieplejsze powietrze po stronie kierowcy. Przy minimalnym nadmuchu temperatura jest tylko troszkę wyższa niż po stronie pasażera. Wygląda na to, że gdzieś jest jakaś nieszczelność, która powoduje przedostawanie się ciepłego powietrza przy silniejszym nadmuchu. Problem tylko w lokalizacji problemu. Przy zwiększaniu nadmuchu pozycja klap temperatury jest stała, więc ich uchylanie można chyba wykluczyć. Ale jak nie tam, to gdzie?


Bloki pomiarowe:

Grupa 2 - wartości dla klapy temp. strona kierowcy
1. Wartość rzeczywista pozycji klapy regulacji temperatury po stronie kierowcy (u mnie przy LO:228-232 przy HI: 32)
3. Wyuczona (chyba po adaptacji) minimalna (zimna) pozycja klapy regulacji temperatury po stronie kierowcy (u mnie przy LO: 31, przy HI: 27)
4. Wyuczona (chyba po adaptacji) maksymalna (ciepła) pozycja klapy regulacji temperatury po stronie kierowcy (u mnie 229)

Grupa 3 - wartości dla klapy temp. strona pasażera (tutaj jest dziwnie, bo klapy reagują przy zmianie temp. po stronie pasażera, ale znalezione opisy wskazują na coś innego)
1. Wartość rzeczywista pozycji klapy centralnej (u mnie przy LO:224, przy HI 34)
3. Position instrument panel vents Value Learned Central air flap motor -V70- (u mnie przy LO: 28, HI 24)
4. Position footwell/defrost Value Learned Central air flap motor -V70- (u mnie przy LO: 223, HI 223)

Grupa 4
1. Actual value Sensor Footwell/defroster Flap Motor -V85-
3. Position footwell Value Learned Footwell/defroster Flap Motor -V85-
4. Position defroster Value Learned Footwell/defroster Flap Motor -V85-

Grupa 5 - wartości dla klapy kierunku nadmuchu - tu nie jestem pewien (bieżąca, ?, wyuczona min, wyuczona max)

Grupa 6 - wartości dla klapy obiegu zamkniętego (bieżąca, ?, wyuczona min, wyuczona max)

Grupa7:
1: Temperatura na wylocie kanałów środkowych
2: Temperatura na wylocie kanałów dolnych (nogi)
3. Temperatura w panelu klimatronika
4. Temperatura płynu chłodzącego

Grupa 8 (tutaj też są temperatury, ale nie znalazłem opisów; poniżej wartości):
1. 41stC
2. 40stC
3. 39stC
4. 26stC

Ponieważ miałem problemy z połączeniem z klimatronikiem poprzestawiałem nieco ustawienia w VAGu w opcjach dotyczących parametrów połączenia:
0 30 -1
25 1 99


Temperatury rzeczywiste (zmierzone oddzielnym miernikiem) przy nadmuchu:
ZIMNY (klima włączona), MAX - kierowca 18, pasażer 7
ZIMNY (klima włączona), MIN - kierowca 6, pasażer 0

GORĄCY (klima włączona), MAX - kierowca 59, pasażer 59
GORĄCY (klima włączona), MIN - kierowca 55, pasażer 54 (tych wartości nie jestem pewien, bo pisałem je z pamięci).

_________________
Pozdrawiam, Krisker
A8 D2 FL 3.7 Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [C5] Klima nie chłodzi po stronie kierowcy
PostNapisane: 13.cze.2014 09:40:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.mar.2014 11:29:35
Posty: 137
Lokalizacja: Pomorskie Bytów
Auto: B4 quattro cel S4 2.7 biturbo
Nie pienie się.. Spokojnie. Może źle się wyraziłem. Przepraszam. Identyczny problem ma kolega w A8 więc widać społeczny problem. Jak rozgryziemy 8mkę to dam znać.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [C5] Klima nie chłodzi po stronie kierowcy
PostNapisane: 18.lip.2014 11:09:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.kwi.2005 09:29:31
Posty: 824
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: A8 D2FL 3.7Q
Po nabiciu klimy (było 360g, a po odessaniu dodano 900g) problem przestał być odczuwalny. Różnica przy pomiarach nadal występuje, ale nie przeszkadza już w użytkowaniu latem. Wobec powyższego sensowność kilkunastogodzinnego (pewnie minimum) rozbierania konsoli w celu odnalezienia usterki jest żadna. Zostawiam jak jest.

_________________
Pozdrawiam, Krisker
A8 D2 FL 3.7 Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 82 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: