Cześć, może Wy będziecie mi w stanie pomóc.
Auto zaczęło mi falować obrotami nie tylko na gazie, na samej benzynie też, ale też po paru dniach doszło coś takiego:
https://www.youtube.com/watch?v=la28DvSKMFcCzyli kręci, ale odpala ledwo, ledwo + opóźnione wczytywanie wszystkich liczników.
Dodatkowo jak jest to piknięcie, to resetuje mi licznik km za każdym razem jak odpalam.
Miałem nalatane 1900km od ostatniego resetu i dzisiaj przy pierwszej próbie mi wyzerowało.
Przejechałem 4km, odpalam i znów reset. Wracam pod dom, gasnę silnik, odpalam i znów 0.0.
Postanowiłem jednak wpierw zająć się obrotami, a więc wyczyściłem przepustnicę.
Jednak po złożeniu jej auto w ogóle przestało odpalać.
Jeszcze na wszelki wypadek akumulator podłączyłem na noc do prostownika, ale nic to nie dało.
Kontrolki przy próbie dłuższego kręcenia szaleją - raz pojawiają się pasy, raz ciśnienie oleju, raz kontrolka od ręcznego.
Oczywiście auto nie odpala.
Podrzucam logi z VAGa:
VAG-COM Version: Release 311.2-N
Control Module Part Number: 8D0 907 558 B
Component and/or Version: 1,8L R4/5V MOTR HS D03
Software Coding: 04001
Work Shop Code: WSC 06325
4 Znalezione:
16515 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Signal too Low
P0131 - 35-10 - - - Intermittent
00561 - Mixture Adaptation
15-10 - Adaptation Limit (Add) Not Reached - Intermittent
00561 - Mixture Adaptation
12-10 - Adaptation Limit (Mul) Exceeded - Intermittent
16487 - Mass Air Flow Sensor (G70): Signal too High
P0103 - 35-10 - - - Intermittent
Takie oto tłumaczenie błędów znalazłem:
561 - Regulacja składu mieszanki, Kontrola dodawania mieszanki
- Krańcowa regulacja składu mieszanki (Mixture control)
16487 - Masa lub poziom obwodu przepływu powietrza - wysokie wejście. Może to być wina niskiego poziomu baterii jeśli występuje wspólnie z 17988 (P1580)
- Przepływomierz powietrza (MAF) - wysokie napięcie
16515 - Obwód czujnika O2 - niskie napięcie (bank 1 czujnik 1)
- Sonda Lambda podgrzewana 1 bank 1- niskie napięcie
Jednak wszystkie błędy mówią o sporadycznym problemie, a zresztą nie wiem czy którykolwiek z błędów nawiązuje do problemów z odpalaniem...
Podejrzewam, że siadł mi czujnik Halla lub czujnik obrotu wału korbowego, ale chyba powinno to wyjść w VAGu.
Bardzo bym prosił o pomoc, gdyż zbliża się dla mnie gorący okres i czas mnie nagli, a tu takie coś z autkiem