.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 25.lis.2024 08:16:42

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B4 2.0 ABT] kilka uwag, kilka pytań ...
PostNapisane: 24.sie.2006 20:14:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.sie.2006 20:16:47
Posty: 60
Lokalizacja: Lublin
Pierwszy samochodzik, bardzo pozytywne wrażenia z jazdy i ogólnie happy ale ... nie wszystko w nim chodzi do końca jak powinno, choć powoli zaczynam go rozgryzać i naprawiać/usprawniać powoli to co najważniejsze.

Dziś postanowiłem, że sprawdzę czy mam filtr przeciwpyłkowy ponieważ nawiew ledwo działał nawet na 4ce ... po zlokalizowaniu go złapałem się za głowę - okazało się, że jego stan wskazywał na to, że nie był nigdy lub bardzo dawno wymieniany. Udałem się więc na zakupy w celu nabycia zamiennika. Na miejscu dowiedziałem się, że są 2 typy - oba do ABT ale jak się okazało do mojej bryczki wchodzi ten starszy i niestety droższy (Filtron K1003) który kosztował mnie 65pln (jak na filtr to nie teges :/ )

Po zmianie filtra z lżejszym portfelem w drodze powrotnej do domu odkryłem, że mam nawet taki bajer jak regulacja podswietlania deski rozdzielczej ... taki mały bajer a cieszy :D

Mam "trochę" problemów związanych z deską rozdzielczą ... znaczy się działa tylko wskaźnik palifka i zegarek elektroniczny :diabel: Ale jak kupiłem samochód to prędkościomierz, licznik kilometrów i obrotomierz działały ... padły w ciągu 2 dni :P Słyszałem, że to pewnie sprawka zimnych lutów więc oddam deskę w odpowiednie łapki i mam nadzieję bedzie po problemie.

ABS ... taaa byłem przekonany, że go mam bo nie widziałem ABT z tarczami z tyłu który nie ma ABS, a tu niespodzianka - widać poprzedniemu właścicielowi zamarzyły się tarcze :peace: W sumie nie robię z tego problemu - czytałem, że niektórzy nawet sami odłaczają ABS oraz, że lepiej mieć pewne hamulce niż niepewny ABS (zawodność czujników itd) ;-)

Coś świruje mi kontrolka od ciśnienia oleju - nie zapala się przy rozruchu a sweici się non stop podczas jazdy - wymieniłem oba czujniki (bez skutku). Dziś zauważyłem, że kontrolka zgasła gdy załączył się wentylator :!!: a któregoś dnia ożył obrotomierz i właśnie nie paliła się też ta kontrolka :>

Szarpanie na zimnym silniku to problem przerabiany często na tym forum - u mnie też występuje i podejrzewam sondę lambda ale będe to sprawdzał jak zrobie elektrykę całą.


Pytanka:

1) gdzie znajduje się złącze VAG w ABT ?

2) co oznacza "E2" - w briefie miałem zapisane "66KW, KAT 2.0 E2"


Z cyklu zagadki przyrodnicze: :)

1) Co to jest http://harpa.w.interia.pl/AUDI%2080/P8230039.JPG ? U mnie wisi to sobie odpięte ...

2) Co robi to wolne "gniazado" koło czujnika ciśnienia oleju (0,3bar) ? http://harpa.w.interia.pl/AUDI%2080/P8230051.jpg


PS

Ponieważ nie wiem jaki olej był wcześniej, to zalałem bryczkę Schell Helix Super (mineralny) przy przebiegu 230k.


Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc ;)

_________________
OOOO Audi 80 B4 2.0 ABT 90KM '93 [CGT - gearbox, IMASAF exhaust] PB95


Ostatnio edytowano 25.sie.2006 13:44:21 przez epoxer, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sie.2006 20:23:56 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11650
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Q7 4M
http://harpa.w.interia.pl/AUDI%2080/P8230039.JPG - wyglada jak wtyczka do kierunkowskazu
http://harpa.w.interia.pl/AUDI%2080/P8230051.jpg - ocjonalnie montowany dodatkowy czujnik

_________________

jest:
Q7 4M 3,0 TFSI 419 PS/512 Nm
było:
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sie.2006 20:31:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.sie.2006 20:16:47
Posty: 60
Lokalizacja: Lublin
Kierunkowskazy i awaryjne działają więc nie bardzo wiem czemu ta wtyczka sobie swobodnie "zwisa" ...

Ten "dodatkowy czujnik" też na 0,3bar czy jeszcze jakiś inny ? Z ciekawości pytam ;-)

PS

Jeszcze mam pytanko jak często powinien być wymieniany filtr paliwa ? Na dobrą sprawę nawet nie wiem dokładnie gdzie jest i czy powinienem go ruszać. Na razie wymieniłem filtr oleju i przeciwpyłkowy. Filtru powietrzqa nie ruszałem bo wyglada jeszcze całkiem dobrze.

_________________
OOOO Audi 80 B4 2.0 ABT 90KM '93 [CGT - gearbox, IMASAF exhaust] PB95


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sie.2006 20:33:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lip.2005 19:02:14
Posty: 870
Lokalizacja: Lublin
lepiej było zalać półsyntetykiem :| a tą wtyczkę możesz sprawdzić: podłącz żarówkę 12V i baw się włącznikami etc.

_________________
B4 1,9TD AAZ sedan
B4 2,6 V6 ABC quattro avant Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sie.2006 20:37:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.sie.2006 20:16:47
Posty: 60
Lokalizacja: Lublin
cobra napisał(a):
lepiej było zalać półsyntetykiem :| a tą wtyczkę możesz sprawdzić: podłącz żarówkę 12V i baw się włącznikami etc.


Odradzano mi zalewanie półsyntetykiem ze względu na przebieg, dlatego postanowiłem kupując mineralny wybrać najwyższej klasy API SL/CF ...

Pomysł z experymentowaniem z wtyczką "na czuja" wydaje sie ciekawy :>

_________________
OOOO Audi 80 B4 2.0 ABT 90KM '93 [CGT - gearbox, IMASAF exhaust] PB95


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sie.2006 20:41:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lip.2006 21:34:35
Posty: 153
Lokalizacja: Biała Podlaska
cześć
czy ta wtyczka nie jest przypadkiem pod zbiorniczkiem wyrównawczym ?

_________________
audi 80 b3 1.9e 113ps


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sie.2006 20:47:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.sie.2006 20:16:47
Posty: 60
Lokalizacja: Lublin
master72 napisał(a):
cześć
czy ta wtyczka nie jest przypadkiem pod zbiorniczkiem wyrównawczym ?


Bingo ! A skoro to już ustaliliśmy do czego ona służy ? :)

_________________
OOOO Audi 80 B4 2.0 ABT 90KM '93 [CGT - gearbox, IMASAF exhaust] PB95


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sie.2006 21:07:24 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11650
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Q7 4M
epoxer napisał(a):
master72 napisał(a):
cześć
czy ta wtyczka nie jest przypadkiem pod zbiorniczkiem wyrównawczym ?


Bingo ! A skoro to już ustaliliśmy do czego ona służy ? :)

od sprawdzania poziomu plynu w zbiorniczku.
moze tym sposobem ktos uciszyl kontrolke w liczniku ;-)

_________________

jest:
Q7 4M 3,0 TFSI 419 PS/512 Nm
było:
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sie.2006 21:14:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.sie.2006 20:16:47
Posty: 60
Lokalizacja: Lublin
Bilu napisał(a):
od sprawdzania poziomu plynu w zbiorniczku.
moze tym sposobem ktos uciszyl kontrolke w liczniku ;-)


Hmm to by wyjaśniało dlaczego wskaźnik nie działa wcale ... tyle, że jak się przyglądałem to nie bardzo widać było w co to wpiąć - gdzie jest to gniazdo ?

_________________
OOOO Audi 80 B4 2.0 ABT 90KM '93 [CGT - gearbox, IMASAF exhaust] PB95


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sie.2006 21:20:22 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11650
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Q7 4M
epoxer napisał(a):
Hmm to by wyjaśniało dlaczego wskaźnik nie działa wcale ... tyle, że jak się przyglądałem to nie bardzo widać było w co to wpiąć - gdzie jest to gniazdo ?

zobacz od dolu zbiorniczek.
mozliwe ze nic tam nie bedzie - Ufo kiedys wspominal ze w ABT czasem montowany byl zbiorniczek wyrownawczy bez czujnika.

_________________

jest:
Q7 4M 3,0 TFSI 419 PS/512 Nm
było:
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sie.2006 21:25:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.sie.2006 20:16:47
Posty: 60
Lokalizacja: Lublin
Bilu napisał(a):
epoxer napisał(a):
Hmm to by wyjaśniało dlaczego wskaźnik nie działa wcale ... tyle, że jak się przyglądałem to nie bardzo widać było w co to wpiąć - gdzie jest to gniazdo ?

zobacz od dolu zbiorniczek.
mozliwe ze nic tam nie bedzie - Ufo kiedys wspominal ze w ABT czasem montowany byl zbiorniczek wyrownawczy bez czujnika.


I tak może być właśnie u mnie - o ile sobie dobrze przypominam to zbiorniczek jest z 2000 roku i pewnie niekoniecznie oryginalny ... :/

Update:

z 2000 to mam zasobnik dla wspomagania układu kierowniczego a wyrównawczy jutro dokładnie obejrzę :>

_________________
OOOO Audi 80 B4 2.0 ABT 90KM '93 [CGT - gearbox, IMASAF exhaust] PB95


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sie.2006 21:35:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.cze.2004 22:05:19
Posty: 206
Lokalizacja: Zamość
Filr paliwa masz z tyłu samochodu przed prawym tylnym kołem. Najlepiej wymieniać go na podnośniku lub kanale, gdyż wtedy jest dobry dostęp.
Pozdrówka dla miłośnika ABT i miłego rezanka

_________________
B4 2.0 93' było,ABT, HUSKY WR 250 było
C4 2.8 AAH było - nadal w rodzinie i ma się dobrze!!!
Poszukiwane C4 2.8 AAH Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sie.2006 21:40:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.sie.2006 20:16:47
Posty: 60
Lokalizacja: Lublin
@dario9z: thx za info - niewpadł bym, że tam może być ;-) Teraz pytani czy wymienia się go jakoś okresowo np. co 15 czy 30k albo w innych przypadkach ?


ABT fajne są :peace: pozdrawiam.

_________________
OOOO Audi 80 B4 2.0 ABT 90KM '93 [CGT - gearbox, IMASAF exhaust] PB95


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: znów jestem
PostNapisane: 24.sie.2006 22:17:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.cze.2006 16:41:18
Posty: 27
Lokalizacja: Gdzieś jest,lecz nie wiadomo gdzie...Maja.
dawno mnie nie było (totalny brak czasu) ale znów jestem.Mam też 2.0 ABT ale kombi automat i jeszcze trochę a przerobie (poznam)je doszczętni-takie hobby,będe znał każdą śrubkę.Złącze serwisowe powinno być w skrzynce bezpieczników takie dwie dwupinowe wtyczki czarna i biała, ta lużna wtyczka to wydaje mi sie że do halogenów u mnie też dynda (nie mam halogenów. Teraz mam ciekawą zagadkę będzie na forum.Pozdrowiam!!!

_________________
0000 B4 2.0 ABT Avant+LPG
poprzednio 80 B3 1.8S+LPG
VECTRA 2.0i CD+LPG
R 19 1.8i RT+LPG
ASTRA 1.7TD-na LPG nie chciała chodzić
GOLF I 1.5D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sie.2006 22:18:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.cze.2006 16:41:18
Posty: 27
Lokalizacja: Gdzieś jest,lecz nie wiadomo gdzie...Maja.
E2 to norma spalin zależy od silnika i rodzaju katalizatora.

_________________
0000 B4 2.0 ABT Avant+LPG
poprzednio 80 B3 1.8S+LPG
VECTRA 2.0i CD+LPG
R 19 1.8i RT+LPG
ASTRA 1.7TD-na LPG nie chciała chodzić
GOLF I 1.5D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: znów jestem
PostNapisane: 25.sie.2006 08:10:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.sie.2006 20:16:47
Posty: 60
Lokalizacja: Lublin
comandor77 napisał(a):
Złącze serwisowe powinno być w skrzynce bezpieczników takie dwie dwupinowe wtyczki czarna i biała,


Tak też obstawiałem choć nie byłem pewny bo czytałem że niektóre Audi mają to złącze w środku a ja nie wiedziałem jak ono wygląda.

comandor77 napisał(a):
E2 to norma spalin zależy od silnika i rodzaju katalizatora.


Czyli E2 to pewnie norma Euro 2 o której coś kiedys czytałem ... ;)


comandor77 napisał(a):
ta lużna wtyczka to wydaje mi sie że do halogenów u mnie też dynda (nie mam halogenów. Teraz mam ciekawą zagadkę będzie na forum.Pozdrowiam!!!


Widzę, że pojawia się coraz wiecej teorii na temat tej wtyczki ... może będą jeszcze jakieś nowe :D

Pozdrawiam

_________________
OOOO Audi 80 B4 2.0 ABT 90KM '93 [CGT - gearbox, IMASAF exhaust] PB95


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sie.2006 12:13:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2006 13:31:17
Posty: 270
Lokalizacja: kraków
no wlasnie u mnie tez jest, pytalem juz kiedys o to na forum ale nie mialem zdjecia, halogenikow tez niemam :)

_________________
80 B3 1.8s (90 kM gazniczek) XI.1989 u ojca
A6 C4 2.8 AAH 174KM Quattro automat 1995 - gdzieś tam jeździ
A8 D2 4,2 300KM quattro automat - aktualnie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sie.2006 12:40:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.wrz.2005 07:57:30
Posty: 353
>>Wtyczka- tez mam taka. Ale nigdy sie nie zastanawialem od czego ona moze byc. Stawiam na przeciwmgielne. A jesli nie to nie wiem.

>>>E2 to jest Euro 2


Zamowilem sobie ksiazke w stylu " sam naprawiam Audi..", wiec jesli masz jeszcze troche cierpliwosc (tak ok.tygodnia) to ci odpowiem od czego jest ta wtyczka Hahahaha! :D :D :D :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sie.2006 13:24:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.lis.2005 21:41:01
Posty: 238
Lokalizacja: Suwałki
Auto: Audi A4 B7
Jeśli ta wtyczka wisi pod zbiorniczkiem wyrównawczym płynu chłodniczego to jest to wtyczka do czujnika poziomu tegoż płynu, ale nie szukaj czujnika bo i tak nie znajdziesz....Ja w B3 też mam tą wtyczkę ale czujnika poziomu płynu bynajmniej nie.... Czujnik ten był montowany chyba tylko w wersjach z AutoCheckiem lub komputerem pokładowym.

_________________
Pozdrawiam
Michał

Audi A4 B7 S-Line '06 2.0TDi (BRE)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sie.2006 13:38:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.sie.2006 20:16:47
Posty: 60
Lokalizacja: Lublin
Krzysio napisał(a):
Zamowilem sobie ksiazke w stylu " sam naprawiam Audi..", wiec jesli masz jeszcze troche cierpliwosc (tak ok.tygodnia) to ci odpowiem od czego jest ta wtyczka Hahahaha! :D :D :D :D


Jak będzie trzeba to poczekam i 2 tyg ... :P Swoją drogą też myślałem o tej książce i nie jest powiedziene, że wczesniej czy później nie stanę się jej właścicielem, ale zakładam że będziesz pierwszy :)

miszello napisał(a):
Jeśli ta wtyczka wisi pod zbiorniczkiem wyrównawczym płynu chłodniczego to jest to wtyczka do czujnika poziomu tegoż płynu, ale nie szukaj czujnika bo i tak nie znajdziesz....Ja w B3 też mam tą wtyczkę ale czujnika poziomu płynu bynajmniej nie.... Czujnik ten był montowany chyba tylko w wersjach z AutoCheckiem lub komputerem pokładowym.


Całkiem możliwe, że jest tak jak napisałeś. U mnie jest tylko MiniCheck czyli standard ...

_________________
OOOO Audi 80 B4 2.0 ABT 90KM '93 [CGT - gearbox, IMASAF exhaust] PB95


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: