Pierwszy samochodzik, bardzo pozytywne wrażenia z jazdy i ogólnie happy ale ... nie wszystko w nim chodzi do końca jak powinno, choć powoli zaczynam go rozgryzać i naprawiać/usprawniać powoli to co najważniejsze.
Dziś postanowiłem, że sprawdzę czy mam filtr przeciwpyłkowy ponieważ nawiew ledwo działał nawet na 4ce ... po zlokalizowaniu go złapałem się za głowę - okazało się, że jego stan wskazywał na to, że nie był nigdy lub bardzo dawno wymieniany. Udałem się więc na zakupy w celu nabycia zamiennika. Na miejscu dowiedziałem się, że są 2 typy - oba do ABT ale jak się okazało do mojej bryczki wchodzi ten starszy i niestety droższy (Filtron K1003) który kosztował mnie 65pln (jak na filtr to nie teges
)
Po zmianie filtra z lżejszym portfelem w drodze powrotnej do domu odkryłem, że mam nawet taki bajer jak regulacja podswietlania deski rozdzielczej ... taki mały bajer a cieszy
Mam "trochę" problemów związanych z deską rozdzielczą ... znaczy się działa tylko wskaźnik palifka i zegarek elektroniczny
Ale jak kupiłem samochód to prędkościomierz, licznik kilometrów i obrotomierz działały ... padły w ciągu 2 dni
Słyszałem, że to pewnie sprawka zimnych lutów więc oddam deskę w odpowiednie łapki i mam nadzieję bedzie po problemie.
ABS ... taaa byłem przekonany, że go mam bo nie widziałem ABT z tarczami z tyłu który nie ma ABS, a tu niespodzianka - widać poprzedniemu właścicielowi zamarzyły się tarcze
W sumie nie robię z tego problemu - czytałem, że niektórzy nawet sami odłaczają ABS oraz, że lepiej mieć pewne hamulce niż niepewny ABS (zawodność czujników itd)
Coś świruje mi kontrolka od ciśnienia oleju - nie zapala się przy rozruchu a sweici się non stop podczas jazdy - wymieniłem oba czujniki (bez skutku). Dziś zauważyłem, że kontrolka zgasła gdy załączył się wentylator
a któregoś dnia ożył obrotomierz i właśnie nie paliła się też ta kontrolka
Szarpanie na zimnym silniku to problem przerabiany często na tym forum - u mnie też występuje i podejrzewam sondę lambda ale będe to sprawdzał jak zrobie elektrykę całą.
Pytanka:
1) gdzie znajduje się złącze VAG w ABT ?
2) co oznacza "E2" - w briefie miałem zapisane "66KW, KAT 2.0 E2"
Z cyklu zagadki przyrodnicze:
1) Co to jest
http://harpa.w.interia.pl/AUDI%2080/P8230039.JPG ? U mnie wisi to sobie odpięte ...
2) Co robi to wolne "gniazado" koło czujnika ciśnienia oleju (0,3bar) ?
http://harpa.w.interia.pl/AUDI%2080/P8230051.jpg
PS
Ponieważ nie wiem jaki olej był wcześniej, to zalałem bryczkę Schell Helix Super (mineralny) przy przebiegu 230k.
Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc