Kętys napisał(a):
Rozlaczylem czerwona kostke i podlaczylem prad pod pierwsze dwa styki (bialy i brazowy) silniczek ruszyl bez problemu, wiec mozna wywnioskowac iz przyczyna awari prawdopodobnie jest blad sterownik klimatyzacj.
Niekoniecznie, użyłeś zewnętrznego źródła prądu prawdopodobie o trochę większym napięciu i natężeniu i to popchnęło zablokowany silnik. Sterownik w przypadku zablokowania klapy sam zabezpiecza się przed uszkodzeniem poprzez odłączenie zasilania od tego silniczka. Podaje napięcie dosłownie przez sekundę mierząc prąd, jeśli okaże się za duży (zwarcie, zablokowanie) szybko odcina i sygnalizuje odpowiednim kodem.
Rozbierz silniczek klapy którą odblokowałeś i dokładnie wyczyść jego komutator, wydłub opiłki grafitu i miedzi ze szczelin pomiędzy wycinkami. Niezapomnij tylko włożyć szczotek w takie same położenie bo inaczej będą troche hałasowały.