.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 22.lis.2024 18:41:51

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Brak nawiewu na przednia szybe w A4 '95 (Klimatronik)
PostNapisane: 12.lut.2006 16:45:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.lut.2006 15:52:51
Posty: 6
Witam, Wiem ze bylo juz kilka podobnych postow, ale zazwyczaj chodzilo o to ze nie bylo nawiewu na nogi. Jak juz napisalem w temacie nie wieje mi na szybe powietrze, przy ustawieniu strzalka do gory powietrze wieje na nogi(czyli tak samo jak po wcisnieciu strzalki do dolu).
Wiec pierwsze co zrobilem to wymontowalem schowek aby dostac sie do silniczkow.I zauwarzylem ze pozycja silniczka przy ustawieniu strzalka do gory(czyli nawiew na szybe) i strzalka do dolu(na nogi) jest identyczna. Nastepnie rozlaczylem kostke niebieska czyli sterowanie ww silniczkiem, i wcisnolem strzalke w gore. Dziwnym trafemnawiew nawiew przelaczyl sie na szybe(niestety tylko raz udalo mi sie tak zrobic). Ale wynika z tego ze prawdopodobnie jest drugi silniczek ktory steruje klapa nawiewu szyba/nogi. Pozniej sprawdzilem kody bledu klimy i okazalo sie ze"klapa nogi/odszraniacz, ciagla blokada" -blad 13.5. a wiec prawdopodobnie musze wymienic sterowanie -a to dosc duzy wydatek, natomiast gdybym dostal sie do tego drugiego silniczka moglbyn zmienic pozycje podlonczajac prad np. z oswietlenia schodka, wtedy nawiew na szybe wlaczony bylby caly czas(i tak zazwyczaj jerzdze z takim ustawieniem).
A wiec prosilbym o iformacje gdzie jest ten drugi silniczek i jak sie do niego dostac (jesli wogole jest bo moje wnioski moga byc bledne).

_________________
AUDI 4EVER


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lut.2006 18:09:41 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Prawdopodobnie jest obok - w C4 tak właśnie jest. Jak wyjmę radio to widzę kostkę czerwoną i niebieską...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lut.2006 18:27:06 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.wrz.2005 19:24:58
Posty: 431
Lokalizacja: Radomsko-Piotrków
Nie waż się podłączać prądu ze schowka do tych silniczków, są na 7V i popalisz je a być może są tylko zanieczyszczone i wystarczy je tylko wyczyścić. Jak chcesz zmieniać położenie klap to rozłącz kostkę i podłącz jakiś zasilacz na 6 - 8V. Przewody od silniczka to chyba brązowy i biały, najlepiej sprawdzić omomierzem.
Tak w ogóle to silniczki są trzy + czwarty pod filtrem przeciwpyłkowym. Jak nie wiesz który się zepsół to naciskaj przyciski na panelu i patrz który nie chodzi.

_________________
Audi A4 B6 1.8T Quattro - Najpierw maszyna potem dziewczyna :622:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lut.2006 17:47:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.lut.2006 15:52:51
Posty: 6
Silniczek od zmiany nadmuchu szyba/nogi znajduje sie nad pedalem gazu (rozebralem niepotrzebnie przednia konsole zeby do tego dojsc, ale ponoc czlowiek na bledach sie uczy) wystarczy tylko odkrecic schowek pod kierownica.

Rozlaczylem czerwona kostke i podlaczylem prad pod pierwsze dwa styki (bialy i brazowy) silniczek ruszyl bez problemu, wiec mozna wywnioskowac iz przyczyna awari prawdopodobnie jest blad sterownik klimatyzacj.

Na dzien dzisiejszy ramie silniczka ustawilem w pozycji srodkowej i kostke czerwona rozlaczylem na stale. Teraz po wcisnieciu stralki do gory lub strzalki do dolu lub obu na raz, powietrze wieje po rowno na szybe i nogi.

_________________
AUDI 4EVER


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lut.2006 19:28:17 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.wrz.2005 19:24:58
Posty: 431
Lokalizacja: Radomsko-Piotrków
Kętys napisał(a):
Rozlaczylem czerwona kostke i podlaczylem prad pod pierwsze dwa styki (bialy i brazowy) silniczek ruszyl bez problemu, wiec mozna wywnioskowac iz przyczyna awari prawdopodobnie jest blad sterownik klimatyzacj.


Niekoniecznie, użyłeś zewnętrznego źródła prądu prawdopodobie o trochę większym napięciu i natężeniu i to popchnęło zablokowany silnik. Sterownik w przypadku zablokowania klapy sam zabezpiecza się przed uszkodzeniem poprzez odłączenie zasilania od tego silniczka. Podaje napięcie dosłownie przez sekundę mierząc prąd, jeśli okaże się za duży (zwarcie, zablokowanie) szybko odcina i sygnalizuje odpowiednim kodem.
Rozbierz silniczek klapy którą odblokowałeś i dokładnie wyczyść jego komutator, wydłub opiłki grafitu i miedzi ze szczelin pomiędzy wycinkami. Niezapomnij tylko włożyć szczotek w takie same położenie bo inaczej będą troche hałasowały.

_________________
Audi A4 B6 1.8T Quattro - Najpierw maszyna potem dziewczyna :622:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lut.2006 08:54:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.paź.2004 15:52:09
Posty: 167
Lokalizacja: Święte Miasto
Fakt - "przesteroweanie" silnika większym pradem nie usuwa przyczyn. Możliwe, że komutator silnik klapy "zarasta".

O ile pamiętam to te silniczki są trudno rozbieralne.
Dajcie opis.

_________________
ubogi krewny OOOO - Passat Variant 2003 tdi/AVB
było A4/TDI=1Z+?/1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lut.2006 17:28:15 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.wrz.2005 19:24:58
Posty: 431
Lokalizacja: Radomsko-Piotrków
Trudno jest je tylko wykręcić ale przy rozbieraniu już jest OK. Do rozebtania silniczka wraz z mechanizmem potrzebny jest kluczyk TORX, a sam silniczek rozkłada się po odgięciu dwóch blaszek jego obudowy.

_________________
Audi A4 B6 1.8T Quattro - Najpierw maszyna potem dziewczyna :622:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lut.2006 11:35:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.paź.2004 15:52:09
Posty: 167
Lokalizacja: Święte Miasto
Przyjdzie wiosna, to sie za niego wezmę.

_________________
ubogi krewny OOOO - Passat Variant 2003 tdi/AVB
było A4/TDI=1Z+?/1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.mar.2006 09:01:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.lut.2006 15:52:51
Posty: 6
Mieliscie racje silniczek byl zasyfiony. Wymontowalem, rozebralem, przeczyscilem, nasmarowalem i wszystko dziala jak nalerzy. Problem byl z wymatowaniem silniczka, zajelo mi to jakies 2 godz ale gdybym mial fachowe klucze zapewne poszlo by szybciej.
Teraz gdy wcisne np. strzalke do gory (nawiew na szybe) silniczek przesuwa klapke do odpowiedniej pozycji i nastepuje tak jakby wyregolowanie (silniczek wlacza sie i wylacza ok 10 razy przesuwajac klapke o coraz to mniejsze odleglosci) Zjawisko takie wystepuje takze gdy ustawie nawiew na srodek czyli do pracy wkracza silniczek drogi (ten ktorego nie rozbieralem)
Czy to normalne, jesli nie co jest tego przyczyna?

_________________
AUDI 4EVER


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.mar.2006 09:18:26 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
Jest to jak najbardziej normalne, że kończy pracę małymi kroczkami.

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.paź.2006 21:59:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.paź.2006 18:39:24
Posty: 154
Kętys napisał(a):
Silniczek od zmiany nadmuchu szyba/nogi znajduje sie nad pedalem gazu (rozebralem niepotrzebnie przednia konsole zeby do tego dojsc, ale ponoc czlowiek na bledach sie uczy) wystarczy tylko odkrecic schowek pod kierownica.

Rozlaczylem czerwona kostke i podlaczylem prad pod pierwsze dwa styki (bialy i brazowy) silniczek ruszyl bez problemu, wiec mozna wywnioskowac iz przyczyna awari prawdopodobnie jest blad sterownik klimatyzacj.

Na dzien dzisiejszy ramie silniczka ustawilem w pozycji srodkowej i kostke czerwona rozlaczylem na stale. Teraz po wcisnieciu stralki do gory lub strzalki do dolu lub obu na raz, powietrze wieje po rowno na szybe i nogi.



mam prośbę czy możesz dokładnie napisac gdzie znajduje się ten silniczek i ile śrubek trzeba odkcić zeby się do niego dostać


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.paź.2006 10:24:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.paź.2006 18:39:24
Posty: 154
odkręć schowek 5 śrubek i po lewej stronie masz dwa silniczki przykręcone na trzy śrubki jeden z niebieskim uchwytem drugi z kremowo-białym


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 53 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: