.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 27.lis.2024 02:34:47

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [80/Coupe B4] Komputer pokładowy z Allegro.
PostNapisane: 21.lis.2006 23:30:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.lip.2006 15:36:06
Posty: 267
Lokalizacja: Kraków
Znalazłem na Allegro coś takiego, niby te same ale chyba jednak ciut różne. Ma to ktoś to założone zeby zobaczyć jak to by wyglądało. Ewnetualnie jak z podłączeniem ?

http://www.allegro.pl/item144259785_aud ... c_ac_.html

http://www.allegro.pl/item143510568_mod ... abrio.html

_________________
od 03.10.2008 Audi A4 B5 AVANT 1.9TDi AJM 116KM@285Nm
06.2006 -> 07.2008 Audi 80 B4 AVANT 2.0 ABK 115KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lis.2006 23:38:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12018
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
bo jeden jest z b3 a drugi z b4 , to raz, dwa, że do tego potrzeba Ci trochę kabelkologii znać i popodpinać sygnały z komputera, a trzy ... to poszukaj bo już było o tym ;)

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lis.2006 01:10:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.gru.2005 20:09:30
Posty: 491
Lokalizacja: Poznań
Auto: A6 C6 i 80 B4 q
siemanko jak coś to mogę Ci pomóc bo ostatnio to rezałem u siebie. Jak kupujesz moduł AC/BC to musisz mieć od wersji 4/5 cylindrów do 4/5 i od 6cyl do 6 cyl bo innaczej będzie problem z dynamicznym ciśnienie doładowania oleju a konkretnie z sygnałem z czujnika także zwróć uwagę na to przy zakupie zeby kupić do swojej wersji + do tego kup manetkę ale to już obojętnie od jakiej wersji byle pasowała na kostkę. Jak już to będziesz miał to możesz pytać co dalej. Joł

_________________
---===Otwierając Przepustnicę Doznaję Wrażeń NIESAMOWITYCH===---
Audi 80 B4 AAH 2.8 quattro <- Bo ja KOCHAM to Autko..... te zakręty na gazie :D.. po szosie ten skracany dolocik na 4100
ten guziczek DIFF i Torsena w skrzyni.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sty.2007 23:19:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.gru.2005 20:09:30
Posty: 491
Lokalizacja: Poznań
Auto: A6 C6 i 80 B4 q
Witam
Na prośbę kolegi Kapral podaję co powinno nastąpić w sprawie BC hehe

Nie wiem jak u Ciebie jest ze sterownikiem ECU i na którym pinie jest sygnał spalania być może masz go wyprowadzonego na kablu pod kierownice wówczas nie musiałbyś się podpinać pod sterownik i wyprowadzać sygnału który później będziesz musiał podpiąć pod odpowiedni pin w kostce która jest wpinana do modułu AC/BC w liczniku(10 pin zazwyczaj czarna) W sumie jeśli masz ten moduł z tej pierwszej aukcji co podajesz w poście to żeby podłączyć komputer który liczy spalania to musisz podpiąć tylko sygnał spalania z ECU o którym mowa wyżej. Następnie jeśli nie miałeś wcześnij AC tylko MC (minicheck) to musisz odpowiednie syganały z kostki od MC podpiąć pod kostkę AC oraz niektóre pod masę.
Następna sprawa to manetka do przełączania funkcji komputera BC jeśli jej nie masz a kupujesz BC inny niż ten w pierwszej aukcji czyli bez przycisku sterowania z wiązką to musisz kupić manetke (ta część co wycieraczki) która ma przyciski do BC i ją przełożyć (przełącznik zespolony składa się z dwóch zasadniczych części) więc bez problemu to przypasujesz od innej B4 albo nawet C4 powinno też podejść. Jak już uda Ci się zdobyć menteke albo ją masz to będziesz musiał odpowiednie kabelki te które odpowiadają za przełączanie BC z manetki podpiąć pod wtyczkę lub kostkę BC w module wszystko inne (wycieraczki) pozostają bez zmian i wchodzą idealnie na miejsce starej manetki. Jak już uda Ci się podpiąć te kabelki między manetką a modułem oraz ten sygnał spalania to mozesz cieszyć się BC a jak jesteś perfekcjonistą to mozesz jeszcze przeliczyć ręcznie ile Ci dokładnie pali i potem z kalibrować moduł bo ma on taką funkcję + - %
W sumie to wszystko może z początku wydawać się trudne ale naprawdę jest to łatwe.Najtrudniejsze o ile mozna mówić ze w ogóle trudne jest wyciągnięcie ECU i wpięcie się w odpowiedni pin żeby pobrać sygnał spalania. Powinieneś też razem z modułem dostać wtyczkę od instalacji (10cio pinową od BC i manetki) i do niej właśnie podłączyc kabelki od manetki oraz na 10tym pinie sygnał spalanie ze sterownika ECU w innym przypadku czeka Cię mało efektowne i mało praktyczne lutowanie kabelków pod kostkę w module :( Nie polecam ale na upartego da radę. Powodzenia Jakby co to napisz.

_________________
---===Otwierając Przepustnicę Doznaję Wrażeń NIESAMOWITYCH===---
Audi 80 B4 AAH 2.8 quattro <- Bo ja KOCHAM to Autko..... te zakręty na gazie :D.. po szosie ten skracany dolocik na 4100
ten guziczek DIFF i Torsena w skrzyni.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sty.2007 16:16:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.gru.2005 20:09:30
Posty: 491
Lokalizacja: Poznań
Auto: A6 C6 i 80 B4 q
na prośbę kolegi cobra piszę o AC ztj Autocheck czyli jak mniej więcej zrezać AC w miejsce MC


Użytkownik cobra napisał:
Cytuj:
witam
pisałeś o montowaniu BC w miejsce AC...
powiedz mi: jeżeli mój 1,9TD nie ma kompa sterującego i miał wcześniej MC to dałoby radę podłączyć samego AC?
Do MC dochodzi wtyczka krótka, a w AC jest długa. Czy wystarczyłoby odpowiednio podpiąć - a raczej przeszczepić piny z krótkiej do długiej, podłączyć i bedzie działać? No jest jeszcze w AC który kiedyś kupiłem takie suwadełko na 6 pozycji... m.in. BENZ, DIESEL itp


Da radę zrobić tak jak mówisz bo sam tak robiłem ja wcześniej w swoim AAH też miałem tylko MC i założyłem AC/BC a ze ty masz AAZ i nie masz ECU to BC raczej nie podepniesz a AC bez problemu załatw tylko sobie wtyczkę do AC i przeszczep kabelki z MC pod wtyczkę AC jak chcesz to gdzieś chyba mam opisane który pin za co odpowiada. Pozostaje jeszcze kwestia czujników bo oryginalnie w wersji AC audi ma więcej czujników niż w MC ale jeśli chcesz je ominąć i zrobić tak żeby AC pokazywało podstawowe funkcje to kabelki z wtyczki AC które powinny iść do czujników których nie masz podpinasz pod masę a są to między innymi czujnik świateł stop i żarówek, czujnik okładzin hamulcowych, czujnik poziomu płynu w spryskiwaczach oczywiście jak sobie kupisz okładziny hamulcowe z czujnikami to też możesz podłączyć to pod AC wyprowadzając po prostu przewód to samo tyczy się pompki spryskiwaczy musisz mieć pompkę na kostkę z trzema pinami z czujnikiem bo prawdopodobnie masz na dwa piny bez czujnika skoro masz MC, te czujniki świateł też można zamontować trzeba mieć tylko coś jakby mini instalacje i przekaźniki. A to suwadełko na AC to ustawiasz w zależności od rodzaju paliwa i regionu świata w jakim jeździsz ma to cos wspólnego z różnicą w parametrach paliwa która jest różna w różnych regionach.

_________________
---===Otwierając Przepustnicę Doznaję Wrażeń NIESAMOWITYCH===---
Audi 80 B4 AAH 2.8 quattro <- Bo ja KOCHAM to Autko..... te zakręty na gazie :D.. po szosie ten skracany dolocik na 4100
ten guziczek DIFF i Torsena w skrzyni.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sty.2007 08:35:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
mAr$zx napisał(a):
A to suwadełko na AC to ustawiasz w zależności od rodzaju paliwa i regionu świata w jakim jeździsz ma to cos wspólnego z różnicą w parametrach paliwa która jest różna w różnych regionach.


Eeeee, chyba nie :-) Sa 3 pozycje dla diesla i 3 dla benzyny. I tylko tu jest roznica w paliwie. Zmieniajac pozycje suwaka dla kazdego z paliw zmieniasz wyglad (jezyk) obrazkow. Masz do wyboru niemiecki (bedzie pokazywalo Brems Licht), angielski (Brake Lights) lub obrazkowy (ikonka). Nie ma tu znaczenia paliwo. Wtedy podzial bylby zupelnie inny :-)

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sty.2007 08:53:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lip.2005 19:02:14
Posty: 870
Lokalizacja: Lublin
nie mam w tej chwili przy sobie AC ale suwadełko ma chyba 2 na diesla i 4 na benzynkę???

mAr$zx, podeslij jak możesz opis pinów do wtyczki, wtyczkę mam bo kupiłem od razu z AC i całym licznikiem... dałoby pewnie radę zrobić to samemu, ale skoro masz opis pinów to było by prościej :):

_________________
B4 1,9TD AAZ sedan
B4 2,6 V6 ABC quattro avant Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sty.2007 14:15:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.gru.2005 20:09:30
Posty: 491
Lokalizacja: Poznań
Auto: A6 C6 i 80 B4 q
photokom napisał:
Cytuj:
Eeeee, chyba nie Smile Sa 3 pozycje dla diesla i 3 dla benzyny. I tylko tu jest roznica w paliwie. Zmieniajac pozycje suwaka dla kazdego z paliw zmieniasz wyglad (jezyk) obrazkow. Masz do wyboru niemiecki (bedzie pokazywalo Brems Licht), angielski (Brake Lights) lub obrazkowy (ikonka). Nie ma tu znaczenia paliwo. Wtedy podzial bylby zupelnie inny Smile

no co do tego to sie nie kłuce bo sam nie jestem pewien do konca to że się język zmienia to wiem napewno ale co oprócz jezyka za tym idzie to nie wiem napewno a właśnie kiedyś cos słyszałem że niby paliwo też jest minimalnie różne w różnych regionach świata i właśnie tymi suwakami sie to zaznacza ale nie wiem tego napewno. Pozdro

_________________
---===Otwierając Przepustnicę Doznaję Wrażeń NIESAMOWITYCH===---
Audi 80 B4 AAH 2.8 quattro <- Bo ja KOCHAM to Autko..... te zakręty na gazie :D.. po szosie ten skracany dolocik na 4100
ten guziczek DIFF i Torsena w skrzyni.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sty.2007 14:36:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
Ja przelaczylem z niemieckiego na angielski i roznicy nie zauwazylem. Srednie spalanie pokazuje mi mniej wiecej tak samo. Wiec raczej nie ma tu znaczenia region skad pochodzi paliwo. Tez sie nie kluce na 100%, ale roznicy nie zauwazylem.

Zwlaszcza ze parametry paliwa znacznie zmienily sie z czasem (teraz jest o wiele lepsze niz bylo 15 lat temu). Poza tym brakuje tu strefy na rosje, ukraine itp :-) Tam to dopiero maja paliwo :D

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 35 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: