.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 21.lis.2024 18:21:46

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [100 C4 2,6 ABC]LPG Co wylicza komputer???
PostNapisane: 24.wrz.2003 15:35:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.wrz.2003 15:27:53
Posty: 34
Lokalizacja: Zielona Góra
Od niedawna uruchomiłem komputer (po wymianie licznika). Co wylicza komputer (odnośnie zuzycia paliwa) po przelaczeniu na LPG??? Na podstawie jakich danych??? Myslalem ze podstawą są wyliczenia przepływu paliwa. Chyba jednak jest inaczej.... Pzdr


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.wrz.2003 09:12:10 
Klubowicz

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:31:20
Posty: 900
Lokalizacja: Śląsk
Przepływomierz na paliwie raczej nie, bo musiały by być dwa (na powrocie też). :roll:
Obstawiam, że częstotliwość i czas pracy wtryskiwaczy - wtryskiwacz wtryskuje określoną dawkę paliwa. :roll: Może jeszcze mierzone jest ciśnienie paliwa :?: Ale jak ktoś wie na pewno to też chętnie poczytam i się poduczę :D

_________________
AUDI ..... to zobowiązuje
80 Avant Quattro 2.6 LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.wrz.2003 09:18:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sie.2003 16:25:30
Posty: 999
Lokalizacja: Jelenia Góra
moim zdaniem oblicza to z obrotów silnika i z pozycji przepustnicy - porównując te dwie wielkości i szacując czy silnik przyspiesza czy hamuje. Są to jednak tylko moje domniemania - bo inaczej skąd miałby dane do obliczenia na gazie. :roll:

_________________
kiedyś były: Audi 200 quattro 1B i 3B; zglebione B4 2,8 quattro; S4 2,2 T;
teraz jest błękitna Laguna i ... zostanie na dłużej, lecz jednak ... stara miłość nie rdzewieje :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.wrz.2003 10:57:27 
Klubowicz

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:31:20
Posty: 900
Lokalizacja: Śląsk
Wydaje mi się, że na gazie pokazuje bzdury, bo komputer silnika i tak nie widzi zasilania na LPG - pracuje jak na Pb. :roll: :D20 i pokazuje zużycie benzyny dla aktualnych warunków i im parametry pracy na gazie i benzynce są bardzie zbliżone, to przekłamania są mniejsze. :)

_________________
AUDI ..... to zobowiązuje
80 Avant Quattro 2.6 LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.wrz.2003 11:33:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lip.2003 16:51:46
Posty: 374
Lokalizacja: Kalisz
moze latwiej bedzie sie wam dyskutowalo widzac schemat podlaczen do BC w audi 90 z 88r :wink:
http://maaariusz33.republika.pl/FIG07.PDF

_________________
Mariusz z A90 NG +(wtrysk LPG)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.wrz.2003 13:27:13 
Klubowicz

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:31:20
Posty: 900
Lokalizacja: Śląsk
Przyznam, że niewiele mi to wyjaśnia - za wyjątkiem podłączenia sterowania. :roll:

_________________
AUDI ..... to zobowiązuje
80 Avant Quattro 2.6 LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.wrz.2003 13:39:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.wrz.2003 15:27:53
Posty: 34
Lokalizacja: Zielona Góra
Komputer po przełączeniu na LPG wskazuje zuzycie paliwa wyzsze jak na Pb 95. Tak jest faktycznie. Spróbuje przy nalblizszych tankowaniach sprawdzic jak to sie ma do faktycznego zuzycia. Ciekaw jestem co z tego wyniknie.......Pzdr.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.wrz.2003 13:44:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lip.2003 16:51:46
Posty: 374
Lokalizacja: Kalisz
ja tego nie opanowalem, raz pokazywal mniej raz wiecej tak ze nie szlo go wykalibrowac.

_________________
Mariusz z A90 NG +(wtrysk LPG)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.wrz.2003 19:22:03 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lip.2003 22:50:28
Posty: 2994
Lokalizacja: SY
Auto: B2 8T
Zastanawiam się, czy komp nie pokazuje spalania na podstawie pomiaru ilości powietrza dostarczanego do silnika :roll:

_________________
A6 C4 2,5 TDi aut (2002 - 2006)
A80 B3 2,0E aut (2002 - 2003)
S4 C4 2,2 T Avant aut (2003 - 2005)
A80 B3 2,3E aut (2004 - 2006)
ACQ B3 2,3 20v (2005 - 2006)
A6Q 4B 2,8 30v tip (2006 - 2010)
A4Q B5 2,8 30v avant tip (2006 - 2010)
A4000 CS Q B2 2,2 (2006->2007)
A Coupe GT 2,2 (1/3)(2006-2011)
A 200 Q 2,2T (2006-2008)
A 80 Q 2,2 (2007-2008)
ACQ B2 2,2 (1/3) (2008-2011)
ACQ B2 1,8T (2008->)
A6Q C6 3.0 TDi (2010-2019)
T5q 2,5 TDi (2015->2017)
RS5 8T (2019->)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.wrz.2003 19:30:18 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11650
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Q7 4M
Ataman70 napisał(a):
Zastanawiam się, czy komp nie pokazuje spalania na podstawie pomiaru ilości powietrza dostarczanego do silnika :roll:

tez bym obstawial powietrze - wtedy rodzaj paliwa jest nieistotny (moze byc nawet gnojowka :lol: )
BC w B4 moze miec kazdy model oprocz 2.0 90 ps - uzaleznione jest to od przeplywki (czyli wychodzi na powietrze - jako jedna z podstaw wyliczania zuzycia paliwa)

_________________

jest:
Q7 4M 3,0 TFSI 419 PS/512 Nm
było:
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.wrz.2003 07:46:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lip.2003 16:51:46
Posty: 374
Lokalizacja: Kalisz
a ja mysle tak: kto/co mogloby lepiej wiedziec ile wlasnie jest wtryskiwanego paliwa (przy LPG tylko teoretycznie) niz komputerek sterujacy wtryskiem paliwa, przeciez jadac na lpg on caly czas "mysli" ze wtryskuje paliwo i robi co moze zeby sklad mieszanki byl prawidlowy, i to on podaje informacje do BC o podawanej zupie, na schemacie ktory podalem jest taki pin B10 opisany jako FUEL INC, na tej stronie jest: http://www.4ringe.de/bordc.htm jest tez info (chyba... nie znam niemieckiego) zeby pin T10 podlaczyc : i tu podane numery pinow w zaleznosci od koputerka wtryskowego. :roll:

_________________
Mariusz z A90 NG +(wtrysk LPG)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.wrz.2003 07:49:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lip.2003 14:40:36
Posty: 153
Lokalizacja: Warmińsko-Mazurskie
Wg. mnie powietrze. U mnie po założeniu LPG przytkali mi lekko dolot, co w rezultacie dało mniejsze wskazania na kompie.

_________________
A6 Q AKE


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.wrz.2003 08:02:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sie.2003 16:25:30
Posty: 999
Lokalizacja: Jelenia Góra
Arek napisał(a):
Wg. mnie powietrze. U mnie po założeniu LPG przytkali mi lekko dolot, co w rezultacie dało mniejsze wskazania na kompie.


no włąśnie ale przecież w mechanicznym wtrysku nie ma żadnej elektronuki w przepływce poza tym czujnikiem położenia tarczy spiętrzającej i to włąśnie jest jeden z pomiarów a drugi to obroty silnika bo przecież podczas hamowania silnikiem chwilowe zużycie bardzo spada a tarcza spiętrzająca jest otwarta. Czyli wszystko wskazuje na to że moje domniemania są słuszne :)

_________________
kiedyś były: Audi 200 quattro 1B i 3B; zglebione B4 2,8 quattro; S4 2,2 T;
teraz jest błękitna Laguna i ... zostanie na dłużej, lecz jednak ... stara miłość nie rdzewieje :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.wrz.2003 08:09:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.lip.2003 23:11:54
Posty: 107
Lokalizacja: Monachium
info o spalaniu na BC bierze sie z przeplywki i sondy lambda ... roznice miedzy LPG a PB wynikaja z innych wlasciwosci palnych obu substancji


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.wrz.2003 10:50:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sie.2003 16:25:30
Posty: 999
Lokalizacja: Jelenia Góra
zajob napisał(a):
info o spalaniu na BC bierze sie z przeplywki i sondy lambda ... roznice miedzy LPG a PB wynikaja z innych wlasciwosci palnych obu substancji


ja w swoim nie miałem fabrycznie sondy lambda a komputer działał (zamontowany oryginalnie a nie dokupiny przeze mnie)

_________________
kiedyś były: Audi 200 quattro 1B i 3B; zglebione B4 2,8 quattro; S4 2,2 T;
teraz jest błękitna Laguna i ... zostanie na dłużej, lecz jednak ... stara miłość nie rdzewieje :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.paź.2003 09:47:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.wrz.2003 07:27:00
Posty: 39
U mnie ciekawa rzecz, mam silniczek KU 2,2 w audi 10Q spalanie na benzynie pokazywal na 99 % poprawnie, po przełączeniu na gaz spalanie pokazywane w komputerze wzroslo do pewnej wartosci, najciekawsze jet to ze wartosc pokazywana przez komputer zgadza sie z faktyczna wartoscia spalania gazu, a teraz moja teoria, przeplywoniez mierzy ilosc powietrza i automatycznie dozuje odpowiednia ilosc paliwa do danej objetosci powietrza dzieli to przez predkosc z jaka sie poruszamy i wychodzi spalanie chwilowe (oczywiscie malą korekte wprowadza sonda lambda i ewentualny zimny silnik - dodatkowy wtryskiwacz) a teraz przelaczany sie na gaz, no i przeplywonierz dalej mierzy ilosc powietrza z tym ze teraz oprocz powietrza w kolektorze jest jeszcze gaz wiec wzrasta ilosc calej mieszaniny z tad wieksze wartosci pokazywane przez komputer, no a ze sie tak zlozylo se tyle faktycznie spala gazu to przypadek.[/quote]

_________________
Audi D11 V8
Audi C3 Avant Quattro
Audi C3 Quattro CS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.paź.2003 10:00:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lip.2003 14:40:36
Posty: 153
Lokalizacja: Warmińsko-Mazurskie
To u Ciebie mikser jest przed przepływomierzem??? :shock:

_________________
A6 Q AKE


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.paź.2003 11:17:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.wrz.2003 07:27:00
Posty: 39
no i cala moja teorie ..... trafil :)

_________________
Audi D11 V8
Audi C3 Avant Quattro
Audi C3 Quattro CS


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 70 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: