.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 07.lut.2025 21:57:10

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [ALL] Reparaturki nadkoli - jak to zrobić
PostNapisane: 17.kwi.2009 22:52:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2003 20:02:10
Posty: 6695
Lokalizacja: Włocławek
Auto: A6Q C5/CQ B2/A3 8L
Tak, wiem audi nie rdzewieją, ale inne marki tak, a mam w rodzinie Clio, które się bardzo dobrze spisuje, ale było przytarte z tyłu, spartolone przez Niemców i teraz nie ma co tam zbierać.

Chcę to zrobić we własnym zakresie, bo wizyta u blacharza znacząco przewyższy wartość auta, a z racji tego, że jeszcze trochę pojeździ, chce żeby to jakoś wyglądało.

Jest jakaś technika wspawywania tych reparaturek, nakłada się na blachę czy jak?

Wszelkie uwagi będą pomocne ;)

_________________
Strona o Audi Coupe B2/B3/B4...
'99 Audi A6 Avant quattro 2.8 V6 Tiptronic (APR), 2011-? Obrazek
'85 Audi Coupe quattro 2.2 10V (KV), 2010-9999 Obrazek
'98 Audi A3 1.8 20V Ambiente (AGN), 2013-? Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.kwi.2009 23:03:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.mar.2008 22:19:18
Posty: 123
Lokalizacja: Silesia
Jesli oczywiscie rdzy nie jest szerzej na nadkolu niz reperaturki to wycinasz rdze na calej dlugosci nadkola , dokładasz na rowno reperaturke i spawanko :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.kwi.2009 18:48:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2003 20:02:10
Posty: 6695
Lokalizacja: Włocławek
Auto: A6Q C5/CQ B2/A3 8L
Nie, nie aż tak mocno nie jest na szczęście :)

Reperaturkę robić na zakładkę, czy tak żeby się stykała ze zdrową blachą?

_________________
Strona o Audi Coupe B2/B3/B4...
'99 Audi A6 Avant quattro 2.8 V6 Tiptronic (APR), 2011-? Obrazek
'85 Audi Coupe quattro 2.2 10V (KV), 2010-9999 Obrazek
'98 Audi A3 1.8 20V Ambiente (AGN), 2013-? Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.kwi.2009 18:55:23 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Ale drutowanie... tnij koszty na malowaniu, ale nie na spawaniu... bo kiedyś ktoś Ci razem z tymi "blachami" do kabiny wjedzie.. :/

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.kwi.2009 21:17:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2003 20:02:10
Posty: 6695
Lokalizacja: Włocławek
Auto: A6Q C5/CQ B2/A3 8L
DeS napisał(a):
Ale drutowanie... tnij koszty na malowaniu, ale nie na spawaniu... bo kiedyś ktoś Ci razem z tymi "blachami" do kabiny wjedzie.. :/


A bo to jakiś blacharz miejscowy myślisz, że lepiej ode mnie zrobi? ;)
Przyjedź i przekonaj się ich jakości:peace:

Nie martw się o drutowanie, bo tego na pewno nie będzie. Chodzi mi o technologię wykonania.

Nie jestem druciarzem tylko perfekcjonistą w każdym calu, więc będzie to zrobione na tip-top.

_________________
Strona o Audi Coupe B2/B3/B4...
'99 Audi A6 Avant quattro 2.8 V6 Tiptronic (APR), 2011-? Obrazek
'85 Audi Coupe quattro 2.2 10V (KV), 2010-9999 Obrazek
'98 Audi A3 1.8 20V Ambiente (AGN), 2013-? Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.kwi.2009 21:55:49 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5214
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
DeS napisał(a):
Ale drutowanie... tnij koszty na malowaniu, ale nie na spawaniu... bo kiedyś ktoś Ci razem z tymi "blachami" do kabiny wjedzie.. :/


Des, przecież poszycie błotnika nie ma niemal żadnego znaczenia dla wytrzymałości konstrukcji ;)

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.kwi.2009 22:00:40 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Jak ma coś we mnie walić to wolę, żeby waliło w blachę nie rdzawe próchno... ;)

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.kwi.2009 23:15:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2003 20:02:10
Posty: 6695
Lokalizacja: Włocławek
Auto: A6Q C5/CQ B2/A3 8L
DeS napisał(a):
Jak ma coś we mnie walić to wolę, żeby waliło w blachę nie rdzawe próchno... ;)


Dlatego właśnie chce wspawać reparaturki nadkoli, więc o co kaman? :):

_________________
Strona o Audi Coupe B2/B3/B4...
'99 Audi A6 Avant quattro 2.8 V6 Tiptronic (APR), 2011-? Obrazek
'85 Audi Coupe quattro 2.2 10V (KV), 2010-9999 Obrazek
'98 Audi A3 1.8 20V Ambiente (AGN), 2013-? Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.kwi.2009 11:31:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.mar.2007 20:40:24
Posty: 114
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
jmm napisał(a):
Nie, nie aż tak mocno nie jest na szczęście :)

Reperaturkę robić na zakładkę, czy tak żeby się stykała ze zdrową blachą?



Rób na zakładkę.Lepiej się spawa.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.kwi.2009 12:18:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.wrz.2008 09:07:50
Posty: 323
Lokalizacja: Kraków
www.lakierowanko.info i www.lakiernik.orge.pl tam sa blacharze i lakiernicy. Najlepiej ci powiedza jak to zrobić ale na Twoim miejscu sie nie brał za to tylko oddał kowalowi. Robisie na zakładke 5mm. Stary elemnet zawijasz do środka tak zeby nowa reperaturka była równo ze starym elimentem. Najlepiej idź na te fora.

_________________
Było Coupe 2.3 NG
Jest B4 2.8 V6 AAH
Nastepne bedzie 2.7bT albo 2.2T


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.kwi.2009 16:38:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.mar.2004 16:03:41
Posty: 486
Lokalizacja: Suwałki
Pracowałem na blacharce w ASO, jak wspawywaliśmy część np błotnika to wycinało się kawał starego błotnika (mniej niż wspawywany element), później nowy błotnik przyłapywaliśmy w kilku miejscach blachowkrętami i wycinaliśmy dwa jednocześnie (nowy na starym, wtedy dobrze pasuje kształt nowego). Później spawało się to spawem najpierw punktowym a później ciągłym. Później obróbka spawu, troszkę szpachli, podkład i lakier :peace:

_________________
Audi 100 89' 1.8B+LPG 2004-2012
Passat B5 TDI RedTornado 2012-
Audi A4 B6 1.8T Quattro Avant 2019-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.kwi.2009 23:49:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sty.2005 20:31:38
Posty: 463
Lokalizacja: Częstochowa
Krzycho napisał(a):
Pracowałem na blacharce w ASO, jak wspawywaliśmy część np błotnika to wycinało się kawał starego błotnika (mniej niż wspawywany element), później nowy błotnik przyłapywaliśmy w kilku miejscach blachowkrętami i wycinaliśmy dwa jednocześnie (nowy na starym, wtedy dobrze pasuje kształt nowego). Później spawało się to spawem najpierw punktowym a później ciągłym. Później obróbka spawu, troszkę szpachli, podkład i lakier :peace:


Coś dziwne to ASO w którym pracowałeś. Wiesz o tym że pod wpływem temperatury blacha się kurczy? Szpachli musieliście dawać wiadrami chyba :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.kwi.2009 09:59:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.mar.2004 16:03:41
Posty: 486
Lokalizacja: Suwałki
Bardzo mało szpachli szło. Ogólnie znaku po naprawie nie było. Jak zrobisz na zakładkę to cięzko jest uszczelnić połączenie blach przed wilgocią. Jak ci między blachy wejdzie wilgoć to prędzej czy później szpachla zacznie odchodzić :peace: tak samo przy spawie punktowym.
ASO istnieje juz ponad 20 lat i akurat blacharka ma najlepszą opinię w całej okolicy, z tym że jak to ASO "ceni się"

_________________
Audi 100 89' 1.8B+LPG 2004-2012
Passat B5 TDI RedTornado 2012-
Audi A4 B6 1.8T Quattro Avant 2019-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.kwi.2009 21:41:51 
Klubowicz

Dołączył(a): 10.gru.2005 18:28:36
Posty: 478
Lokalizacja: Kielce
lutowanie na kwas proponuje... nie opala ocynku... z tym, ze do tego to juz chyba fachowca potrzeba... zakladka odpada bo tak jak pisze Krzycho woda wlezie wszedzie i bedzie gnic...

_________________
90 NG, 90 NG, c4 AAH, a4 AVF, coupe ABC, s6 AEC, B4 ABC q, A4 ADR, Allroad AKE, A8 AQF

Błogoslawiony człowiek, ktory nie majac nic do powiedzenia powstrzymuje się od ubrania tego faktu w słowa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.cze.2009 10:03:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
Heheh...w moim audiku niestety wyszła rdza po 2 latach spędzonych w Szwecji. Pod gumowymi listwami pojawiły mi się bąble, na lewym i prawym nadkolu też....
Swoją drogą w Szwecji praktycznie każde 15 letnie auto ma już rdzę na wylot, paroletnie s-klasy mercedesa są też pozjadane...
Od kamyczków pojawiły mi się nawet odpryski na dachu, które teraz już mają brunatny kolor...cudów nie ma.

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.cze.2009 21:41:36 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.sty.2009 11:50:51
Posty: 1187
Lokalizacja: Śląsk
Auto: E34
kosma_sz napisał(a):
Heheh...w moim audiku niestety wyszła rdza po 2 latach spędzonych w Szwecji. Pod gumowymi listwami pojawiły mi się bąble, na lewym i prawym nadkolu też....
Swoją drogą w Szwecji praktycznie każde 15 letnie auto ma już rdzę na wylot, paroletnie s-klasy mercedesa są też pozjadane...
Od kamyczków pojawiły mi się nawet odpryski na dachu, które teraz już mają brunatny kolor...cudów nie ma.


A co tam jakiś specialny-inny klimat jest? ;)

_________________
Było: 100 C4 94' 2.5TDI -> 100 C4 93' 2.3 -> S4 C4 92' 2.2t


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.cze.2009 10:30:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
Adamer napisał(a):

A co tam jakiś specialny-inny klimat jest? ;)


Wilgoć. Wszędzie albo jeziora albo morze. Auta korodują tam ponadprzeciętnie :)
Tak, inny klimat.

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: