.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 21.lis.2024 23:08:27

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Audi 100 C4 2.3 E AAR lpg+pb] Wysokie obroty na benzynie
PostNapisane: 17.lis.2011 18:39:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.lis.2011 18:08:28
Posty: 192
Lokalizacja: Siedlce
Auto: C4/B5
Witam! Szukałem już wszędzie i nie bardzo znalazłem jak rozwiązać mój problem. Chodzi o to, że po odpaleniu samochodu na benzynie, autko chodzi normalnie wraz z temperaturą zaczyna falować w granicach 1000-200 obr i po chwili wskakuje na 1800 obr i tak trzyma równo. Dolot szczelny, nowe kable, świece, filtry. Wydaje mi się, że jakiś czujnik odpowiadający za sterowanie krokowcem coś robi, bo gdy go odepnę na lpg obrorty rosną, czyli dobrze, a gdy na wysokich obrotach na pb to nic się nie zmienia. Proszę pomóżcie, bo już nie wiem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lis.2011 11:00:36 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.gru.2004 19:31:24
Posty: 938
Lokalizacja: Legnica
Sprawdz czujnik temperatury płynu chłodniczego tego odpowiedzialnego za prace silnika a nie chłodzenia wentylatora on podaje zbyt niską temperature co podnosi ci obroty .

_________________
A6 C6 3.0 BMK 05 Q tiptronik
A4 B5 1,6 ADP 95/96 automatik
Jak jest problem to to nie jest problem , można go rozwiązać, jak nie ma problemu to jest dopiero problem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lis.2011 11:28:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.lis.2011 18:08:28
Posty: 192
Lokalizacja: Siedlce
Auto: C4/B5
Chodzi o ten czujnik górny, znajdujący się przy wejściu wężą do głowicy jeśli dobrze rozumiem. Bo pod wężem jest drugi 2 pinowy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lis.2011 11:34:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lut.2007 12:28:01
Posty: 549
Lokalizacja: olsztyn
Chodzi o ten 2 pinowy ale wątpie aby to było powodem problemu. Jest kilka rzeczy do sprawdzenia ale wszystko to bylo już kilkakrotnie poruszane na forum.

_________________
A8-ABZ ACQ -NG A2-BAD


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lis.2011 12:24:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.lis.2011 18:08:28
Posty: 192
Lokalizacja: Siedlce
Auto: C4/B5
Tylko czemu na gazie nie ma żadnego problemu? Wskażnik temperatury też pokazuje normalnie, nie szaleje, ani nic.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lis.2011 13:30:18 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3300
Lokalizacja: Poznań i okolice
Na początek odepnij akumulator na pół godziny. Zrobimy reset sterownika i zobaczymy czy coś się zmieni.

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lis.2011 14:04:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.lis.2011 18:08:28
Posty: 192
Lokalizacja: Siedlce
Auto: C4/B5
Robiłem już tak i nic nie pomogło, ale spróbuje na dłużej, dodam jeszcze, że jak wejdzie mi na wysokie obroty na pb to po przełączeniu na gaz dalej ma takie wysokie. Muszę zgasić i odpalić z samego gazu, żeby było dobrze.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lis.2011 15:17:32 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3300
Lokalizacja: Poznań i okolice
Po zresetowaniu ECU trzeba zapalić na benzynie i pozwolić, żeby się na benzynie rozgrzał, aż do włączenia się wentylatora chłodnicy. Inaczej sterownik zacznie pracę od złapania błędów na nowo :)

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lis.2011 19:32:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.lis.2011 18:08:28
Posty: 192
Lokalizacja: Siedlce
Auto: C4/B5
Jutro po robocie tak zrobię i zobaczymy czy coś da :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lis.2011 20:09:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.lis.2011 18:08:28
Posty: 192
Lokalizacja: Siedlce
Auto: C4/B5
Odłączałem akumulator na 2 godziny i później odpaliłem z benzyny ale wentylator to mi się w tej temperaturze jaka za oknem to nie włączy, wisko cały czas chłodzi, a przy 50 stopniach temp znów skoczył na wysokie obroty.
Więc myślę, że to w czym innym tkwi problem. :/

_________________
Audi 100 C4 2.3E 136km AAR sedan 2011-?
Audi A4 B5 2.6 V6 150km ABC sedan 2012-?

Mężczyzna nie powinien skarżyć się na dwie rzeczy - Na kobietę i samochód, bo sam je wybrał.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lis.2011 20:16:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
drugi praktycznie taki sam temat jest obok i tam też pisałem, że takie objawy są jak nie działa stycznik biegu jałowego, krokowiec ma sterowanie dopiero jak się swich załączy


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lis.2011 21:05:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.lis.2011 18:08:28
Posty: 192
Lokalizacja: Siedlce
Auto: C4/B5
Znajduję się on na przepustnicy jeśli dobrze kojarzę?

_________________
Audi 100 C4 2.3E 136km AAR sedan 2011-?
Audi A4 B5 2.6 V6 150km ABC sedan 2012-?

Mężczyzna nie powinien skarżyć się na dwie rzeczy - Na kobietę i samochód, bo sam je wybrał.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lis.2011 21:16:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
Sirt napisał(a):
Znajduję się on na przepustnicy jeśli dobrze kojarzę?


dokładnie pod przepustnicą, na górze jest swich od max otwarcia, przepustnica musi się zamykac do końca, żeby było słychać cyknięcie, wtedy swich się załącza


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lis.2011 21:29:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.lis.2011 18:08:28
Posty: 192
Lokalizacja: Siedlce
Auto: C4/B5
Ten od max otwarcia słyszę jak cyka tylko przy zamknięciu cisza, W tygodniu zrobię podmianke od kolegi i zobaczę :)

_________________
Audi 100 C4 2.3E 136km AAR sedan 2011-?
Audi A4 B5 2.6 V6 150km ABC sedan 2012-?

Mężczyzna nie powinien skarżyć się na dwie rzeczy - Na kobietę i samochód, bo sam je wybrał.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lis.2011 20:38:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
zobacz czy nie masz za mocno wykręconej śrubki uchylenia przepustnicy?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lis.2011 16:15:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.lis.2011 18:08:28
Posty: 192
Lokalizacja: Siedlce
Auto: C4/B5
Witam!
Dobrze mi doradziliście koledzy. Jako, że dziś sobota wymieniłem sobie olej i miałem trochę czasu przyjrzeć się przepustnicy, okazało się , że przepustnica wogóle nie dotyka stycznika zamknięcia (brakuję jakieś 2 mm) stąd przy zamknięciu wcale nie był wciskany. Moje pytanie brzmi czy mam go przesunąć tymi śrubkami regulacji czy jednak śrubkę na górze trochę cofnąć, żeby bardziej się zamykała przepustnica. :)

_________________
Audi 100 C4 2.3E 136km AAR sedan 2011-?
Audi A4 B5 2.6 V6 150km ABC sedan 2012-?

Mężczyzna nie powinien skarżyć się na dwie rzeczy - Na kobietę i samochód, bo sam je wybrał.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: