.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 22.lis.2024 21:52:52

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A3, 1,8 125 kucy jaka instalacja najlepsza???
PostNapisane: 10.gru.2008 12:54:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.cze.2007 20:41:47
Posty: 522
Lokalizacja: Płock
jaka instlaka jest najlepsza dla tego silnika?/?

_________________
Audi C4, 92', 2,3 lpg było, niestety rozbite...
Audi C4, 92', 2,3 blos brc:) było - sprzedane...
Audi A4, 2,8 30v avant, benzin, tiptronic, skóry, webasto - jest i jest pięknie:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.gru.2008 13:43:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Stag 300 na wtryskach Valtec.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.gru.2008 16:01:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
ADAM 12 napisał(a):
Stag 300 na wtryskach Valtec.


Podpisuję się pod tym :peace:

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.gru.2008 16:32:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.gru.2005 11:53:56
Posty: 61
Lokalizacja: Siedlce
właśsnie kilka dni temu założyłem dokładnie taką, tylko podwójną - do V8 4,2
bezproblemowo
cena 2800

_________________
'78 Granada L 2,8i V6
'80 Granada GL 2,0 V6
'81 Granada Ghia COSWORTH 2,9 V6
'81 Granada Ghia GROSVENOR 2,8 V6
'89 Audi V8 3,6 quattro
'93 Audi V8 4,2 quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.gru.2008 18:35:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lip.2008 19:34:23
Posty: 128
Lokalizacja: Wrocław
ADAM 12 napisał(a):
Stag 300 na wtryskach Valtec.


Panowie prosżę , valdki to nie wtryski i to idiotoodporne , za wolne za małowydajne itd .

Więcej tu : http://lpg.info.pl/viewforum.php?f=16

Naprawde poczytajcie , a oczy wam sie otworzą na LPG .

_________________
A6 Avant 2.8 Q ,AQD [ C5 ] plus STAG 300 plus MAGIC JET


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.gru.2008 21:54:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.gru.2005 11:53:56
Posty: 61
Lokalizacja: Siedlce
a Magic Jety z kolei za szybkie i za delikatne
to forum jak i forum STAGa czytałem niejednokrotnie
więc oczy mam otwarte

_________________
'78 Granada L 2,8i V6
'80 Granada GL 2,0 V6
'81 Granada Ghia COSWORTH 2,9 V6
'81 Granada Ghia GROSVENOR 2,8 V6
'89 Audi V8 3,6 quattro
'93 Audi V8 4,2 quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.gru.2008 22:02:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lip.2008 19:34:23
Posty: 128
Lokalizacja: Wrocław
ETC napisał(a):
a Magic Jety z kolei za szybkie i za delikatne
to forum jak i forum STAGa czytałem niejednokrotnie
więc oczy mam otwarte



To fantastycznie że oczy masz otwarte ale szeroko ?
Za szybkie - możesz to rozwinąć :?:
To iż ogarniaja krótkie czasy to żle wg. Ciebie hmmm , pozostawie bez komentarza , pocztaj jeszcze troszkę to może znajdziemy wspólny temat .
Tak poważnie to jestem użytkownikiem Magic jetów i powiem Ci że niektórzy demonizują !!!

W kwestji naprowadzenia Ci kolego bo chyba niezbyt wiesz co piszesz , może usłyszałeś coś lub przeczytałeś ale sam nie wiesz o co chodzi .
Magici i Matrixy to bezapelacyjny Top jeśli chodzi o wtryski na ten czas .
Magici obsługuja nawet do 60-70 KM z gara , mało nie :D , powiem Ci więcej jeden lancer Evo lata na Magicach :peace:
Oczywiście że konkurencją dla nich jest Matrix choc nie zawsze , lecz cena Matrixa czasem powala .
Następną zaletą jest to iż Magici występuja pojedyńczo lub na listwach 3 lub 4 , matrix tylko listwa 4 , więc mając V6 masz dwa wtryski nie wykorzystane :!: za które zapłaciłeś .
Magici są super precyzyjne bo są pasowo robione , prze to nierozkalibrowują się tak jak Valdki po np. 1000 km .
Naprawdę nie chce mi się pisać dalej , bo bym elaborat tu napisał - poczytaj na lpg.info.pl i zmienisz zdanie .
Jakakolwiek dyskusja z forumowiczami zachwalającymi Valteki lub Raile i piszący że to wtryskiwacze gazowe nie ma dlamnie najmniejszego sensu .
PS.ETC Forum staga to sobie odpuść, p. Marek Gryko właściciel i producent staga jest imporetrem Valtek / Rail więc on wie że to chłam tani włoski lecz co biznes kolego biznes
PS.KorNoLio widziałem że się zalogowałeś :peace:

_________________
A6 Avant 2.8 Q ,AQD [ C5 ] plus STAG 300 plus MAGIC JET


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.gru.2008 08:55:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Mam gdzieś fora LPG i pseudoreklam na nich.
Moje obiektywne spostrzeżenia biorą się z doświadczenia włąsnego.Na takich instalkach jak STAG zrobiłem 60-80 tyś. Zawsze byłem ,jestem i będe zadowolony.
A to że wtrysk spóźni się o kilka milisekund od innego.... sorry.Mam nie interesuje mnie to.

A tak poza tym gaz ma być do A3 i ma kosztować 2K .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.gru.2008 17:01:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lip.2008 19:34:23
Posty: 128
Lokalizacja: Wrocław
ADAM 12 napisał(a):
Mam gdzieś fora LPG i pseudoreklam na nich.
Moje obiektywne spostrzeżenia biorą się z doświadczenia włąsnego.Na takich instalkach jak STAG zrobiłem 60-80 tyś. Zawsze byłem ,jestem i będe zadowolony.
A to że wtrysk spóźni się o kilka milisekund od innego.... sorry.Mam nie interesuje mnie to.

A tak poza tym gaz ma być do A3 i ma kosztować 2K .


To , że Ciebie nie interesuje , twój problem - lecz nie wprowadzajcie w błąd Ludzi .
Lecz z tymi spoznieniami to raczysz kpić chyba ze mnie .
Tak w kwoli wyjasnienia te kilka mili sekund robi na ubogo mieszankę :!!: pożniejszym elektem są nadpalone zawory , uszczelka i głowica spływa .

_________________
A6 Avant 2.8 Q ,AQD [ C5 ] plus STAG 300 plus MAGIC JET


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.gru.2008 17:02:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lip.2008 19:34:23
Posty: 128
Lokalizacja: Wrocław
ADAM 12 napisał(a):
Mam gdzieś fora LPG i pseudoreklam na nich.
Moje obiektywne spostrzeżenia biorą się z doświadczenia włąsnego.Na takich instalkach jak STAG zrobiłem 60-80 tyś. Zawsze byłem ,jestem i będe zadowolony.
A to że wtrysk spóźni się o kilka milisekund od innego.... sorry.Mam nie interesuje mnie to.

A tak poza tym gaz ma być do A3 i ma kosztować 2K .


To , że Ciebie nie interesuje , twój problem - lecz nie wprowadzajcie w błąd Ludzi .
Lecz z tymi spoznieniami to raczysz kpić chyba ze mnie .
Tak w kwoli wyjasnienia te kilka mili sekund robi na ubogo mieszankę :!!: pożniejszym elektem są nadpalone zawory , uszczelka i głowica spływa . Jeśli masz jakieś jeszcze pytania pisz na Priv , Oszczędzę Ci ...

_________________
A6 Avant 2.8 Q ,AQD [ C5 ] plus STAG 300 plus MAGIC JET


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.gru.2008 17:15:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
normoxic napisał(a):

PS.KorNoLio widziałem że się zalogowałeś :peace:


Tak dokładnie zalogowałem się wczoraj, ale jeszcze nie czytałem za wiele, nie miałem czasu narazie.

Co do Valteków, ja u siebie mam 1 omowe myślę, że nie są wcale za wolne do tego silnika.

1 omowe jak wiadomo są głośniejsze i szybko się wyklepują, w samochodzie który mam a wcześniej jeździł nim zaworówka na gazie zrobione było ok 35 tys. km. I wtryski regenerowałem rozklepały się, że nie wiem, można powiedzieć, że żaden nie nadawał się do dalszej eksploatacji, może ze 2 sztuki.

Co więcej zauważyłem, że ich wykonanie i jakość, przede wszystkim tłoczków jest naprawdę do niczego, wyglądają jak by ktoś je wytaczał na tokarce z tępym nożem a tokarka nie trzymała żadnych parametrów. Są straszne pory na tłoczkach.

Po regeneracji przez jakieś 2 tys. km. było cacy, teraz czuję, że jest coś nie tak, muszę je skalibrować od nowa, zrobić nową mapę i zobaczę co z tego będzie.

Co do Valteków 3 omowych, powinny wytrzymać dłużej nawet z powodu ich wolniejszej pracy i dłuższego czasu eksploatacji. Dokładnie nie pamiętam ale STAG-300 chyba nie obsługuje wtrysków 3 omowych, mogę się mylić. Ja mam Zenita, więc mogę je zakładać. Ale lepszym rozwiązaniem myślę, że jest STAG-300.

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.gru.2008 18:43:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.gru.2005 11:53:56
Posty: 61
Lokalizacja: Siedlce
normoxic napisał(a):
To iż ogarniaja krótkie czasy to żle
Źle - szybko się wytłuką, a mi takie czasy na groma potrzebne przy motorze V8

normoxic napisał(a):
jeden lancer Evo lata na Magicach
a na valtekach lata niejedno V8 a lancer nawet nie wiem co to jest bo plastikersy mnie nie interesują, tylko prawdziwe auta

normoxic napisał(a):
cena Matrixa czasem powala .
i jego wytrzymałość w wawunkach PL jeszcze bardziej powala

normoxic napisał(a):
Magici są super precyzyjne bo są pasowo robione , prze to nierozkalibrowują się tak jak Valdki po np. 1000 km .
a tu juz zalatuje normalnie mową jak u akwizytora, masz auto z kratką

normoxic napisał(a):
Forum staga to sobie odpuść, p. Marek Gryko właściciel i producent staga jest imporetrem Valtek / Rail więc on wie że to chłam tani włoski lecz co biznes
nie jego czytam lecz userów piszących o swoich problemach

normoxic napisał(a):
Naprawdę nie chce mi się pisać dalej , bo bym elaborat tu napisał - poczytaj na lpg.info.pl i zmienisz zdanie .
Jakakolwiek dyskusja z forumowiczami zachwalającymi Valteki lub Raile i piszący że to wtryskiwacze gazowe nie ma dlamnie najmniejszego sensu .
Właśnie więc czytałem - i wyciągnąłem obiektywne wnioski czytając posty tam zamieszczone.

Dyskusje z fanatykami rowiez uwazam za bezcelowe, więc z mojej strony
EOT

_________________
'78 Granada L 2,8i V6
'80 Granada GL 2,0 V6
'81 Granada Ghia COSWORTH 2,9 V6
'81 Granada Ghia GROSVENOR 2,8 V6
'89 Audi V8 3,6 quattro
'93 Audi V8 4,2 quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.gru.2008 18:46:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.gru.2005 11:53:56
Posty: 61
Lokalizacja: Siedlce
KorNoLio napisał(a):
ale STAG-300 chyba nie obsługuje wtrysków 3 omowych
obsługuje

_________________
'78 Granada L 2,8i V6
'80 Granada GL 2,0 V6
'81 Granada Ghia COSWORTH 2,9 V6
'81 Granada Ghia GROSVENOR 2,8 V6
'89 Audi V8 3,6 quattro
'93 Audi V8 4,2 quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.gru.2008 19:33:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lip.2008 19:34:23
Posty: 128
Lokalizacja: Wrocław
ETC napisał(a):
normoxic napisał(a):
To iż ogarniaja krótkie czasy to żle
Źle - szybko się wytłuką, a mi takie czasy na groma potrzebne przy motorze V8

normoxic napisał(a):
jeden lancer Evo lata na Magicach
a na valtekach lata niejedno V8 a lancer nawet nie wiem co to jest bo plastikersy mnie nie interesują, tylko prawdziwe auta

normoxic napisał(a):
cena Matrixa czasem powala .
i jego wytrzymałość w wawunkach PL jeszcze bardziej powala

normoxic napisał(a):
Magici są super precyzyjne bo są pasowo robione , prze to nierozkalibrowują się tak jak Valdki po np. 1000 km .
a tu juz zalatuje normalnie mową jak u akwizytora, masz auto z kratką

normoxic napisał(a):
Forum staga to sobie odpuść, p. Marek Gryko właściciel i producent staga jest imporetrem Valtek / Rail więc on wie że to chłam tani włoski lecz co biznes
nie jego czytam lecz userów piszących o swoich problemach

normoxic napisał(a):
Naprawdę nie chce mi się pisać dalej , bo bym elaborat tu napisał - poczytaj na lpg.info.pl i zmienisz zdanie .
Jakakolwiek dyskusja z forumowiczami zachwalającymi Valteki lub Raile i piszący że to wtryskiwacze gazowe nie ma dlamnie najmniejszego sensu .
Właśnie więc czytałem - i wyciągnąłem obiektywne wnioski czytając posty tam zamieszczone.

Dyskusje z fanatykami rowiez uwazam za bezcelowe, więc z mojej strony
EOT


Wybacz lecz akwizytorem to nie jestem , nie odczuwam takiej potrzeby .
Co do Twoich Valteków , Potwierdzę Ci iz Każde Auto Posiadające Valtek/rail Jeżdzi na wstecznym - mam nadzieję iż zrozumialeś .

Dla mnie również EOT .

_________________
A6 Avant 2.8 Q ,AQD [ C5 ] plus STAG 300 plus MAGIC JET


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.gru.2008 19:36:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
ETC napisał(a):
KorNoLio napisał(a):
ale STAG-300 chyba nie obsługuje wtrysków 3 omowych
obsługuje


Mogłem się mylić co do tego nie byłem pewny. Na tej stronce napisali niby co innego:

http://www.ac.com.pl/autogaz/stag300/

Ale sprawdziłem w programie staga i jednak obsługuje,

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.gru.2008 21:08:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
normoxic napisał(a):
ETC napisał(a):
normoxic napisał(a):
To iż ogarniaja krótkie czasy to żle
Źle - szybko się wytłuką, a mi takie czasy na groma potrzebne przy motorze V8

normoxic napisał(a):
jeden lancer Evo lata na Magicach
a na valtekach lata niejedno V8 a lancer nawet nie wiem co to jest bo plastikersy mnie nie interesują, tylko prawdziwe auta

normoxic napisał(a):
cena Matrixa czasem powala .
i jego wytrzymałość w wawunkach PL jeszcze bardziej powala

normoxic napisał(a):
Magici są super precyzyjne bo są pasowo robione , prze to nierozkalibrowują się tak jak Valdki po np. 1000 km .
a tu juz zalatuje normalnie mową jak u akwizytora, masz auto z kratką

normoxic napisał(a):
Forum staga to sobie odpuść, p. Marek Gryko właściciel i producent staga jest imporetrem Valtek / Rail więc on wie że to chłam tani włoski lecz co biznes
nie jego czytam lecz userów piszących o swoich problemach

normoxic napisał(a):
Naprawdę nie chce mi się pisać dalej , bo bym elaborat tu napisał - poczytaj na lpg.info.pl i zmienisz zdanie .
Jakakolwiek dyskusja z forumowiczami zachwalającymi Valteki lub Raile i piszący że to wtryskiwacze gazowe nie ma dlamnie najmniejszego sensu .
Właśnie więc czytałem - i wyciągnąłem obiektywne wnioski czytając posty tam zamieszczone.

Dyskusje z fanatykami rowiez uwazam za bezcelowe, więc z mojej strony
EOT


Wybacz lecz akwizytorem to nie jestem , nie odczuwam takiej potrzeby .
Co do Twoich Valteków , Potwierdzę Ci iz Każde Auto Posiadające Valtek/rail Jeżdzi na wstecznym - mam nadzieję iż zrozumialeś .

Dla mnie również EOT .


Nie jestes akwizytorem a tak się zachowujesz.
Próbujesz wmówić mi że to co mam jest złe pomimo że to co mam jest dobre.
Próbujesz wmówić mi że coś co ma nazwę z filmu S-F jest wyczesane bo lata w Lancerach.
Nie przemawia do mnie żadna z Twoich teorii łacznie z zubożoną mieszanką.

60 % parchów na naszych drogach ma sondy lambda z przebiegami powyżej 300-400 tyś i wg mnie to jest problemem ubogiej miesznaki.

Za każdym razem gdy mam okazję odwiedzam diagnostę LPG i nigdy nie miał nic złego do powiedzenia w temacie "uciekających milisekund"

A jeśli nie wierzysz to zapraszam na obwodnicę Oleśnicką i sprawdzimy wyższość mojej "ubogiej mieszanki" tworzonej przez te paskudne Valteki wobec Twojej wspaniałej instalacji.

Pozdrawiam

Ps Nie oszczędzaj mi :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.gru.2008 17:08:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.gru.2006 20:58:50
Posty: 54
Lokalizacja: wrocław
witam wszystkich

Ja mam założonego Staga do S8 na wtryskach Valteka (czerwone) i powiem tyle jestem bardzo zadowolony autko lata bardzo dobrze, zero spadku mocy ,zero dziwnych sytuacji z nierówną pracą silnika dla mnie suuperrr konfiguracja za rozsądne pieniadze


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.gru.2008 19:13:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lip.2008 19:34:23
Posty: 128
Lokalizacja: Wrocław
ADAM 12 napisał(a):
normoxic napisał(a):
ETC napisał(a):
normoxic napisał(a):
To iż ogarniaja krótkie czasy to żle
Źle - szybko się wytłuką, a mi takie czasy na groma potrzebne przy motorze V8

normoxic napisał(a):
jeden lancer Evo lata na Magicach
a na valtekach lata niejedno V8 a lancer nawet nie wiem co to jest bo plastikersy mnie nie interesują, tylko prawdziwe auta

normoxic napisał(a):
cena Matrixa czasem powala .
i jego wytrzymałość w wawunkach PL jeszcze bardziej powala

normoxic napisał(a):
Magici są super precyzyjne bo są pasowo robione , prze to nierozkalibrowują się tak jak Valdki po np. 1000 km .
a tu juz zalatuje normalnie mową jak u akwizytora, masz auto z kratką

normoxic napisał(a):
Forum staga to sobie odpuść, p. Marek Gryko właściciel i producent staga jest imporetrem Valtek / Rail więc on wie że to chłam tani włoski lecz co biznes
nie jego czytam lecz userów piszących o swoich problemach

normoxic napisał(a):
Naprawdę nie chce mi się pisać dalej , bo bym elaborat tu napisał - poczytaj na lpg.info.pl i zmienisz zdanie .
Jakakolwiek dyskusja z forumowiczami zachwalającymi Valteki lub Raile i piszący że to wtryskiwacze gazowe nie ma dlamnie najmniejszego sensu .
Właśnie więc czytałem - i wyciągnąłem obiektywne wnioski czytając posty tam zamieszczone.

Dyskusje z fanatykami rowiez uwazam za bezcelowe, więc z mojej strony
EOT


Wybacz lecz akwizytorem to nie jestem , nie odczuwam takiej potrzeby .
Co do Twoich Valteków , Potwierdzę Ci iz Każde Auto Posiadające Valtek/rail Jeżdzi na wstecznym - mam nadzieję iż zrozumialeś .

Dla mnie również EOT .


Nie jestes akwizytorem a tak się zachowujesz.
Próbujesz wmówić mi że to co mam jest złe pomimo że to co mam jest dobre.
Próbujesz wmówić mi że coś co ma nazwę z filmu S-F jest wyczesane bo lata w Lancerach.
Nie przemawia do mnie żadna z Twoich teorii łacznie z zubożoną mieszanką.

60 % parchów na naszych drogach ma sondy lambda z przebiegami powyżej 300-400 tyś i wg mnie to jest problemem ubogiej miesznaki.

Za każdym razem gdy mam okazję odwiedzam diagnostę LPG i nigdy nie miał nic złego do powiedzenia w temacie "uciekających milisekund"

A jeśli nie wierzysz to zapraszam na obwodnicę Oleśnicką i sprawdzimy wyższość mojej "ubogiej mieszanki" tworzonej przez te paskudne Valteki wobec Twojej wspaniałej instalacji.

Pozdrawiam

Ps Nie oszczędzaj mi :peace:


Przestań się osmieszać w swej ubogiej wiedzy jesli chodzi o LPG .
Po drugie to ublizaj swej rodzinie a nie mi od akwizytorów .
Po trzecie niz zniże sie do Twego poziomu , bo mnie doświadczeniem zabijesz .
Jak chcesz zobaczyć że twoje wtryski to jedz na hamownię niech ci podepną sondę szeroko-pasmową (AFR) i zobaczysz że nie jest tak kolorowo i że elektrozaworki nie dają rady.EOT

_________________
A6 Avant 2.8 Q ,AQD [ C5 ] plus STAG 300 plus MAGIC JET


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.gru.2008 11:50:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:55:28
Posty: 691
Lokalizacja: Gliwice
ETC napisał(a):
a Magic Jety z kolei za szybkie i za delikatne
to forum jak i forum STAGa czytałem niejednokrotnie
więc oczy mam otwarte

:570: Chyba żartujesz kolego... Jak wtryski mogą być za szybkie??
Delikatne? Porównaj sobie gwarancję producenta i pogadamy...

_______________________________________________________

Panowie, pozwolę sobie wtrącić trzy grosze, najpierw natury ogólnej, potem w temacie którego dotyczy wątek:

Zajmuję się zakładaniem LPG, jestem użytkownikiem forum http://www.lpg.info.pl, ze względu na sporą wiedzę o układach wtryskowych i moją profesję - budowę samochodów, mam pojęcie, co decyduje o prawidłowej pracy silnika, osiąganiu pełnej mocy, stabilności biegu jałowego itd. Dlatego dość szybko spotkał mnie zaszczyt stania się moderatorem tego forum.
Nie jest moim zamiarem chwalenie się, bo nie lubię i nie muszę, ale rezydując na Śląsku, miałem już okazję montować LPG ludziom spod Poznania, z rejonu Kielc, Bielska, Opola, Częstochowy - to byli ci, którzy chcieli mieć instalację chodzącą absolutnie bezproblemowo, w całym zakresie obciążeń i obrotów, zużywającą możliwie mało gazu i nie wymagającą serwisu co kawałek. Powiem więcej, założyłem już instalację do kilku aut, których prawidłowego zagazowania nie udało się dokonać wcześniej - i auta chodzą, a ja nawet nie wiedząc, zyskuję darmową reklamę na forach o istnieniu których nie mam pojęcia.

Powiem jeszcze więcej - zagazowałem audi coupe 2.3 20V - jeśli Kolegom z tego forum znane są problemy występujące w tym aucie przy montażu LPG - wiedzą, że dokonałem rzeczy spektakularnej :D

Ten przydługi wstęp ma na celu zasygnalizowanie, że montując gaz do danego samochodu - naprawdę wiem co robię. Chcę też na dzień dobry zdementować ewentualne przypuszczenia, że jestem powiązany z jakikmkolwiek producentem czy dealerem gratów LPG.

Mój komentarz do dyskusji, jaka się tu toczy:
Wyróżniam cztery podstawowe czynniki, przesądzające o powodzeniu funkcjonowania instalacji LPG:

1. Właściwy wtryskiwacz
2. Właściwy reduktor (reduktory)
3. Właściwy sterownik
4. Właściwy montaż

Ad1: WTRYSKIWACZE
Na rynku absolutnie dominują wtryskiwacze typoszeregu Valtek - tzn valteki, raile i alex-y. Ich konstrukcja zasadniczo się nie różni, alexy są robione na zlecenie firmy Alex z Białegostoku przez producenta valteków. Raile sa robione przez innego wytwórcę.
Wszystkie te wtryskiwacze cechuje bardzo toporna konstrukcja, charakteryzująca się dużą masą tłoczka, co generuje krótką żywotność i szybkie zużycie elementów amortyzujących (zderzaków) skutkujące błyskawicznym gubieniem kalibracji skoku tłoczka. Zabieg podniesienia mocy cewki poprzez obniżenie impedancji do 2 a nawet 1 ohma skutkuje pewnym podwyższeniem prędkości wtrysku, za cenę jeszcze niższej trwałości.

Zaletą tych wtrysków jest poza niską ceną tylko jedna cecha: dzięki bardzo długiemu tłoczkowi, można było zwiększyć luz pomiędzy nim a cylinderkiem, dzięki czemu wtryki te są mało wrażliwe na zabrudzenia frakcjami oleistymi.

Wydajność Valteka przy ciągłym otwarciu i ciśnieniu roboczym 1 bar to około 28-29 KM. Valtek BFC o skoku podniesionym z 0.4 na 0.6 mm (a także każdy rail) obsługuje ok. 36-37 KM

Teraz o czasach wtrysku - czyli pięcie achillesowej tych wtrysków: realny czas otwarcia (do momentu kiedy zostanie podany gaz) to 2.3 ms, zamknięcia - ok 1.5 ms. To oznacza, że valtek nie obsłuży realnych czasów wtrysku LPG poniżej 4.5 ms. Czy to ma znaczenie? Owszem, ma, w niektórch samochodach zwłaszcza. Są auta, których rozpiętość czasu wtrysku benzyny jest mniejsza, w innych zaś - duża. jeśli mamy do czynienia z małą rozpiętością - istnieje możliwość zastosowania valteka i ustawienia mnożnika czasu wtrysku benzyny na poziomie, który pozwoli uzyskać stabilną pracę na wolnych obrotach (czasy wtrysku gazu 4.5-5 ms) i nie zapętlić (nałożyć na siebie) czasów wtrysku przy pełnym obciążeniu. Tak dzieje się w silnikach wolnoobrotowych, w których mamy dużo czasu na wtrysk paliwa. Dlatego z punktu widzenia możliwości dostarczenia wystarczającej dawki gazu do cylindra w posiadanym do dyspozycji czasie, można pokusić się o montaż valteków do amerykańców itp, gdzie RPM rzędu 5200 to już technologia NASA :)
Nie załatwia to jednak problemu rozkalibrowywania się wtrysków tego typu, co skutkuje zróżnicowaniem składu mieszanki w poszczególnych cylindrach, którego nie da się wyłapać po wskazaniach sondy lambda, która pokazuje skłąd spalin w uśrednieniu jednego toru sterowania (zwykle z 2,3,4,5 lub 6 cylindrów). Nie załatwia to też niestabilności realnego czasu wtrysku przy wartościach granicznych dla danego wtryskiwacza, która powoduje, że dawki następujące po sobie różnią się w granicach 15-20%, a których korekcja po sondzie lambda nie jest w stanie wyłapać. To powoduje że przy zastosowaniu valteków zużycie gazu jest większe, niż przy zastosowaniu sensownych wtryskiwaczy.

Reasumując - valtek to:

- ograniczenie wydajności z jednego cylindra
- ograniczenie wysokoobrotowości silnika z uwagi na "wolność" wtryskiwacza LPG
- zróżnicowanie skłądu mieszanki poszczególnych cylindrów, niewychwytywalna dla ECU benzyny, a groźna dla zaworów i uszczelki pod głowicą
- zbędnie podwyższone zużycie LPG
- niska trwałość, której nawet producent nie kryje (gwarancja 20.000 km)

UWAGI: Kwestie trwałości i precyzji dawkowania LPG wyraźnie lepiej mają się w przypadku Raili. Nie powiem że polecam, ale nie jest to taki chłam, pokuszę się o stwierdzenie, że na forum lpg.info.pl temat typoszeregu valtek jest przesadzony - nie każdy problem z instalacją da się rozwiązać czarodziejską wymianą wtrysków na lepsze.

Ad2 - REDUKTORY
Nawet najlepszy wtryskiwacz nie pomoże, jeśli zasotosujemy reduktor nie trzymający ciśnienia gazu fazy lotnej. Sterowniki LPG korygują czas wtrysku w zależności od tego ciśnienia, jeśli ono maleje - wydłużeniu ulega czas wtrysku, w celu skompensowania mniejszego wydatku wtrysku w czasie. Zbyt duże spadki powodują:

- nadmierne wydłużenie czasu wtrysku LPG, prowadzące do otwarcia wtrysku na stałe - od tego miejsca nie ma możliwości dalszego zwiększania ilości gazu podawanego do silnika i auto (zwykle przy gazie w podłodze) idzie na zubożonej mieszance. Komentarz zbyteczny.

- ciągłą konieczność wprowadzania dużych korekt do czasów wtrysku, które nie dzieją się bezczasowo (w ułamkowym czasie zwłoki mieszanka jest nieprawidłowa), a po drugie - w bardzo wielu sterownikach algorytm korekt jest mocno niedoskonały, co prowadzi do zachwiania składu mieszanki - zwykle w stronę za ubogiej.

Tu przechodzimy do kwestii konkretnych modeli reduktorów.

    * Tak jak w temacie wtrysków valteki - tak w temacie reduktorów tyumf w naszym kraju, gdzie ludzie chcą DARRRRMO święci największe badziewie - Tomasetto Alaska. Nie chce mi się o nim pisać. Powyżej 70 KM ciśnienie leci na ryj. Nawet Gryko o tym pisze (90 KM), pomimo że Włosi deklarują 140 KM

    *Zavoli ZETA bardzo stabilnie trzymające ciśnienie reduktory - wersja N do 150 KM, wersja S - do 170. W praktyce N radzę stosować do mocy do 100 kW. Nie nadają się do silników doładowanych z uwagi na bardzo duże przerosty ciśnienia po cutoffie

    *KME Silver - Największa kiła na polskim rynku, biorąc pod uwagę proporcje pomiędzy deklaracjami producenta, a realiami (270 KM/140 KM) W dodatku drogi i awaryjny.

    *KME Gold - pomijając wyjętą z tyłka cenę - bardzo stabilny ciśnieniowo reduktor do ok. 270 KM, jednak absolutnie bezużyteczny dla mocy powyżej 220 KM z uwagi na wadliwą konstrukcję układu grzewczego - przy dużych wydatkach temepratura gazu spada poniżej zera i uszkadza wtryskiwacze oraz membrany parownika.

    *Europegas 100,150,200 kWRodzina bardzo dobrych reduktorów krajowej produkcji. Duża stabilność ciśnienia, małe przerosty. Dobra cena. Polecam.

    *Scorpion Mini,ST,GT Reduktory tego samego krajowego producenta. Rewelcją jest zintegrowanie ich z elektrozaworem i filtrem fazy ciekłej. Mini obsługuje do 150 KM, ST do 190, GT (podobno bo nie sprawdzałem) do 270 KM. Scorpion mini zwraca swoją uwagę niezwykle małymi rozmiarami - dlatego jest bardzo przydatny wszędzie tam, gdzie jest bardzo ciasno.

    *Unigas Klon Europegas 200 kW posiadający zintegrowany elektrozawór i filtr fazy ciekłej. Sprawdzony u mnie na razie przy mocach do 240 KM - bardzo pozytywnie.


Ad3 STEROWNIKI
Każdy ma to samo zadanie: przyjąć sygnał wtrysku Pb, przeliczyć według mapy na czas wtrysku LPG, poddać ten czas korekcji w oparciu o dane z czujników (temp reduktora, temp gazu, ciśnienie gazu) - i wysterować wtryskiwacz LPG, blokując jednocześnie wtryskiwacz Pb.
Czym różnią się sterowniki? Dwiema rzeczami.

- sposobem budowania mapy przeliczania czasu Pb na czas LPG
- algorytmami korekcji dawki LPG

Sposób budowania mapy bywa albo zautomatyzowany (autokalibracja) i ma ona wystarczyć (BRC, Prins, LandiRenzo Omegas), albo ręczny (Stag, KME, Zenit, ESGI, Lechoo, Zavoli i wiele innych). Autokalibracja odbywa się na podstawie analizy pracy sondy lambda w 2-3 punktach pomiarowych (bieg jałowy, obciążony bieg jałowy, "szybki" bieg jałowy). Reszta jest dobudowywana w oparciu o teoretyczną charakterystykę wtryskiwacza. Metoda jest zasadniczo urocza z punktu widzenia zakłądu montującego, bo oszczędza czas, ale jest mocno niedoskonała, stąd mnóstwo problemów przy BRC i Prinsie z autami po 2000 roku (pełne EOBD) które wywalają często-gęsto check engine.
Ręczny sposób kalibracji jest upierdliwszy, bo wymaga strojenia, na które czase trzeba poświęcić niemało czasu - jest on jednak idealny z uwagi na możliwość wystrojenia auta w absolutnie wszelkich zakresach obciążeń.

Co do algorytmów korekcyjnych powiem krótko: Naprawdę dobre znam w dwóch sterownikach: LandiRenzo Omegas i STAG 200/300/4
Reszta jest mniejszą lub większą porażką. Stąd problemy z porannym zapalaniem, falowaniem obrotów, gaśnięciem na skrzyżowaniach itp.

Ad 4 PRAWIDŁOWOŚĆ MONTAŻU
Kwestia zasadnicza. Użycie najlepszych na świecie gratów nic nie da, jeśli spieprzy się montaż. A niuansów jest naprawdę bardzo wiele. Ponieważ uwzględniamy je wszystkie - nie kryjemy, że montaż sekwencyjnej instalacji LPG u nas trwa dwa pełne dni, czasem wydłuża się do trzech. Ale żaden klient jeszcze nie zgłosił nam jakiejkolwiek usterki czy nieprawidłowości w pracy instalacji, a kilku niezależnie od siebie potwierdziło wzrost mocy przy pracy na LPG
Nie zdradzę wszystkiego, ale powiem, że każdy samochód u nas poddawany jest zdjęciu kolektora ssącego do umieszczenia w nim dysz rozpylających - pozwala to umieścić jest bardzo precyzyjnie i dokładnie tak, jak potrzeba, zapobiega to również zassaniu wiórów z kolektora do silnika. Stosujemy własne patenty zapobiegające spadkom ciśnienia lub nierównomiernemu rozkładowi ciśnień w układzie zasilania LPG. Powiem też dwa słowa o montażu zbiorników LPG - uważam, że sposób montażu butli powinien być poddawany znacznie surowszemu dozorowi - nagminne kręcenie zbiornika do niesztywnej blachy podłogi bagażnika to rozpacz.

______________________________________

Ufff.... A na koniec - odpowiedź na pytanie zadane w tym wątku:

Polecam zestaw: STAG 300/4 lub stag 4, scorpion mini, Magic Jet. Ważne zastosowanie dobrego, najlepiej poliestrowego filtra fazy lotnej.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.gru.2008 21:35:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
SebastianS

Pisząc o czasach otwarcia 2,5ms i zamknięcia 1,5ms, miałeś na myśli oczywiście valteki 1 omowe :?:

Możesz powiedzieć jaki czas mają 3 omowe :?:

U mnie w AAH czas wtrysku na biegu jałowym to 4,9ms- 5-2ms, zależy od temperatury motorka, więc valtek powiedzmy to "wyrabia się jako tako".

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: