.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 24.lis.2024 17:11:23

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [A3 1.8] Jaki gaz do Audi?
PostNapisane: 31.paź.2012 22:31:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
Dobra Panowie, dalszą dyskusję prowadźcie między sobą na PW. Argumentów jest sporo, każdy ma swój rozum i wybierze to co uzna za stosowne. Argumentacja "kto ile samochodów zrobił" wyczerpuje temat.

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A3 1.8] Jaki gaz do Audi?
PostNapisane: 02.lis.2012 19:37:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:55:28
Posty: 691
Lokalizacja: Gliwice
CrazyChazz napisał(a):
W Stagu mapa benzyny rysuje się podczas pierwszego przyśpieszania.
W Stagu mapa rysuje się dopiero od momentu osiągnięcia przez silnik stanu pełnego wygrznia, żeby uniknąć wprowadzania błędu wynikającego z korekt po temperaturze cieczy. Każdy punkt mapy powstaje jako średnia ważona wielokrotnych pomiarów czasu wtrysku w danym punkcie charakterystyki. A teraz najlepsze: W ogóle tego nie używam przy strojeniu!
Cytuj:
I to wystraczy żeby obrobić cały zakres pracy silnika na gazie? Nawet przy nie wiem jak dobrze zebranej mapie gazu, ustawieniu mnożnika korektach itd?
Oczywiście, mapa zbierana przez Staga jest mapą zależności czasów wtrysku benzyny od dwóch wartości (argumentów) - obciążenia silnika, oraz obrotów. Jest więc funkcją trójwymiarową, co pozwala jedynie aproksymować rzeczywiste potrzeby silnika, z pominięciem całej masy parametrów uwzględnianych przy doborze dawki benzyny, a pomijanych przez sterownik LPG. Dlatego właśnie jedyną miarodajną bazą dla perfekcyjnego wystrojenia gazu, są wypracowywane przez sterownik benzyny korekty paliwowe, a i to tylko wtedy, kiedy spełniony jest warunek, że układ zasilania benzyną pracuje w pełni poprawnie. Stąd potrzeba strojenia każdego sterownika LPG za pomocą korekt paliwowych - o ile oczywiście oferuje wystarczająco uniwersalne i elastyczne do tego narzędzia.
Cytuj:
Charakterystyka pracy będzie OK? Nie wydaje mi się.. A co jeśli benzyna sama z siebie będzie rozjechana? Czy zebrana mapa będzie miarodajna? Korekty Staga to obrobią?
Nie mówmy o korektach Staga (chyba że masz na myśli korekty parametrów własnych układu gazowego, to wtedy jak najbardziej). Czynnikiem wpływającym na kształt mnożnika (i to kształt wyrażony kilkoma zmiennymi, czy też dokładniej - ich funkcją) MUSI być człowiek. Dodam - posiadający odpowiednie narzędzie.
Cytuj:
Ile zrobiłeś samochodów na BRC?
Kilka na początku mojej kariery gazownika (po czym to zarzuciłem tą firmę), a obecnie staram się być na bieżąco z dorobkiem większości firm gazowniczych, by mieć pogląd na trendy i poziom rozwoju. Wystarczy w każdym razie, bym nawet nie chciał podejmować się serwisowania BRC.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: